Obrazem: Chystané proměny magistrály. Hřiště u křižovatky Bulhar, přechod u nádraží a park na Těšnově
Budoucí uspřádání před Fantovou budovou. Pramen: IPR Praha
V poslední etapě proměny by mohla zmizet estakáda v oblasti Florence a Těšnova.
vezmu to z trochu jiného pohledu – pokud bude nesporná většina Pražáků/voličů nakloněná preferování kapacitní komunikace pro auta před zužováním, bouráním mimoúrovňových křížení a cykloblouzněním, a tuhle svoji představu zhmotní ve volbách prostřednictvím vítězů hlasování, myslíte že se (objektivně minoritní a demokratický plebiscit prohravší) druhá strana smíří s výsledkem, nebo bude svoji verzi dopravy dál tlačit i proti většině??
B je správně. Sami to ti ekoteroristé říkají.
Nebylo by vhodnější napřed zajistit, aby tam ta auta nemusela vůbec nebo jen v omezené míře (například dobudováním okruhu kolem Prahy) a pak vymýšlet podobné zhovadilosti?
Nešlo by z bezpečnostního důvodu přeskočit z cyklo pruhů rovnou na ten úzký chodník s cyklostezkou?
Vážení a kdo pustí děti na tak krásné a prosluněné hřiště. Kdo si myslí, že se tam přestěhuji obyvatelé blízkých parků ať se zasměje. A kdo si myslí, že se prestehuji vsechny ordinace, specialisti z centra na předměstí ,ať se zasměje ještě více. Hribovy fantazie jsou horší než AB „snění „
To snad přece jen ne😉
Výborný nápad…další park v centru pro bezdomovce….není lepší vyřešit stav toho stávajícího? U Hlavního nádraží už se člověk bojí projít i ve dne.
Umite vubec cist? V clanku stoji, ze v Vrchlickeho sady a nova budova Hlavaku se uz ted resi (vyhlasi brzo vysledky). Take “Sherwood” bude vylepseny urcite pred zbouranim Magistraly a vystavbe noveho parku…
onen – jak píšete – „Sherwood“ se dá vylepšit jediným způsobem, totiž vymístěním jistých osob……, anebo víte, co? napíšu to podle toho co jsem na vlastní oči viděl před týdnem – takže nekorektně, sorry jako:
zevlujících somráků, prostitutů a prostitutek, čorkařů, připochcaných bezďáků, alkáčů a smažek všech pohlaví a věkových kategorií
Při mé velmi pomalé jízdě v cyklopruhu s 2 letým dítětem v sedačce se mi stalo že mi řidič otevřel dveře. Dítě úplně v pořádku ale já natržená ledvina a deset dní v nemocnici a zlomená ruka. Půl roku léčení. Kdyby vedle jelo auto je po mně! Dnes jezdím na kole dál ale cyklopruh nikdy! Stezka má vést oddělená na chodníku jako podél Žlutých lázni a ne v silnici!
Ano, takhle se to má projektovat. Bohužel to neumíme, nebo pro to není politická podpora
ja si to uplne nemyslim, ve meste jsou casto uzke ulice a na chodnik to vzdy nejde aby cyklista mel svuj oddeleny pruh a jeste zbylo pro chodce mj. i s kocarem…
Druha vec, cykliste u nas jsou tak trochu zavodnici. Mnichom na take obe reseni, chodnik s cyklostezkou, ale nekde je piktogramovy pas v silnici…
U nas se to ale taky mydli tak jak to komu prijde…
Musi se zrusit podelne parkovani v ulicich a zavadet jednosmerky.
Spis by mne zajímaly vizualizace až se zasepe metro a nahradí pěší chůzi nebo až začnou bourat domy a donutí nás bydlet pod stromy. Ty by nebyly?
S tím metrem by se něco našlo, ale to ostatní si budete muset nakreslit sám.
Potrvá dlouhá léta – tj. současníci se nedožijí – tedy možná v příštím století.
