egoe-plus
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Obrazem: Bombardier finišuje s prvními lokomotivami pro ČD Cargo

Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC
Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC

Společnost Bombardier dokončuje ve svém závodě v německém Kasselu výrobu lokomotiv TRAXX MS3 pro ČD Cargo. Zástupcům státního nákladního dopravce je dnes předvedli přímo ve výrobním závodě. Lokomotivy jsou součástí desetikusové série vyráběné na základě smlouvy ze srpna loňského roku. ČD Cargo bude prvním provozovatelem těchto lokomotiv v Česku.

První lokomotiva bude ke zkouškám do České republiky převezena v následujících týdnech. „Jsem příjemně překvapen postupem výroby nových elektrických lokomotiv,“ uvedl Zdeněk Škvařil, člen představenstva ČD Cargo.

Lokomotivy budou provozuschopné v tuzemsku a dále ve všech okolních státech a v Maďarsku, přičemž tento paket zemí lze podle carga ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. Podle dřívějšího vyjádření výkonného ředitele Tomáše Tótha chce firma díky novým strojům posílit své pozice na zahraničních trzích. „V tuto chvíli disponujeme licencemi pro realizaci přeprav v Polsku, Rakousku, na Slovensku i v Maďarsku a odpovídající vozidlový park nám umožní tyto licence naplno využít. Již dnes máme vytipovanou řadu mezinárodních přeprav, na které je možné tyto lokomotivy okamžitě nasadit a vyhovět tak požadavkům našich zákazníků na realizaci celé přepravní trasy jednou lokomotivou,“ uvedl Tóth.

Lokomotivy budou mimo jiné vybaveny evropským zabezpečovacím zařízením ETCS, kamerovým systémem nebo komunikačním systémem GSM-R.

„Jsme velmi rádi, že oslavujeme tento důležitý milník s tak velkou delegací klíčových zúčastněných stran,“ řekl Michael Fohrer, prezident pro region střední a východní Evropy a Izraele firmy Bombardier Transportation.

Novou generaci lokomotiv TRAXX MS3 kupuje v Česku Regiojet.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David S.

Nemůžu si pomoct, ale hodně mi to připomíná Najbrt I. ČD… Hlavně z boku…

Martin z topírny

Mno pěkné, pěkné.
Přeji nám strojvůdcům více takových mašinek. Pokud nezůstane u pár kusů, bylo by jen dobře. Pořád ty vlaky vozí lidi a 121, 131… to už by mělo vydělávat snad někde jinde… třeba v Kovošrotu (alespoň by bylo na vánoční kolekce) nebo na piedestalu u depa 🙂

A samozřejmě zástupci FS na nejvyšším postu. Jako by si jej nějak zasloužili 🙂
A jeden by řekl, že doma mají práce teď fůru – znehodnocené režijky, nehotová PKS, krajské tarify atd.

Big Fat Fabulous Woman

Nádherný stroj!

Já, kdo jiný

Největší nákladní dopravce v Evropě koupil 100 Vectronů a snad 110 Traxxů AC3.
Pátý největší nákladní dopravce v Evropě koupil 12 Vectronů a 10 zatím neschválených Traxxů MS3. Řady lokomotiv 122, 123, 230 a 240 úspěšně oslaví za pár let 60 let v provozu.

Já, kdo jiný

Nemám informaci o tom, že by byla 188/388 schválená do provozu v CZ, potažmo někde jinde.

noerf

Trojkové Traxxy AC používá v německu například EP Cargo, ale tam jezdí pod jinou řadou.
Označení MS Traxxů v ČR 388 001 – 010 bude zřejmě pro ČD. Regiojet by měl začínat 388 011

Kkarel

Snad se s tím bude jezdit lépe než s vectronem.

Liberal shark

On je s Vectronem nějaký problém ?

Anonym

Trakce. Údržba. Vedení dvojkolí. Strašný stroj. Traxx je mnohem lepší.

Kkarel

Ovládání by mohlo být lepší.

