Obrazem: DPP začal pracovat na návratu tramvají do Opletalovy ulice, opravuje trať
Obnova tramvajové trati v Opletalově ulici. Autor: DPP/Daniel Šabík
Trať by měla být připravena k provozu v polovině února příštího roku.
Takže to nebude jezdit Opletalkou nýbrž Sherwoodem a pak Washingtonovou.
Zajímavé informace (včetně plánků tratí a historických fotografií) o vývoji této lokality od roku 1897 do dnešních dnů:
https://www.cs-dopravak.cz/tramvaje-se-vrati-na-opletalovu-ulici-v-praze-jaka-zde-byla-jejich-historie/
Děkuji.
16,50
K těm komentářům o „rušení parku nezbytného pro děti “ kvůli kolejím pro šalinu… Nejsu místní. Ale já bych teda nešel se svými menšími dětmi vypustit je na čerstvý vzduch do parku před Hlavním nádražím. Protože je to v „údolí“ pod magistrálou a pod úrovní parkoviště co je na střeše hlavního nádraží+stanovišť taxíků… Prostě ten park musí být plný výfukových sajrajtů/prachu. A proto bych děti vzal asi o 700 metrů dál do Riegorových sadů (na kopci nad Hlavním nádražím). Přes průchod/podchod (včetně výtahu) https://zdopravy.cz/termin-je-na-svete-podchod-z-hlavniho-nadrazi-na-zizkov-se-otevre-koncem-zari-91524/ Je to větší. Vítr má větší šanci „vyhnat“ výfukové smrady. A tipnu si, že v parku… Číst vice »
Oni s malými dětmi strávíte půl dne než tam dojdete, nicméně máte naprostou pravdu. Já bych tam děti taky nevzal, už jen kvůli tomu, že člověk neví, co se na hřišti děje v noci…
Jezdí bus po ulici Italská, zastávku má přímo před vchodem do Riegrových sadů
Do Riegrových sadů není žádný „vchod“ – možností jak se tam dostat je několik.
Hřiště je předpokládám přes noc zamknutý, plot vysoký. Každopádně ho s dětmi pravidelně využíváme, když na hlaváku čekáme delší dobu na přestup. Na to je perfektní, aby se děti trochu vyvětraly, než zase usednou ve vlaku. A bývá dost obsazený, rodiče s ním viditelně nemají problém.
A to hriste by preci melo zustat?
park před Franz-Josef-Bahnhof je odpudivy. dítě bych tam nepustil. natož malé.
To „Vrchlického sadech pro děti“ není můj názor. Já reagoval na předřečníky.
ja jen odsouhlasuji co pisete
ok
Že jo…takhle nenáviděnou tchýni co…to leda…
Já nevím, když jsme chtěli na něco, co bylo „dětským“ hřištěm, tak jsme se nikoho neptali … asi proto, že naše generace (dnes vesměs seniorská) byla poněkud samostatnější – začínalo to tím, že od první třídy, asi tak po týdenním doprovodu staršími, kteří nám ukázali cestu a rizika jak přecházet ulici, jsme chodili z/do školy sami. Jelikož se směnovalo, tak po čtvrté vyučovací hodině byla (v tomto čase) TMA a chodili jsme za tmy domů – sami a pěšky ….
No…já bych děti vyvezl na procházku spíš na Petřín nebo na Hradčany…ale nikdy ne do „Sherwoodu“…
Ještě by mi tam to dítě ukradli…
Po Večerníčku mají být děti v postýlce, na na hřišti …
Ono to hřiště využívá také např. ZŠ Jindřišská (pobočka ZŠ Vodičkova pro prvňáky a druháky), špunti tam chodili docela často i z družiny.
ale to je ta část Vrchlického sadů, které se netýká nová šalindráha? Nebo?
Šalin dráha je – jak patrno z fotek v Opletalce,, hřiště je vedle, směrem k objektu HLN ….
Musí být plný – to je vaše fikce nebo vycházíte z nějakého autorizovaného měření ….
