Obrazem: Hasiči odstranili trosky po nehodě u Dolní Lutyně z kolejí. Pomohl tank
Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic
Obnovení provozu, alespoň částečné, očekává Správa železnic v sobotu večer.
Trochu je mi divný, proč to tahají z kolejí do toho špatně přístupného terénu. Minimálně u toho vagonu bych čekal, že to dají jeřábem na nějaké jalové podvozky, a odtáhnou to po kolejích do nějakého přístupnějšího místa. Máte někdo víc info, proč to tak nešlo?
Takhle na prvni zamysleni me napada, ze to dela nekdo, kdo tomu rozumi.
Ten vůz má úplně zničený rám představku a všechny komponenty na spodku. Je dost možné, že oprava by byla nerentabilní a rozhodli ho nezachraňovat.
A to se rozhodne na místě? Já bych čekal, že se napřed v dilnách udělá pořádná diagnostika, pak se rozhoduje jestli zaplatit opravdu.
Na co diagnostika ? Deformace skříně jsou vidět i bez toho. A vzhledem k tomu, že i na fotce je vidět vyrvanej podvozek a skříň urvaná až nad čep, tak je dost silně pravděpodobný, že to ani není schopný přepravy po kolejích..
Zbytek už je jen mezi majitelem, pojišťovnou a viníkem.
Když jsem z videa viděl, jak se ta 151 ještě více rozsypala při tom převrácení do příkopu, tak jsem i rád, že letos opravdu tahle řada (včetně 150.2) ukončí provozní pouť. Jistě , byla zničena už po tom nárazu, ale i tak. Ano, tyhle mašiny mám rád, ale odpracovali si přes 40 let pravidelného provozu. Odpracovali si více, než jsme po nich pravděpodobně chtěli.
co to je debilní příspěvěk ? to jako novější řada by se po tomhle rodeu nerozsypala ?
Tak něco s TSI crash čelem by se rozsypalo už při nárazu. Ale pohltilo by to energii a strojvedoucí by měl vetší šanci.
Ano, přesně tak.
Jenže ona už byla nařezaná, takže nedržela a byla strašným způsobem zlikvidovaná tímnárazem – mrštila 50 metrů stroj o 65 tunách. Ani mašina TSI by proti důlní mašině v úrovni skel (zvednutá o robustní podvalník) neměla šanci. Ten podvalník sám uveze 85t (dalo by se na něj celou tu lokomotovi naložit!) Je to horší jak kdyby ve 130 napálil do stojící jiné lokomotivy… (65t váha toho stroje má cca posunka řady 714). Uvolněná energie byla dostatečná, někdo spočítal, aby se ta důlní mašina ocitla víc než 45m nad vlakem… Tohle by nezvládl ani pancíř, ze kterého se zatím lokomotivy nedělají….
můžu poprosit znalé o informaci co se bude dít dále se zdemolovanou lokomotivou a vozy mimo trať?
Znalý nejsem , ale odpovím vám co si myslím. No rozhodně to tam nezůstanene k tomu, aby si to nějaký podnikavý občan odvozil do šrotu. To musí přijet technika, na kterou se to naloží a odveze. V tomhle případě tipuji, že tam budou ležet do léta než vyschne ta druhá cesta. Druhá možnost je, že se to rozřeže na místě a naloží na vlak a odveze po železnici, ale to mi přijde málo pravděpodobné. Opravovat to tam do provozuschopného stavu to tam určitě nikdo nebude.
Jenže někteří podnikavý občani jsou děsně rychlý aby tam něco zůstalo
No a nebo se to rozřeže a odvozí po malých částech na Avii
Patrně autogen.
Levnější a hojně používané je řezání propanem.
V TV reportáži říkali, že to rozřežou.
Proces zvaný šrotace (autogen, hydr. nůžky, ) a následný odvoz do hutí (ne Liberty) do konvertoru.
Ekologický to odvezou do Španělských hutí.
