Obrazem: Brno chystá spojku dvou tramvajových tratí na severu města

Připojení na stávající trať. Vizualizace PK OssendorfPřipojení na stávající trať. Vizualizace PK Ossendorf

Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí.

Brněnský magistrát zveřejnil vizualizace budoucí tramvajové spojky na severu města, která povede od stávající tramvajové smyčky Štefánikova čtvrť směrem k trati na Lesnou na třídě Generála Píky. Městští radní nedávno dal pokyn Dopravnímu podniku města Brna (DPMB), aby nechal vyhotovit projektovou dokumentaci pro stavební povolení. Stavba by měla začít v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2026.

Bývalá konečná Štefánikova čtvrť. Vizualizace PK OssendorfPřipojení na stávající trať. Vizualizace PK OssendorfKřižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace PK OssendorfProdloužení tramvajové trati na Lesnou. Vizualizace PK OssendorfProdloužení tramvajové trati na Lesnou. Vizualizace PK OssendorfKřižovatka Merhautova a Provazníkova. Vizualizace PK OssendorfRekonstrukcí projde i most přes železnici v blízkosti Studené ulice. Vizualizace PK OssendorfHalasovo náměstí projde úpravami při navázání nové tratě. Vizualizace PK OssendorfMerhautova ulice v Brně. Pramen: Město BrnoPropojení tramvajových tratí na severu Brna. Pramen: DPMB/dokumentace EIA

Před stavbou samotné trati by měl být v roce 2023 zrekonstruován most přes železniční trať na Seifertově ulici, který je v havarijním stavu. Propojení radiály Merhautova (stávající linka 5) s třídou Generála Píky (stávající linky 9 a 11) bude měřit 1,25 kilometru. „Tímto propojením se mimo jiné odstraní stav, kdy v současné době jsou obě tratě ukončeny svou vlastní smyčkou a nelze je např. pro potřebu výluk nebo oprav variantně propojit. Obsluha území pak stojí na náhradní autobusové dopravě,“ píše se v dokumentaci EIA.

Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaj pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s tř. Gen. Píky, kde se napojí na stávající trať. V rámci stavby bude zrušena tramvajová smyčka Štefánikova čtvrť, která už je podle DPMB dopravně zastaralá. Při výstavbě tramvajové trati bude provedena i rekonstrukce dotčených úseků ulic. Nově vznikne zastávka Provazníkova, která zajistí přestup z trolejbusových linek 25 a 26.

Náklady na projekt jsou nyní předběžně vyčísleny na 800 milionů korun, město chce požádat o spolufinancování z unijních fondů.

Tagy brno tramvaj Lesná
89 komentářů