Obrazem: Arriva nasadila na městskou linku motoráky, které budou jezdit na rychlících
Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Cestující na pražské městské lince mezi Hostivaří a Roztoky mají tento týden poprvé možnost seznámit se s jednotkami řady 845
Nové barvy mi přijdou o dost lepší, hned to vypadá líp. Jinak o technice vozidel jsou tu jiná vlákna.
Má to krásně rovnou střechu, proč se nepoužila střešní klimatizace na každý vůz jako např. u ř. 813.2 nebo 841?
Jinak co sem se náhodně svezl, tak vozidlo to je nic moc, sedačky poměrně tvrdé a bez místa na nohy v leteckém uspořádání – 854 jsou proti tomu luxus, rozjezdy a dynamika asi srovnatelná s 854+Bdtn, možná i horší, protože řízení je citlivé na manuální zručnost fíry, zatímco 854 má automatické počítačové řízení. O větrání ve vedrech asi škoda mluvit. Nemám z náhrady současného dopravce vůbec dobrý pocit.
@Miloň… to čím jste jel s Arrivou mělo Borcad Regio+ nebo jiné sedačky (pokud Borcad R+, tak rozhodně nesouhlasím, že 854 má lepší sedačky)? A druhá připomínka: nesouhlasím, že v 845 má cestující více míst na nohy, protože se sedí proti sobě. Třetí připomínka je ohledně teploty uvnitř v létě: jel jsem s 845 z Olomouce na jih a ten samý den jsem se vracel přes Uherský Brod a Staré Město u UH (jel jsem s 854) = 845 v letních vedrech byla lepší…. Ohledně řízení to nevím, neboť jsem jen pouhý cestující… P.S. Osobně mi vadí na ex-německé 845,… Číst vice »
854 je obyčejný krám ze šrotu NDR, který pamatuje ještě svazačku Merklovou a již cestoval směr kovošrot DDR. A tady s tím chtějí dělat díru do světa – haha , daj tomu nové potahy sedaček,. nový kabát a čecháčkové pose-te se – máte supr nový vlak ze šrotu- pardon, chtěl jsem napsat ze „západu“
Limited 845 ale to nevadí každý to pochopí 😀 . Nikdy jsem s tím nejel ale vzhledově se mi to vůbec nelíbí. Je to můj subjektivní názor ale nelíbí. Je to taková nevzhledná krabice. A toto bych na vysvětlení určitým lidem napsal a myslel si i kdyby to mělo barvy ČD. A je zarážející jedna věc. Tyto motoráky od DB jsou na hraně nebo těsně za hranou své životnosti a tady se nad tím jásá. DB ušetřilo nemalý peníz za to kdyby je museli sešrotovat utržily za ně a ještě protože Arriva jim patří jim půjdou od nás zisky. No… Číst vice »
Však jsou také na dojezdění, závazek je na pouhých 36 měsíců. Škoda, že to nevyšlo s půjčovnou vlaků, už dva roky mohla běžet objednávka na nové jednotky. Bohužel jednotky s požadovanými parametry od MD, zatím nikdo nevyrábí.Takže je to pouze z nouze ctnost. Ostatně dnes jsem viděl, že už se ČD rozpadají i 814, takže brzo se budou muset poohlédnout také po nějakém second handu.
V životě jsem na živo tenhle motorák neviděl, ale myslím, soudě podle těch fotek ze stanoviště, že se s tím musí pěkně jezdit. Ovládání takové „vključiť – vyključiť“, což já osobně mám velmi rád.
Posun k lepšímu to samozřejmě je, nicméně kdo si roku 1989 představoval, že o 30 let později budeme jako na spasení čekat na vozidla,která se právě vyrábí?
Jako náhrada za Desira, které svět neviděl, je to bída. Ale zas je to jen na tři roky a pak přeci ČD nabídne luxusní vozidla s klimatizací, skvělím odpichem a hlavně fungl nové hybridy, přímo z výroby. Nebo se pletu a ČD pokud nebude mít volné 854, tak do soutěže vůbec nepůjde, protože nebude mít co nabídnout? Jen pro upozornění ta smlouva pro Arrivu končí už za 38 měsíců, takže v ČD ke strojům a připravovat podklady pro nabídky, 😀
Asi už to tady proběhlo všechno, já jen že bez klimatizace se to nedá. Ostatně celkově kroutím hlavou. Ne úžasem.
