lot
Infrastruktura Železnice

Obrazem: Čtvrt miliardy do Posázavského pacifiku. Opravami prochází tunel, přejezdy i most

Rekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnic
Rekonstrukce mostu ve Vlastějovicích. Foto: Správa železnic
Vlaky se na trať mezi Ledčí a Zručí nad Sázavou vrátí v prosinci.

Správa železnic ukázala pokrok s opravami Posázavského pacifiku mezi Zručí a Ledčí nad Sázavou. U Vlastějovic vzniká nový most přes Sázavu, o kus dál prochází kompletní rekonstrukcí Podhradský tunel, velkými opravami prochází i zbývající části trati. Náklady na rekonstrukci dosahují 240 milionů korun. Výluka na trati skončí se změnou jízdního řádu, na jaře dojde ale opět k omezení.

Rekonstrukce Podhradského tunelu začala v červenci, proti odhadům náklady na stavbu v soutěži výrazně stouply. Zakázku za 89 milionů korun získalo sdružení firem Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Swietelsky Rail. Odhadovaná cena byla 62 milionů korun. Tunel byl ve špatném stavu, kvůli které se mohlo v úseku jezdit jen rychlostí 30 km/h.

Rekonstrukce tunelu je naplánovaná na dvě etapy, stavební práce proběhnou během nepřetržitých výluk. Letošní etapa začala 28. července a skončí 11. prosince. Pokračovat se bude od 15. března do 28. srpna příštího roku. Během výluk se opraví zděné ostění dvou tunelových pasů, doplní nové ostění v dosud neobezděných místech a navýší počet výklenků. Rekonstrukcí projdou i portálové zdi a římsy. Svah před vjezdovým portálem se zajistí sítěmi a kotvami. V celém tunelu se také obnoví železniční spodek a vymění železniční svršek. Nově zde bude zřízena bezstyková kolej.

Letošní etapa je určena na sanaci stávajících částí tunelu (spárování, injektáže) a proběhnou některé přípravné práce na druhou etapu. Dále se letos provádí oprava propustků a sanace svahu. Zbytek prací se bude realizovat příští rok.

Nové koleje i opravy přejezdů

V rámci výluky probíhá rovněž oprava trati v úseku Zruč nad Sázavou – Vlastějovice, jejíž součástí je výměna pražců a kolejnic, zřízení bezstykové koleje, čištění a doplnění kolejového lože a úprava příkopů na přibližně šest kilometrů dlouhém úseku. Na 12 přejezdech se vymění přejezdové konstrukce, na zastávkách Horka nad Sázavou a Laziště dojde k opravě nástupišť, která budou mít nově pevnou hranu. Modernizací projde i stanice Vlastějovice. To vše za přibližně 81 milionů Kč bez DPH. Jde v součtu o dvě zakázky: jednu získala společnost Sežev-Reko, druhé sdružení Chládek a Tintěra Pardubice společně s Hrochostrojem.

Poslední stavbou, která na trati probíhá, je kompletní rekonstrukce příhradového mostu přes Sázavu ve Vlastějovicích. Tu provádí za 70 milionů korun společnost Chládek a Tintěra Pardubice. Stávající konstrukce se v rámci stavebních prací nahrazuje novou ocelobetonovou o rozpětí 2 x 32 metrů s průběžným štěrkovým ložem.

Podívejte se na zrychlený záběr z vložení ocelové části nové nosné mostní konstrukce ve Vlastějovicích na km 20,054…

Posted by Správa železnic, státní organizace on Monday, October 5, 2020

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Vávra

Někde se o krásné tratě starají někde na ně s odpuštěním se…uo.Viz DĚČÍN – KOZÍ DRÁHA,tady se představenstvo města přímo snaží zničit trať vedoucí krásným údolím Jílovského potoka.

mirekk

Pravděpodobně jste si spletl tratě. Jílovský potok je jinde

Jaroslav

Nejdřív se koukněte do mapy ,než napíšete blbost! Jílovský potok je i v Děčíně ! Vede přes něj mimochodem i historický Ovčí most.

