Obrazem: Bombardier finišuje s prvními lokomotivami pro ČD Cargo
Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC
Společnost Bombardier dokončuje ve svém závodě v německém Kasselu výrobu lokomotiv TRAXX MS3 pro ČD Cargo. Zástupcům státního nákladního dopravce
Nemůžu si pomoct, ale hodně mi to připomíná Najbrt I. ČD… Hlavně z boku…
Mno pěkné, pěkné.
Přeji nám strojvůdcům více takových mašinek. Pokud nezůstane u pár kusů, bylo by jen dobře. Pořád ty vlaky vozí lidi a 121, 131… to už by mělo vydělávat snad někde jinde… třeba v Kovošrotu (alespoň by bylo na vánoční kolekce) nebo na piedestalu u depa 🙂
A samozřejmě zástupci FS na nejvyšším postu. Jako by si jej nějak zasloužili 🙂
A jeden by řekl, že doma mají práce teď fůru – znehodnocené režijky, nehotová PKS, krajské tarify atd.
Nádherný stroj!
Největší nákladní dopravce v Evropě koupil 100 Vectronů a snad 110 Traxxů AC3.
Pátý největší nákladní dopravce v Evropě koupil 12 Vectronů a 10 zatím neschválených Traxxů MS3. Řady lokomotiv 122, 123, 230 a 240 úspěšně oslaví za pár let 60 let v provozu.
Nemám informaci o tom, že by byla 188/388 schválená do provozu v CZ, potažmo někde jinde.
Trojkové Traxxy AC používá v německu například EP Cargo, ale tam jezdí pod jinou řadou.
Označení MS Traxxů v ČR 388 001 – 010 bude zřejmě pro ČD. Regiojet by měl začínat 388 011
Snad se s tím bude jezdit lépe než s vectronem.
On je s Vectronem nějaký problém ?
Trakce. Údržba. Vedení dvojkolí. Strašný stroj. Traxx je mnohem lepší.
Ovládání by mohlo být lepší.
Osobně bych byl rád, aby do toho hodili vidle Číňani s jejich Bizonem, od kterého ukázali akorát vizualizaci. Jestli jsou schopní postavit mašinku lepší než Traxx a Vectron.
No, to není dobré rozhodnutí. Proč národní nákladní dopravce nekoupí lokomotivy ze Škody Plzeň?? Vyrobili tam tisíce kvalitních strojů.
Ten byl dobrej :DDD
A pritom tato anekdota zacala vznikat uz po roce 92. Dobre vtipy nestarnou, ale s vekem zraji jako vino…nebo konci v koprivach na odstavne koleji 🙂
a) V Bombardieru určitě taky vyrobili tisíce kvalitních strojů.
b) Za posledních 20 let vyrobila Škoda Plzeň jen 28 lokomotiv. Nemají nejlepší pověst.
c) Proč by měl národní dopravce preferovat nějaký nenárodní soukromý podnik?
d) Proč by soukromý podnik investoval do inovací a snažil se nabídnout nejnižší cenu, když by měl zakázku vždy jistou?
Jo to jo…..do roku 1990 asi ano….pak už moc ne…..
Třeba proto že Škoda nedala nejlepší nabídku (jestli vůbec něco nabízeli, ví to někdo?)
Nádherné stroje dělala i Kolbenka, kde ty časy jsou..
Skvělé stroje dělal i Ringhoffer nebo Josef Sousedík.
Vyrobila. Vsimate si ten minuly cas, ano?
„S velkou delegací?“
Kolik jich tam přijelo?
Koukám, že ta unifikace nátěrů se daří na všech stranách 🙂
Někdo by řekl, že to je detail, ale tohle dost vypovídá o firmě. Zavede korporátní identitu a není schopna ji dodržovat.
Mají vzít šablonu podle které se maluje šukafon a podle toho namalovat všechna vozidla bez ohledu na rozměry, umístění oken, dveří,… Nebo má Najbrt říct obecnej algoritmus kterej by prošel na jakékoliv vozidlo včetně hašišbedny, albatrose, Dm4… a vždycky z by to bylo hezký?
není nutné mít na všech vozidlech úplně stejný nátěr, ale tady u těch Traxxů nechápu, proč nemají vodorovně členěnou skříň dvěma modrými, jako vectrony a jak to bylo na vizualizaci. To na mě působí daleko lepším dojmem. No nic, hlavně aby dobře jezdily a vydělávaly.
Pěkný článek,ale musím přiznat,že teď mě mnohem víc zajímá,co je se soupravami Nim Expressu od Škody, vzhledem k tomu,že vyhlašovaný nejzazší termín předání zákazníkovi do konce roku se kvapem blíží…a stále ticho po pěšině,smrdí to podle mě už kardinálním průserem…Myslíte pane Sůro,že by se Vám podařilo k tématu vydolovat nějaké nové informace pro krátký článek?
podle tohoto článku dosud nejsou soupravy schválené k provozu v Německu : https://bahnblogstelle.net/2019/11/20/muenchen-nuernberg-express-neue-skoda-zuege-lassen-auf-sich-warten-neufahrzeuge-weiterhin-im-zulassungsverfahren/?fbclid=IwAR1Gf14jXyaLw-3pg0d4PsueVLJkOF4k_OIHiJolfkFNJEelR1gli80rIzs
V poho… ČD to pak s patřičnou přirážkou rádo koupí
A kde s tím budou jezditt??