Jen doufám, že to nevyšumí do ztracena. Abysme se za pár let nedozvěděli, že vlastně nikdo za nic nemohl a jede se dál.
Věřím, že železniční odbory tomu udělají stopku.
1) cemu proboha?
2) souvislost?
thx
1) Nebezpečným přejezdům, možnostem schválit nadměrný náklad kudy neprojede, a běžné náklaďáky tam dělají vrypy (bezpečná činnost okolo přejezdu, dělat břichem stopy)
2) Nejde odborům aspoň trošku aspoň o životy zaměstnanců?
Co ty přejezdy upravit do normových parametrů, aby na nich běžné _schválené_ vozidlo nedrhlo spodkem? Ty čáry tam byly už před nehodou, takže od běžného provozu.
Silnice nesjízdná běžných schváleným vozidlem je úplně stejně špatně jako železnice nesjízdná běžným schváleným vozidlem. Obzvlášť, když je to záležitost nasypání dvou Tater kameniva a jeho znutnění před položením povrchu.
Má pocit, že máte dost zkreslené představy o moci a funkci této organizace.
Čemu přesně? Přejezdům, vlakům nebo kamionům? 🙂
A doporučil bych řešení: všude u koridorových tratí, kde jsou takové přejezdy, dát na dobu nutnou k nápravě a zabezpečení výkonu zaměstnání, betonové zátarasy, ať je objížďka dlouhá jakkoliv.
A zkomplikujete tím život spoustě lidí. Tohle je přejezd na vyasfaltované polní cestě, traktor nebo kombajn tam bez nejmenších problémů projedou. Na podobné cestě se samozřejmě nepočítá s tím, že by tam někdo poslal nadměrný náklad, který to nemá šanci projet.
Jen reagují na fakta že řidič není podezřelý. A on ten nadměrný náklad někdo poslal.
Víte o tom prd a chtěl byste toho řidiče na té zbylé závoře hned věšet….
Řidič jenom točí volantem, trasu nadměrného nákladu s doprovodem schvalují úřady.
No a schválily ji, nebo tam řidič jel jen tak po partyzánsku?
S tím kombajnem (nebude-li to starý Fortschritt) bych si nebyl tak jist, to je taky nadrozměr, a lištu táhne za sebou …
Udělejte to a za chvíli vám místní obyvatelé prosadí zrušení toho koridoru aby neměli ve vesnici nepřekonatelnou překážku.
Tomu se říká ode zdi ke zdi.
Stačila by kontrola volnosti přejezdové plochy před jízdou vlaku, jakou mají u kapitalistů na Západě (pomocí kruhového radaru nebo kamery). U nás o překážce na přejezdu „vlak nic neví“ a zpravidla do toho vletí plnou rychlostí. Stejná nehoda je proto jen otázkou času (statisticky odhaduji do dvou let). Musíme se s tím smířit, je to dané zvolenou bezpečnostní filosofií, s tím nic neudělá ani ministr. Ano, v SRN podobné nehody nemají, ale platí za to delšími dobami uzavření přejezdu.
Můžu se zeptat technicky znalých…..Onehda, když bourala 150/151 u Studénky, strojvedoucí prohlásil, že zaběhnul do strojovny a zachránil si tím život. Tady by to nepomohlo??
Tam na to mel asi podstatne vice casu; jizda ve dne navic na prehlednem useku.
To nevidíte jak je ta strojovna zdemolovaná? Zdemolované je i druhé stanoviště. Prostě trvám na tom, že tyto lokomotivy jsou šrot. A můžete mi zase dávat mínusy ..
Při takovém nárazu těžko odolá cokoliv. Je jasné, že všechna vozidla stárnou a i materiál nemá ty vlastnosti jako když byl vyrobený. ( Třeba i most na Výtoni) Ale nedovedu si představit v čele 140,141 a jiné skvosty co jsou stále v provozu.
