OBRAZEM: Hřbitovy vlaků na Benešovsku, povětří rozkládá unikátní pivák i lazaret

Torza vlaků. Mnohem vzácnější než Hurvínky jsou jejich přípojné vozy. Domašín. Autor: Zdopravy.czTorza vlaků. Mnohem vzácnější než Hurvínky jsou jejich přípojné vozy. Domašín. Autor: Zdopravy.cz

Obce Lštění, Struhařov a Domašín na Benešovsku mají pro příznivce železnice zvláštní kouzlo. Dlouhá léta zde chátrají historická vozidla, která

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
testjedna

No do šrotu se dostanou stejně, realita je taková že už to stejně nikdo neopraví, a žádný mecenáš který by na to dal prostředky
v této zemi neexistuje. Miliardáři kteří peníze mají toto nezajímá.

Hubert

Dlužno podotknout, že kdyby je před lety tenhle spolek nezískal, byly by ve šrotu dávno…

ApolloXI.

To je sice pravda, na druhou stranu, kdyby byl vlastník vstřícnější, sbírka vozidel se nemusela proměnit ve sbírku šrotu, o kterou už zájem nikdo nemá.

železničář v důchodu

ApolloXI.:
Můžete své hanobící tvrzení (o „vstřícnosti“) nějak doložit a upřesnit – třeba tím, o jaké z těch vozidel měl někdy někdo zájem a komu je Kavkovci odmítli poskytnout = přepustit = prodat = atd. ???
I když ani mně se pochopitelně vůbec nelíbí, do jaké situace se ta vozidla dostala, „Hubert“ má totiž jednoznačně pravdu …

Domažličák

Prej chce Kavka okolo půl milionu za vůz. Já bych o jeden konkrétní zájem měl (respektive jedna obec jako pomník na bývalé vlečce historické továrny) a svépomocí ho dát do vystavovatelného stavu, ale tuhle pořizovací cenu zastupitelstvo opravdu neschválí. Je sice pěkné, že vozidla zachránili, ale k čemu je vynaložený čas a prostředky, když to nakonec stejně skončí ve šrotu? Buď to chtěj opravdu zachránit nebo na tom vydělat. Nic proti vydělávání peněz, to je naprosto legitimní, ať ale pak založí s.r.o. nebo jinou firmu a nemaskujou se za zájmový spolek. Apropó je velmi smutné, že za automobilové šroty ani… Číst vice »