Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje Zprávy

Obrazem: Dopravní podnik dokončuje koleje u Muzea, vedou odnikud nikam

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)
Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

V Praze vzniká po osmi letech nová tramvajová trať. Dopravní podnik (DPP) v těchto dnech dokončuje výstavbu kolejí na dolním konci Vinohradské ulice mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Jde zatím o pouhých 70 metrů tratě, která nebude napojena na stávající tramvajovou síť.

Město do budoucna počítá s tramvajovým propojením Vinohradské s Václavským náměstím a hlavním nádražím, výstavbu izolovaného úseku u Muzea se rozhodlo realizovat v předstihu v rámci úprav okolí Muzea, které souvisejí s jeho rekonstrukcí.

Tramvaje by se na kusou odbočku v muzejním okrsku mohly dostat do tří let díky chystanému napojení na tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Tím by vznikl triangl; dopravní podnik aktuálně připravuje projekt. Dojde například k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále.

„Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky,“ nastínil možné využití trianglu šéf DPP Martin Gillar.

Na další protažení tratě z kopce dolů přes magistrálu pod Muzeem pak bude třeba projednat změny územního plánu. Ve hře jsou celkem tři varianty.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
...
Host
...

Tady někdo zešílel. Tohle nikdo z těch lidí, co po té magistrále jezdí, ze svých daní platit určitě nechce.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Právě naopak ve veřejném zájmu je nepochybně rozšiřovat síť MHD na úkor IAD.
Je jasné, že lidé jako vy (ti co si vozí pozadí v autě a nějaký stav ovzduší je nezajímá a ZAMOŘUJÍ) budou kvičet jako podsvinčata.

Romanero
Host
Romanero

Tak na trianglu se dají samozřejmě otočit i jednosměrné soupravy..

Petr
Host
Petr

…pokud není situován na tříproudé magistrále

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Dokud tam zůstane magistrála, tak couvat přes ni v té rušné křižovatce třeba třívozovou soupravou by asi nikdo příliš neprosazoval – možná jako naprostá mimořádnost v případě nějaké velké provozní poruchy by to bylo „skousnutelné“, ale jako pravidelná záležitost už vůbec ne: i do vozoven už jsou budovány separátní vjezdy, aby tam bylo možno místo dříve běžného pravidelného couvání přes vozovku zajíždět „po čumáku“, nebo aspoň v areálech vznikají různé objízdné koleje a smyčky. Je mi líto, že to vše půjde tak pomalu, takže já už se tudy určitě tramvají nesvezu – Martin Šubrt přitom začal bojovat za obnovení některých… Číst vice »