I kdyby tam byla nová lokomotiva třeba Vectron nebo Traxx, tak si troufnu říci, že při takové rychlosti by náraz do takovéto pevné těžké překážky byl také naprosto devastující a strojvedoucí by nepřežil. Ještě štěstí, že zde byla v čele vlaku lokomotiva a ne vlak vedený elektrickou jednotkou, tam by zahynuli i cestující.
Pro příklad nemusíme chodit daleko – viz ranžír Česká Třebová a vlak IDS Cargo na začátku prosince – a náraz do podstatně méně tuhé překážky – kabina oddělená od Vectrona a strojvedoucí raději vyskočil než aby „vyzkoušel“, jestli to v té kabině dal.
A neoddělila se tam náhodou zadní kabina?Jinak tady je video jak ho dnes vrací na koleje- https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/nakladni-vlak-nehoda-ceska-trebova-zeleznice-jerab.A240126_085049_pardubice-zpravy_mvo
Bohužel, náraz šel do kabiny. I kdyby měl čas se do strojovny dostat, tak šance na přežití tam byla minimální.
A také: lidské tělo není na tak drsné zpomalení stavěné. Tzn. hrozí masivní vnitřní zranění, kdy se orgány stručně řečeno „utrhnou“ a člověk vykrvácí dovnitř.
Podobně zemřel strojvedoucí, který po převratu, také na tom nechvalně známém přejezdu, vezl vlak z Varšavy do Prahy a vjel mu do cesty silniční válec, který válcoval nově položenou balenou na přejezdu. 163 se převrátila na bok, 2 vozy vykolejily a on se sice udržel madla pultu, avšak utrpěl velkou modřinu na boku těla. Z mašiny vylezl jak z tanku. Bohužel za 3 měsíce zemřel ve službě na R Petrov (Brno – Košice,) zřejmě z důvodu vnitřního, neléčeného zranění.
Smutné, bohužel se to stává. Dnes je tomu přesně 11 let od nehody u Okoličného, kde 350.011 narazila do vozidla údržby silnic (které na přejezdu uvázlo), strojvedoucí Ján (50) rovněž zahynul. Též u nehody rychlíku Michalovce-Praha (srážka s uváznutým polským přívěsem) skončila podobně: https://www.topky.sk/cl/100370/1508177/FOTO-Tragedia-na-kolajniciach–Kamionistovi–52–za-zasekol-naves–rusnovodic—51–neprezil.
Čekal bych, že člověk po takové nehodě půjde do nemocnice na vyšetření a pozorování. Jestli mu něco bylo, tak snad to bude objektivně vidět na CT nebo lékař pozná přiznak.
Ta nehoda se stala 3. srpna 1990, v té době CTčko moc nebylo, pokud vůbec.
V roce 1978 první CT u nás…
Tak urcite, lidske tela ve vagonech byli na to drsne zpomaleni stavene, kdyz vsichni prezili?
Určité množství té pohybové energie pohltilo odmrštění návěsu a vlečení té vrtné soupravy odhadem asi 250 m od přejezdu, během čehož došlo k deformaci obou čel lokomotivy, a představků prvního a myslím že minmálně částečně i druhého vagonu, které rovněž spotřebovali část kinetické energie. Jinými slovy, zpomalení působící na ostatní cestujcí bylo tím nižší, čím se konkrétní cestujcí nacházel dále od místa nárazu. Strojvedoucí, bohužel z povahy své práce seděl tomu místu nejblíže.
Sice máte pravdu, že samotné zpomalení může být pro tělo problém, ale popisujete to značně nadneseně a bombasticky. Zpomalení při této nehodě by určitě nebyl problém, srovnejte některé nehody ve formuli 1, třeba. Orgány se neutrhnou (nemaj kam by se utrhly, to by musely třeba prorazit břišní stěnu) spíš se tlakem rozmačkají.
Tady na to bohužel asi ani nebyl čas. Vzhledem k tomu v jaké hodině to bylo, rychlosti vlaku a oblouku.