Stejně tak je vaší fikcí, lepší vybavení v Riegráku oproti dětskému hřišti v Sherwoodu ….
Další rušení parkovacích míst bez náhrady kvůli tratí s mizivým významem pro místní obyvatele či firmy – paráda. Kdy už se třeba u cyklostezek inspirují kolik jich je ve Vídni, mohli by se i podívat kolik je tam parkovacích domů.
Vy jste místní? Já roky bydlel v Jeruzalemský a význam spojky Bolzanova – Václavák mi teda rozhodně mizivý nepřijde. Asi jste nikdy neviděl Jinřišskou a Vodičkovu plnou tramvají od Senovážnýho až po Lazarskou, když došlo k jakékoliv mimořádnosti, protože tady chybí použitelná objízdná trasa.
Mozna mu patri ten autoservis, co si na ty koleje roky odkladal rozdelany auta a „zdroje nahradnich dilu“
Ano, toto je přesný postřeh z praxe, co se dělo, možná ještě děje v této ulici. Chvilku jsem to pozoroval, jak si tam servis odstavuje auta. No, chvilku, platil jsem tam za dvouhodinové parkování 120 Kč (doprava 90leté paní na tu malou polikliniku, co je za rohem). Předpokládám, že servis za obsazení míst na fialové zóně nikdy nic neplatil.
Jinak ta tramvajová spojka chybí velice, bude však potřeba vyřešit slabé místo – stropní deska stanice metra Muzeum. Aby nezůstalo jen u kusých kolejí – z obou stran 😀
A není ten strop stanice právě důvod nebo jeden z důvodů, proč to chtěj vést těsně kolem nový budovy Muzea a přes Wilsonovu až u Opery? Tím by se tý stanici vyhli. Ta by měla být v podstatě pod tím parkovištěm na druhý straně.
Ale…strop stanice Muzeum se vyřeší snadno po nejbližších povodních nebo epidemii… 😀
Jako hejt dobrý.
V centru města, u hlavního nádražím s mizivým významem. Tak ten je dobrej.
Mě vždycky dojímá ta zvláštní matematika, že když tam nastoupí do každé tram 10 lidí, tak je to málo, ale když tam na předmětném úseku parkuje celý den (a někdy více) sotva 20 aut tak je to OK super výtěžnost veřejného prostoru.
Domnívám se, že ta tram by mohla jezdit trvale, jako polokružní … Z haly HLN do Opletalky je to kratší vzdálenost než chodit na zastávku do Bolzanky ….
Kup si pozemek a ten pekáč si tam ukliď. Je to tak složité?
Nejlépe někde v horoucích peklech (např. Barrandov), aby s tím svým vehiklem nepřekážel mezi lidmi…
Přesně tak. Akorát to zavazí.
až budete ochoten platit parkovne jako ve Vídni, budou možná i parkovací domy. jen ale nervete, že jsou hnusně, drahé a treba je někdo postaví v parku.
Jojo…nebo budou všude modré zóny…můžete si vybrat…
Ale u HLN / Smetanova divadla jsou k mání Garáže Slovan – nikoli ovšem zadarmo …. kapacita 468 míst ….
a je to tady 😀 přesně tento typ komentářů jsem tu přepokládal 😀
No…ono ve Vídni mají taky někde koleje po stranách…muhehe…
A na nedostatek parkovacích míst si budete muset zvyknout.
U hlavní nádraží / Smetanova divadla je parkovací prostor – ovšem placený … tuším, že pochází z minulého tisíciletí …
Je neskutečný, kolik se toho v Praze letos dává do pohybu… Když se na radnici nekrade a peníze se neutrácí za zbytečnosti, to to funguje.
Hlavně si na to vzpomenout u příštích voleb 🙂
Do pohybu snad dává, ale stále se skoro nic nestaví, jen takovéto přicmrndky, i ten Slivenec je poměrně malá stavba. Tj. peníze se utrácejí hlavně za zbytečnosti, protože toto je z pohledu Prahy „za drobné“. snad až se to rozjede, tak budete mít pravdu, zatím silně přeháníte.