Chápu správně ty tři vizualizace stejného místa na estakádě nad Florencí, že se nejdříve udělá ten pitomý cyklopruh, poté někdy oddělený chodník+cyklostezka a ještě poté někdy se ubere pruh a chodník se bude rozšiřovat? Vážně to nejde upravit rovnou na aspoň ten menší chodník+stezka?
Nikdo přesně neví. Ta prezentace žádné termíny a různé fáze nezmiňovala. Na dotaz, zda tam bude hned cyklopruh, neurčitá odpověď.
Magistralu v centru patri zakopat pod zem.
Nikoli, magistrála se má prostě „zrušit“ = zmenšit na klasickou čtyřpruhovou městskou komunikaci.
A ještě později na obyčejnou ulici…
hm a co udělat s těma lidma, co chtějí projet? ty taky zrušit, nebo stačí jim zakázat bydlet ve městěch?
Na lidi kali Bilej tesak. Jde o verejny prostor a jine formy vyjadreni klimaticke tisne! ;o)
Nikam nepojedou! Budou sedět doma na prdeli a koukat na dokument o udržitelném pěstování pohanky v Nepálu. A tu pračku si převezou na sdíleném cargokole.
A starou matku hodí k doktorovi na rámu kola …😉
konecne argument jako stehno.
jen tu matku maji asi v kufru, protoze kdyz se do tech aut divam, vidim jen jedno bezohledne hovado, ktere si musi vozit prdel a smradit po meste…
Podle internetových diskuzích každej neustále vozí několik pytlů cementů a starou babičku do nemocnice najednou. Auto jsou prostě pro každého, pro každou jízdu životní nutnost 😀
Pritom za kovidu si clovek domu objednal i nakup, pracku, nabytek a cokoliv co potreboval i s dorucenim…
Melete nesmysly. Zjevně vůbec netušíte, jak taky může vypadat péče o seniora. Matce je 93 let a vím tedy o tom své.
To to vyřešíte…
Tak zrovna v případě hlavního nádraží by to bylo asi nejlepší řešení: dole v tunelu magistrála, nad ní odbavovací hala nádraží a nahoře střecha s parkovou úpravou před starou Fantovou budovou. Přičemž podlahy ve staré budově by ideálně měly navazovat na úroveň okolního terénu na střeše nové budovy, ne jako dnes, kdy jsou utopené asi metr pod ním.
Jen se obávám, že by to v podstatě znamenalo část nové nádražní haly zbourat a znovu postavit, to by pravděpodobně nebylo ani jednoduché ani levné.
A skončilo by to tou první fází – zbouráním, po kterém by už však nebyla ta opětovná stavba…
Zatím nevidím žádnou reálnou snahu magistrálu zklidnit.
Stockholm zavedl elektronickou silniční tarifikaci. Řidiči platí za vjezd do centra města ve všední dny mezi 6:30 a 18:30 hod. Zlepšení je viditelné, během posledních 2 let se doprava ve špičce zmírnila o 25 % a denní příjmy z mýtného se zvýšily přibližně o 300 000 eur. Příjmy jsou využívány ke zlepšení dalších dopravních a tranzitních služeb.
Stačí se podívat na Stockholm na mapě, to se to pak tarifikuje.
Jasne, magistrala neni pro chudy! Bohatej myto rad zaplati, vymenou za to, ze se mu plebs nebude motat pod kola, a on bude mit volnej prujezd.
a proc by mel byt prujezd centrem mesta zadarmo? to je nejake ustavni pravo?
o tatranku, že se do roku 2035 žádná estakáda nezbourá…. 🙂
ne vážně…zbourat estakádu mám chápat jako odstranění úseku zhruba od DIAMOND pointu k Muzeu Hl.M.Pr. – čili úrovňově napojit přemostění MasNa (kde se nedávno nakreslila nová commerce čtvrť) zhruba do rohu ulic Křižíkova a Na Florenci, pak leda megarondel a následně rampy na most směr Holešovice…. -,????
díky za odpověď , minusáci, jdu si zbaštit tu tatranku
Souhlas magistrálu zrušit, estakádu zbourat. Hlasuji za návrat provozu do ulic Opletalova, Vodičkova, Na Poříčí a Jindřišská. Trošku bych krotil nadšení z parku. Přijímám sázky, že po demolici estakády vznikne v místě soubor paneláků zvaný „Obchodní a kancelářské prostory.“
Souhlasím. Kde si můžu vsadit na ten Florenc?