Tipuji že na nějakou reakci měl tak sekundu, max dvě … v oblouku, ještě ve tmě …
Ve Studénce to šlo na rám mašinky a ten něco vydrží. Tady to šlo na kabinu a nahoru. Hlavně že SŽ natáčí debilní videa z dronu, místo aby z koridorů zmizely úrovňové přejezdy. Život tomu klukovi už nikdo nevrátí. Zase jen k vůli něčí neschopnosti…
… ta videa nejsou debilní, ale poučná a mají dokumentační hodnotu. SŽ podle mne křivdíte, ta by byla velmi ráda, kdyby na koridorech obecně nebyly žádné úrovňové přejezdy. A proč tam stále jsou ? Zájmy různých subjektů, jako například obce … a nedostatek financí. Nebo chcete přes odpor subjektů a nedostatku peněz realizovat tyto práce a zadlužovat tak budoucí generace, jak je dnes toto sousloví s oblibou často prezentováno ? Ale bohužel, tomu mladému strojvedoucímu život nevrátíme, v tom máte pravdu. Klíčové bude posouzení mimořádné události Drážní inspekcí. K přejezdu včetně komunikace se snad v rámci kolaudace v minulosti vyjadřovala… Číst vice »
To nebude zadlužení budoucích generací, když jim připravíme mimoúrovňové křížení komunikací. Stejně by to museli udělat.
Studénka byla za denního světla a na rovném úseku – takže strojvedoucí měl relativně vzato dost času udělat, co je třeba a utéct… 🙂
Tady to bylo ve tmě, při výjezdu z oblouku a vzhledem k času a bočnímu (ne)osvětlení valníku byl čas významně kratší, nemluvě o celkové deformaci mašiny.
U Studénky boural do návěsu, kde ho nabral nárazníky. Tady na tom návěsu byl několika tunový náklad, který byl ve výši kabiny (jen ocelová konstrukce a pár plechů). Takže relativně bezpečné místo až tak druhý vagon.
Dotaz byl mířen spíše na Studénku 2008 (most) a ne 2015 (střet kamionu s Pendolinem) 🙂
Mě by v tomto ohledu zajímalo, jak je to s elektrickou bezpečností, když tam musí dovnitř rychle vběhnout?
Co jsem viděl fotky zevnitř, tak tam při větší nehodě musí létat jak v pračce a ještě pod napětím. A snad by tam měly být i nějaké bezpečnostní dveře, které vás nepustí dovnitř, když je to tam pod napětím. Přijde mi, že si jen vybíráte, jestli vás zabije náraz a nebo elektřina.
Čtou to tady i znalejší (např. strojvedoucí), tak se prosím podělte o podrobnější informace, jaké jsou možnosti či co by se mělo dělat. Děkuji.
Táta opravoval mašiny a bylo to zařízený tak že jak se otevřely dveře do strojovny tak spadl sběrač, jak je to dnes nevím ale krizový unik do strojovny by měl fungovat stejně i dnes, jo a vysoký napětí bylo ještě za pletivem.
Záleží na mašině. U nových lze chodit do strojovny i pod napětím. Třeba Esa 363 mají nouzovou kličku zaplombovanou, takže také lze utéct, avšak musí se vědět kam až ano a kam ne. Staré mašiny mají Ep ventily a dokud neodlehnou dovnitř se nedostanete. Hodně také záleží kolik zbývá kritického času.
Pokud se najde b….c, který tu kličku zaplombuje,okamžitě tu plombu trhám. Nejsem sebevrah. Staré lokomotivy třeba 122,123 to mají přes západku v originále, už jsem viděl i moderní kontakty bez západek.
Proč se děkuje veřejně za nějakou práci? Je to práce. Postarání se o tělo zemřelého člověka při výkonu zaměstnání je taky práce. Ta nejsmutnější, protože přišel o život cizím zaviněním. A viník nebyl shledán ani podezřelým. Máma toho strojvůdce bude hodně zlá, až smutek poleví.