Odpadlik

Povede to k nějakému zvýšení tratove rychlosti, resp odstranění propadů?
Ta trať je fakt pěkná, bohužel v současné době mimo turistiku má mizivý potenciál

Jiří Kocurek

Jak vyplývá z článku, minimálně by mělo zmizet omezení na 30 km/h v tunelu. A že je to nejspíš jenom pro turisty? Inu, průmysl tam moc není, jenom to dřevo a lom ve Zbraslavi to má do Prahy kousek a k železnici přes vodu. A nakonec, z Benešova vede do Prahy lepší trať, proč by devertovali s těžkým nákladem na jednokolejku, navíc v naftě a s nutností ložit méně.

Kuba

Ne, že by to mělo na výsledek nějaký podstatný vliv, ale článek se týká Horního Pacifiku, tedy tratě Čerčany – Světlá, ne Čerčany – Praha.

...

„To se nám to debužíruje, když nám lidi půjčujou.“

Investice do trati č. 212 se nikdy nevrátí.

xyz

Technická poznámka – prováděné úpravy nejsou investicí, ale opravami/údržbou.

...

I oprava a údržba je investicí. Pokud to na dráze máte jinak, vítejte ve světě reálné ekonomiky.

X 1

Investice do jakékoliv železniční tratě (regionální, koridorové nebo vysokorychlostní) se nikdy nevrátí. To by poplatek musel činit +/- 300€ za tunu/km.
U železnice se to dá předpokládat ale bohužel to platí i u silnic.
Ani nejvytíženější dálnice u nás D1 si nevydělá na svou vlastní generální modernizaci resp. výstavbu dalších úseků dálnic či regionálních silnic.
Takže, zdálo by se že vlastně na co budovat dálnice /silnice když si na sebe nevydělají.

Řekli jsme A (investice do železnic/silnic se nikdy nevrátí).

Řekněme B (investice do obojího se vrátí v socio-ekonomickém efektu).

asdfr

Rocne sa vyberie na spotrebnej dani z paliv, myte, cestnej dane, DPH okolo 100 mld Kc. Kolko z toho ide do ciest a kolko sa strati v statnom rozpocne.

A A

Přesně tak, „investice“ do infrastruktury jsou vlastně luxusem, kterým si zkracujeme a zpohodlňujeme cestování.

Bohumil Pokorný

Podle toho, jak a co tam počítáte. Investice (údržba a opravy) do většiny silnic se také nikdy nevrátí (podle toho, co a jak tam počítáte).

Lemmy

Twl tak asi se to nevrátí přímo, dokud není všeobecné mýto. Ale je možné to nějak utilitárně obhájit – investice čtvrt miliardy jen do dopravní cesty, kde musíte dále provozovat prostředek 2-3x dražší než autobus, a to pro pár lidí je fakt bizarní.
A problém je, že neexistuje nějaká strategie, ze které by vyplývalo proč se to vlastně dělá… protože prachy jsou, a protože tam jdou utratit, basta fidli…

Fuhrer Andrej

Zajímalo by mě, jak byste chtěl místo této trati vést autobus tak, aby dopravní obslužnost zůstala víceméně stejná.

Lemmy

Tak, jak se realizuje o dvě vesnice vedle – něco tam párkrát za den zajede.

Dopravní obslužnost všech děr podél horního pacifiku rozhodně není nezbytná a u větších sídel je určitě realizovatelná jinak (byť ne podél řeky).

Bohumil Pokorný

Strategie existuje. Chceme přejít na bezemisní dopravu a snížit energetickou spotřebu všech odvětví včetně dopravy. K tomu mj. potřebujeme kvalitní železniční tratě. V první etapě je tedy musíme dostat do normového stavu. Bohužel další etapy, vedoucí ke zlepšení za účelem zvýšeného využití realizujeme velmi pomalu, spíše je odkládáme. To je třeba napravit a nikoliv argumentovat neustále s tím, že po těch tratích nikdo a nic nejezdí.

Anonymní alkoholik

To sice ne, ale bylo by fajn, pokud by se aspoň udržel technický stav trati vzhledem k tomu, že v úseku Zruč – Ledeč nefunguje autobusová doprava (v celé trase jezdí jeden autobus tam a zpět, který mimochodem jede přes úplně jiné obce než vlak) a ne každý v téhle oblasti má na auto a dálniční známku. Dost lidí tím vlakem jezdí, byť to teda není nijak závratný počet.

