Obrazem: Cestujícím se otevírá část nádraží ve Vysočanech, od prosince budou v kritickém úseku zpět tři koleje

Nové nástupiště je plně podle nových standardů Správy železnic. Dlaždice mají speciální úpravu pro snadnější čistění. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNové nástupiště je plně podle nových standardů Správy železnic. Dlaždice mají speciální úpravu pro snadnější čistění. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Od dnešního dne je otevřená odbavovací hala. práce na nádraží skončí příští rok v květnu.

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jonáš Jiří

Staré nádražní budovy jsou stylové a pokud se pěkně opraví a zrekonstruují, jsou rozhodně lepší než perónová nástupiště. Příklad třeba Vršovice, Čelákovice, jsou tam peróny, ale původní budovy jsou pěkné a dál slouží. V létě to jde, ale v dešti, větru a mrazu čekat na perónu, nic moc. Samozřejmě se peróny zvýší kapacita pro vlaky, mohou vjet do stanice z více směrů i bezpečnost je na mnohem vyšší úrovni, jako každá věc má svá pro a proti.

Démon

Praha řeší koryta, to je na dlouho.

Ondřej

Kdo je pro, aby se v tomto případě říkalo odbavovací pasáž? 🙂

Tomáš

Původně krásné nádraží s krásnou nádražní budovou a stylovou myší dírou, dnes hnusný šedý mor…

Ondřej

Prosím Vás, dobu, kdy bylo toto nádraží krásné, přece nemůžete pamatovat…

Bram

Přesně tak, krom toho se lidé v té myší díře docela báli, to byla taková specialita pro osamělé ženy:-). Ale teď vážně, předrekonstrukční stav žst. Vysočany prostě do dnešní doby nepatřil a již částečně zprovozněné rekonstruované nádraží je proti předchozímu stavu naprostý luxus.

2701

Až na ten nedomyšlený „nepřechod“ směr Prosek. Jak tam lidi skáčou z nástupiště a lezou přes koleje, to je super…

Bram

Tam vůbec lidé nemají co dělat. Tam je krom jedné provozované dopravní koleje hlavně stavba, takže ať lidi moc neblbnou. Nebude to zase tak dlouho trvat a stanice už bude v provozu celé. Jestli se toho někdo díky svojí lenosti nechce dožít, jeho blbost.

Dan

V principu souhlasím, jen si dovolím upřesnit. Totiž neplatí automaticky, že staré = špatné a nové = dobré. I když některé instituce (se SŽ v čele) stále dokazují, že to tak vnímají. Nádraží Vysočany mělo svou krásu a kouzlo a nepochybně by ji mělo zas, kdyby se zrestaurovala původní podoba. Jenže by tomu chyba funkčnost a ta se při zachování starého uspořádání doplnit nedala. V tomhle případě krásu a zároveň i funkčnost dodá opravdu jen kompletní přestavba. Funkčnost bude v novém uspořádání pro cestující i vlaky skvělá a esteticky to nenadchne, ale neurazí a zapadne to do okolí (všude kolem… Číst vice »

nowas

No to byla „krása“.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jste si jistý, že píšete o Vysočanech? Pokud ano, neprodleně kontaktujte nejbližší psychiatrickou ambulanci.

Hajnej

Akorát že to „původně“ se týká stavu před mnoha desítkami let, kdy k tomu všelijaké Drahstavy začaly přilepovat různé zhůvěřilosti.
A ta stylová myší díra tam k nahlédnutí zůstane, navíc v provedení, které nebude nikdo ani ochcávat, ani v něm chtít zkoumat, odkud ženským rostou nohy…

Ryk Mat

To nádraží bylo tuctová barabizna postavená podle univerzálního projektu v novoklasicistním slohu. A neoklasicismus je občas také nazýván nejpokleslejším stavebním slohem, protože drtivá většina těch domů jsou ve skutečnosti jen škatule, které stavebník navrhl sám bez architekta a to, co vypadá jako štukové výzdoby, jsou ve skutečnosti betonové prefabrikáty které se stavebníkovi zalíbily v tehdejších stavebninách.
Paneláky na Ládví mají historickou hodnotu nesrovnatelně vyšší.

JirkaM

Tyhle nové lavice dali do Lužné. Pod 10 stupňů se na nich nedá sedět jak jsou studené.

Apollo17

No to je obrana proti obsazování bezdomovci. U nás ve městě je nainstalovali místo dřevěných.