Ale to je správně, že se dělají věci, které jsou potřeba, byť jsou malé. Ta mánie předchozích vedení Prahy, že se musí něco velkého betonovat, a vše ostatní se nechá rozpadnout, byla zhoubná. Praha potřebuje mnohem víc tisíce drobných staveb a údržbu než nějaké megastavby. Nejsou to žádné zbytečnosti, tyhle „drobnosti“ nakonec využívá řádově víc lidí, než Blanku nebo Áčko do Motola.
Jel jste někdy Blankou? Nebo jen plácáte, aby řeč nestála?
Blanka je afaik +- 90 000 aut za den. To není zas tak složitý překonat. A zadlužila město na roky dopředu. Jen ty rozšířený ostrůvky na Malostranský nebo přechod magistrály u Muzea daj každý pár desítek tisíc lidí za den, K tomu Karlák, Jiřák a další takový místa, který nejsou tak nápadný, takže o nich ani nevíme, pokud se v daný části nevyskytujeme, ale svejch pár tisíc, nebo pár stovek lidí denně si připíšou. A stály pakatel, vlastně hlavně to, že se někdo nevykašlal na detaily. Poměr cena výkon nesrovnatelnej. Ve prospěch těch „prkotin“.
S tou Blankou je to dobrej úlet, zřejmě jste kolečkář ,,,
Metro do Motola není o nic lepší.
Když tam takhle někdy jedu v 18h, tak v Motole vystupuje lidí…no…do 1xT3 by se to srovnalo… – a to jsou ještě lidi, kteří jedou někam dál autobusy…
No…pravda je, že by to chtělo pohnout kostrou.
Ale moc to nepůjde, protože je moc vysoká poptávka…
To je slovo s největším počtem souhlásek za sebou?
A před kolika lety se to projednalo a připravilo?
Tady staci povoleni, trat uz tam byla… a to rozhodne netrva tak dlouho…
To byla řečnická otázka. Variantní vedení tramvají zde bylo presentováno už v dubnu 2018, (za Krnáčové). Doufám, že stavba trati napomůže i k radikální obnově toho, co zbylo z Vrchlického sadů.
Tak o obnove se mluvi uz asi 20 let,… trat by mela vyrazne pomoci mhd v centru. A take doufam, ze torzo sadu vc. vyuziti prostoru haly se zlepsi…
To se ví že zlepší…hned po zrušení severojižní magistrály, obnově TT nahoře…a vůbec do poměrů z r. 1910…
To je nějaká ironie ? Kromě cyklopruhů a zúžení čtyřpruhů na dvoupruhy nezaznamenávám výrazné městské investice do infrastruktury.
Já teda ano. Například se právě staví tramvajová trať do Holyně/Slivence.
Neboli do polí. Proč se nestaví tam, kde je potřeba?
Protože jestli už někde jsou domy, pak je to mnohem těžší prosadit.
No…a pak se z toho udělá vlakotramvaj…
Já jsem současnému magistrátu vděčný za takové ty drobnosti, které skoro nejsou vidět a nedají se využít pro PR, a proto na ně všichni předchozí magistrátníci kašlali. Třeba že když jdu pozdě večer z Vinohrad na hlavák, nechce se mi čekat 10 minut na metro a vezmu to pěšky, tak už na Legerově nechodím po půl metru širokém proužku asfaltu, kde se s chodcem v protisměru nedalo vyhnout jinak, než že jeden vstoupil do vozovky. Teď je tam široký chodník, který nejspíš ani neznamenal velké náklady, jen se někomu muselo chtít to řešit. Anebo třeba nové přechody na Florenci, taky… Číst vice »
Pred par mesici se toho opravovalo tolik, ze spousta lidi kricela, ze je toho najednou az moc.
Bohužel, mě ten pohyb připadá jako Brownův pohyb ve fyzice. Pohyb malých částí sem a tam nahodile a bez síly, která by ho usměrnila. A pokud jde o kradení, dá se i v malém, není to tak viditelné.