Urban Transport Lover

Co má každej druhej proboha problém s dálniční známkou??? Vždyť to stojí pár korun – jenom 1500 na celej rok…
V průměru to vychází na cenu 1 krabičky cigaret měsíčně anebo 2 piva v Praze – 3 na venkově – v hospodě…
Tak si račte spočítat kolik prokouříte a prochlastáte měsíčně….

KarelF

Lovere Lovere to jsou argumenty. On každý nemá průměrnou mzdu jako v Praze. Lidí na minimální mzdě a nebo spodním průměru důchodů tu bude více než dost nepočítám ještě nezaměstnané nebo jinak finančně znevýhodněné například svobodné matky s otci kašlajícími na alimenty a další a další kterých tu jistě bude také dost. Co tedy chci říci, že zde jistě bydlí lidé kteří nemají nejen na chlast a na cigára, ale ani na tu dálniční známku. Běžte si pokecat do těch hospod pokud bude nějaká vůbec otevřená jak to na takové vesnici funguje a jaké jsou příjmy lidí mimo města. není… Číst vice »

xyz

– Pro důchodce není čas vzácným statkem, tzn. je-li jim zatěžko pořizovat si dálniční známku za 120 Kč/měsíc (= 4 Kč/den), můžou zvolit (časově a často i kilometricky, kde kilometricky = nakonec vyšší spotřeba paliva v absolutním vyjádření) trasu po silnicích.

– „pokecat do hospod“ – do nemalé míry irelevantní podsuv; v hospodách se eventuálně nadává i na věci, které reálně jsou smysluplné a logické, ale osazenstvo hospody je iracionálně považuje za „všechno zlo světa“.

Urban Transport Lover

xyz – pointou toho mýho komentu bylo to, že na chlast a cigarety se u těchto lidí najde vždycky – v tom se nehodlají a nikdy omezovat nebudou – ale dát těch zhruba 120 kč měsíčně za roční dálniční známku v celkový ceně 1500 Kč jim přijde jako astronomická částka… To že tu krabičku cigaret „vyfajčej“ za 1-2 dny jim přijde jako normálka nad kterou se ani nepozastavujou – k tomu ty pivka v hospodě… a suma sumárum to vyjde na pěknejch pár tisíc za měsíc i v těch vesnickejch hospodách. A právě proto narážim na to, že v porovnání… Číst vice »

BND 30

On pravdu má, pokud na to nemám, tak mě nějaká dálnice nezajímá, co bych nám ji dělal, kam bych jel. Na druhou stranu má pravdu, že dálniční známka je 5Kč/den.

xyz

Sice nepiji alkohol ani nekouřím, ale jinak souhlas.

Mimochodem také souhlas z dalšího úhlu pohledu (v návaznosti na text příspěvku „anonymního alkoholika“ – aneb „za známku lidé zaplatit státu nechtějí, ale kvalitní obsluhu veřejnou dopravou by od státu či jiného orgánu veřejné moci zajistit chtěli“.

Lemmy

Ale ani nechtěli, vždyť i ta největší socka na venkově má nějaký vrak z áček a do autobusu ani vlaku (ve stylu šukafon jedoucí pustinou) nevleze.
Na venkově to vozí děti do škol, ženy bez aut a důchodce, taky převážně ženy, se tím někdy svezte…

Martin

A kolik pak stoji vystavet ty silnice a parkovani, vcetne zimni udrzby, osvetleni, znaceni, servisu, reizeni provozu apod. stoji, kdyz maji ve mestech silnice omezenou kapacitu? Tim nechci obhajovat tuto trat, ale verejna doprava ma kapacitu uplne jinde, mnohem vetsi nez doprava individualni… a co se tyce nezapocitanych investic, tak tech je u individualni dopravy mnohem vice nez u verejne,… A to tedy nemluvime ani o ekologii a zdravi… Nic neni tak jednoduche jak to vypada… pro me je take nakladem na auto pouze benzin a pojistka + nejaka ta udrzba a za nekolik let zase leasing… ale dojizdet za… Číst vice »

Kuba

V čem spočívá modernizace Vlastějovic? Bude DOZ?

Ladakl

je bezva,když se něco dělá pořádně a najednou, snad to vše bude dlouho sloužit

BND 30

Super, že sloučili tolik akcí do jedné výluky.