Je to ta Florenc. Stejně jako je ta Pankrác. Starej Florenc dělá u nás na vrátnici…
🤔🤔🤔 Zajímavé. Pankrác bylo vždy mužské jméno. A kostel sv. Pankráce, podle kterého je pražská čtvrť pojmenovaná, je zasvěcený taky chlapovi.
No dobrá…ale kde se podávají ty sázky?
Co takhle zřídit trojúhelníkovou linku metra, která by kyvadlově obsluhovala hlavní nádraží, masarykovo nádraží a Florenc, kde by byly úvratě? Možná to je blbost, ale myslím si, že by to mnoha lidem zjednodušilo cestování a přestupy.
Ještě bych doplnil jeden bod, ať je to rovnou kosočtverec.
Co bude jeho středem?
To by zhruba vycházelo na dopravní fakultu… 😀
Krátká čárka.
O propojení Hlaváku a Masaryčky se uvažuje v rámci metra D.
Já bych navrhoval podzemní travelátor. Cca 300-400 metrů
Jet metrem D z Hlaváku na Masnu bude ještě delší, než tam dojít po svejch.
Není důvod.
Po přivedení kladenské trati pod hlavák už nebude důvod udržovat v dystanázii Fleisch-Krawall Bahnhof, takže nebude ani důvod tam chodit.
A poté, co se autobusy přemístí na periferie, tak bude Florenc taky na nic…
Zrovna teď se Mas. n. rekonstruuje, z čehož plyne, že nejbližších pár desítek let tam bude provoz zachován. Cokoliv jiného by vedlo ke něčímu stíhání.
Na hlavák pojedou vlaky z letiště. Kladenské vlaky budou dál končit na Masně.
Mně se vždycky líbí, jak se do vizualizace nakreslí 1-2 auta, místo reálné neustálé kolony. To ale není nic proti snaze o humanizaci, kterou to místo potřebuje jak sůl.
Asi se počítá s tím, že tam potom víc aut z nějakého důvodu nebude.
nic proti, ale proč jsou dve cyklostezky vedle sebe 😀 jedna na silnici, druhá na chodníku? Není lepší mít jednu, oddělenou od silnice?
Za mě je, ale tohle asi taky může fungovat. Kochači pojedou po chodníku a silničáci v cyklopruhu.
Geniální. A blbci po chodníku a v jízdním pruhu. Každý správný cyklista chce jezdit po magistrále.
Tak na některé relace to nejefektivnější cesta je… proto taky po ní jezdí i auta a v podstatě i metro nebo noční busy.
Cyklista obvykle nemá kabinový filtr. Ale jestli si myslí, že tím dělá něco pro své zdraví…
Je lepší mít jednu, pořádnou. Nevím, proč to na IPRu furt kreslí takhle divně. Asi špatné zadání.
Protože existují dva druhy cyklistů. Jeden má pocit že jede časovku a cyklostezka je pod jeho úroveň a jenom ho zdržuje, a druhý se bojí silnice jako čert kříže a i když má stezku oddělenou a výhradně pro sebe (C8a), tak stejně jedou po chodníku.
A pak tu máme ještě různé kurýry. Ti to pro jistotu berou hlava nehlava. Přes křižovatku napříč, přes přechod i dětské hřiště a semafory ukazují barvy čistě orientační.
