Obrazem: Do ulic Vídně vyjely na testy první dva autonomní minibusy

Autonomní elektrický minibus ve Vídni. Autor: © Wiener Linien/Manfred HelmerAutonomní elektrický minibus ve Vídni. Autor: © Wiener Linien/Manfred Helmer

Vídeň se v pátek zařadila k průkopnickým městům, která se odhodlala vyzkoušet v provozu autonomní vozidla hromadné dopravy. Projektové konsorcium

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Nějak nechápu smysl testování při maximální rychlosti 20 km/h. V běžném provozu se jezdí podstatně rychleji, takže tím toho moc neotestují. Resp. nebudou mít ověřeno, jak se minibus vyrovná se stejnou situací při rychlosti 20 km/h a třeba při 50 km/h. Navíc kapacitně je to taky hrozně malé, 11 lidí je spíše takové větší taxi než autobus. Pro smysluplné využití v rámci běžné MHD to nemá moc předpokladů. Takovéhle vozítko vidím tak možná jako nějaký povoz na výstaviště nebo velká parkoviště před nákupními centry, kde mohou svážet zákazníky ke vchodu.

h8

podle mého jde o ideální řešení třeba do pěších zón, lázeňských parků apod. Časem se určitě povolená rychlost pro autonomní vozítka zvýší a pak si dokáži představit jejich nasazení v okrajových částech měst tvořených rodinnou zástavbou – kapacita 11 osob při dobrém intervalu může být dostatečná. Výhledově dalším uplatněním by mohla být obsluha řídce osídlených oblastí (u nás Vysočina, jižní Čechy, Sudety), které nikdy nebudou generovat dostatek cestujících na plnohodnotný autobus a už dnes, pokud tam vůbec něco jezdí, tak různé Stratosy a Rošera.

železničář v důchodu

V pěších zónách to asi velké využití mít nebude – kvůli větší bezpečnosti by asi bylo lepší provozovat to po nějakých specializovaných vyhrazených jízdních cestách, maximálně v nějakých ulicích s minimálním provozem.

Aleš Stuchlík

Pro cestující bude lepší pidibus každé dvě minuty než standardní bus jednou za 20 minut. Možné bude i zavádění většího počtu linek a snížení přestupů.
Co se týče rychlosti, tak předpokládám že se bude časem zvyšovat.

Martin

V případě technických, provozních nebo povětrnostních komplikací nebude Wiener Linien za samochody zajišťovat náhradní dopravu.

Tedy chvilku jsem vahal, ale pak mi doslo, ze „samochody“ budou ty autonomni busy, asi z polstiny samochod – automobil…