Obrazem: Dva jeřáby prověřily nový železniční most na Zahradním Městě
Zátěžová zkouška na nově budované trati z Hostivaře na Hlavní nádraží. Pramen: Metrostav a.s.
V Praze na Zahradním Městě se dnes uskutečnily zátěžové zkoušky nového železničního mostu přes Průběžnou ulici. Most je součástí novostavby
Přestupní terminál, u kterého metro jezdí 700 metrů vedle. Hmmm… Proč jen jsem si zase vzpomněl na Černomyrdinovo „měli jsme ty nejlepší úmysly ale dopadlo to jako vždy“ ?
Prestup mezi linkou A metra a trati 221 byste realizoval kde presne? Raceji si vsimnout, ze tyto dve kolejove stavby se jaksi nikde nepotkavaji. Ovsem prestup z tramvaji (linky 22, 26) i spousty autobusu – linky 177, 195, 101, 175, 138 – ano, ono tam je na co prestoupit. Hromadna doprava ve meste, to neni jen metro. A realnei od toho metra k vlaku to bude s jednim odskokem autobusem. Z metra A na vlak v techto koncinach je potencial maximalne u Depa Hostivar. Ale to je naprosto jiny pribeh. Doporucuji priste odevrit alespon mapu, nez na internet vypotite podobnou… Číst vice »
A mala sa o 700m uhnúť železnica, alebo sa mal vykopať nový tunel metra? Naopak, ten prestupný terminál zabezpečí, že sa z toho vlaku na metro dostanete v najkratšom možnom čase.
Proc ten negativismus? Zahradni mesto i oblasti za nim maji dost rozvojoveho potencialu (napriklad byvala Praga Hostivar) na to obhajit „snad brzy“ stavbu odbocky metra A ze Strasnicke timto smerem a jako dalsi stanice se nabizi prave tento vznikajici terminal. Osobne sem rad za kazdy pocin pro VHD, jenz se rozumne podari.
záťažové skúšky za plnej prevádzky pod mostom? dosť divné zákony, keď toto povoľujú…
keby to nevyšlo tak sa to zrúti na ten autobus s cestujúcimi, ktorý pod ním ide
Nespadne to, ty lidi na těch fotkách vědí, co delaj.
To ti ve Studénce tvrdili taky.
Nevnímám tyhle dvě situace jako srovnatelné. Studénka byl rozestavěný most, který se z nějakého důvodu zřítil. Toto je stavebně hotový most, připravený na zatěžkávací zkoušku, která se dělá tak, lapidárně řečeno, aby most vydržel.
Ti nedělali zátěžovou zkoušku.
A když se na ZM dělaly podobné věci, jako v té Studénce (akorát nešlo o nasouvání mostu, ale o ukládání nosníků), tak provoz zastavován byl.
Tak to je opravdu extrémní výsledek zátěžové zkoušky… 🙂
Zátěžová zkouška není o tom, jestli to spadne nebo nespadne. Je to tak, že se měří elastické deformace mostu a porovnávají se s výsledky z počítačové simulace.
Teď jich tam skutečně je méně, ale co jsem se snažil dopočítat těch kolejí podle starších fotek na mapy.cz, tak jsem napočítal ne 11, ale 17.
Třeba to fakt bylo tady 11, dvě jsou na FJB o kus vedle a tři vedou odněkud z Krče po novějším mostě/mostech.
Nicméně současný počet má opravdu daleko i k 11… 🙂
Ano, bylo jich tam 17. 2 na „hlavní trati“ přes strašnickou zastávku, jedna kterou se dal objet ranžír ze severu, 8 kolejí vjezdové skupiny, 2 traťové pro objetí ranžíru po jižní straně a 4 v čekacích kolejích.
Koukám, že už ani pro tuhle reklamu, se nevyplatí ČD držet velké parní lokomotivy. 🙁
Neboj, když bude most delší tak přijdou na řadu i páry nebo Sergeje, popř. i Čmeláci. Apropo – kolik je u nás provozuschopných Sergejů?
Tři?
ta vizualizace už neplatí, ne?
Ano, podoba bude jiná a o poznání skromnější a dle mého názoru i hezčí 🙂
Hypotetický ne. Otázka jak se to vezme. Já dělám třeba dělám vizualizace pro zákazníka. 500 hodin projekt + 8 obrázku po cca 15min a to ještě si během toho dám ještě oběd, v nákladech je to minimalní položka. Takže vizualizace projektu je haleřová položka, většínou jeden obrázek do hodiny, vzhledem k tomu kolik se platí za projekty. Otázka proč vizualizace projektu a reálný stav je jiný?
Proč ty minusy?
Už vím. Já jsem četl nevyplatí, místo neplatí. Moje chyba…..