Obrazem: Do Prahy dorazilo prvních pět nových midibusů od Solarisu
Midibusy Solaris Urbino 10 v původních barvách DPP. Autor: Daniel Šabík/DPP
Nové midibusy budou obsluhovat linky 101 a 138, finální úpravy probíhají kvůli pandemii v Praze.
Jen možná takový hloupý dotaz: Proč je tam jen 4stupňová převodovka? Není to málo na to, aby motor pracoval v optimálních otáčkách?
Je tam https://en.wikipedia.org/wiki/Voith_DIWA , která má dlouhou jedničku a jako by rozsah dvou klasických rychlostních stupňů, tedy efektivně pětikvalt Tak to snad bude stačit.
To takhle nejde posuzovat. Za prvé maxímální rychlost mají 85 km/h, typický provoz je po městě. Žádné dálnice atp. Za druhé to není klasická mechanická převodovka, ale automat s hydroměničem, takže stupně mohou být mnohem „delší“ než u mechanické převodovky s kotoučovou spojkou. „Nesmrtelné“ motorové vozy 810 mají třístupňovou převodovku Praga.
Ten přední digitální display mi přijde moc velký, dal bych tam ještě menší.
Důvodu šetření životného prostředí jsou na CNG nebo baterie?
Jsou Euro 6 což je rámcově srovnatelné s CNG. Na batere nejsou, na to v Praze běží jiné projekty.
Jak píše pan Stařecký – formálně si úředníci vykážou posílení z 9m minibusů, reálně v provozu se kapacita omezí ze standardů na 10,5m 🙁
Trochu paradox, když se na lince 138 obsluhující poměrně rozlehlé sídliště poměrně často objevují standardní vozy (teď neznám označení – tuším NB12).
To sice ano, ale pořád je to okrajová linka. většinu provozu na Spořilov tvoří 135 a další „metrobusové“ linky, které jsou pochopitelně obsluhované kloubovými autobusy.
Nepatří ten zelený pes na čumáku na plzeňský vozy?
Ten zelený pes je symbol Solarisu jako takového
Zelený pes (jezevčík/Jamnik) je znakem nízkopodlažnosti – vyskytoval se již na Neoplanech (z tohoto polského závodu), používají se i další zvířecí motivy dle určení autobusů – např.klokan
Vypadá to hnusně, ale to už je dnes asi požadavek doby.
Nemají být náhodou všechny nové autobusy v novém nátěru PID.
Určitě ano a věřím, že ty autobusy byly již v tak pokročilé fázi výroby, že to změnit nešlo.
Na nater se pozapomelo. To je dobre. Lepsi tento nez ten co navrhl a zaplatil Ropid.
Ve svý podstatě se bude jednat o standardní přebíračku.
Omlouvám se redakci za negativní komentář, ale Vy to po sobě opravdu nečtete? Počet chyb se v článcích vůbec nesnižuje.
Než jsem to napsal, bylo opraveno.
Vím že je to teď už pasé když se zkouší ten hrozivý nový nátěr, ale nemůžu se nepozastavit nad postupem DPP při pid nátěru modrá-bílá-červená, SORky NB ho nemají, žádné Solarka taky ne ale ty otřesné hrbaté SORky dodávané naposledy snad ještě loni nebo letos ho mají, tak mají vůbec v něčem nějakou koncepci? Mimochodem škoda u těchto Solarisů, ty 18m v majetku ČSAD SČ jsou za mě to nejkrásnější co pod PID nátěrem jezdí.
Ty otřesné hrbaté sorky jsou primárně určené na příměstské linky, které měly modro-bílo-červenou barevnou kombinaci. To, že jezdí běžně i na městských linkách je už věc druhá.
Nojo, jenže schéma PID se mělo dodržovat i v Praze, ostatně DPP za to od ROPIDU v hodnocení přichází o body. Zajímalo by mě v čem s tím má DPP problém.
Zaplať pánbůh, že se DPP zatím drží tradiční cervenobile, historicky to myslím byla červená a slonová kost a nepoužívá ten hnusnej modrej pruh nahoře.
NB jej mají, jezdí z Dejvické na Roztoky, pokud vím.
Na auta na linku 340 byla dotace, která měla podmínku nátěr PID. Ostatní NB koupené za prachy DPP nemají modrou, protože na nich DPP chce svůj nátěr a nikoliv nátěr PID.
Na mě to z boku opticky působí nějaké takové zdrclé.
Holt krátký rozvor 🤔 Ale tak DPP má takovou délku, co potřeboval. Na uvedených linkách bude dostačovat. Za mě palec nahoru, bude s nimi lepší svezení než se Sorem.
No, hlavne aby to nebyla morska nemoc, jako jednou co jsem jel kratkou SOR na lince 224, musel jsem vystoupit a pockat na dalsi…
Vinou zkráceného rozvoru z Urbina 12 vypadá dost nemožně. Pokud se bude houpat jako dětský kočárek (a SOR 8,5) tak tedy nic moc. 🙁 Přitom ostravská Urbina 10 mají rozvor 4800 mm, čímž mají mnohem vyváženější proporce. https://www.dpo.cz/sluzby/prilezitostna-doprava/148-dpo/spolecnost/vozy/autobusy/3421-solaris-urbino-10.html Pražská Urbina 8.9 mají kratší zadní převis, ale jen dvoje dveře.
jj, mam zkusenost s houpanim, az na zvraceni… musel jsem vystoupit…
Co je to vlastně midibus? Tyhle mají délku 10,5 m, ale třeba klasický autobus 706 RTO byl dlouhý 10,7 m, ŠM 11 měla 11 m a ještě Karosa B 900 je dlouhá „jen“ 11,3 m. Dnešní 10,5 m autobusy jsou jen lehce zkrácené verze dvanáctimetrových. V prvním odstavci (na rozdíl od nadpisu) je použit pojem Midibus+, ale není tohle spíš Autobus- ?
Ano, v podstatě je to skoro standardní B731/2. Ale ten rozvor, au…
Jaká silnice, takový autobus. Viděli kruhový objezd v Třebíči, postavili podle něj autobus. https://www.youtube.com/watch?v=a53F9lUh96k&
Je to len odlišovanie z pohľadu objednávateľa. PID dlho fungoval v 4 veľkostných kategóriách:
MN – do 8 m
MD – do 10 m
SD – nad 11 a do 14 m
KB – nad 17 a do 19 m
V koncepcii do roku 2030 potom pridali nové triedy:
MD+ – 10 až 11 m
SD+ – 14 až 17 m
KB+ – nad 19 m
Takže to označenie je fakt len nástroj, ako označiť typ vozidlá v tabuľkách. Hlbší význam to nemá.
Jojo, s ropidím systémem značení je legrace. 15m Irisbus Arway je kloubák.
SD+ znamená kloubák?
Že to nepřijelo s tím novým „designem“ pozor díra .
Byly objednané loni. Navíc nový design ještě není finálně doladěný, zatím se testuje.
Testuje se design . Není doladěný . To tam vedó borci z hané ? Samá díra a mobilní zábradlí .
tak doplneni ridice je urcite prakticky napad!