PetrH

Úžasné. Připomíná mi to, jak u nás lavičky rozřezali, aby se na nich náhodou nedalo spát.
Prostě slušný člověk jezdí autem, což ti projektanti vědí, tak budem házet lidem, kteří tu VHD ještě používají, klacky pod nohy. U nás před firmou dali betonové květináče na chodník od tramvaje, aby se ztížil příchod. Od parkoviště samozřejmě nic takového není. To by ti obézní uživatelé aut nemuseli projít.

Laborec425

To je normální v téhle společnosti, že pokud nejseš „normální“ tak Ti házej klacky pod nohy. Místo řešení, sprostou obranu a nadávky.

Frantisek

Patrně je to jen lavice pro odkládání zavazadel – leda by pod kameny instalovali vyhřívání.

Miroslav Samec

tak ono něco podobného bylo i na původním nádraží

David

A zase tu máme pokladnu álá výdejní okénko ve věznici s nejvyšší ostrahou.

Twix

Nevím do kolika bude pokladna otevřená, ale ve Vysočanech bych jako pokladní nechtěl ve veřejném podchodu stát u nějakého odkrytého pultíku…

Ondra L.

Zaviralo se to, myslim, v 17 hodin.

Surio Mario Martinez Suarez

Proboha k čemu pokladnu – pravidelní cestující mají litacku a ti ostatní přece mají mobil tím si můžou koupit lístek online i ze sedačky ve vlaku – přesně jako to dělám já když nestíhám…

jfp

To ještě moc předbíháte dobu, nejprve musí vymřít ta generace, co to nezvládá.

Leinad

Já taky lístek u pokladny nekoupil už hodně dlouho, a v automatech kupuji jenom výjimečně.
Nicméně nerad bych situaci, aby to byla povinnost, kdo chce jet VHD musí mít mobil. (A už vůbec ne nainstalovanou apku kohosi, kdo odmítá udělat eshop jako webovku)

Jsem pro slevy za nákup předem. Vždycky možnost koupit, buď v každém vlaku nebo na každé zastávce (automat, prodej štíplístkem.)

Jiří Kocourek

Tak nedávno jsem se tam byl podívat a na jedné straně po celé délce na lavičky kapala voda ze střešní konstrukce…

Georg

to nekdy byva kondenzat. mame to tak na nasem nadrazi 🙂

nowas

I kondenzát by měl být nějak vyřešen.

Martin Peterka

Nádhera a teď konečně Správo železnic hlavní nádraží v Mladé Boleslavi, což je nejostudnější nádraží v ČR. Nebo se opět chystá „přesunutí“ rekonstrukce do dalších let?

mirek

nejostudnější? Byl jste někdy na Smíchově?

původní Jakub P

Je to těžko představitelné, ale MB hlavní je horší.

mirek

Akorát MB hlavní nemá obrat 15 000 cestujících denně.

Savik

Smíchov je krásný nádraží. Bohužel před lety odstranili kiosky na 3. peronu, čímž funkcionalita silně poklesla, ale v konkurenci českých nádraží je to dobrá stanice. Krásný vlaštovky, krásný kachličky. Stejný jako byly Klatovy či Veselí nad Moravou. Že se na to léta kašle, je věc druhá. Jo, taky řeznictví bylo zrušeno, taky velká škoda. Aspoň nádražka zatim funguje.

Bram

Bohudík ty smradlavé kiosky s bezdomovci okolo ze Smíchova zmizely. To byl fakt hnus. A že si šotouši nemohou dát na nádraží pivo v kelímku? No tak to sorry, ale to je normálnímu člověku zcela ukradená věc.

Twix

Musí se uznat že ty kiosky byly využívané (resp. pak už jen jeden, ten druhý už byl pak opuštěný a chátral), však to 3. nástupiště má dost možná nejvíce vlaků odjíždějících ven z města v republice. Ale jelikož se tam nejčastěji prodávalo kelímkové pívo, zatímco třeba ty párky v rohlíku byly dost nepovedené, souhlasím že v této podobě už to tam nemělo co dělat. Nic proti stánkům na nástupištích třeba v Holandsku co slouží jako malá kavárna.

jfp

párek v rohlíku měli na 2. peronu takzvaný čertík, byl specifickej tím, že byl černej, ale nebyl ostrej jak mnozí čekali. Takto to prezentoval ten párkař. No ale bůhvíjaký zázrak to nebyl no.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jenže oni si myslí, že stánek s levným chlastem na každém nástupišti je jejich základní právo.
Stejně jako 810 na každé lokálce.