845 je sice asi lepší než 854 co se týče komfortu, ale co jsem s tím jel tak je to opravdu lemra líná. Přišlo mi, že to jelo hůř než 854 + Bdtn. Jízda po slovenském koridoru byla opravdu utrpení.
Ona 854 má o více jak 100 kW silnější motor než 845 to se musí projevit.
Mám z toho podobné dojmy. Dost se tu řeší interiér, ale jak vypadá pohon? Má to opravdu převodovku typu měnič – spojka jak jsem někde našel? Od jaké rychlosti (a do jakého maximálního stoupání) to má šanci jet na HD spojku? Já tím jezdím jenom krátké skoky po rovině přes Stromovku. Z toho se nedá nic moc vypozorovat.
Nechápu Váš dotaz… Co si myslíte že má za převodovku řada 854 a co na tratích co jezdí kuli tomu nevyjede?
Asi jsem se nevyjádřil srozumitelně. Nemám strach, že nějaký kopec nevyjede, ale co může vyjet s relativně slušnou spotřebou. Přeci jen měnič nemá tu účinnost co spojka. A taky jsem to nechtěl srovnávat s 854, ale spíš s Desirem nebo LINTem, s nimiž na tangentě v současnosti alternuje. Ty sice trochu cukají, ale nasypou tam jeden kvalt za druhým a stroj má odpich. 845 se sice rozjede bez sebemenšího škubnutí, ale skoro nezrychluje.
Jak Desiro tak Lint mají uspořádání pojezdu B’2’B‘ a 845 má uspořádání pojezdu 2’B’+2’2′. Což asi vysvětluje proč jsou živější.
Jo ale ta má o 180 kW víc.
Tak jak to teda je s tratí Rožnov p.R. – Valašké Meziříčí. Původně měla jezdit Arriva. Před nedávnem jsem někde četl článek, že na Rožnov zůstávají soupravy RegioShark. Byl k tomu i jizdní řád spojů Arriva, kde vůbec Rožnov nefiguroval…. No a teď tady vidím opět Rožnov ve spojitosti s vlaky Arriva. Já tomu asi přestávám rozumět. Má někdo informaci, že Arriva do Rožnova skutečně ne/bude jezdit?
Jezdit tam nebude. Vše v režii ČD.
Kde tady te´d vidíš Rožnov? Z návrhu plyne, že Rožnov je komplet ČD, Arriva má ve Valmezu jen část vlaků směr Vsetín.
Teď možná ne, ale předtím tam byl Rožnov. Teď je tam místo toho v závorce Valašské Meziříčí.
Střízlivě vzato, až na výjimky jde o tratě s členitým profilem, kde se rychlosti nad 120 km/h neuplatní. Sedadla vypadají, že jsou pro lidi a ne pro lidoopy, vybavení je standardní, takže zbýva pouze otázka případného občerstvení. Když se to s pohodlím a výbavou začne přehánět, jde o výrobu nebo podporu kriplů, kteří si za své problémy mohou sami v důsledku preference pohodlí před pohybem a vnímáním fikce před skutečnosti. ZTP jsou výjimkou, pokud za svůj stav nemohou. Říkám to s vědomím, že se dopouštím tvrdosti k části populace, ale je nejvyšší čas se o své zdraví začít starat a… Číst vice »
Apropos , vy všichni sedmdesátiletí a starší radši spáchejte sebevraždu , protože si za své zdravotní problémy můžete sami…
Větší absurdnost a ubohost jsem na tomto serveru ještě nečetl…
Pan Přemek má extrémně vyvinuté sociální cítění. Toto co napsal se mi snad ani nechce věřit že to skutečně myslel vážně. To musela být nějaká ironie nebo provokace.
Tak Přemek si uvědomuje, že se dopouští tvrdosti…No, já bych to pojmenoval trošku jinak.
No já svou pohodlnost vyřešil tím, že mám kvalitní, prostorný, pohodlný, |Francouzský auto, které mi zcela vyhovuje. A je po problému!
Jasně, nejdřív postiženého pořádně vykádrovat, že kvůli němu nemůže jezdit staré dobré béčko. A teprve až když kádrovák zjistí, jak ke zdravotním problémům přišel (povinnost sdělit diagnózu každému osožákovi a lidovému milicionáři), tak teprve potom může jet.