Hm, zajímavé, že ipr neuplatňuje tentýž dvojí metr i na řidiče aut, pak v tom případě prosím extra pruh s povinnou minimální osmdesátkou.
Když se ten oddělený pruh udělá pořádně, využijou to jak rychle jedoucí tak pomale jedoucí cyklisté. Tak se to dělá třeba i v Amsterdamu.
a v uplne posledni etape by mohli i ubourat novou halu hlavniho nadrazi a vratit to do puvodni podoby.
Jo, a místo tramvají provozovat šukafony se strojvedoucím a vlakvedoucím. A na každé zastávce mít výpravčího.
Humbuk…nač to přehánět…
Akorát že hlavní linky tramvají budou jezdit přímo před budovou…
Ta se bourat nebude, stará budova by tolik cestujících nezvládla. Dojde ale k revitalizaci parku i haly tak, aby to nebyla ostuda Prahy.
Tak u tech planu na destrukci magistraly prece taky nevadi, ze dopravu nezvladne. Proc by to vadilo u nadrazni budovy?
Nevim, proč by se měla bořit nová hala:), ničemu, na rozdíl od magistrály, neškodí.
Proc ne, kdyz uz je to boreni v mode? Jinak samozrejme zadny duvod neexistuje. U magistraly je to slozitejsi.
zasypal bych Nové spojení a obnovil Hrabovku! a na letiště koňku!
Dodělat D0 a magistrálu zrušit. Jediné řešení
Stále opakovaný nesmysl s okruhem… 70% provozu jsou cesty, které začínají/končí v samotném centru.
tak to nám zbývá pražáky donutit v rámci centra využívat MHD… a dopravu nechat jen na MHD, zásobování…
Hodně pražáků už to dnes dělá. Stačí přesvědčit (motivovat) ten zbytek, a pak samozřejmě ty davy dojíždějících.
Kdyz se clovek mrkne na vyuziti tech par P+R, ktere Praha nabizi, zjisti, ze jsou tato parkoviste hojne vyuzivana. Malokdo jede autem centrem Prahy jenom tak z nudy, protoze nema do ceho pichnout.
Souhlas. Bydlím hodně dlouho v té části centra, kde je velká koncentrace úřadů, bank, divadel a firemních sídel. V čase po 22. hodině se najdou volná parkovací místa. Po 7,30 ráno se vše ovšem zaplní (spíš přeplní). Denně vídám, kdo z těch aut po ránu leze a večer zase do nich. Z letité zkušenosti vím, že největším problémem jsou ti, kteří dojíždí z bezprostředního okolí Prahy (satelitů) (Hostivice, Horoměřice, Statenice, Roztoky, Rudná, Nučice, Dobříš atd.). Ti, co dojíždí z větší dálky, ti využívají P+R. Jezdit po centru autem pro ty co tu bydlí, nedává naprosto žádný smysl.
Hmmm. Kolik míst má ta slavná Praha na P+R parkovištích. Kolik je jich u D4? U D5?…… To si jako myslíte, že příčetný člověk jede dobrovolně Prahou? A kde je vnější okruh? Neschopnost postavit celý okruh vedl třeba k částečnému obchvatu Slaného, který pod tíhou kamionu kolaboval. Praha potřebuje dostavět kapacitní páteřní infrastrukturu a pak „uklidňovat“
No jo…ale jak to vynutit tak, aby autíčkáři nebrečeli příliš nahlas?
Když se podíváte na modal split Prahy, tak zjistíte, že MHD se přepravuje výrazně více Pražanů než autem. Kolo je na úrovni statistické chyby.
Oni tam ovšem stále ještě bydlí lidé. Takže za mě: rezidenti, MHD a zásobování. 😉
D0 + mestsky okruh + vyriesit spunty na uz existujucej casti mestskeho okruhu. Cast tranzitnej premavky stale jazdi po magistrale kedze tunely sa kazdy den reguluju a casovo je to castokrat rychlejsie cez centrum.
