Obrazem: Betonáž přes ponton a obří transport po Vltavě. Na Dvoreckém mostě roste čtvrtý pilíř
Přeprava podpěrné skruže na budování mostních polí. Foto: Metrostav
Konstrukce pilíře se při betonování i po něm musela chladit speciálně navrženým systémem hadic.
Nejvíc mě baví ta rajčata v kýblech na tom tlačném remorkéru 🙂
Pěkné. Už aby to bylo. Těším se!
Protože na obou stranách nejsou kapacitní komunikace, které by nezkolabovaly.
Protože má vedle svůj obrovský most? Tohle je pro ostatní dopravu.
To „vedle“ je 1350 metrů vzdušnou čarou prostředkem Vltavy. K tomu se na Barrandovský most najíždí složitou soustavou ramp, kde se křižují silné směry dopravy. Navíc další most pro převedení jakékoliv dopravy přes Vltavu je až Palackého most, což jsou téměř 4 kilometry od Barrandovského mostu a je to širší centrum města. To omezení dvoreckého mostu pouze pro VHD je tak naopak velmi iracionální, čistě politické rozhodnutí. Ten most by mohl mít rozhodně takové parametry, aby se na něj všechny požadované druhy dopravy komfortně vešly. Je to pouze šprajc „hřibovského“ vedení města. Místo toho, aby se dopravní zátěž více rozprostřela,… Číst vice »
Dopravní zátěž IAD se nerozprostírá, nýbrž zabere veškerý prostor, který jí necháme zabrat. Ano, na mostě by se daly přidat další dva pruhy pro auta (a most by byl o to dražší). Ale ta auta by jezdila sem tam po mostě? Asi ne, že. Musela by k tomu mostu nějak přijet a nějak z něj odjet. Takže by se zvýšil počet aut v okolí mostu. A tam by ta auta blokovala dopravu. Takže ve výsledku by to většinu lidí poškodilo, a pár lidem by to prospělo – možná. Nebo by tam těch aut možná bylo tolik, že by to pro… Číst vice »
Protože by ta osobní auta blokovala všechny ostatní.
Do časové schránky na mostu doporučuju dát výtisky všech těch příspěvků za záchranu mostu pod Vyšehradem. Za 100 let to tam potomci jak když najdou. Mohli bysme jim tam rovnout předtisknout formulář na petici, jenom si dopíšou datum…
To je ten most co bude jen pro vyvolené?
Co to plácáte, někdo vám snad zakazuje chodit pěšky nebo jezdit na kole či MHD?
Nevím, koho označujete za vyvolené, ale ten most je potřeba i bez nich, užije ho i hromada běžných lidí.
Tahat všecku MHD po Baranďáku nejde, přes most Inteligence se pořádně nedá, objíždět to Metrem naokolo je …grrr. Kdo chce jet přes Vltavu, tak sedá do auta, ikdyby vlastně ani nechtěl. O to jde – alternativa, či spíš doplněk k Baranďáku.
Ano, pro lidi, kteří se od svého plechového miláčka nedokážou odtrhnout, tento most nebude. Pro ty je určen třeba autodrom Most.
A být vámi, příště bych si takové hloupé komentáře rozmyslel. Nebo se někdo začne ptát, proč je jenom pro vyvolené celá D0, Městský okruh, začátek magistrály…
Ano, bude mu chybět pruh, ve kterém by 20 aut mohlo zablokovat veškerou MHD.
Dožiji-li se zahájení provozu, rád se po Dvoreckém mostě svezu na kole. Most by mohl být šikovnou alternativou místo jízdy do centra (silniční mosty plné, ikonický železniční most nechci přetěžovat).
Jaká a čí auta pak budu na Dvoreckém mostě potkávat, nevím. Ano, možná tam bude značka „Zákaz vjezdu“ s doplňkovou tabulkou „Kromě IZS“ nebo tak nějak. Časem třeba začne některá instituce vydávat výjimky, občas projede nějaký ten morální maják s majákem, pak se to vžije jako zábavný kavalírský přestupek… Kde je vůle (=asfalt), tam je cesta.
