Obrazem: Autobus Škoda 706 RTO znovu slouží jako pojízdná prodejna
Pojízdná prodejna Madeta v autobusu Škoda 706 RTO. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jihočeská mlékárna Madeta dnes poprvé vyjela mezi lidi se svou novou pojízdnou prodejnou. Kompletně pro tento účel zrekonstruovala autobusový veterán
Nevi nahodou nekdo kde to RTO vubec parkuje? V Budejcich na Rudolfovske tride v hlavnim sidle Madety? A kde to proslo rekonstrukci? V DPmCB nebo u Jihotransu? Diky.
Parada…
nevím, ale může se s veteránskou značkou podnikat? Tyhle vozy už nemají jezdit, jednookruhový brzdy, vzduchový posilovač řízení nepatří do dnešního provozu
Pojízdná prodejna přece nevozí cestující a veterány, mají-li byť i jen „veteránskou espézetku“, se i v běžném provozu po silnicích přesunovat smějí – a jak souvisí podnikání v podobě prodeje mlékárenských výrobků ve stojícím vozidle s jeho „veteránskou značkou“?
ta prodejna by musela jezdit jen na srazy, dnes je to v pořádku.
Já ovšem běžně vídám automobily i autobusy s veteránskými značkami i při jiných presentacích, než jsou veteránské srazy – takže v tom Vašem názoru něco nehraje. Kromě toho předpokládám, že ta prodejna stejně nebude mít nějaký pravidelný jízdní řád a s ním i spojené pravidelné prodejní doby, ale bude vyjíždět jen na různé trhy a podobné akce (včetně třeba i oslav železničních výročí, apod.). Mě spíše překvapuje, že se tady ještě nikdo nepozastavil nad tím, že z „ertéóčka“ udělali sice pojízdnou prodejnu, ale s interiérem v (moderní) podobě, ve které nikdy neexistoval a vlastně asi ani existovat nemohl, a že… Číst vice »
přečtěte si stanovy používání veteránských čísel třeba-Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
Jestli to byla pojízdná prodejna, tak asi zkušební komisař to kontroloval bez tych regálů a možná si tenhle článek přečte někdo a odebere tomu komisaři razítka a vyloučí z veteránské komise.
To je otázka výkladu: podle mě (ale nejsem vykladačem stanov) občasný příležitostný prodej mlékárenského zboží ve stojícím vozidle lze přece jen těžko považovat za „provozováním historického vozidla na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby“ – tím by byla třeba (pravidelná veřejná) přeprava osob nebo zboží, ale ne odvoz nějakého zboží na trh nebo na nějakou nostalgickou akci, kde to zboží prodám a zpestřím tím jak sortiment tam nabízeného zboží, tak i „kulturní složku“ programu té akce. Navíc pochybuji, že by správnost postupu neměl provozovatel vozidla s tím zkušebním komisařem předem včas řádně projednán, aby… Číst vice »