A druhá strana okruhu chybí, takže reálně buď magistrála nebo nic. Průmyslový polookruh je nejapný dopravní vtip.
Obchvaty magistrály existují jmenují se tunely Blanka+Strahov+Mrázovka, a doplňují ji silnice jižní spojka, Průmeslová a Povltavská. Po magistrále jezdí auta jen proto, že je to skrz centrum rychlejší.
No a pak vsechna ta auta, ktera tam jinudy proste nedojedou.
Přechod na magistrále u nádraží? Hodně štěstí.
Heuréka!
Jak budou smraďoši pořád čekat na přechodu, vytvoří se kolony, a ti gramotnější z nich pojedou jinudy!
Je divné, že ve městech ještě žijí lidé, že? Člověk by si myslel, že se města plánují bez lidí, jen s auty.
Jojo, tam je potřeba povrchově chodit a udělat další špunt a zvedat emise. A někteří pomatenci v tom vidí přednost.
Asi by mě spousta lidí označila za autíčkáře, přestože v Praze auto nemám. I tak bych souhlasil s tím, že aut je v Praze moc a chtělo by to to množství rozumně redukovat a poskytnou adekvátní, tohle je velmi důležité slovo, alternativy, ne tu hrůzu, kterou pražské MHD aktuálně představuje. Ale odstranění estakády si prostě představit nedokážu. Ano, jednou doslouží, může se udělat lepší, menší, subtilnější, ale prostě nerozumím tomu, jak chtějí reálně odstranit jedinou ulici, která v tomhle směru propojuje Prahu. To jako člověk sjede ze střechy Hlaváku na zem, pojede Husitskou, protože v cestě je Masaryčka, projede přes… Číst vice »
V čem je aktuálně pražská MHD „hrůza“ a co by se na ní mělo konkrétně zlepšit?
Já nevím, co mají v plánu, snad si dokážu představit jen, že by se rozplynula celá magistrála. Nevedla by ani přes střechu hlaváku. Uličky kolem IPP a Muzea by se staly zklidněnou obytnou čtvrtí. A kam by vedl Nueslák, to nevím…
Lepší intervaly? Klimatizace? Čistší? Rychlejší, víc navazující, hustší síť.
Intervaly hodně závisí od toho, kde člověk bydlí. Páteřní linky jsou ve špičkách 4 min (tram)/6 min (bus). Kamkoliv vede tramvaj, je ve špičce automaticky max. 8 minut. To je docela luxusní. Slabé je to opravdu jen na malých odlehlých místech jako Lipany, Benice, Nedvězí, Zadní Kopanina nebo Třebonice. Pořád lepší než ve zbytku republiky, ale na Prahu slabší. Klimu má polovina busů, letos přibude další stovka. U tramvají je to 125 ks a dalších min. 40 do dvou let. K tomu většina vlaků. Čistota je nejhorší právě u vlaků, jinak při denním dojíždění nevídám žádné hrůzy. Cestou do práce… Číst vice »
Mám stejný názor.
A tady došlo k uhození hlavičkou o hřebíček. Město potřebuje zachovat plně funkční a kapacitní komunikace ve svém centru, pokud chce zklidňovat nábřeží a historickou zástavbu. Centrum města nebude bez možnosti přístupu aut fungovat. Drahé nájmy kanceláří a bytů nikdo bez možnosti dojet autem nezaplatí. Pokud má centrum fungovat, potřebuje též zásobování a služby. Už vůbec se neptám kudy bude jezdit IZS a náhradní doprava BUS až zase Vltava zaplaví metro.
Město, potažmo centrum, je především pro lidi. Pro lidi, kteří tam žijí a pracují. Za mě tedy do centra jen MHD, zásobování a rezidenti. To nevyžaduje žádné kapacitní ulice, magistrály atd. Centrem rozumím zhruba území, které je zakresleno v UNESCO zóně. Moderní a prozíravé firmy si svá sídla naopak vybudovaly a budují mimo centrum. V centru jsou jen zdrojem potíží a ani zde nemají své „pohodlí“. Nechápu, proč by kdejaký inkoust co bydlí kdesi v satelitu měl jezdit do práce v centru autem a ještě si nárokovat místo na parkování.
