Železnice Zprávy

OBRAZEM: Hřbitovy vlaků na Benešovsku, povětří rozkládá unikátní pivák i lazaret

Torza vlaků. Mnohem vzácnější než Hurvínky jsou jejich přípojné vozy. Domašín. Autor: Zdopravy.cz
Torza vlaků. Mnohem vzácnější než Hurvínky jsou jejich přípojné vozy. Domašín. Autor: Zdopravy.cz

Obce Lštění, Struhařov a Domašín na Benešovsku mají pro příznivce železnice zvláštní kouzlo. Dlouhá léta zde chátrají historická vozidla, která patří spolku s názvem Podblanický vědeckotechnický klub železniční. Spolek, který má v popisu práce dle stanov záchranu a ochranu železničních památek v ČR, přitom dosud stvořil spíše železniční hřbitovy. Řada vozů už je nenávratně ztracena. Podívejte se, co zbývá.

Štítky

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No do šrotu se dostanou stejně, realita je taková že už to stejně nikdo neopraví, a žádný mecenáš který by na to dal prostředky
    v této zemi neexistuje. Miliardáři kteří peníze mají toto nezajímá.

  • Dlužno podotknout, že kdyby je před lety tenhle spolek nezískal, byly by ve šrotu dávno…

    • To je sice pravda, na druhou stranu, kdyby byl vlastník vstřícnější, sbírka vozidel se nemusela proměnit ve sbírku šrotu, o kterou už zájem nikdo nemá.

    • ApolloXI.:
      Můžete své hanobící tvrzení (o „vstřícnosti“) nějak doložit a upřesnit – třeba tím, o jaké z těch vozidel měl někdy někdo zájem a komu je Kavkovci odmítli poskytnout = přepustit = prodat = atd. ???
      I když ani mně se pochopitelně vůbec nelíbí, do jaké situace se ta vozidla dostala, „Hubert“ má totiž jednoznačně pravdu …

    • Prej chce Kavka okolo půl milionu za vůz. Já bych o jeden konkrétní zájem měl (respektive jedna obec jako pomník na bývalé vlečce historické továrny) a svépomocí ho dát do vystavovatelného stavu, ale tuhle pořizovací cenu zastupitelstvo opravdu neschválí. Je sice pěkné, že vozidla zachránili, ale k čemu je vynaložený čas a prostředky, když to nakonec stejně skončí ve šrotu? Buď to chtěj opravdu zachránit nebo na tom vydělat. Nic proti vydělávání peněz, to je naprosto legitimní, ať ale pak založí s.r.o. nebo jinou firmu a nemaskujou se za zájmový spolek.
      Apropó je velmi smutné, že za automobilové šroty ani ne 50 let staré jsou snobové ochotni zaplatit miliony, ale železniční skvosty 150let staré zajímá akorát kovošrot. To je ale bohužel doba. Kavka zřejmě čeká, jestli se doba nezmění a nenajde se snob, který si bude chtít k automobilové veteransbírce založit i železniční, ale to se také může načekat a mezi tím mu nemusí nic zbýt. Teď je sice za šrot málo, ale až se to zvedne, dál mu budou nepřizpůsobiví vagony rozebírat. Škoda jich.

Newsletter

Partneři


Výběr editora