Autobusy Logistika

Obrazem: Autobus Škoda 706 RTO znovu slouží jako pojízdná prodejna

Pojízdná prodejna Madeta v autobusu Škoda 706 RTO. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pojízdná prodejna Madeta v autobusu Škoda 706 RTO. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jihočeská mlékárna Madeta dnes poprvé vyjela mezi lidi se svou novou pojízdnou prodejnou. Kompletně pro tento účel zrekonstruovala autobusový veterán Škoda 706 RTO. Tyto autobusy sloužily jako pojízdné prodejny v 70. a 80. letech. Madeta dnes svou retroprodejnu zaparkovala v centru Hluboké nad Vltavou v rámci oslav sta let od založení republiky.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Nevi nahodou nekdo kde to RTO vubec parkuje? V Budejcich na Rudolfovske tride v hlavnim sidle Madety? A kde to proslo rekonstrukci? V DPmCB nebo u Jihotransu? Diky.

  • nevím, ale může se s veteránskou značkou podnikat? Tyhle vozy už nemají jezdit, jednookruhový brzdy, vzduchový posilovač řízení nepatří do dnešního provozu

    • Pojízdná prodejna přece nevozí cestující a veterány, mají-li byť i jen „veteránskou espézetku“, se i v běžném provozu po silnicích přesunovat smějí – a jak souvisí podnikání v podobě prodeje mlékárenských výrobků ve stojícím vozidle s jeho „veteránskou značkou“?

        • Já ovšem běžně vídám automobily i autobusy s veteránskými značkami i při jiných presentacích, než jsou veteránské srazy – takže v tom Vašem názoru něco nehraje. Kromě toho předpokládám, že ta prodejna stejně nebude mít nějaký pravidelný jízdní řád a s ním i spojené pravidelné prodejní doby, ale bude vyjíždět jen na různé trhy a podobné akce (včetně třeba i oslav železničních výročí, apod.).
          Mě spíše překvapuje, že se tady ještě nikdo nepozastavil nad tím, že z „ertéóčka“ udělali sice pojízdnou prodejnu, ale s interiérem v (moderní) podobě, ve které nikdy neexistoval a vlastně asi ani existovat nemohl, a že to vozidlo neobnovili raději do „klasické“ podoby pro provoz s cestujícími – ale možná si někdo řekl, že „erťáků“ použitelných pro příležitostný provoz s cestujícími je u nás docela dost, ale pojízdné prodejny se zcela vytratily, a když tu obnovu (velmi pravděpodobně) financovala Madeta, tak je i v podobě pojízdné prodejny určitě velmi záslužným činem.

          • přečtěte si stanovy používání veteránských čísel třeba-Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
            Jestli to byla pojízdná prodejna, tak asi zkušební komisař to kontroloval bez tych regálů a možná si tenhle článek přečte někdo a odebere tomu komisaři razítka a vyloučí z veteránské komise.

            • To je otázka výkladu: podle mě (ale nejsem vykladačem stanov) občasný příležitostný prodej mlékárenského zboží ve stojícím vozidle lze přece jen těžko považovat za „provozováním historického vozidla na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby“ – tím by byla třeba (pravidelná veřejná) přeprava osob nebo zboží, ale ne odvoz nějakého zboží na trh nebo na nějakou nostalgickou akci, kde to zboží prodám a zpestřím tím jak sortiment tam nabízeného zboží, tak i „kulturní složku“ programu té akce. Navíc pochybuji, že by správnost postupu neměl provozovatel vozidla s tím zkušebním komisařem předem včas řádně projednán, aby si nezpůsobil zbytečné problémy

Newsletter

Partneři


Výběr editora