Štěpán

„V celém tunelu se také obnoví železniční spodek…“

Asi je to slovíčkaření, ale kdyžtak mě poučte – není náhodou tunel stavbou, která železniční spodek nahrazuje? Jak kolejový rošt, tak i kolejové lože je součást železničního svršku, železničním spodkem je v případě tunelu tunel samotný, nebo se pletu?

Lemmy

Tak když je potřeba být chytrý jako rádio, tak tunel spodek nenahrazuje, ale je to jeden z typů železničního spodku. Takže vyvezou „svršek“ alias bahno a svinčík a opraví „spodek“ neboli to co je tam dole včetně odvodnění.

Štěpán

Nesnažím se být chytrý jak rádio, pouze se snažím ujasnit si pojmy.

Alibaba

Asi se myslí hlavně odvodnění tunelu.

Lovosičan

Posázavský pacifik…alias PP. Bohužel je s tím neodmyslitelně spojen ještě jeden PP, tentokrát z masa a kostí. Každý, kdo se s ním někdy setkal, ještě po letech při vzpomínkách na něj zatíná pěsti, proklíná osud a demoluje interiér…jinak je dobře, že trať opravují.

ukulele

Chudák Pavel Patera. Vždyť chtěl jen hrát hokej, nikomu neublížil.

Jiří Kocurek

Někdo se může cítit ublížený tím, že z mistráku přivezl jenom bronz. Nýmand! Ubliženec by to dokázal líp, jen kdyby ho k tomu pustili.
Někomu zase může vadit, že si v USA vydělal těžké peníze. Úspěch se v ČR neodpouští.
Někomu může vadit i prostý fakt, že opustil ČR, Modrého a spol. za to poslali do uranových dolů.

xyz

“ Někomu zase může vadit, že si v USA vydělal těžké peníze. Úspěch se v ČR neodpouští.“
Pavel Patera odehrál v NHL jen 32 zápasů (dle statistiky na wiki). Jinak hrával převážně v ČR nebo v jiných evropských zemích.

Díky čemuž se ovšem mohl zúčastnit mnoha mistrovství světa (což by při letité kariéře v NHL nebylo dost dobře možné).

Lemmy

No úplně nevím, proč erár plácá peníze na opravu tratí, které se mohly zrušit, Za ty stamiliony se mohla třeba Sázava nějak napojit do Strančic a vytvořit tak rychlé a smysluplné spojení relevantním směrem, případně se tam mohl ještě vrznout drát.
To je ale moc práce, tak se bude opravovat 150 let stará čtyřicítková lokálka – super, zdroje jsou…

xyz

„Za ty stamiliony se mohla třeba Sázava nějak napojit do Strančic“
Samozřejmě že ne – bylo by to řádově dražší než částka, kterou uvádíte.

(Pomíjím, že i trať mezi Čerčany a Sázavou je dosud nezrekonstruovaná.)

Anonymní alkoholik

Když už, tak Sázava – Čerčany revitalizovat na rychlosti do 100km/h (čistě na 100 tam ale bude tak max. jeden úsek) a nasadit svižná vozidla jako RegioSpider. Jako vrchol by mohlo být spojování špičkových spojů s vloženými Sp Benešov – Praha jako konkurence věčně ucpané D1. To by vyšlo rozhodně levněji než nová trať Sázava – Strančice. 😀 Nicméně obojí nereálné.

Lemmy

Tak vidíte, hlavně že je reálné opravovat za velké prachy úsek vedoucí pustinou, kde bude jezdit motoráček „pro chataře“ (dneska na motoráček prděj i ti).

Alibaba

Áááá, všechno zrušit. Erár plácá peníze všude. Jak víte, že by se ta trať mohla zrušit?

Napojení Strančic někam za Zlenice by asi pro obyvatele Sázavy bylo při přímých vlacích atraktivní.

Mě by spíš zajímalo, jestli by se ta trať dala místy narovnat (asi spoustu tunelů a mostů), aby se po ní nejezdilo pomalu.

Renata Klánová

Oni tam jsou v okolí dost chataři a žijí tam i lidé. A vlaky prázdné nejezdí, akorát ty večerní vozí lidi z práce, tak je jich míň. Každý nežije ve městě. Nevím, co chcete rušit.

Lemmy

Odkud kam z práce? Kolik lidí jezdí v pracovní dny odpoledne do Štenberku nebo Kácova? Tímhle pomalým kostitřasem to přežijete leda ze Sázavy…