Obrazem: DPP má už všechny nové elektrobusy od Škody
Nové elektrobusy Škoda E’City 36 BB v garážích Vršovice. Foto: Petr Hejna / DPP
Autobusy budou jezdit na linkách 154 Strašnická – Koleje Jižní Město a 213 Želivského – Nádraží Uhříněves.
Teď ještě povolat profesionální návrháře vzhledu, aby tu základovku nechali přetřít nějakou barvou. Takhle to vypadá jen desítky let staré busy ze země třetího světa, kde nechali lak opadat.
To že se Praha vydala cestou ekektrifikace je určitě správná cesta. Ale… ne elektrobusy. To že tohle rozhodnutí správné není pochopí vedení DP bohužel až pozdě, kdy jim budou pro poruchy stát stále v garážích a peníze za ně budou tzv. vyhozené z oken. Praha je město, které díky své specifikaci kopcovitých terénů a vysoké obsazenosti vozů cestujícími potřebuje hlavně trolejbusy. Ano nejlépe parciální, co dovedou případnou překážku či tam kde není možné troleje instalovat objet bez trolejí, ale prostě trolejbusy napájené pokud možno celou trať z trolejí. To je léty osvědčený a hlavně spolehlivý způsob pohonu veřejného dopravního prostředku.
Jakože převodovka bude poruchovější, když bude elektromotor napájen z baterie a ne z troleje?
informace o dlohodobem provozu cele flotily vcetne spolehlivosti v prazskych podminkach budou urcite zajimave.
nicmene rozumite tomu jako husa petrzeli a vase zavery jsou dost mimo.
nebude to tak, že těch 100 km dojezdu se v čase bude snižovat?
To záleží jak to je definované a jak to mají nasmlouvané. Je maximální dojezd, je garantovaný dojezd za určitých podmínek a je garantovaný dojezd v určité časové periodě (tedy výrobce přebere určité záruky za trvanlivost baterek).
U pražských je to tuším po dobu záruky = 85 měsíců.
Takže dojezd se snižovat bude, ale nikdy v této době by neměl spadnout pod 100 km.
Měl jsem tu čest několikrát za uplynulý měsíc a je to takové smíšené. Na jedné straně se mi ten bus líbí, na druhé působí tak nějak rozpačitě: – Zvuk: v interiéru při jízdě něco šíleně kvílí. Je to nepříjemné tónové pískání, které skokově mění frekvenci. Žádný jiný škodovácký t-bus/e-bus toto nedělá (aspoň co vím), takže jen výzbrojí to nebude. – Zpracování: vše drncá, je slyšet každá nerovnost vozovky. Pražské sorky jsou rozvrzané, ale tady v tom to působí, jakoby skleněné příčky nebyly správně uchyceny a měly vůli. – Dveře se otevírají tak pomalu, že na mnoha zastávkách je řidič zavře,… Číst vice »
Mam stejnou zkusenost, hlavne to hlaseni, kdy se zadrhava a nejsou slyset casti slov nebo cela slova. Vuz ma 12m, ale uvnitr pusobi mnohem mensi a stisnenejsi. U nizkopodlazni casti me prekvapilo, ze jsou sedacky predsunute, ackoliv je za nimi spousta mista. Otvirani dveri je pomale, vubec nechapu, proc neni ciste elektricke – coz mi pripomina, vzdycky se to tak delalo, tak proc to menit, u solarisu jsou predsunute, zde se otviraji opet dovnitr. Jizda je trochu drsnejsi, elektromotory zabiraji prudce, lide to necekaji a casto se snazi chytat tyci, mohl by byt plynulejsi, nez takto prudky. Taky doufam, ze… Číst vice »
Snad bych ještě dodal slyšitelné šoupání nějaké části (zástěrek?) o asfalt v každé prudší zatáčce/odbočení. Ale jinak úplný souhlas. Vyhlašování zastávek nad levým zadním kolem je až bolestně hlasité.
Dovolím si zcela souhlasit (a budu doufat, že to jsou dětské nemoci prvního vozu) a přidám ještě jeden detail.
Je v něm zima. Ono když máte ropáka, je motor továrna na teplo. Tady si topením snižujeme dojezd. K tomu neustálé větrání. No jsem rád, že letos není v Praze pod nulou.
Věřím ale, že budoucnost je plně elektrická a doufám, že spíš v podobě trolejbusů a tyto budou jezdit jen tam, kde ty troleje opravdu, ale opravdu nepůjde postavit.
Jezdím trasou 213 téměř každý den,ale nikdy jsem je neviděl…
Zatím jezdil jeden a ne jen na 213.
První dny visel jízdní ne(řád) na dpp.cz
Mám to podobné, s tím jen, že jezdím 154. Viděl jsem ho jednou a ujel a od té doby trochu smůla. Ale tak těším se.
To pravé zrcátko je teda vskutku důmyslná konstrukce, aneb 2v1.
Byl jsem se projet minulý týden a na to, že to Praha prezentuje jako „budoucnost je tady“, tak žádné zvláštní nadšení. Poškozený reproduktor pro hlášení, vrzání vybavení uvnitř a hlavně skutečně velmi otravný bzučivý zvuk, ze kterého vás po deseti minutách bolí hlava. Doufám, že to ještě trochu poladí…
„Řidič nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce.“ Viz obr. 5. Je skvělé, že DPP prezentuje přestupky svých řidičů veřejně.
Pane strážníku, od kdy platí dopravní předpisy (361/2000 Sb.) i mimo pozemní komunikace? Tedy například na soukromých pozemcích – v uzavřeném a oploceném depu? 🙄
Jak jste přišel na to, že zastavil a stojí? Jak jste přišel na to, že je instalovano svislé dopravní značení, bez kterého se o pfechod pro chodce ve smyslu zákona nejedná?
Protože se na té fotografii nehýbe. Tím je to jasné. Kdyby se hýbal, byla by na fotce přece vidět naměřená rychlost.
Má zvednutý sběrač. Kdyby s tím uměl jezdit, byl by to trolejbus.
Tak vodorovné dopravní značení tam je…
Ale na veřejné pozemní komunikaci to není.
Kluk pujde brzo do hajan 🙂
Jak jste přišel na to, že je tam někde přechod pro chodce? Příslušnou svislou dopravní značku tam nevidím.
Otázkou je jestli stojí, nebo jenom zastavil vozidlo…
Patrne vybita baterka