Obrazem: Do Bratislavy připlula po více než třiceti letech česká nákladní loď
Loď RIO 2 společnosti EVD-Sped. v Bratislavě. Autor: Vladimír Novák

V Bavorsku byla posádka obdarována chlebem a místním pivem.
V Bavorsku byla posádka obdarována chlebem a místním pivem.
Zase mraky chytrejch, kteří by to udělali líp.
ČR má ještě vůbec nějakou loď?
Od Koženého se to s loděmi začalo celé nějak potápět…
Je soukromá, takže ne, České republice nepatří.
Pokud mate na mysli lode zaregistrovane pod ceskou vlajkou v Namornim rejstriku CR, tak obchodni tam neni ani jedna, namornich jachet je registrovano cca 500 (ne vsechny samozrejme plavbyschopne).
V Plavebnim rejstriku (= „ricni“ lode) je ten pocet jeste mnohem vyssi, ale opet jsou zahrnuta predevsim rekreacni plavidla, tech „obchodnich“ (a do tech jsou zahrnuta i osobni) tam bude tak odhadem stovka.
Koho by to zajímalo, tak plavbu Andromedy z Prahy do Bratislavy zdokumentovala kamera České televize. Třídílný dokument „Na palubě Andromedy“ je volně ke shlédnutí na YouTube.
Lze tedy očekávat, že celý lodní tým v čele s kapitánem Batistou bude jednou zdobit hlavní síň ve Walhalle, jejíž stavbu v Bavorsku loď míjela?
Měli poslechnout Zemana 😁
Do Řezna i Lince je to výrazně kratší, obě města mají velký říční přístav. Věděl by někdo proč až do Bratislavy?
Logistika nepracuje jen s kilometry
Je potreba napocitat ceny za pristav, jeho kapacitni moznosti, dopravu do pristavu atd
jakože v Bratislavě nebyla žádná loď jiné vlajky co by most vzala do Německa??
Ten most se tedy vezl po silnici do Bratislavy, aby se odtud dostal do Německa? Nemohl jet z Počernic rovnou do Německa?
Zákaznoik vyžadoval, aby konstrukce na místo dojela po vodě (bude to most přes kanál Ems – Dortmund).
Docela by mne zajímalo, zda to byl praktický požadavek kvůli umísťování mostních dílů, nebo šlo pouze o nějakou zelenou iniciativu, aby přeprava nezanechala moc velkou ekologickou stopu. Což ale nedává moc smysl ani v případě lodi, protože proti proudu Dunaje propálí tolik mazutu či jiného ropného svinstva, že pár kamionů je oproti tomu nic.
Dnes jsou v menších lodích běžně motory shodné s lokomotivními nebo z pracovních strojů – na naftu.
Na stránkách je uvedeno:
Motor: 2x 500 hp – John Deere
Nesmíte dát na hejty o velkých námořních – motorka sežere na Praha-Brno 4 metráky paliva – tahkle ty hejty vypadají po kontrole faktů.
Je ovšem otázka, jak daleko musela zakázka plout po vodě. Jistě by se našla nějaká bližší voda.
Taky je možné, že nedostali povolení pro průjezd takového nákladu po německé dálnici.
Pokud je to ovšem zelená iniciativa, tak to ovšem kolosální bybost.
Hádám, že kombinace obojího – jak snaha využít vodu, když je to most přes plavební kanál, tak snaha eliminovat nadrozměrné náklady ze silnic/dálnic.
K Labi je to z Počernic asi 10 km, ale otázkou je zřejmě ponor lodi a jak takto velké díly naložit.