qěcy

Jenže víš co? Na Masaryčce jsou kiosky tam, kde před 40 lety, jen jiné, velmi udržované a čisté, bezdomovci je neobklopují. To je totiž celkovým přístupem jak majitele nádraží, tak nájemce kiosků. Odporné i luxusní kiosky jsou vidět na všech typech míst v Praze. Takže jsem přesvědčen, že čistý úhledný kiosek se standardní a nadstandardní nabídkou může úplně v pohodě fungovat i na peróně, akorát musí i něj majitel i nájemce dlouhodobě pečovat jako o ty na Masaryčce. A to považuji Masaryčku za hezkou a docela čistou výhradně v té obnovené části haly. Zbytek je odporný holuby obesraný hnus, který… Číst vice »

Bram

Jenže o čisté a úhledné kisoky na nástupišti na Smíchově nešlo a řekl bych, že to velice dobře víš. A poučovat mne o kioscích na Masarykově nádraží opravdu moc nemusíš, neb když vozím S34, tak si tam rád nakoupím. Jenže pro typické štamgasty, kteří se rojili u stánků na nástupišti na Smíchově, v kioscích na Masarykově nádraží bohudík nic nemají.

qěcy

Akorát je váš ten Smíchov zase poradne umejt a vyčistit. Ono to tak bývá, že řádný úklid, čistota a drobné opravy nejenže dělají podstatnou část vzhledu, ale i předcházejí vzniku závad konstrukcí (hnití krytin, ucpání okapů, odpadů, zatékání atd.).

Čili jako obvykle, stát, kraj, obec v Česku v naprosté většině není schopen řádného pravidelného úklidu a údržby čehokoliv. Pak musí dříve investovat do totálních rekonstrukcí a oprav.

Bram

Podívej se, jak Smíchov vypadal okolo roku 1960 a moc změn tam oproti dnešku nenajdeš. Smíchov kupodivu i přes šedesát let od jeho poslední rekonstrukce není po vzhledové stránce až zase tak tragické nádraží. Ale po těch dlouhých desetiletích je třeba vše důkladně zrekonstruovat. Na tom doopravdy nevidím nic špatného.

Dan

Pokud se to nové nádraží v MB nepostaví v centru, tak ani nemá cenu se do toho pouštět. Přestavovat nějak zásadněji současné hlavní nádraží je plýtvání penězi.

Frantisek

Ovšem skromné nástupiště s nadchodem na trati od Mšena namísto úvratě by tomu slušelo.

Pizzaman

Myslím, že nejhorší je krajské město Zlín. Příjezd, jak někam na vesnici, jaká tam stojí šopa, která se vydává za výpravní budovu.

Karl vB.

Hlavní nádraží krajského města ve středu Evropy, vskutku jak vyšité. Kdyby to stálo na rampě, tak to bude vypadat aspoň jako skladiště.
https://www.vlakemjednoduse.cz/wp-content/uploads/2018/07/Zlin-Stred-01.jpg
Chybí už jenom to zpamátnit, nebo raději to celé, i s kolejema, přenést do Prátru, jako český strašidelný hrad.

Bram

Stačilo by Otrokovice sloučit se Zlínem a otrokovické nádraží přejmenovat na Zlín-hlavní nádraží. Ono to tak stejně reálně je a bude ještě tak dlouho, dokud nebude dostavěna dlouhá desetiletí rozestavěná trať z Vizovic do Lidečka.

Vtvt

… dokud nebude dostavěna (…) trať z Vizovic do Lidečka …

Čili nikdy. Bo na takové nejsou a nebudou peníze. Ani do V. Polanky

Laborec425

Co krajské město Liberec? Nádraží taky dost brutální. Když to neznáte, nemáte šanci přestoupit nebo podle šipek něco najít.

Původní Aleš

To je dnes standard. Jeli jsme před pár lety vlakem do Strančic a odtud autobusem. Nádraží po rekonstrukci. Vyjdeme z perónu na nadchod a tam elektronická infotabule. Uvedeno číslo stanoviště našeho autobusu. Sejdeme z nadchodu dolů, stanoviště tam jsou, ale ne naše číslo. Hledáme,fakt nikde není. Jdu se zeptat do pokladny. Pokladní neví. Naštěstí jsem zjistil, že nadchod má i výstup na druhou stranu. Byli jsme rádi, že nám to neujelo. Obrovský problém tam instalovat cedule, jaká autobusová stanoviště jsou na kterou stranu.

Vtvt

Nerozumím, na co by na místě Zlín-Střed mělo stát nějaké velké nádraží vyjma pokladny a snad WC. Čekárna není třeba

MilanSima

Takže byste pro stanici ve městě se 70 tisíci obyvateli postavil umělohmotnou budku? Vy máte taky dost 😀

Martin L.