A co kdyby tu trať dotáhli Opletalkou až na Václavák a sady nechali pěším …
Normální pěší se momentálně těmi sady snaží projít co nejrychleji, páč se tam pohybuje neuvěřitelná sebranka, kterou od sebe chcete mít co nejdál… 😕 Takže tramval bude furt lepší než to co tam je teď.
Nicmene skoda parku, ktery tam byl nez se postavila magistrala a nova hala wilsonaku…
Tak ten zanikl s tou novou halou, to co tam zbylo je takové torzo. Nicméně věřím, že když tam bude jezdit ta tramvaj a v rámci toho se to celé předělá, tak by mohli aspoň částečně zmizet.
Park?
Není to pro to, co se tam nachází, příliš silné slovo?
Prectete si jeste jednou co jsem napsal…
a taky škoda krennova domu, krocinovy kašny a té rotundy a přilehlých romanskych domu v okolí dnešní Kaprovy. a nádraží na Tesnove
Hmm…naopak Nové scény ND škoda nebude…ta se dokonce zbourá skoro zadarmo…
Proč by se měla bourat Nová scéna ND … jak to souvisí s tratí v Opletalce ?
Tak to se budete potom těšit…nová hala se zbourá i s metrem, TT se vrátí před Fantovu budovu (rovnou před dveře)…
To už je takové šoto-dogma, že tramvaj vyžene bezdomovce. Bohužel to tak nefunguje. Na Andělu už bezdomovci zase jsou.
Hmm…ale kolik je bezdomovců řekněme mezi Malostranským náměstím a Klárovem?
Šel jste někdy kolem těch sadů, ideálně pozdě večer? Ta tramvaj bude super, neboť člověk nebude muset skrz ten sad pěcha..
Chodím tam běžně. Když byly děti menší trávili jsme čas i na tom dětském hřišti. A pokud někomu vadí individua povalující se na lavičkách, tak bych rád připomněl, že k tomu účelu máme specializovanou instituci. Tramvaj v parku individua nevyžene… Naopak tam bude cestující čekat na svůj spoj místo toho, aby prošel skrz. Já jsem prostě toho názoru, že tramvaj patří do ulice a korzující pěší do parku…
Je dobře, že se konečně něco děje. Jen to trvá všechno absurdně dlouho. Kdyby naši pradědové budovali infrastrukturu podobným tempem, moc by toho tady dnes nebylo.
Dost by bylo na tom, kdyby již vybudovaná infrastruktura nebyla liquidována.
No, ono se drive i stavelo bez povoleni, nekdy dokonce byla trat postavena a zrusena driv nez to povoleni dostala… 😀
kec pěkný. a ted jmenuje ty bez povolení postavené. díky.
to je pravda… ne kec… V prostoru dnešní zastávky Nuselská radnice bylo nutné od prosince 1929 ukončit tramvajovou linku 13, pro jejíž ukončení byl v zastávce zřízen křížový přejezd, a další, levý přejezd. Toto kolejové uspořádání umožňovalo vlakům jedoucím na Pankrác, aby zde končící vůz linky 13, objely po nesprávné koleji. Možná už ani v daných souvislostech nepřekvapí, že přejezdy Elektrické podniky postavily ještě před vydáním příslušného stavebního povolení. Kuriozitou je však tentokráte možná ta skutečnost, že v tomto případě se nestihlo povolení vydat ani dodatečně. Linka 13 byla totiž v roce 1930 prodloužena na Pankrác, přejezdy sneseny a ve… Číst vice »
A kdyby jí naši otcové tak rychle nerušili tak by se nemusela budovat nová.
Kolik roků že stavěli Svatovítskou katedrálu než byla hotová?
No…dohromady 111 let, neboť v letech 1399-1873 na to tak nějak…dlabali…
Nepřepsal jste se?
Když se tehdy měnil vyšehradský most, tak si na to vyhradili 3 dny, ale stačili to za 2…
„Výměna mostu“ přesunem konstrukcí je něco jiného než výroba toho „nového“ sestavováním z jednotlivých dílů … to rozhodně netrvalo 2 nebo 3 dny …