Obrazem: Hlávkův most je krok od havarijního stavu
Hlávkův most. Pramen: TSK Praha
Technická správa komunikací završila diagnostiku Hlávkova mostu, přes který v Praze vede magistrála. Závěrečná zpráva má přes sedm tisíc stran
Čemu se kdo diví, že je ve špatném stavu, když přes most z roku 1912 vedou od roku 1979 tranzitní pražskou dálnici, jinak to dopadnout nemohlo. Navíc mě udivuje, že ještě nedávno se psalo v mediích, že je v dobrém stavu, vyjma poslední nejnovější části u Vltavské.
Pokud pod pojmem „v dobrém stavu“ myslíte „nemusí být podložen dřevěnými hranoly“, tak každopádně…
Tak ono tramvaje v roce 1912 měly úplně jinou hmotnost než pozdější T1 (16,6 tuny) a ještě potom T6 (19 tun). To tomu mostu dá taky zabrat, beton vibrace nerad. A od tramvají? Někdy to člověk cítí ikdyž stojí až na chodníku.
A ještě bych dodal, že 14 T má nápravový tlak 11 tun na nápravu. Desetkrát víc než dvoutunové SUV.
To je teda překvapení, že tramvaj je těžší než auto…
Když už chcete přirovnávat, použijte alespoň něco z té doby, třeba dvounápravovou tramvaj s vlečným vozem.
Mno zkuste tedy i vy učinit objev: Toto porovnání je již uvedeno o příspěvek výš, než na který reagujete.
Tak to snad nehraje roli. Nápravová hmotnost má vliv na povrchy (svršek), celková hmotnost na nosnou konstrukci mostu. Ten most je zjevně zdevastovaný hlavně kvůli neošetřovanému zatékání vody, ne kvůli zátěži.
Nápravová hmotnost má vliv na dynamické zatížení konstrukce. Je rozdíl, když nerovnost přejede 5 tun nebo 11 tun.
To nepopírám, ale nevypadá to, že by konstrukce trpěla zásadními problémy typu únavové vady. Spíše všude koukají povětrnostní vlivy.
Ani nepřekvapuje, ten most je v hrozném stavu už laickým pohledem.
Nelze se divit: intenzita dopravy na II. SJM mu logicky dala dost zabrat – o potřebě jeho „GO“ se mluví už minimálně 10 roků …
zároveň vůbec nechápu, proč se na něm neustále dodnes udržujou ty kočičí hlavy. těch aut co po nich přeletí a v jaký rychlosti. a most neustále chudák vibruje…