Proč vlastně „kromě IZS?“
Kdo má důvod, může jet pod majákem (a existují situace, kdy policista ani maják nepotřebuje). Kdo důvod nemá, jenom jede služebákem na oběd, nemusí mít pťedbost.
Připomenutí nepražským/neproškoleným řidičům jezdícím pod majákem, že se to dá projet(nekončí otevřeným tram svrškem) je informace „mimo bus“ či „mimo mhd.“
Ano, ta dodatková tabulka je nesmysl. Teda umožňuje tam vět vozidlům IZS i bez majáků, ale k povolování něčeho takového není důvod. Ale jsme v ČR, že je něco dané zákonem, to nestačí, musí k tomu být ještě značka – a stejně to pak kdo kdo porušuje.
Něco jako přenosná značka zákaz zastavení umístěná před čištěním ulice hned pod trvalou značkou zákaz zastavení.
Eh, „vět vozidlům“, jak se mi to podařilo? Omlouvám se všem, kterým z toho krvácí oči…
Tak si tu vyvolenost shrneme, základ je chůze, ta je zdarma, vozíčkáře rozebírat nebudu. Potom bych dal kolo, nějaké se dá sehnat za pár korun. Když už do přepravy vložíte nějaké provozní peníze můžete jet MHD nebo jinou hromadnou dopravou a nejvýše je motorové vozidlo, pro vyvolené, to si významná část populace ani nemůže dovolit. Z tohoto pohledu jsou pro vyvolené všechny silnice pro motorová vozidla. A tento most jako jediný není pro vyvolené, pokud se nerozhodnou sestoupit mezi ostatní a cestovat po svých, na kole nebo v MHD.
Blbé je jen, že zatímco půjdete ze Dvorců od 134 k Lihovaru či na Kublov, ujede vám přípoj odtamtud směr Barrandov, a opačně. Protože odklon k bazénu a bez zastávky.
Jak moc velká poptávka po spojení na Barrandov je z vilek v okolí linky 134, aby se odtamtud zároveň nedalo dojít na linku 118 (přestup přímo na Lihovaru) nebo na linku 170 (jede na Barrandov přímo)?
Auto že si dnes významná část populace u nás nemůže dovolit??! 😮
Ano, nebudete tomu věřit, ale je to tak. Cca 20 až 30% obyvatel Prahy si nemůže vlastní automobil dovolit. A toto už je významná část populace.
Co je to za čísla? Jestli počítáte obyvatele včetně dětí, tak už to samo o sobě těch 20 až 30 % udělá. Navíc jak se rozliší, kdo si to opravdu nemůže dovolit a kdo ho jen nechce, třeba protože jedno vlastní auto v rodině stačí? Mnohdy ani ten člověk sám nedokáže říct jestli by to auto (a jaké) opravdu neuživil a nebo jestli ho nechce tak jako tak.
Není žádný důvod děti nepočítat
Most je přínosem pro všechny. Spolehlivá a rychlá trasa pro IZS a zefektivnění a zatraktivnění MHD jsou věci, které velká část lidí ocení.
A pokud to někdo neocení, může si představit to, že by po Dvoreckém mostě přeci jen mohlo jezdit vše, včetně aut. Znamenalo by to naprostý dopravní kolaps, protože okolí mostu, most samotný, ani komunikace v okolí na takový dopravní nápor nejsou plánovány
Máte pravdu, že na zlíchovské straně by to asi trochu problém byl. Ale to hlavně kvůli tomu, že prostě celá ta koncepce vycházela z toho, že most bude pouze pro tramvaje a VHD. Pokud by byl zájem, mohly by se dodělat napojovací rampy na čtyřproudovou Strakonickou. A na podolské straně není vůbec žádný problém, čtyřproudové Podolské nábřeží by snadno umožnilo zřídit odbočovací pruhy. Nic by tam nekolabovalo. Semafory tam budou tak jako tak kvůli odbočování tramvají.
Srpnu 2025 se nedá věřit ani za mák. Občas se chodím na stavbu podívat a ta stavba je opravdu extrémně pomalá.