Treba Cecko je v centru na hrane kapacity? Fajn, mozna aspon v te jizni casti kousek zateze prevezme Decko, jakmile bude protahnuty aspon k Miraku, ale… Vic spoju ve spicce se do Cecka moc nema kam vlizt, natriskany je to porad. Vlastne je to spis o zpusobu mysleni a fungovani, jestlize jsou Prazaci zvykli zit tamhle po hospodach ci po vecerni kulture a v kanclech (centrum, Budejarna, …) se zacne delat nejdriv v osm, spis v devet a nejpozdejs v deset, tak je to proste blby, protoze to takhle ma skoro kazdej. Kdo se chce tlacenici vyhnout, tak jede do… Číst vice »
ono když budou všichni jezdit na šestou, tak tam bude tlačenice v 6…
Safra, to si fakt myslite, ze ma myslenka o reseni ranni spicky mezi osmou a desatou je jeji presun mezi patou a sedmou, namisto jejiho obecneho rozptyleni mezi patou a desatou? 🙂
Ne každého životním snem je vstávat po páté ráno.
Na neblaze proslulém mostě by nejspíš udělali takové úpravy, aby z toho tubusu viděli cestující v metru do údolí… 😀
Ulice klidně zůstat může, resp. může se napojit Hlávkův most na ulice Těšnov a Ke Štvanici.
Spojnice sever-jih samozřejmě zůstane, jen nemusí mít nutně dálniční parametry.
Mimochodem, co je na pražské MHD tak strašného?
nic, jen se potrebuje vymlouvat proc si vozi prdel v aute.
Hned v první větě píšu, že auto nemám. Ale vymlouvám se, abych si mohl vozit prdel v autě. Opravdu?
Co je na pražské MHD strašného- někteří nejezdí kvůli, feťakům,bezdomovcům a pod.,chtějí mít klid a bezpečí.
Předpoklad je, že sjede ze střechy hlaváku na křižovatku u Bulhara, pak po snížené estakádě na křižovatku Na Florenci – Křižíkova, kde bude „megakruháč“ Křižíkova – Ke Štvanici – Tešnov – Na Florenci. Estakáda nebude, ulice zůstane.
Proč cyklopruhy, který jsou koncept 100 let za opicema? Když nejsou fyzicky oddělené (aspoň pocitově), tak tam prostě nikdo jezdit nebude, protože se nebudou cítit bezpečně. Cyklopruhy jsou na prd, kromě nákladů a zcela falešného pocitu multimodálnosti nepřinášejí vůbec nic. Když už se ohání Nizozemím a jinými příklady, mohli by se aspoň podívat na fotky odtamtud.
Výborně. Tak tam pak udělají rovnou kočičí hlavy jako chodník, a bude po ptákách…
„Jedná se o řešení, které počítá s výrazným úbytkem automobilového provozu, se kterým počítáme s kompletním zprovozněním městského okruhu.“ To by se asi měli podívat sem do diskuse, kde místní rozumbradové opakovaně rozkládají, jak okruhy vůbec nic nevyřeší a nejraději by je vůbec nestavěli, protože indukce 😀 Často používají i další termín, konkrétně ažbudeokruhismus.
No když tam zůstane přímá estakáda s několika pruhy, tak bude vždycky využívaná. Auta se prostě nacpou do jakéhokoli prostoru, kterého jim vyznačíme. Simple
Auta se nacpou do prostoru kudy rychle a kapacitně projedou. Uzavřít centrum dopravě není řešení. Manažéři z drahých kanceláří a majitelé bytů za 100 mega nebudou chodit ani pěšky ani jezdit sockou.
I do vyhrazeného parkoviště u konečné MHD?