A ty, kteří kádrováním neprošli, ty zavřít do ústavu. Doživotně. A pak brečet u doktora, aby mu to zettépko dal… protože věřil tomu, že když bude ostatním ordinovat způsob života, tak ho zdraví nemůže zradit. A doktor mu na to řekne: „Kdybys víc běhal a neseděl u internetových diskuzí, tak bys protézu kyčelního kloubu nepotřeboval“.
Přesně tak, pane Kocourku. A vůbec, lidi nad 70 a kriplové (jak je tady kdosi mile pojmenoval) mají sedět doma na zadku, a ne někam courat. Vlaky jsou tu pro pana Přemka a ostatní vyvolené.
Moc pěkné motoráky! 🐕
Příliš nechápu to hanění 845. Když to vezmu parametr za parametrem – stáří, rychlost, hluk, akcelerace, kultura, podlaha, nástup, wc, klima, kapacita – v ničem není vůči stávajícímu stavu zhoršení, naopak. Na těch výkonech dnes jezdí 854 + xBdtn – kde máte ty bůhvíjak široké dveře, pohodlný nástup, obrovské kapacity pro cyklisty, klimatizaci, voňavé wc a čistotu?
Mohu se zeptat jak staré jsou ty 845 ?
1986-1989.
Děkuji za informaci.
Si to vygůgli lenochu!
Proto je tu diskuze! Hledat to dokáže (asi), ale navázat na dotaz, doplnění zjištěného, či rozvíření debaty je položení dotazů snad pochopitelné. Můžete se mnou nesouhlasit, ale … Pokud nevíte co následuje, můžete si to vygooglit. Jak se Vám to líbí, mistře koleyyy?
No tak je to zcela nový interiér tak to by bylo aby to nebylo čisté 😀 . Počkejte až se v tom svěže skupinka mládeže ze zábavy. Přál bych vám vidět jak kolikrát vypadá vonavoucke WC po příjezdu do cílové stanice. 😀 .
jen nevím, kde máte v 845 tu klimatizaci. To je asi největší důvod, proč v létě na Malé Skále opět sednu při cestě do Prahy, do ekology nenáviděného diesela, nicméně s klimatizací. V „pomstě ze Šumperka – 854“, jdou ve vedru alespoň otevírat okna. V 845 jen nějaká, jako v „Honeckerech“. Trakční charakteristika je ještě bídnější než u 854 + 054. Sedadla jako v autobuse? No budiž, to je věc názoru. Jsem pro konkurenci na železnici, nicméně honba za cenou vlkm, vede k tomu, že z libereckého kraje pojedu na koridor touto šlupkou a osobákem po kraji, možná Desirem, které… Číst vice »
No jestli chcete na koridor bez Arrivy, stačí jet s ČD do Pardubic. Ale to srovnání sedaček moc nefunguje. Když jedu do Jablonce, úplně mi těch pár kilometrů na „pohodlných“ sedačkách postačí.
A měl někdo možnost prakticky porovnat jízdu ve vedru v 845 a 854? Je to opravdu horší než v hydře?
Měl jsem tu možnost. Řada 845 vede nad 854 a ne naopak.
V 843 se lépe svézt nedá. V 843 je šílený kravál od motorů, takže snad pouze přívěs 043 dosahuje jakžtakž úrovně řady 845 (628). Trakční charakteristika o moc bídnější, než u 854 + 054 nebude – převodovka ČKD H750M příliš dobré účinnosti nedosahuje. Přeci jen, okopírovaná převodovka Voith je prostě jen okopírovaná převodovka, což se někde projevit muselo… Vůbec div, že se to tehdy ČKD podařilo zkonstruovat a dosáhnout, že převodovky fungují i po padesáti letech, byť s novou skříní… A hanět 854 jako pomstu ze Šumperka je úplně mimoňské. Až na pohodlí cestujícího díky vzduchovému vypružení u řady 843,… Číst vice »
30.000 hrubého je cca 22.700 čistého. To není žádná hitparáda za práci v noci o víkendech a svátcích.
Ano, ale za víkendy, svátky a přesčasy dostanou příplatek dle ZP, takže čistého budou mít i přes 30 tisíc. 😉
Honzo a jste si jistý že to je tak jak píšete? Že těch 30 tisíc je základ a k tomu ty příplatky ? V článku se píše že mzda je kolem 30 tisíc takže podle mě udali nejakou přibližnou částku kterou spočítali a která obsahuje to vše co udavas jako příplatky. Jinak by nepsali mzda je kolem . No ono to pro případné zájemce vypadá líp. Například u Leoexpresu v Pardubivkem kraji byla prý původní nabídka pro vlakový doprovod poloviční. Moc se mi nechce věřit že by byl takový rozdíl mezi Leoexpresem a Arrivou.
