Obrazem: Boeing 767-300 ER přistál na sněhu a ledu u norské polární stanice na Antarktidě
Přistání Boeing 767-300ER v Antarktidě. Foto: Sven Lidström, Norsk Polarinstitutt
Letecká společnost Icelandair má za sebou let s Boeingem 767-300ER na velmi nezvyklé letiště, jehož třímístný IATA kód budou těžko
Bušpajlot s bojasem, moc pěkné 🙂 A příště ještě přidat lyže, prosím 🙂
To byl celkem pocetny personal na palube, slusna sluzebka 🙂
To na ceste tam, kdy nevezli zadne pasazery, mohl byt dobry team building 🙂
Respekt! Nedavno jsem videl video na youtube jak pristal Icelandair na Antarktide s jejich 757 (leteli z mesta Punta Arenas nebo Ushuaia), nevedel jsem, ze to jde i se 767. Meli moznost na Antarktide doplnit palivo? Jestli je to 6h letu jenom tam, tak by to bez dotankovani bylo tesne.
Myslím, že jediná základna, kde se na Antarktidě dají takhle velká letadla „ubytovat“ na dýl, je McMurdo, které má celkem 3 přistávací dráhy se 3 samostatnými letištními kódy.
Nevím teda, jak je to s Vostokem, kudy tam Rusové létají a jestli potřebují dotankovat. Ale vzhledem k tomu, že je to hluboko ve vnitrozemí, bych v tomhle nebyl moc optimistickej.
Nevím, jak současné Rusko, ale SSSR měl na pobřeží základnu Mirnyj. Odkud expedice pokračovaly dál na Vostok.
Spíš se zdá, že tam žádná letiště nemají a zásoby převážejí lodí do Mirného a pak po ledu na Vostok.
Zaujinavy let. Tie elipsoidy na mape Flightradar24.com su vzdialenosti doletu lietadla? Ak ano, tak leteli na dolet „LTT“ (len tak-tak) 🙂
Vyznam tych elipsodov na mape som pochopil….
To je den/noc jestli se nepletu?
Ano a na jihu akorát končí polární léto, takže nepřechází do noci, ale jen do soumraku. Tento typ mapové projekce (Mercatorovo zobrazení) je obzvláště nevhodný pro polární oblasti. 😀 Antarktida na nich vypadá větší než všechny kontinenty dohromady a stín noci, na kouli dokonale srozumitelný, zde vytváří matoucí útvar.
http://www.gcmap.com/mapui?P=kef-cpt-AT27,+at27-cpt-osl
Tady je mapa. Kapské Město-Antarktida-Kapské Město není až tak daleko, plná nádrž by jim vystačila na dalších 2000+ kilometrů. To spíš let Reykjavík-Kapské Město byl na hraně.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tf-isn#26e8983c
11400 km, asi jim přál vítr
Dolet 767-300 er je 11000 km.
cpt – qat je asi 5000 km.
rezerva hodina letu… takze pohodicka 🙂
Krátký a pěkný dokument o letu B757 zde: https://youtu.be/Uv2O1lUbsWE
Co si pamatuji, tak na letištích tohoto typu bývá umístěna jedna pojízdná cisterna, ale tankování je zde nežádoucí kvůli špatnému zásobování (dovozu paliva). To je také hlavní důvod využití letadel střední kategorie, která jsou schopna to uletět na jeden zátah.😉