Vjezd do centra pak bude ověnčen 2 m vysokým nápisem „Vyhrazeno pro IZS a zásobování“, po kterém bude následovat v obou směrech částečný příčný práh široký 155 cm.
Je to politická fráze, aby zdejším konzervativcům při pohledu na ty vizošky nepraskla cévka.
Kdo dneska nesměřuje do centra, ten už teď MO využít může. Bohužel zvyk i Waze ho obvykle navede kolem muzea. Ostatně o zklidnění magistrály básnil už Pavel Bém při stavbě Blanky, a jaký to mělo efekt?
Waze ich tak posle lebo je to jednoducho rychlejsie. Kazdy den su tunely regulovane lebo vyjazd v Holesovickach z tunela kapacitne nestiha a usek pod Stromovkou je na 100% kapacity. Bez dostavby mestskeho okruhu a vyriesenia uzkych hrdiel bude stale cast tranzitujucej premavky jazdit dalej cez centrum po magistrale.
Skutočného tranzitu cez Prahu je menej než 5 %. Kto potrebuje z D8 na D1, ten by sa V Holešovičkách ani nemal vyskytnúť.
Inak je super, že zázračné dopravné riešenie za skoro 40 mld. nezvláda. To potom trochu podkopáva zmysel v jeho pokračovaní tunelom Vlasta, nie?
Inak úplne stačí dosiahnuť, aby Waze tú dopravu do centra neviedol. Ak je riešením spomalenie centra, tak v pohode.
Z D8 na D1 nie, ale z Pankraca napr. do Bohnic sa v Holesovickach objavite. Existuje totiz aj vnutromestska tranzitna doprava a tvarit sa ze MHD je existujuci vseliek na vsetko je utopia. V mojom okoli mam cloveka, ktory jazdi autom, pretoze pouzitelna alternativa neexistuje, resp. auto je cez den dokopy o 2h rychlejsie a pohodlnejsie ako MHD: 1) Brevnov -> Bohnice , autom 15-20min, MHD 1h10min 2x prestup. Logicka trasa vedia Blankou cez Holesovicky, casto krat sa mu ale stava ze pri regulacii tunelov ho Waze posle Letnou a Trojskym mostom, kedze tunel je zasekany tranzit premavkou, ktora je… Číst vice »
Jak může zvládat, když není kompletní? Půjde vám snad proud, když posledních 20 metrů nenatáhnete dráty? Bez ohledu na to, kolik a za kolik jste jich do té doby natahal.
A kdyby příjezdy do aut zařízli ještě dříve, řekněme na začátku cesty?
a ja bych se nebal – co nevyresi okruh, to vyresi road pricing. 🙂
Jojo…za takovou Scalu (1690 kg) 53 hal. za jakýkoliv kilometr + 2,59 Kč mýto na všech D a I (dohromady tedy 3,12,-Kč za každý kilometr po dálnici nebo jedničce).
Za takovou cestu z Prahy do Brna (208 km) by takový motorista tedy zaplatil 615,27 Kč. Oproti jízdence tehdy opět Státních drah za 518,-Kč v 2., a 689,- v 1.třídě.
Když v autě pojedou dva ,tak to máš levnější 😉
Hamanizace je důležitá a nutná.
O USA se smějeme, protože tam v městech neustále narážíte pěšky na překážky a nikdy se nikam nedostanete. Ale tady to není jiné, navíc zanedbané.
Humanizace!
Tady to nyní jiné je, právě díky tomu, že je na Florenci estakáda a na hlaváku nová hala pod silnicí. Až se auta přesunou do úrovně terénu, podchody se nahradí přechody, to bude teprve překážek.
Podchody pro pěší se v mezinárodním měřítku ukázaly jako blbost. Často je nelze najít nebo se k nim lze dostat pouze oklikou. Oklikou jsou schody, rampy nebo výtahy. Málokdy jsou proto bezbariérové a jejich okolí je často neútulné a nepřehledné kvůli zákoutím, což zejména u žen vyvolává pocit nejistoty. Zvlášť když v těchto zákoutích řvou opilci. A ne, policie nemůže být všude. Bezpečnostní kamery jsou také málo odstrašující.