Super fotky, diky!

Kdysi jsem tu cetl, ze ten puvodni (uzky) podchod smerem „k vinnym sklepum“ bude zasypan.
Nevi nekdo, zda to bude skutecne bez nahrady? Paklize ano, pak mi to neprijde jako uplne prozirave, vzhledem k mohutne bytove vystavbe u odkolka..

Staňa Míček

https://fb.watch/gvCCJH1OnX/
V tomto videu na FB Správy železnic he řečeno, že starý podchod bude k nahlédnutí. Asi jako atrakce. A vzniknou dva nové.

Martin L.

diky za info!

Honza

Podchod bude ve stejném místě. Původní zůstane jako galerijni prostor (je vidět na fotce že stále stojí). Navíc vznikne ještě druhý nový podchod blíže k metru.

Honza

Ještě zdvojkolejnit a elektrifikovat 070 a bude to top. Možná že pravnoučata se toho dočkají 🙂 Jinak postupuje to tam super. Jezdím tam téměř denně a pokrok je vidět opravdu každý den jak na koridoru tak na zastávce Vysočany. Super to je.

Karl vB.

Líběj se mi ty kulatý hodiny, skoro jako ve Švýcarsku.

David

Jako ve Švýcarsku to bude, až podle těch hodin ty vlaky budou jezdit. Zatím je tam ta sekundová ručička k ničemu, stejně tak jsou tam k ničemu to dělení na jednotlivé minuty, protože SŽ umí zpoždění inkrementovat jen po pěti minutách.

mlokXCM

A co mají hodiny co společného se zpožděním? To je na ukazování času, a to bez minut jde dost těžko.

Granja

Na Ostravsku (třeba Svinov) klidně např. 3 minuty – už hodně dávno.

Laborec425

Teď jsem to viděl i v Děčíně (tam taky dávno) a mám dojem, že teď s novými odjezdovými tabulemi i v ČB.

Tomáš Záruba

Jojo, to se myslím dost povedlo. I ten cca 2s náskok během minuty, srovnaný během přeskakování minutové ručičky. Je to sice naprosto obšlehnuté, ale pro znalé je to takové hezké gesto, kam bychom snad někdy měli směřovat… No, a něčím se začít musí. 😉

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Snad to neskončí u hodin.

Laborec425

Teď nově jsou i v ČB na peronech 🙂

Pako

Když vidím ten posprejovaný elefant, tak je mi při pohledu na nové pěkné nádraží tak nějak smutno. Čmárající frustranti už mají určitě připravené své barvičky …

David

No to je tak když se vykašlete na údržbu, i v tom Švýcarsku jezdí doteď staré vlaky, a i v tom Švýcarsku jsou sprejeři, jen holt jsou vlaky osobní dopravy udržované.

Huh

Jj, jako Eden. Už jsem tam viděl i nějakého dědulu jakože ochranku (možná šel jen z Tesca 😄 ) a taky jsem tam potkal auto SŽ na chodníku k 1. nast. – jedním slovem 🧨 Ale realita je taková, že odvodnění už teče vrchem po peroně, začínají se objevovat čmáranice, samolepky, různé výměšky taky cestujících – už se to tam zabydluje… Peron a podchod už má patinu jako na Smíchově.

jfp

Nevypadá to zle, peron je jak někde v Bavorsku na vedlejší trati. A atmosféru dotváří všudypřítomný Nebel…

Jiří Voseček

Kdy by se měly vrátit R10 na trasu přes Vysočany a přestat jezdit přes Poříčany?

David

Už nikdy. Přes Poříčany zůstane. Max při výlukách na koridoru nebo potom při rekonstrukci tratě přes sadskou

Jiří Voseček

To je ale nesmysl, jak jste na to přišel?

David

Z plánu ČD a Ministerstva dopravy, kdy na trati Praha – Lysá má být jen 15 min interval Os, 60 min Sp Praha – Nymburk a v budoucnu 60 min R Praha – Boleslav + samozřejmě lokální doprava 15/30 min Praha – Neratovice po odbočku Skály

XXXD

Řekl bych, že to jestli se R10 vrátí na trať přes Lysou bude záviset primárně na tom, jak se budou vyvíjet optimalizace jednotlivých úseků a taky na realizaci (časově) VRT Polabí.

nowas

„v budoucnu 60 min R Praha – Boleslav“ Tak to je hodně velká budoucnost. Takže se tam ty rychlíky zatím v klidu vejdou a nemusí v Poříčanech výtvářet kolize.

