Obrazem: Čtvrt miliardy do Posázavského pacifiku. Opravami prochází tunel, přejezdy i most

Rekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnicRekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnic

Vlaky se na trať mezi Ledčí a Zručí nad Sázavou vrátí v prosinci.

Správa železnic ukázala pokrok s opravami Posázavského pacifiku mezi Zručí a Ledčí nad Sázavou. U Vlastějovic vzniká nový most přes Sázavu, o kus dál prochází kompletní rekonstrukcí Podhradský tunel, velkými opravami prochází i zbývající části trati. Náklady na rekonstrukci dosahují 240 milionů korun. Výluka na trati skončí se změnou jízdního řádu, na jaře dojde ale opět k omezení.

Rekonstrukce Podhradského tunelu začala v červenci, proti odhadům náklady na stavbu v soutěži výrazně stouply. Zakázku za 89 milionů korun získalo sdružení firem Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Swietelsky Rail. Odhadovaná cena byla 62 milionů korun. Tunel byl ve špatném stavu, kvůli které se mohlo v úseku jezdit jen rychlostí 30 km/h.

Rekonstrukce tunelu je naplánovaná na dvě etapy, stavební práce proběhnou během nepřetržitých výluk. Letošní etapa začala 28. července a skončí 11. prosince. Pokračovat se bude od 15. března do 28. srpna příštího roku. Během výluk se opraví zděné ostění dvou tunelových pasů, doplní nové ostění v dosud neobezděných místech a navýší počet výklenků. Rekonstrukcí projdou i portálové zdi a římsy. Svah před vjezdovým portálem se zajistí sítěmi a kotvami. V celém tunelu se také obnoví železniční spodek a vymění železniční svršek. Nově zde bude zřízena bezstyková kolej.

Letošní etapa je určena na sanaci stávajících částí tunelu (spárování, injektáže) a proběhnou některé přípravné práce na druhou etapu. Dále se letos provádí oprava propustků a sanace svahu. Zbytek prací se bude realizovat příští rok.

Nové koleje i opravy přejezdů

V rámci výluky probíhá rovněž oprava trati v úseku Zruč nad Sázavou – Vlastějovice, jejíž součástí je výměna pražců a kolejnic, zřízení bezstykové koleje, čištění a doplnění kolejového lože a úprava příkopů na přibližně šest kilometrů dlouhém úseku. Na 12 přejezdech se vymění přejezdové konstrukce, na zastávkách Horka nad Sázavou a Laziště dojde k opravě nástupišť, která budou mít nově pevnou hranu. Modernizací projde i stanice Vlastějovice. To vše za přibližně 81 milionů Kč bez DPH. Jde v součtu o dvě zakázky: jednu získala společnost Sežev-Reko, druhé sdružení Chládek a Tintěra Pardubice společně s Hrochostrojem.

Poslední stavbou, která na trati probíhá, je kompletní rekonstrukce příhradového mostu přes Sázavu ve Vlastějovicích. Tu provádí za 70 milionů korun společnost Chládek a Tintěra Pardubice. Stávající konstrukce se v rámci stavebních prací nahrazuje novou ocelobetonovou o rozpětí 2 x 32 metrů s průběžným štěrkovým ložem.

https://www.facebook.com/Spravazeleznic/posts/2112339952229498

Rekonstrukce Podhradského tunelu. Foto: Správa železnicRekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnicRekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnicRekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnicRekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnicRekonstrukce Podhradského tunelu. Foto: Správa železnicRekonstrukce Podhradského tunelu. Foto: Správa železnicRekonstrukce Podhradského tunelu. Foto: Správa železnic
Tagy Podhradský tunel Posázavský pacifik Správa železnic Top trať 212 trať 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou
44 komentářů