Já, kdo jiný

Osobně bych byl rád, aby do toho hodili vidle Číňani s jejich Bizonem, od kterého ukázali akorát vizualizaci. Jestli jsou schopní postavit mašinku lepší než Traxx a Vectron.

mirvald

No, to není dobré rozhodnutí. Proč národní nákladní dopravce nekoupí lokomotivy ze Škody Plzeň?? Vyrobili tam tisíce kvalitních strojů.

hoholu

Ten byl dobrej :DDD

Alfons

A pritom tato anekdota zacala vznikat uz po roce 92. Dobre vtipy nestarnou, ale s vekem zraji jako vino…nebo konci v koprivach na odstavne koleji 🙂

_Pavel_

a) V Bombardieru určitě taky vyrobili tisíce kvalitních strojů.
b) Za posledních 20 let vyrobila Škoda Plzeň jen 28 lokomotiv. Nemají nejlepší pověst.
c) Proč by měl národní dopravce preferovat nějaký nenárodní soukromý podnik?
d) Proč by soukromý podnik investoval do inovací a snažil se nabídnout nejnižší cenu, když by měl zakázku vždy jistou?

Miro

Jo to jo…..do roku 1990 asi ano….pak už moc ne…..
Třeba proto že Škoda nedala nejlepší nabídku (jestli vůbec něco nabízeli, ví to někdo?)

Dáda

Nádherné stroje dělala i Kolbenka, kde ty časy jsou..

Jiří Kocurek

Skvělé stroje dělal i Ringhoffer nebo Josef Sousedík.

Nekdo

Vyrobila. Vsimate si ten minuly cas, ano?

Prngr

„S velkou delegací?“
Kolik jich tam přijelo?

Aleš Petrovský

Koukám, že ta unifikace nátěrů se daří na všech stranách 🙂

simbič

Někdo by řekl, že to je detail, ale tohle dost vypovídá o firmě. Zavede korporátní identitu a není schopna ji dodržovat.

Leinad

Mají vzít šablonu podle které se maluje šukafon a podle toho namalovat všechna vozidla bez ohledu na rozměry, umístění oken, dveří,… Nebo má Najbrt říct obecnej algoritmus kterej by prošel na jakékoliv vozidlo včetně hašišbedny, albatrose, Dm4… a vždycky z by to bylo hezký?

Kubrt

není nutné mít na všech vozidlech úplně stejný nátěr, ale tady u těch Traxxů nechápu, proč nemají vodorovně členěnou skříň dvěma modrými, jako vectrony a jak to bylo na vizualizaci. To na mě působí daleko lepším dojmem. No nic, hlavně aby dobře jezdily a vydělávaly.

Potěmkin

Pěkný článek,ale musím přiznat,že teď mě mnohem víc zajímá,co je se soupravami Nim Expressu od Škody, vzhledem k tomu,že vyhlašovaný nejzazší termín předání zákazníkovi do konce roku se kvapem blíží…a stále ticho po pěšině,smrdí to podle mě už kardinálním průserem…Myslíte pane Sůro,že by se Vám podařilo k tématu vydolovat nějaké nové informace pro krátký článek?

Ivan

V poho… ČD to pak s patřičnou přirážkou rádo koupí

Kubrt

A kde s tím budou jezditt??

Mirek

Znojmo-Retz místo 810 😉

Martin

To je nátěr nebo polep ? A budou všechny stejné nebo každá jiná, jako Vectrony?

Jiří Kocurek

Má to jednu chybu na kráse: Je jich málo. Jinak přeju výrobci i zákazníkovi, ať to dobře slouží.

ondra

10 je ještě relativně obstojný počet,uvážíte-li,že 744 bude celých 5 a bizonů všehovšudy 4. není nadto mít co nejpestřejší lokomotivní park.

bkp

Co to je za nátěr? Vzpomínka na nátěr Najbrt I?

Alfons

Mam dotaz na odborniky a znale ajznbonaky. Netusite ktera z rad CD Carga (122, 123, 130) bude nejdrive vyrazovana po nastupu techto novych lokomotiv? Dekuji moc.

Dalibor

mám obavy že žádná, výkonů je dost (zatím)

Alfons

Presto musim uznat, ze kdyz jsem videl takrka 60 let stary stroj s ucelenym vlakem (122 na prejezdu na trati z Usti do Lyse)… klobouk dolu pred tehdejsimi konstruktery ze Skodovky.

