Obrazem: Do Bratislavy připlula po více než třiceti letech česká nákladní loď

Loď RIO 2 společnosti EVD-Sped. v Bratislavě. Autor: Vladimír NovákLoď RIO 2 společnosti EVD-Sped. v Bratislavě. Autor: Vladimír Novák

V Bavorsku byla posádka obdarována chlebem a místním pivem.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JFK

Zase mraky chytrejch, kteří by to udělali líp.

Miloš

ČR má ještě vůbec nějakou loď?
Od Koženého se to s loděmi začalo celé nějak potápět…

N.N.

Je soukromá, takže ne, České republice nepatří.

MPE

Pokud mate na mysli lode zaregistrovane pod ceskou vlajkou v Namornim rejstriku CR, tak obchodni tam neni ani jedna, namornich jachet je registrovano cca 500 (ne vsechny samozrejme plavbyschopne).
V Plavebnim rejstriku (= „ricni“ lode) je ten pocet jeste mnohem vyssi, ale opet jsou zahrnuta predevsim rekreacni plavidla, tech „obchodnich“ (a do tech jsou zahrnuta i osobni) tam bude tak odhadem stovka.

Tomáš Robek

Koho by to zajímalo, tak plavbu Andromedy z Prahy do Bratislavy zdokumentovala kamera České televize. Třídílný dokument „Na palubě Andromedy“ je volně ke shlédnutí na YouTube.

Dáša

Lze tedy očekávat, že celý lodní tým v čele s kapitánem Batistou bude jednou zdobit hlavní síň ve Walhalle, jejíž stavbu v Bavorsku loď míjela?

none

Měli poslechnout Zemana 😁

N.N.

Do Řezna i Lince je to výrazně kratší, obě města mají velký říční přístav. Věděl by někdo proč až do Bratislavy?

TnM

Logistika nepracuje jen s kilometry
Je potreba napocitat ceny za pristav, jeho kapacitni moznosti, dopravu do pristavu atd

Pražák

jakože v Bratislavě nebyla žádná loď jiné vlajky co by most vzala do Německa??

Jan Čech

Ten most se tedy vezl po silnici do Bratislavy, aby se odtud dostal do Německa? Nemohl jet z Počernic rovnou do Německa?

Kubrt

Zákaznoik vyžadoval, aby konstrukce na místo dojela po vodě (bude to most přes kanál Ems – Dortmund).

Panoramix

Docela by mne zajímalo, zda to byl praktický požadavek kvůli umísťování mostních dílů, nebo šlo pouze o nějakou zelenou iniciativu, aby přeprava nezanechala moc velkou ekologickou stopu. Což ale nedává moc smysl ani v případě lodi, protože proti proudu Dunaje propálí tolik mazutu či jiného ropného svinstva, že pár kamionů je oproti tomu nic.

N.N.

Dnes jsou v menších lodích běžně motory shodné s lokomotivními nebo z pracovních strojů – na naftu.

Na stránkách je uvedeno:
Motor: 2x 500 hp – John Deere

Nesmíte dát na hejty o velkých námořních – motorka sežere na Praha-Brno 4 metráky paliva – tahkle ty hejty vypadají po kontrole faktů.

mic

Je ovšem otázka, jak daleko musela zakázka plout po vodě. Jistě by se našla nějaká bližší voda.
Taky je možné, že nedostali povolení pro průjezd takového nákladu po německé dálnici.
Pokud je to ovšem zelená iniciativa, tak to ovšem kolosální bybost.

Kubrt

Hádám, že kombinace obojího – jak snaha využít vodu, když je to most přes plavební kanál, tak snaha eliminovat nadrozměrné náklady ze silnic/dálnic.

Scota

K Labi je to z Počernic asi 10 km, ale otázkou je zřejmě ponor lodi a jak takto velké díly naložit.