Obrazem: Do Bratislavy připlula po více než třiceti letech česká nákladní loď

V Bavorsku byla posádka obdarována chlebem a místním pivem.
Pod Bratislavským hradem je po dlouhých letech znovu k vidění české nákladní plavidlo. Loď RIO 2 společnosti EVD-Sped. dorazila do slovenské metropole v pátek po 1800 kilometrů dlouhé plavbě, aby zde naložila díly pro nový most v severoněmeckém Münsteru.
Složitou logistiku musela vyřešit společnost Metrostav DIZ, jejíž dílna v pražských Horních Počernicích nadrozměrné díly (koncové příčníky) pro nový most v Münsteru vyrobila. Dva ocelové svařence o délce 12,5 metru a hmotnosti 70 tun se přesunuly do bratislavského přístavu, odkud dále poputují lodí po Dunaji a Rýnu.
Doprava po vodě je podmínkou německého investora stavby, varianta s Labem přitom padla kvůli nedostatku vody. Plavbu komplikuje také zřícený most v Drážďanech. Deník Zdopravy.cz o tom informoval ve středu.
„Pro naši firmu je to poprvé v její pětatřicetileté existenci, kdy plavidlo absolvovalo 1800 kilometrů dlouhou plavbu ze severu Evropy, přes Rýn, německé kanály a Dunaj až do přístavu v Bratislavě. Všude po cestě nás místní vřele vítali a v Bavorsku byla posádka obdarována chlebem a místním pivem,“ řekl jednatel EVD-Sped. Lukáš Hradský.
Připomněl, že první a poslední loď, která připlula z Prahy do Bratislavy zcela novým německým kanálem mezi Rýnem a Dunajem, byla loď Andromeda v roce 1992 krátce před rozpadem federace. Vidět nyní na Slovensku velkou českou nákladní loď je proto výjimečná událost.