Obrazem: Čtvrt kilometru dlouhé ICE L míří ze Španělska do Německa. Nová souprava od Talga sveze cestující za rok
Soupravu čeká nyní rok testování, poprvé bude nasazena mezi Berlín a Amsterdam.
Německý dopravce Deutsche Bahn poprvé ukázal, jak vypadá nový vlak ICE L pro dálkové spoje po Německu i celé Evropě ve své kompletní verzi. Sedmnáctivozová souprava se v těchto dnech vydala na cestu ze španělského závodu společnosti Talgo v Las Matas do Německa. Cesta vedla přes hraniční přechod Irun (Irún)/Hendaye ze Španělska do Francie, kde došlo i ke změně rozchodu podvozků. Dosud DB či Talgo prezentovaly jen část vlaku nebo interiér.
DB tento týden současně i zveřejnila časový harmonogram náběhu nových souprav. Zde zůstane jen pár dnů, pak ji čeká přesun do mrazící komory ve Vídni, poté testování na okruhu v polském Żmigródu a rumunském Faurei. Do provozu by se měla dostat příští rok na podzim. Do té doby bude probíhat i provoz bez cestujících na německé síti.
Deutsche Bahn uzavřela na nákup soupravy ICE L dvě objednávky: nejprve na 23 souprav, letos na jaře na dalších 56. Původně je označoval jako ECx, letos přišel s názvem ICE L. Svoji délkou 256 metrů půjde o jeden z nejdelších vlaků v německé síti.
Soupravy ICE L mají maximální rychlost 230 km/h, od roku 2024 se poprvé objeví na trase z Berlína do Amsterdamu. Kapacita soupravy je 562 cestujících. Kompletně jsou nové vlaky popsány zde. Nově mají jezdit také do Dánska a Rakouska.