Obrazem: Betonáž přes ponton a obří transport po Vltavě. Na Dvoreckém mostě roste čtvrtý pilíř
Konstrukce pilíře se při betonování i po něm musela chladit speciálně navrženým systémem hadic.
Stavba Dvoreckého tramvajového mostu, který nabídne chybějící spojení mezi Smíchovem a Podolím, dál pokračuje.
Poslední červnový den proběhla na stavbě betonáž dalšího taktu čtvrtého pilíře umístěného v korytě Vltavy. Most bude mít celkem pět pilířů.
Podle Metrostavu, který vede sdružení zhotovitelů mostu, muselo betonování z prostorových důvodů probíhat pomocí dvou mobilních autočerpadel. Jedno stálo na levém břehu Vltavy a přečerpávalo směs potrubím do druhého čerpadla umístěného na pontonu pod pilířem.
Během dne bylo velmi horko a konstrukce pilíře se tak při betonování i po něm musela chladit speciálně navrženým systémem hadic s chladicím médiem.
V průběhu prací se podle Metrostavu spotřebovalo 382 metrů krychlových betonu. Celková šířka pilíře je téměř 22 metrů, z toho šest metrů je pod hladinou Vltavy. Během léta se bude podobným způsobem betonovat i pátý pilíř mostu.
Ve čtvrtek také z montovny ve Velké Chuchli dorazila na pontonech těžká podpěrná skruž na budování dalších mostních polí. Konstrukce měla podle Víta Němčice z Metrostavu TBR na délku 39 metrů a vážila 150 tun. Druhá konstrukce se bude zavážet příští týden.
Dvojice ocelových částí bude sloužit jako vodorovná podpora pro montáž bednění nosné konstrukce mezi břehem na Smíchově a pilířem P4 ve vodě.
Další dvě konstrukce měřící 54 metrů a vážící 300 tun se opět s pomocí speciálního plavidla převezou zhruba za měsíc.
Dokončení mostu v plánovaném termínu na konci letošního roku je kvůli problémům s podložím nereálné, přestože se firmy snažily zpoždění dohnat. Datum otevření bylo zatím posunuto na srpen 2025.
„Harmonogram je stále napnutý. Složitost konstrukce je skutečně vysoká, což nám každodenně přináší výzvy při řešení konkrétních detailů,“ uvedl již dříve mluvčí Metrostavu Radim Mana.
Pro pražskou MHD je most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty, propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Východní vyústění mostu bude u severního okraje areálu Žlutých lázní, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Délka bude 388 metrů a šířka 16 metrů.
Stavba mostu začala v září 2022. Zakázku vysoutěžil Metrostav TBR, Strabag a Firesta-Fišer. Vítězná cena činí 1,075 miliardy korun při době výstavby 810 dnů (cca dva a čtvrt roku).