Obrazem: DPP začal pracovat na návratu tramvají do Opletalovy ulice, opravuje trať
Trať by měla být připravena k provozu v polovině února příštího roku.
Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil stavební práce na obnově tramvajové trati v části Opletalovy ulice. Cílem je návrat tramvajového provozu.
„Zatím odstraňujeme asfalt z kolejového svršku kusých kolejí a původní kolejnice. Většina z nich by příští rok měla hezké kulatiny – 50 let. Pouze oblouky ve směru od Senovážného náměstí jsou o generaci mladší, pocházejí z roku 1991,“ uvedl zástupce DPP Daniel Šabík. Pod kolejnicemi je původní betonová deska, kterou se DPP bude snažit „v maximální míře“ zachovat a využít.
Tramvajové těleso by mělo být hotovo do 10. prosince, v lednu pak budou dělníci pokračovat instalací sloupů a trolejového vedení. Trať by měla být připravena k provozu v polovině února příštího roku.
„Budeme ji využívat pro náhradní tramvajovou dopravu během nutných občasných víkendových výluk při výměně stropní desky a modernizaci vestibulu stanice metra Florenc, která potrvá 4,5 roku. Uvažujeme o krátké lince, která bude během výluk pendlovat mezi Hlavním nádražím (Opletalovou ulicí) a Vltavskou, případně Nádražím Holešovice,“ doplnil Šabík. Obnovená trať bude končit zastávkou a úvratí. Bude zároveň zárodkem chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží do Vinohradské ulice. Ta by měla vzniknout v roce 2024.
Historie tramvajových tratí v Opletalově ulici je spletitá. V úseku od Bolzanovy ulice na jih se fakticky uzavřela koncem 70. let, kdy byla trať kvůli stavbě magistrály snesena. Zůstalo pouhých 130 metrů, které dopravní podnik využíval v případě potřeby a mimořádností. V srpnu 2003 pak úsek odpojil a sundal troleje. Podrobně je historie tramvajových tratí v Opletalově ulici popsána v časopise pro zaměstnance Dopravního podniku hl. m. Prahy DP kontakt.
První krok k obnově trati udělal DPP letos v květnu, kdy v rámci rekonstrukce trati na Žižkov zbudoval i odbočku z Bolzanovy do Opletalovy.