Obrazem: Betonáž přes ponton a obří transport po Vltavě. Na Dvoreckém mostě roste čtvrtý pilíř

Přeprava podpěrné skruže na budování mostních polí. Foto: MetrostavPřeprava podpěrné skruže na budování mostních polí. Foto: Metrostav

Konstrukce pilíře se při betonování i po něm musela chladit speciálně navrženým systémem hadic.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petrus.pce

Nejvíc mě baví ta rajčata v kýblech na tom tlačném remorkéru 🙂

Občan těšící se na rychlejší linku 118

Pěkné. Už aby to bylo. Těším se!

Karel

Proč není pro AD do 3,5t ,sakra??!!

Filip Jirsák

Protože by ta osobní auta blokovala všechny ostatní.

Y.K.

Protože má vedle svůj obrovský most? Tohle je pro ostatní dopravu.

Panoramix

To „vedle“ je 1350 metrů vzdušnou čarou prostředkem Vltavy. K tomu se na Barrandovský most najíždí složitou soustavou ramp, kde se křižují silné směry dopravy. Navíc další most pro převedení jakékoliv dopravy přes Vltavu je až Palackého most, což jsou téměř 4 kilometry od Barrandovského mostu a je to širší centrum města. To omezení dvoreckého mostu pouze pro VHD je tak naopak velmi iracionální, čistě politické rozhodnutí. Ten most by mohl mít rozhodně takové parametry, aby se na něj všechny požadované druhy dopravy komfortně vešly. Je to pouze šprajc „hřibovského“ vedení města. Místo toho, aby se dopravní zátěž více rozprostřela,… Číst vice »

Mickey

Protože na obou stranách nejsou kapacitní komunikace, které by nezkolabovaly.

Nose Peak

Do časové schránky na mostu doporučuju dát výtisky všech těch příspěvků za záchranu mostu pod Vyšehradem. Za 100 let to tam potomci jak když najdou. Mohli bysme jim tam rovnout předtisknout formulář na petici, jenom si dopíšou datum…

lvy

To je ten most co bude jen pro vyvolené?

XXXD

Co to plácáte, někdo vám snad zakazuje chodit pěšky nebo jezdit na kole či MHD?

Jiří Kocurek

Nevím, koho označujete za vyvolené, ale ten most je potřeba i bez nich, užije ho i hromada běžných lidí.

Tahat všecku MHD po Baranďáku nejde, přes most Inteligence se pořádně nedá, objíždět to Metrem naokolo je …grrr. Kdo chce jet přes Vltavu, tak sedá do auta, ikdyby vlastně ani nechtěl. O to jde – alternativa, či spíš doplněk k Baranďáku.

Filip Jirsák

Ano, pro lidi, kteří se od svého plechového miláčka nedokážou odtrhnout, tento most nebude. Pro ty je určen třeba autodrom Most.

A být vámi, příště bych si takové hloupé komentáře rozmyslel. Nebo se někdo začne ptát, proč je jenom pro vyvolené celá D0, Městský okruh, začátek magistrály…

Twix

Ano, bude mu chybět pruh, ve kterém by 20 aut mohlo zablokovat veškerou MHD.

Vavrroch

Dožiji-li se zahájení provozu, rád se po Dvoreckém mostě svezu na kole. Most by mohl být šikovnou alternativou místo jízdy do centra (silniční mosty plné, ikonický železniční most nechci přetěžovat).
Jaká a čí auta pak budu na Dvoreckém mostě potkávat, nevím. Ano, možná tam bude značka „Zákaz vjezdu“ s doplňkovou tabulkou „Kromě IZS“ nebo tak nějak. Časem třeba začne některá instituce vydávat výjimky, občas projede nějaký ten morální maják s majákem, pak se to vžije jako zábavný kavalírský přestupek… Kde je vůle (=asfalt), tam je cesta.