Jiří Kocurek

A před konstruktéry ze Sécheronu, je to původně jejich licence.

Vbb

Není, lamelové spojky Secheron měly jen E499.0, od E499.1 už měly spojky Škoda-Chadži.
Hlavní vypínače Secheron byly taky snad jen na nulkových bobinách, a cosi se mi vybavuje, že i na nich byly postupně měněny pro nějaké problémy (E499.001 měla prapůvodně hlavní vypínače dva paralelně?)

Já, kdo jiný

121/E469.1 má asi tak co? Tam žádný Chadži není.
Jednou nám v kurzu pan Spousta vyprávěl, že pan Chadži zu spojku vymyslel na toaletě.

Vbb

Vzhledem k tomu, že E469.001 byla vyráběna jako E499.157, tak má spojku jakou???
IGCT:
O kvalitě to tenkrát nebylo, příkaz zněl jasně: kapitalistické součástky musí být nahrazeny.
Jen blbec se spálí dvakrát o stejná kamna… no a náš průmysl se pálil opakovaně a asi rád (namátkou odporníky ES499.0/E499.2 nebo kondenzátory filtru ES499.1001+2/série…)

IGCT

No pokud bych srovnával vypínače od MEPu Postřelmov vs Sécheron, tak je to jako srovnávat okresní přebor s ligou mistrů.

Hrebicek

122

Alfons

Bohuzel nepochopim, cim jsem se dotknul jemne to duse minusare. Jeste ze se po 30 letech taci lide legalne nezmuzou na nic vic nez ten palec dolu.

Vbb

To neřešte. Tady vám dají mínus i za to, že pozdravíte 🙂

Asdfg

S tím že se do 123 a 130 předpokládá instalace ETCS, tak asi 122 budou první na řadě.

Petr Tříska

Tak do řady 123 už se s ETCS nepočítá, do 130 ano. Ale třeba se pletu

asdfg

Jestli je nějaká změna nevim, ale jistota je, že 123 stále chodí do dílen na vyvazovačky, kdežto 122 už snad ne.

Vokurka

Na vyvažovačky chodí 123 pouze z důvodu nutnosti.Prý mají najeto tolik kilometrů,že by bez vyvažovačky nesměly dle drážního úřadu na trať.Jinak z řady 122 byla na vyvazovačce 122001,122053.122001 do původního laku.V provozu je asi 10 nebo 12 lokomotiv řady 122.Dnes se přistavovaly dvě 122028 a 122035 k tomu ,aby se opět uvedly znovu do provozu…Dokonce jde na vyvažovačky i legendární UNPROFOR 123024….Řada 123 a část 122 by také měla pokrýt výpadek řady 163 až budou perschingy na montáži ECTS….pokud samozřejmě nedojde k nějaké změně…

Valteri

Čistě teoreticky můžou stroje 388 částečně na německejch výkonech nahradit Bastardy, který se pak můžou o to víc ocitnout ve vnitru…ale to je moje domněnka. A pak počkáme co ČDC a chystaná licence na Deutschland.

Kylchap

122 je nejstarší. Mezi Prunéřovem a UnL je k vidění zřídka.

Martin11

Některé 122 už jsou i tak v Ústí v kopřivách

AAA

163, dneska s tím začali, ne 🙂

JménoJeštěNevymyslel

Kurnik teda, to jsou fešandy. Nátěr se poved si myslím.

Třicátáprvní béé

Jsou fešandy a i ten lak je pěknej, snad budou stejný dříčky jak jejich předchůdkyně.
Držim palce

Alfons

Jen je skoda, ze se nenakupuje ve vetsich seriich. Rikam to z duvodu, ze by mohla nastat situace, kdy se CD (i Cargo) bude muset popasovat s mnoha ruznymi radami (a tudiz celkove narocne a drahe na udrzbu).

a8n

Nemohu souhlasit, spolu s hnusovcem soutěží MS3 o titul nejškaredší lokomotivy, ani ten lak to nedokáže zachránit, byť by na něčem jiném možná vypadal dobře. I obrácená vana 380 vypadá líp.