Jaký viník? Vy znáte už konkrétního viníka nebo myslíte řidiče té soupravy který je jediným kdo je v současnou chvíli na očích? Četl jsem jeho verzi a jestli je pravda že na přejezd vjel, zasekl se a než stačil něco udělat zvonilo zab. zař a přiletěl vlak tak je mi ho upřímně líto protože k tomu přišel jako slepý k houslím.
Vždyť jste si sám odpověděl. Řidič je zodpovědný za to co řídí, potažmo jeho zaměstnavatel.
Ano, je zde rovněž zaměstnavatel. Víme, že si řidič mohl určit který přepravník bude použit nebo tento byl vzhledem k parametrům nákladů jediná možnost? Víme jestli náhodou rajčatová firma neupozorňovala na ztížený příjezd přepravní firmu? Nevíme vůbec nic. Jediné co známe jsou výpovědi lidí z okolí toho přejezdu kteří otevřeně říkají, že tam mají problémy i osobní auta a jestli to tak skutečně je tak je ten přejezd víte k čemu. K zlosti.
Osobní auto tam může mít problém jedině v případě, že pojede 40 a víc. Což tam normální nepojede.
Pojede. Pokud na přejezdu bliká bílé světlo, smí se přes něj až 50 km/h.
Jo. A proto je naprosto nepochopitelné, že tam je vůbec bílé světlo osazeno. Kdyby tam nebylo byla by povinnost z jeho absence vyplývající jasná.
To je sice pravda, nicméně vzhledem k tomu jak ten přejezd vypadá (kopec s železničním přejezdem v rovině) by s nějakým lehčím autem v těch 40 mohl letět vzduchem jak na rallye… 🙂
A když je na dálnici mlha ,tak se taky jede 130,
Když mi ukáže navigace – jeď po cyklostezce ,tak jedu.
Vlastnit mozek schopný samostatného myšlení je dnes nevýhoda….
Jedna věc je snížená viditelnost na dálnici a druhá taková past v podobě tohoto přejezdu. Pro některé lidi jsou některé značky zbytečné, ale pro některé jsou nutné. Pro ty druhé bych tam dal značku „Jiné nebezpečí“ pod kterou se dá schovat cokoliv..
Ano mám jasno. Svou nezodpovědností zavinil smrt člověka.
Je to Váš názor a já Vám ho nebudu brát. Uvidíme jak dopadne vyšetřování.
Přesně tak.
Ak výsledky zverejnia a či aj pravdivé.
Vaší logikou za to může spíše strojvůdce …že tam zrovna přijel ne ?
Soudce Lynch?
Prostor pro obhajobu a fakta byl teda nahrazen přesvščením a dojmy. Takového soudce … nikdy.
Právě … viníkem by měl mít minimálně správce této komunikace … Pokud tam byl nějaký hrb, a vědělo se o něm už, protože tama měly jezdit autobusy a neprošlo to, tak by měl být viníkem správce komunikace nebo ten, kdo tento problém neřešil.
Správce komunikace nebo správce přejezdu (dráhy)? Nebo ten kdo vymyslel že přejezd není součástí pozemní komunikace a „dělící čára“ je zrovna v místě těch hrbů?
Když tam zamítli nízkopodlažní bus, pak by znamenalo, že těžkotonážní návěs s šedesátitunovým strojem je také de facto nízkopodlažní bus.
Jenže ten návěs nezastavil, že by dřel o hrb, ale proto, že když se pod hrbem ocitl tahač, návěs mu zvedal zadní nápravy. Je to vidět na fotce.
Řekl bych, že váš názor nikoho nezajímá.
„Cítíte se úplně zdravý?“ „Úplně né, pane rado…“.
„Řidiče dnes policie propustila s tím, že není podezřelý.“
Bude se čekat na znalecké posudky.