Zbourat všechno okolo a magistrálu rozšířít na 5+5 pruhů
a postavit dalsi magistralu
Idealni by byla pricna. Bohuzel diky nespravnemu vedeni te severojizni se nepodari demolice magistratu a nasledna vystavba MUK na jeho miste. Protoze krizeni dvou magistral je presne to, co by si to misto zaslouzilo. Je nejspis zaklete.
Je to fajn ale chtělo by to redukovat magistrálu na dva pruhy po celé délce.
Na dva pruhy v každém směru jsem chtěl napsat
Magistrálu nám byl Stalin dlužen. Fakt, kéž by ji šlo úplně zlikvidovat.
Rozhodně souhlasím, ale počkat…když se spouštěla (28.10.1978), tak už byl Stalin 25 let v pekle. Takže je to spíš dědictví Brežněvovo…
Pekne obrazky ale nie je si tazke predstavit ako to dopadne v skutocnosti. Na vizualizacii hriste pod krizovatkou U Bulhara chybaju potagovane steny, spiaci bezdomovci a exkrementy okolo. Pre inspiraciu si staci zajst o par metrov dalej ako to tam vyzera teraz. A nehovorte mi, ze to bude stacit udrzovat a takto to nedopadne. Vymalovane podchody s skateparkom pod Hlavkovym mostem pri Vltavskej sa par mesiacov po otvoreni pomaly vracaju spet do povodneho stavu bezdomoveckeho doupete. Taktiez nechapem tomu prechodu pred stanicou. To je vazne potrebne mat prechod medzi parkoviskom a fantovou kavarnou ked sa uz tam nachadzaju aktivne pouzivane… Číst vice »
Presne. Tohle je mrkvicka pro osliky ale na tech vizualizacích chybi smazky, obesrany rosti, bor*el a vse posprejovane cili ceska realita. Město nedokaze udrzet poradek v centru tak to vyresi bouranim mostu…
Zničené sú hlavne tie miesta, ktoré sú zanedbané. Presne preto, že sú zanedbané.
Atraktívny verejný priestor je presne spôsob, ako miesta držať pri živote, aby tam nevznikla skládka alebo tábor.
Co je na betonovych schodoch s basketbalovym kosom pod mostom atraktivne? Tak ako priestor pri Vltavskej ani tento nebude realne dlhodobo udrzat ciste a atraktivne.
Vizualizace krásné, konečně to bude prostor hodný centra města. Ale už teď se ozývá řev byť je kvůli zavedení nového přechodu u hlaváku.
Ano řev. A taky „vždyť je tam podchod a nikdo tam nebude chodit“. Tak když tam nikdo nebude chodit, tak to tlačítko na semaforu nebude nikdo mačkat. Tak jaký problém ?
Vyhozené peníze? A co třeba přeci jen najednou chodec na tom přechodu? Možná má, možná nemá zelenou? Co na to řidiči? Bude tam zóna 30, aby stačili reagovat?
Ne, částečné prahy šířky 1,5 m, hloubky 0,5 m a výšky 7,2 cm.
Pokud to nepomůže, tak Actibump s výškou propadnutí 20 cm.
Proc ne rovnou plamenomet? Kdyz uz se neresi ta doprava a soutezime o co nejdrsnejsi projev nenavisti vuci ridicum?
To ne, to by mohl nějaký ten chodec na přechodu přijít k úhoně…
O řidiče nejde obecně. Jen o tu část z nich, která si musí vozit zadek autem za každou cenu…
A hádejte, kdo nejvíc křičí. Ondřej Prokop, předseda pražského ANO. 😀
https://twitter.com/oprokop/status/1660934202227847168
Akorát přemýšlím, jak budou autíčkáři protestovat 😀