Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje Zprávy

Obrazem: Dopravní podnik dokončuje koleje u Muzea, vedou odnikud nikam

Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)
Tramvajové koleje mezi starou a novou budovou Národního muzea. Autor: Ondřej Kubát (DPP)

V Praze vzniká po osmi letech nová tramvajová trať. Dopravní podnik (DPP) v těchto dnech dokončuje výstavbu kolejí na dolním konci Vinohradské ulice mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Jde zatím o pouhých 70 metrů tratě, která nebude napojena na stávající tramvajovou síť.

Město do budoucna počítá s tramvajovým propojením Vinohradské s Václavským náměstím a hlavním nádražím, výstavbu izolovaného úseku u Muzea se rozhodlo realizovat v předstihu v rámci úprav okolí Muzea, které souvisejí s jeho rekonstrukcí.

Tramvaje by se na kusou odbočku v muzejním okrsku mohly dostat do tří let díky chystanému napojení na tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Tím by vznikl triangl; dopravní podnik aktuálně připravuje projekt. Dojde například k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále.

„Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky,“ nastínil možné využití trianglu šéf DPP Martin Gillar.

Na další protažení tratě z kopce dolů přes magistrálu pod Muzeem pak bude třeba projednat změny územního plánu. Ve hře jsou celkem tři varianty.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tady někdo zešílel. Tohle nikdo z těch lidí, co po té magistrále jezdí, ze svých daní platit určitě nechce.

    • Právě naopak ve veřejném zájmu je nepochybně rozšiřovat síť MHD na úkor IAD.
      Je jasné, že lidé jako vy (ti co si vozí pozadí v autě a nějaký stav ovzduší je nezajímá a ZAMOŘUJÍ) budou kvičet jako podsvinčata.

  • Tak na trianglu se dají samozřejmě otočit i jednosměrné soupravy..

    • Dokud tam zůstane magistrála, tak couvat přes ni v té rušné křižovatce třeba třívozovou soupravou by asi nikdo příliš neprosazoval – možná jako naprostá mimořádnost v případě nějaké velké provozní poruchy by to bylo „skousnutelné“, ale jako pravidelná záležitost už vůbec ne: i do vozoven už jsou budovány separátní vjezdy, aby tam bylo možno místo dříve běžného pravidelného couvání přes vozovku zajíždět „po čumáku“, nebo aspoň v areálech vznikají různé objízdné koleje a smyčky.

      Je mi líto, že to vše půjde tak pomalu, takže já už se tudy určitě tramvají nesvezu – Martin Šubrt přitom začal bojovat za obnovení některých (resp. dostavbu nových) tramvajových tratí v centru Prahy už někdy před 15 či ještě více roky, a výsledkem je zatím stále jen to přetrvávající nepraktické a snadno zranitelné „pometrové“ torzo …

Newsletter

Partneři


Výběr editora