Obrazem: Arriva si přivezla z Polska druhou bobinu
Lokomotiva 140.052-2 (Bobina) míří z Polska do služeb firmy Arriva vlaky. Autor: Jan Paroubek
Tuzemská společnost Arriva vlaky rozšířila svůj vozový park. V noci na dnešek si přivezla z Polska lokomotivu 140.052-2, které se
Stejně je tato původně švýcarská lokomotiva obdivuhodná, když vydrží v provozu 60 let !
Spíš než „vydrží v provozu“ bych posledních 30 let nazval „občas něco odveze“.
Před 12 lety mohl RT Expres začít jezdit s podobnými dřevěnými srágorami importovanými z Polska či buhvíodkud, ale už tehdy neměl Petr Šimral odvahu hnát to 2-3x denně na Vmax do Ostravy… http://www.zelpage.cz/zpravy/3495
Nebo se na ML dočkáme řazení bobina osobní vozy a bobina nakonci. Ropid bude spokojený, že se jezdí v elektrické trakci a šotouši budou mít vlhké trenky, protože se nejezdí 50let starým žabákem ale 60let starou bobinou:-D
A nebo se na ML dočkáme řazení bobina nějaké osobní vozy a bobina konci. Ropid bude spokojený, že se jezdí v elektrické trakci a pražský šotouši z toho budou mít vlhké trenky:-D Místo 50let starých žabaků bude jezdit 60let stará bobina.
Také mě napadlo, že by to mohl být důvod toho nákupu – jenže ty náležitosti budou ve špičkách potřeba troje a objíždění se stíhat nebude, takže by to znamenalo nějaké „dálkové“ řízení a řídící vozy, a nedovedu si představit, že by to za cca 2 měsíce dokázal kdokoli (včetně ARRIVY) „zorganizovat“ …
Jenže v Roztokách objíždět nelze a v Hostivaři se jezdí na kolej 4a, která je také šturc. Takže řazení bobina na začatku a na konci mezi tím 2 možná 3 vozy co byli v Jeseníkach. Řidičák na bobinu. To by byl teprve gól.
Tam dají Arduino a je to 🙂
Ne, opravdu bych se nedivil, kdyby si pořídili relativně levně staré lokomotivy a pak z toho polepili takové soupravy, na druhou stranu by to mělo velmi nevhodný poměr hmotnosti.
V Roztokách objíždět samozřejmě lze, jen by pro „tangentu“ nemohla být využívána 5. kusá kolej (jako dosud), která ale při připravované rekonstrukci stejně zjevně brzy zanikne. A v Hostivaři pro „tangentu“ často používají místo toho „šturcu“ také průjezdnou kolej. Objíždění je ale nevýhodné už z principu, protože trvá dlouho a nelze proto ani v případě potřeby využívat rychlých obratů.
Mladý Paroubek se taky musí vyjádřit ke všemu. Sice nic neumět, ale hlavně být vidět… Je smutné, že čeští dopravci sem tahají vylítané mašiny a ještě to tady pomalu oslavujeme jako zázrak moderní techniky a píšeme o tom oslavné články. Ať už to je IDS, ARRIVA nebo kdokoliv jiný.
Aspoň se snaží mít adekvátní vozidla pro elektrifikované tratě, kdežto např. loser dopravce awt bezostyšně jezdí po koridorových tratích s dieslama.
Tak taky ne všude, třeba přes Břeclav jezdí s elektrickými, pravděpodobně TRAXXy, ale asi bude dost záležet jak těžký vlak veze, kam jej veze a jak jsou na tom s vytížením lokomotiv.
Jo, loser dopravce má 3 Vectrony, zatímco neloser má 2 bobiny 😀
Kdo jiný, než vedoucí provozu tohoto dopravce, by se k akvizici společnosti měl vyjádřit? 🙂 Mluvka by tlumočil stejně jen jeho stanovisko.
Mně ten článek tedy nijak oslavný nepřijde. Potřebujou „nějakou“ elektrickou mašinu zalevno k ad-hoc výkonům a tohle je nejlevnější cesta (peršani a esa z druhý ruky k mání nejsou). Není to o nic bizarnější než si koupit nějaký vrak 742.
Spíš mě mrzí, že sem nedotáhnou a nevypapírujou německý dálkový řízení. Zrovna jim, kteří sedí na hromadě secondhandu z Německa, by takové řešení mohlo v pravou chvíli pomoci…
Ten „Mladý Paroubek“ je jeden z nejschopnějších a nejpracovitějších lidí, které jsem měl tu možnost poznat. Umí toho na svůj věk až až, milý Jane…
Je-li po tátovi, tak se není co divit …
Tak to známe asi každý jiného “mladého Paroubka”. Řada lidí z oboru vám potvrdí, že spolupráce s ním je za trest a veze se jen na schopnosti jiných. Jen on to umí prodat, to se musí nechat. Ale takových je v oboru více, že?
Nemecky koncern v Cechach kupuje srot uz i ve vychodni Evrope… no to me podrz
Proč šrot, jen proto, že ta lokomotiva je staršího data, i když ještě může dobře sloužit?
A není to koníček s veteránama?
Pořád lepší starší elektrická mašina než jakýkoliv diesel.
Přesně, kdyby to byl diesel, rozjel by se kolovrátek o dieselu pod dráty… Bez ohledu na to, že diesel s nějakou Euro normou je určitě energeticky úspornější než tahle odporová popelnice.
Když se odporové popelnici dostane jízdní režim, který je pro ni výhodný, jezdí úsporněji než polovodičové zázraky novější až nejnovější doby.
A čekal byste takový režim u regionálního dopravce? Já moc ne 🙂
Uvidíme jak se to projeví do budoucna po zavedení elektroměrů, jestli je to jak píše KL, tak pak by to mohlo být pro některé dopravce zajímavé, ovšem pozor, pokud se tam nevleze krabice s usměrňovače, a trafo, tak ty mašiny budou tak za deset let mít problémy projet z jedné strany republiky na druhou.
a přerov nebude zkoušet opravený.
No díky stáří mají ten problém asi i dnes, viz výkony první Bobiny během zápůjčky RegioJetu…
Dělat z takové popelnice dvousystém je nesmysl, i kdyby to šlo. A ono to nejde, dávno by z toho dvousystém udělali komunisti, pokud by to bylo reálné…
Diesel energeticky úspornější bude těžko, jelikož i při stání musí motor stále blafat, aby fungovala klimatizace nebo topení, nehledě na hluk a emise.
Umanutý nesmysl – ale když Vás baví pořád trousit takové hlupoty, tak Vám to budiž přáno …
To jako že do dieselu nejde namontovat bufík (nezávislé topení)? No u skupiny ČD se do toho nikomu nechce, protože tam ta nafta jde z cizího, že….
Například i všechny „šukafóny“ nezávislé naftové topení samozřejmě mají …