Obrazem: Finnair investuje 200 milionů eur do nového interiéru dálkových letadel, zavádí premium economy

Proměnou projde během dvou let interiér všech dálkových letadel Finnairu.
Letecká společnost Finnair se rozhodla pro velkou modernizaci interiéru svých dálkových letadel. Proměnou projde byznys třída v Airbusech A350 a A330, ve kterých současně nově zavádí i třídu premium economy. Dopravce do zlepšení komfortu pro cestující investuje 200 milionů eur.
Finský dopravce označil investici jako cestu ke zvýšení komfortu cestujících. Mírnou proměnou prochází i ekonomická třída. K obměně bude docházet postupně během příštích dvou let. Finnair má ve flotile sedm letadel A330 a 17 A350.
„Pandemie měla dramatický dopad na celé letectví. Nezměnila naše ambice stát se dopravcem první volby pro cestování mezi Evropou a Asií,“ řekl šéf Finnairu Topi Manner.
Finnair se stal prvním zákazníkem nového konceptu sedaček do byznys třídy od Collins Aerospace. Podle dopravce má nabídnout cestujícím více komfortu a soukromí než dosavadní verze. Součástí změn v byznys třídě je i nové nádobí pro catering.
Finnair byl jedním z mála tradičních síťových dopravců, který dosud neměl třídu premium economy. Ta je kompromisem z pohledu pohodlí i ceny mezi byznys třídou a ekonomickou. Bude v konfiguraci 2-4-2, rozteč nezi sedačkami je 39 palců.
Nové jsou také sedačky v ekonomické třídě, ale jen ve starších airbusech. Mají i větší monitory s možností dobíjení elektroniky. V novějších došlo jen k výměně potahů.
Finnair plánuje letos v létě necelou stovku destinací v Evropě, Asii a USA. Nově začne létat do jihokorejského Busanu, na letiště Haneda v Tokiu a také do Dallasu a Seattlu.