Je šílené, že na lokomotivě se není kam schovat. Řada 150/151/350 je jak papundekl. Po tomto bych na tom odmítl již dále jezdit. Zajímalo by mne jak by to zvládla lokomotiva s TIS – teoreticky obě dvě strany kabiny umí pohltit náraz, takže uprostřed by člověk měl mít šanci na přežití.
Na druhou stranu kdyby tam jela jakákoliv jednotka tak si to ani nechci představovat..
Hrozné, je mi líto člověka co umřel.
Bohužel normy TSI v době vzniku této řady ještě nebyly… Jinak strojvedoucí ve studénce přežil bez vážnějších zranění a to byla stejná řada. S jediným rozdílem – tam strojvedoucí utekl do strojovny, tady bohužel asi nebyl čas…
I stěny strojovny jsou na fotkách zmačkané jak papír, tady prostě nebylo úniku, zachránil by se leda výskokem z mašiny
Když na horni část lokomotivy přiletí vrtná souprava (= pár metráku železa), tak by fíru nezachránil ani Větroň, s takovou ránou ani TSI nepočítá.
Každopádne predstava, že by tam šiel Elefant a ešte riadiacim vozňom dopredu, nechcem si predstaviť…
Mašina toho zachránila fakt dosť už akákoľvek by tam bola. Bohužiaľ si to ale odniesol človek sediaci v prvom rade…
Zrovna u Elefantu by to bylo jedno, protože je celý z hliníku a není to push-pull, který by jezdil s lokomotivou…
Je v tom tanku místo na kastl? Že by si ti hasiči mohli dát za odměnu pivo z tanku.
Řidič taky za to může,protože se měl seznámit z danou situaci cesty přez daný přejezd jestli ho může bezpečné přejet a ne se na to vykašlat a nevědět kam jedu s takovouhle soupravou si měl naplánovat cestu řidič je z jedním hlavních viníků nehody😡a Dana firma také protože musela vědět že přijede vrtná souprava měli zabezpečit bezpečné přejetí přejezdu vysrali s na to vyce lidi😠
No, to byl slovní průjem. A těch chyb. Jako chápu, že chybu nebo překlep může udělat občas každý, ale napsat ve slově více Y a ve slově přes napsat Z to je vážně výkon . A že se jedná o překlep tomu příliš nevěřím.
Klasika – sám není schopen ani větu napsat, ale jiným bude radit, co by měli dělat…
Ale k věci: „Dana firma také protože musela vědět že přijede vrtná souprava měli zabezpečit bezpečné přejetí přejezdu“. Sice nevím co je firma Dana, ale předpokládám že mělo myšleno daná. Kterou firmu myslíte (jestli dopravce nebo příjemce) jste nenapsal , ale mám takové tušení, že myslíte firmu vlastnící skleníky když píšete „musela vědět že přijede vrtná souprava“. A jinak normální ? To má jako vedení firmy která si objedná dopravu zemní techniky řict vybraným zaměstnancům, že teď se seberou a půjdou k přejezdu zabezpečovat bezpečný přejezd toho nákladu? Nebo myslíte, že tahle firma měl volat někam na dráhu a zajišťovat… Číst vice »
Pravda, v kanclech samé chichi-chacha, kafíčka, internet.
Kdyby ten internet alespoň využívali k práci. Jde to zkrátka i na vrub vedení přepravní společnosti.
Komenty že jsem dělník či vidlák si nechejte za kloboukem, moc dobře vím jak to v českých kancelářích a
administrativě chodí…
(jak státních tak soukromých)
Doufám že jim to cvakne vždy, když se budou chtít ulejvat…
Jeden život!
Proč mají nejvíc jasno vždycky ti, co na místě nebyli, s nikým v místě nemluvili, natož aby něco měřili, nebo ověřovali?
Ročník 93… 😞
jj, starý jako já a prý mu chybělo pár minut do vystřídání…
Predpokladám, že v Bohumíne mal striedanie…
Určite sa už tešil domov po nočnej, no osud to zariadil inak :-(((
Ano, měl být za několik málo minut vystřídán.