Obrazem: Dopravní podnik dokončuje koleje u Muzea, vedou odnikud nikam
V Praze vzniká po osmi letech nová tramvajová trať. Dopravní podnik (DPP) v těchto dnech dokončuje výstavbu kolejí na dolním
V Praze vzniká po osmi letech nová tramvajová trať. Dopravní podnik (DPP) v těchto dnech dokončuje výstavbu kolejí na dolním konci Vinohradské ulice mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Jde zatím o pouhých 70 metrů tratě, která nebude napojena na stávající tramvajovou síť.
Město do budoucna počítá s tramvajovým propojením Vinohradské s Václavským náměstím a hlavním nádražím, výstavbu izolovaného úseku u Muzea se rozhodlo realizovat v předstihu v rámci úprav okolí Muzea, které souvisejí s jeho rekonstrukcí.
Tramvaje by se na kusou odbočku v muzejním okrsku mohly dostat do tří let díky chystanému napojení na tratě ve Škrétově a Vinohradské ulici. Tím by vznikl triangl; dopravní podnik aktuálně připravuje projekt. Dojde například k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále.
„Až bude tento úsek napojen na tramvajovou síť, uvažujeme zde o zřízení kolejové spojky, abychom mohli trať využívat pro jízdy smluvních a historických tramvají, které mohou mít v této lukrativní lokalitě nástupní stanici. Při výlukách tu bude také možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky,“ nastínil možné využití trianglu šéf DPP Martin Gillar.
Na další protažení tratě z kopce dolů přes magistrálu pod Muzeem pak bude třeba projednat změny územního plánu. Ve hře jsou celkem tři varianty.