Chápu důvody s podložím, co moc nechápu je to, proč si stavebník bral zakázku na kterou očividně postrádá know-how a není schopný ani zdaleka postupovat takovým tempem, k jakému se zavázal.
Já osobně vidím otevření na jaře 2026, pokud se nic nepokazí.
Mě se taky zdá, že postupuje pomalu, ale takhle okometricky bych si to netroufl odhadnout za jak dlouho bude zbytek. Na podloží závisí snad jen ty pilíře a pokud se je povede postavit, tak ten zbytek by už měl být rychlejší. Co jsem viděl, tak ty pilíře uprostřed řeky už jsou nad vodou a blíží se k dokončení. Na Smíchovské straně na břehu je místo pilíře prozatímní železná konstrukce a na druhé straně je nějaký podivně úzký pilíř, možná taky jen dočasný.
Jednoduchá otázka
Ty jsi z oboru?
No a dle člověka z oboru: Stihne se to nebo ne?
Stavba se nechala slyšet, že bednění je tvarově složité a tak jim to jde pomalu. V noci … by rušili klid.
Noční klid snad byl v prvotní kalkulaci.
Jinak doufám, že na to za investora čumí technický dozor, který tomu rozumí, a že by smlouva umožnila penále při bezdůvodném zpoždění.
Ne, mostař opravdu nejsem.
„Důvody s podložím“ patří mezi know-how, které získáte, až při výkopu. Před začátkěm stavby to nevěděl nikdo.
Takhle zjednodušeně bych to neformuloval. Průzkum něco zjistil, něco se navrhlo. Teoreticky to mělo fungovat, ale praxe to úplně nepotvrdila a bylo potřeba trochu pozměnit plány nebo použité technologie. To je opravdu běžné. Příroda se často chová jinak než vzorky v laboratoři a ověřující výpočtové modely. Ale že by nikdo nic nevěděl, to je samozřejmě úplný nesmysl.
Dobrá, měl jsem spíš napsat, že na stejné problémy by narazil každý, a to právě z těch důvodů, které uvádíte.
„Nikdo nevěděl předem“ – na tom se shodneme.
Tady je taky otázka, zda se stavby soutěží správně. Menší geologický průzkum a umožnit staviteli fakturovat případné vícepráce nebo pořádný geologický průzkum a následně jako stavitele vybrat lopaťaka, který bude vědět do čeho jde.
> pořádný geologický průzkum
A pod tím si představujete přesně co?
Taky nejsem clovek z oboru, ale clovek z oboru mel k tomu zajimavou poznamku. Ze takhle komplikovane bedneni jeste nezazil a to se pohybuje i v Nemecku a Rakousku. Mozna vy stalo tomu projektu jeste udelat nejaky posudek z pohledu hospodarnosti. Ze je tam zpozdeni je realita.
Vzezření motu vyšlo z architektonické soutěže a tento most vyhrál právě kvůli tomu jak vypadá. Tudíž o složitosti výstavby (zakládání, tvarová složitost bednění, armování, výstavba na pomocných skružích, předpínání atd.) se vědělo dopředu. Projekt byl kvalitní a vítězný zhotovitel rozhodně není nováčkem v oboru bez patřičného know-how. Ale i přes toto všechno je u takto složitého projektu velice obtížné dodržet stanovený harmonogram a pokud se k tomu přidají nepředvídané okolnosti, jako naprosto rozdílná geologie v místě hlavního pilíře v řece, opuštěné umělé objekty kolidující s novou spodní stavbou, náročné zajištění nebo ochrana sousedních staveb atp., pak je posun konečného termínu… Číst vice »
Aha, takže umělecké dílo s přidruženou funkcí tramvajového mostu ! Mimochodem , zrušil už někdo to debil.í pravidlo, že určité procento z ceny stavby má být použito na uměleckou výzdobu? Jeho produktem jsou mimo jiné ony naprosto zbytečné a hnusné bloky betonu na Barandovském mostě. Kdy už si konečně PÁNI ARCHITEKTI přestanou hrát na umělce a stanou se z nich opět řemeslníci ! Třeba jako p. architekt Hlávka co byl původně obyčejnej zedník ve Vídni!