Platamon

No, možná jste nepostřehl, ale rychlíkový takt 60 min je ta již několik let ve špičce, např.13:11-19:11, to, že někde daleko na venkově staví častěji a má o něco delší jízdní dobu nemění nic na tom, že v přípražském úseku je rychlá hodina.

nowas

O koze a nebo o voze? 🙂 Než se dostanou rychlíky Praha-Turnov na trať přes Lysou(nějaká ta všejanská spojka), tak to bude chvíli trvat, ne?

Bert

To mi nedává smysl. Po dokončení rekonstrukce bude tato trať mnohem méně vytížená oproti trati přes Poříčany, kde navíc ve směru na Hradec rychlíky kříží koleje pro směr do Prahy a často čekají na protijedoucí osobní vlak (potenciální zdroj zpoždění). Navíc by to přes Lysou (i se zastavením, což by obyvatelé Lysé oproti stávajícímu stavu určitě ocenili) mělo být o pár minut rychlejší (Nymburk ←→ Praha ~36 minut, přes Poříčany to vždy bylo alespoň 40, v současnosti do Prahy až 47). Přijde mi, že od dokončení rekonstrukce Lysá – Praha až do zprovoznění nové tratě do Boleslavi nemá smysl rychlíky… Číst vice »

Tomáš Záruba

Doufám, že už nikdy. Naopak by mohly začít zastavovat NB město!

David

Nymburk město: pravda, časová rezerva na zastavení v Nymburce městě je, a určitě by to hodně cestujících si našlo.

Bram

Navíc se Nymburk-město dá projet od Sadské na Poděbrady jen čtyřicítkou, takže brzdit se stejně musí:-).

Jakub K

To zapuštění nádraží je super!

Frantisek

Až na trávník s neforemným vykousnutím při pohledu shora. Ale ono je to v té „pseudo-devadesátkové“ zástavbě, kdy nebyla zachována či doplněna klasická uliční struktura, a navíc mnohé fasády působí stylem „ulice nás nezajímá“, asi jedno.

Petr

Konečně rozumné zastřešení nástupiště bez nutnosti využít tuny kovu a bodců na holuby..

David

A jak to vypadá s úsekem Mstetice (včetně) – Čelákovice (mimo)? Kdy se začne stavět? Jenom je škoda, že celý úsek Praha – Lysá bude do etcs jen max 100 kmh, potom těch 140 kmh, ale to bude ještě léta trvat.

Bobodej

Od léta se staví.

Jiří Voseček

Má se stavět 4 roky. Jsou to 4 kilometry, možná 5 km. Co tam proboha budou dělat takovou dobu. To přeci musí být hotový za rok.

Polabí, rovina a 4 roky. (facepalm)

Jiří Kocurek

Kdyby se ta trať mohla zavřít na celý rok, tak by to to šlo. Ale se zachováním provozu je to nedá udělat celé naráz.

Lukáš F.

Říkat současnému stavu mezi Vysočanami a Skálami „zachování provozu“, to je hodně volná definice onoho pojmu. To snad by fakt bylo lepší, kdyby to zavřeli komplet a měli to hotové dřív.

Domis

Brno-Blansko budiž snad definitivním důkazem, že vypnout na rok a udělat vše taky jde, a to i u Prahy. A v porovnání s tím jsou podmínky pro vedení NAD Praha-Lysá snad i příznivější. Zastávková pomalá linka Libeň-Lysá v kombinací s expresy po dálnici 1) do Čelákovic, 2) do Lysé. A to v Praze v alternaci jeden bus z Libně od nádraží, zbylé jako posilové z Černého Mostu.

Mrc

Až na to, kolik těch busu by muselo být… Zdvojené elefanty od 6 po 9 ráno jsou nacpané, že je člověk rád když sedí.. A to samé odpoledne. Kolik by jich muselo být při kapacitě 600 sedaček za jeden Spoj?

mic

No, já jsem jednou do sedmistovkové karosy nacpal 216 lidí + tlustého řidiče :o)
…Tedy mi vychází, že tři busy místo dvoješusu bohatě postačí :o)))

VTT

Tak zrovna u téhle trati, kde téměř není nákladní doprava, bych si to i dokázal představit.

Hajnej

Rovina s jedenáctipromilovým stoupáním…
Navíc by bylo dobré, aby kolejovým úpravám čelákovického zhlaví ve Mstěticích předcházela stavba nadjezdu, jinak to tam bude šílené.

Hodně štěstí

Já myslím, že u SŽ je kritický úsek od Hranic v Čechách až po Čadcu gr. 😆