Znojmo-Retz místo 810 😉
To je nátěr nebo polep ? A budou všechny stejné nebo každá jiná, jako Vectrony?
Má to jednu chybu na kráse: Je jich málo. Jinak přeju výrobci i zákazníkovi, ať to dobře slouží.
10 je ještě relativně obstojný počet,uvážíte-li,že 744 bude celých 5 a bizonů všehovšudy 4. není nadto mít co nejpestřejší lokomotivní park.
Co to je za nátěr? Vzpomínka na nátěr Najbrt I?
Mam dotaz na odborniky a znale ajznbonaky. Netusite ktera z rad CD Carga (122, 123, 130) bude nejdrive vyrazovana po nastupu techto novych lokomotiv? Dekuji moc.
mám obavy že žádná, výkonů je dost (zatím)
Presto musim uznat, ze kdyz jsem videl takrka 60 let stary stroj s ucelenym vlakem (122 na prejezdu na trati z Usti do Lyse)… klobouk dolu pred tehdejsimi konstruktery ze Skodovky.
A před konstruktéry ze Sécheronu, je to původně jejich licence.
Není, lamelové spojky Secheron měly jen E499.0, od E499.1 už měly spojky Škoda-Chadži.
Hlavní vypínače Secheron byly taky snad jen na nulkových bobinách, a cosi se mi vybavuje, že i na nich byly postupně měněny pro nějaké problémy (E499.001 měla prapůvodně hlavní vypínače dva paralelně?)
121/E469.1 má asi tak co? Tam žádný Chadži není.
Jednou nám v kurzu pan Spousta vyprávěl, že pan Chadži zu spojku vymyslel na toaletě.
Vzhledem k tomu, že E469.001 byla vyráběna jako E499.157, tak má spojku jakou???
IGCT:
O kvalitě to tenkrát nebylo, příkaz zněl jasně: kapitalistické součástky musí být nahrazeny.
Jen blbec se spálí dvakrát o stejná kamna… no a náš průmysl se pálil opakovaně a asi rád (namátkou odporníky ES499.0/E499.2 nebo kondenzátory filtru ES499.1001+2/série…)
No pokud bych srovnával vypínače od MEPu Postřelmov vs Sécheron, tak je to jako srovnávat okresní přebor s ligou mistrů.
122
Bohuzel nepochopim, cim jsem se dotknul jemne to duse minusare. Jeste ze se po 30 letech taci lide legalne nezmuzou na nic vic nez ten palec dolu.
To neřešte. Tady vám dají mínus i za to, že pozdravíte 🙂
S tím že se do 123 a 130 předpokládá instalace ETCS, tak asi 122 budou první na řadě.
Tak do řady 123 už se s ETCS nepočítá, do 130 ano. Ale třeba se pletu
Jestli je nějaká změna nevim, ale jistota je, že 123 stále chodí do dílen na vyvazovačky, kdežto 122 už snad ne.
Na vyvažovačky chodí 123 pouze z důvodu nutnosti.Prý mají najeto tolik kilometrů,že by bez vyvažovačky nesměly dle drážního úřadu na trať.Jinak z řady 122 byla na vyvazovačce 122001,122053.122001 do původního laku.V provozu je asi 10 nebo 12 lokomotiv řady 122.Dnes se přistavovaly dvě 122028 a 122035 k tomu ,aby se opět uvedly znovu do provozu…Dokonce jde na vyvažovačky i legendární UNPROFOR 123024….Řada 123 a část 122 by také měla pokrýt výpadek řady 163 až budou perschingy na montáži ECTS….pokud samozřejmě nedojde k nějaké změně…
Čistě teoreticky můžou stroje 388 částečně na německejch výkonech nahradit Bastardy, který se pak můžou o to víc ocitnout ve vnitru…ale to je moje domněnka. A pak počkáme co ČDC a chystaná licence na Deutschland.
122 je nejstarší. Mezi Prunéřovem a UnL je k vidění zřídka.
Některé 122 už jsou i tak v Ústí v kopřivách
163, dneska s tím začali, ne 🙂
Kurnik teda, to jsou fešandy. Nátěr se poved si myslím.
Jsou fešandy a i ten lak je pěknej, snad budou stejný dříčky jak jejich předchůdkyně.
Držim palce
Jen je skoda, ze se nenakupuje ve vetsich seriich. Rikam to z duvodu, ze by mohla nastat situace, kdy se CD (i Cargo) bude muset popasovat s mnoha ruznymi radami (a tudiz celkove narocne a drahe na udrzbu).
Nemohu souhlasit, spolu s hnusovcem soutěží MS3 o titul nejškaredší lokomotivy, ani ten lak to nedokáže zachránit, byť by na něčem jiném možná vypadal dobře. I obrácená vana 380 vypadá líp.