Obrazem: Dráhy zprovoznily v Budějovicích novou myčku za 31 milionů
Nová myčka vlaků, České Budějovice. Autor: Josef Holek/České dráhy
České dráhy po deseti měsících výstavby zprovoznily novou myčku kolejových vozidel v Českých Budějovicích. Mycí program jako první vyzkoušel motorový
Takže je to nová myčka, stavěná 10 roků, která při poklesu teploty pod 3 stupně nefunguje? 🙂 To v zimě myčka není potřeba?
Dále produktivita 20 vozidel za 24 hodin – vagony, které se myjí jen z boku to umí doufám trochu rychleji…
to stačí infra panel na kartáče a na přívod vody samoregulační topný kabel a ve výjezdu ventilátor. Když voda teče, tak nezamrzne, ale může to namrzat na vozech, ale do mínus 6-8 je to v pohodě. Kamiony se umývají venku i v zimě.
Mokrý vůz ven ale nesmí, ten v těch myčkách vždy čeká, než uschne, to už kapacitu myčky velmi snižuje, klidně na polovinu.
Pokud se dobře pamatuji na doby minulé, tak třeba „venkovní“ rozvody vody na plnění nádrží vozů vodou fungovaly do teploty +5 °C, a jakmile klesla teplota vzduchu pod tuto hodnotu (i jen jednorázově a nebylo-li zřejmé, že se ještě oteplí na další delší období), tak už byly rozvody vypouštěny a vodou se od té doby vozy nezbrojily – takže i v případě mytí skříní vozidel zvenku platí asi nějaká podobná „logika“, a kdo ji zavedl, asi na základě letitých zkušeností věděl, co dělá: může se nám to sice nelíbit (a nikdy se to nelíbilo ani mně), ale kov je velký… Číst vice »
jsem zvědavý kdy si svojí myčku postaví regiojet nebo leoexpress….nebo zase budou muset čd povinně mít konkurenci soupravy????….soustruhy si regio i leo určitě taky vybudují svoje…nevěřím tomu,že by používali služby čd,když čd jsou tak tragické jak se o nich tady píše v diskuzích …to by muselo být pod jejich soutěživou úroveň…..
já si taky myčku aut nebudu stavět, nebot od státu nedostávám nic a vše si platím, ale není pro mně problém někomu ty peníze dát a najít někoho co není vyžírka státu.
otevřu si hospodu a pípu mi bude půjčovat konkurence…má to logiku….anebo pronajímat za peníze….na pokyn známého z dozorčí rady čd nebo čd carga,protože dělal dříve u regiojetu….
i pivovary vaří ze sladu konkurence.
Pivovary jsou sice v Českých Budějovicích minimálně dva, ale vy snad víte o nějaké tamní firmě (či v okolí), která by disponovala myčkou skříní kolejových vozidel napojenou na síť SŽDC a s takovou kapacitou, aby její „přebytky“ mohla nabízet potenciálním zájemcům (= dopravcům) třeba i jen jako svoji „komerční aktivitu“?
Je vidět, že o hospodě nic nevíte. Pípu vám totiž dodá pivovar… Samozřejmě, když nebudete mít výtoč, tak vám ji sebere, ale pak můžete hospodu zavřít… Tož asi tak…
můj příspěvek tak trochu mimo téma: Cesta ke klimatizovaným vlakům s připojením k internetu a moderním dvouvozovým soupravám na jihočeských kolejích se komplikuje. Do dvou samostatných tendrů na provoz motorových a elektrifikovaných tratí na nadcházejících 15 let v celkové hodnotě přesahující 10,7 miliardy korun se Jihočeskému kraji přihlásily v obou případech jen České dráhy. A jejich nabídka je pro hejtmanství neakceptovatelná. „Rada kraje zrušila oba tendry. Důvodem je vysoká cena, kterou České dráhy za provoz těchto tratí v dalších letech požadují,“ řekla hejtmanka Ivana Stráská. Motorové tratě, které jsou ve hře, jsou hlavně na Písecku, Strakonicku a Táborsku. Soupravy na… Číst vice »
„můj příspěvek tak trochu mimo téma“
Proč mimo téma? Vždyť třeba i ta nová českobudějovická myčka může být právě jedním z (mnoha) důvodů, proč ČD požadují tak vysoké sazby za případné plnění požadavků českobudějovických objednatelů dopravy.
Kdyby myčku postavily a obsluhovaly sždc, tak by náklady a provoz vyšly na polovic.
Je to sice možné (a vlastně asi i docela logické), ale SŽDC zatím nemá důvod (a jako „státní organizace“ nejspíše ani „kompetenci“), aby něco takového provedla – ale nemohlo by to být vybudováno v prostorech depa jakéhokoli dopravce, které SŽDC nepatří …
Aneb, nebudete mít žádné vlaky, protože České dráhy, národní dopravce chce hoooodně moc peněz… Fuj, je mi z vás špatně…
No, to jsem tedy „sám žádostiv“: minulou neděli jsem jel z Prahy do Tábora a zpět (podívat se na Šatavovu výstavu rakouského „Krokodila“) a přes okenní skla vagonů v „plívových“ českobudějovických rychlících téměř nebylo vidět …
a díval jste se do jakýho depa ten vlak patří?