Leinad

Proč vlastně „kromě IZS?“
Kdo má důvod, může jet pod majákem (a existují situace, kdy policista ani maják nepotřebuje). Kdo důvod nemá, jenom jede služebákem na oběd, nemusí mít pťedbost.
Připomenutí nepražským/neproškoleným řidičům jezdícím pod majákem, že se to dá projet(nekončí otevřeným tram svrškem) je informace „mimo bus“ či „mimo mhd.“

Filip Jirsák

Ano, ta dodatková tabulka je nesmysl. Teda umožňuje tam vět vozidlům IZS i bez majáků, ale k povolování něčeho takového není důvod. Ale jsme v ČR, že je něco dané zákonem, to nestačí, musí k tomu být ještě značka – a stejně to pak kdo kdo porušuje.
Něco jako přenosná značka zákaz zastavení umístěná před čištěním ulice hned pod trvalou značkou zákaz zastavení.

Filip Jirsák

Eh, „vět vozidlům“, jak se mi to podařilo? Omlouvám se všem, kterým z toho krvácí oči…

Sch

Tak si tu vyvolenost shrneme, základ je chůze, ta je zdarma, vozíčkáře rozebírat nebudu. Potom bych dal kolo, nějaké se dá sehnat za pár korun. Když už do přepravy vložíte nějaké provozní peníze můžete jet MHD nebo jinou hromadnou dopravou a nejvýše je motorové vozidlo, pro vyvolené, to si významná část populace ani nemůže dovolit. Z tohoto pohledu jsou pro vyvolené všechny silnice pro motorová vozidla. A tento most jako jediný není pro vyvolené, pokud se nerozhodnou sestoupit mezi ostatní a cestovat po svých, na kole nebo v MHD.

Frantisek X

Blbé je jen, že zatímco půjdete ze Dvorců od 134 k Lihovaru či na Kublov, ujede vám přípoj odtamtud směr Barrandov, a opačně. Protože odklon k bazénu a bez zastávky.

Twix

Jak moc velká poptávka po spojení na Barrandov je z vilek v okolí linky 134, aby se odtamtud zároveň nedalo dojít na linku 118 (přestup přímo na Lihovaru) nebo na linku 170 (jede na Barrandov přímo)?

Jackub

Auto že si dnes významná část populace u nás nemůže dovolit??! 😮

Mirek

Ano, nebudete tomu věřit, ale je to tak. Cca 20 až 30% obyvatel Prahy si nemůže vlastní automobil dovolit. A toto už je významná část populace.

Twix

Co je to za čísla? Jestli počítáte obyvatele včetně dětí, tak už to samo o sobě těch 20 až 30 % udělá. Navíc jak se rozliší, kdo si to opravdu nemůže dovolit a kdo ho jen nechce, třeba protože jedno vlastní auto v rodině stačí? Mnohdy ani ten člověk sám nedokáže říct jestli by to auto (a jaké) opravdu neuživil a nebo jestli ho nechce tak jako tak.

:-)

Most je přínosem pro všechny. Spolehlivá a rychlá trasa pro IZS a zefektivnění a zatraktivnění MHD jsou věci, které velká část lidí ocení.

A pokud to někdo neocení, může si představit to, že by po Dvoreckém mostě přeci jen mohlo jezdit vše, včetně aut. Znamenalo by to naprostý dopravní kolaps, protože okolí mostu, most samotný, ani komunikace v okolí na takový dopravní nápor nejsou plánovány

Panoramix

Máte pravdu, že na zlíchovské straně by to asi trochu problém byl. Ale to hlavně kvůli tomu, že prostě celá ta koncepce vycházela z toho, že most bude pouze pro tramvaje a VHD. Pokud by byl zájem, mohly by se dodělat napojovací rampy na čtyřproudovou Strakonickou. A na podolské straně není vůbec žádný problém, čtyřproudové Podolské nábřeží by snadno umožnilo zřídit odbočovací pruhy. Nic by tam nekolabovalo. Semafory tam budou tak jako tak kvůli odbočování tramvají.

MP22

Srpnu 2025 se nedá věřit ani za mák. Občas se chodím na stavbu podívat a ta stavba je opravdu extrémně pomalá.

Chápu důvody s podložím, co moc nechápu je to, proč si stavebník bral zakázku na kterou očividně postrádá know-how a není schopný ani zdaleka postupovat takovým tempem, k jakému se zavázal.

Já osobně vidím otevření na jaře 2026, pokud se nic nepokazí.

Jan T.

Mě se taky zdá, že postupuje pomalu, ale takhle okometricky bych si to netroufl odhadnout za jak dlouho bude zbytek. Na podloží závisí snad jen ty pilíře a pokud se je povede postavit, tak ten zbytek by už měl být rychlejší. Co jsem viděl, tak ty pilíře uprostřed řeky už jsou nad vodou a blíží se k dokončení. Na Smíchovské straně na břehu je místo pilíře prozatímní železná konstrukce a na druhé straně je nějaký podivně úzký pilíř, možná taky jen dočasný.

janvagala

Jednoduchá otázka
Ty jsi z oboru?

Pako

No a dle člověka z oboru: Stihne se to nebo ne?

Jiří Kocurek

Stavba se nechala slyšet, že bednění je tvarově složité a tak jim to jde pomalu. V noci … by rušili klid.

Leinad

Noční klid snad byl v prvotní kalkulaci.
Jinak doufám, že na to za investora čumí technický dozor, který tomu rozumí, a že by smlouva umožnila penále při bezdůvodném zpoždění.

MP22

Ne, mostař opravdu nejsem.

Jiří Kocurek

„Důvody s podložím“ patří mezi know-how, které získáte, až při výkopu. Před začátkěm stavby to nevěděl nikdo.

Pako

Takhle zjednodušeně bych to neformuloval. Průzkum něco zjistil, něco se navrhlo. Teoreticky to mělo fungovat, ale praxe to úplně nepotvrdila a bylo potřeba trochu pozměnit plány nebo použité technologie. To je opravdu běžné. Příroda se často chová jinak než vzorky v laboratoři a ověřující výpočtové modely. Ale že by nikdo nic nevěděl, to je samozřejmě úplný nesmysl.

Jiří Kocurek

Dobrá, měl jsem spíš napsat, že na stejné problémy by narazil každý, a to právě z těch důvodů, které uvádíte.
„Nikdo nevěděl předem“ – na tom se shodneme.

Leinad

Tady je taky otázka, zda se stavby soutěží správně. Menší geologický průzkum a umožnit staviteli fakturovat případné vícepráce nebo pořádný geologický průzkum a následně jako stavitele vybrat lopaťaka, který bude vědět do čeho jde.

bkv

> pořádný geologický průzkum
A pod tím si představujete přesně co?

MrMarkus

Taky nejsem clovek z oboru, ale clovek z oboru mel k tomu zajimavou poznamku. Ze takhle komplikovane bedneni jeste nezazil a to se pohybuje i v Nemecku a Rakousku. Mozna vy stalo tomu projektu jeste udelat nejaky posudek z pohledu hospodarnosti. Ze je tam zpozdeni je realita.

Projektant 2

Vzezření motu vyšlo z architektonické soutěže a tento most vyhrál právě kvůli tomu jak vypadá. Tudíž o složitosti výstavby (zakládání, tvarová složitost bednění, armování, výstavba na pomocných skružích, předpínání atd.) se vědělo dopředu. Projekt byl kvalitní a vítězný zhotovitel rozhodně není nováčkem v oboru bez patřičného know-how. Ale i přes toto všechno je u takto složitého projektu velice obtížné dodržet stanovený harmonogram a pokud se k tomu přidají nepředvídané okolnosti, jako naprosto rozdílná geologie v místě hlavního pilíře v řece, opuštěné umělé objekty kolidující s novou spodní stavbou, náročné zajištění nebo ochrana sousedních staveb atp., pak je posun konečného termínu… Číst vice »