Aby jste se nedostal pod zaručenou mzdu….
Neseženou lidi, nevyjedou a všichni od ČD půjdou do Amazonu, kde na ně čekají s otevřenou náručí a dostanou dvakrát tolik. Je to tak správně?
Typicky železniční pohled na věc. Průměrná mzda v ČR je 34.000 CZK…na tuto výši 2/3 národa nedosáhnou. Profese stevarda ve vlaku je něco mezi prodejcem jízdenek a číšníkem v restauraci. Proč by takový člověk měl mít průměrnou mzdu ? Za 30.000 Kč hrubého v ČR pracuje spousta dispečerů nákladní silniční dopravy , kde se požaduje být on-line k dispozici 24 hodin denně a kde ten člověk musí i něco opravu umět.
Median je temer 30k, lidi je nedostatek. Lidi si maji rici o vic…
Jak ve které profesi je lidí nedostatek. Otázka je , zda tento nedostatek bude ještě za rok.
Však oni si říkají, ale to by šéfovi nezbylo na co tři roky nové luxusní fáro. Zvýšení ceny pro zvýšení mzdových nákladů si pak šéfové rozmyslí, pokud nezmění svůj přístup.
Sorry , ale to jsou bláboly… Kolik procent nákladů firmy činí náklady na služební vozidla managementu firmy ? Nejdražší ŠKODA KODIAQ RS s nejdražší výbavou a nejlepším motorem vyjde na operáku na nějakých 18.000 Kč/měsíčně.. Což znamená , že 2 taková auta představují méně než náklady firmy na jednoho stewarda… :-)…
Teoreticky řečeno , kdyby management firmy neměl k dispozici žádná auta , což by si řada řadových železničářů jistě přála a ušetřené peníze by firma věnovala zaměstnancům na zvýšení mezd , dosáhlo by toto zvýšení řádu několika drobných mincí….
Sorry ale ty bys měl se bít za to aby se tvá mzda a mzda nás všech přiblížila Německu a ne tady hanit práci jiných a srážet jim mzdu
Já tady nehaním práci jiných. Nicméně je třeba si uvědomit to , že mzdové náklady na personál někdo bude muset zaplatit. A já si přeji , aby česká mzda doháněla německou mzdu. Ale v první řadě na to ten zaměstnavatel musí mít. Pokud zaměstnanec takové Škodovky bude mít německou mzdu…. OK , ta fabrika na to vydělá. Ale vydělá na to železniční dopravce ? Vždyť ten je živ jenom díky státnímu penězovodu. A proč by se měli lidé , jejichž mzda se blíží minimální mzdě jako jsou uklízečky , číšníci , lesníci či zemědělci ze svých daní skládat na perfektní… Číst vice »
Německá mzda, Německá výše nájmů, Memecká sazba mýta, Německá výše daní, Německá cena z aenergie, vodu… Jo to by bylo krása fasovat Německou výplatu a platit Český ceny…
Mně by stačilo brát německou výplatu a platit německý ceny. Protože bych si u dost věcí polepšil. Třeba v Brně je kubík vody za cca 80 Kč (vodné + stočné), ve Frankfurtu za necelých 50 (1,92 € + ročně 40 € paušál). Při 100 kubících na rodinu je rozdíl asi 2000 Kč v náš neprospěch. A otázka – je to proto, že český vodárník bere víc, jak německou mzdu? 😀
nevím, mám svou studnu… z řadu beru jen pitnou. zahrada, záchody jedou na studnu, tj nemám velkou spotřebu. Netuším, kolik by ve Frankfurtu stál rodinný dům obdobný tomu našemu…Venkoncem Němcům nezávidím, vžd\yť prohráli válku.
Dobrý den šéfe, já bych chtěl přidat! A šéf na to, no tak přidej!!!
Jenže tyhle vlaky budou zhusta jezdit v okolí Prahy a MB, a tam se prostě musí na mzdách přitlačit víc.
Stevard ve vlaku není průvodcí.
Nemá kvalifikaci vyžadovanou zákonem o drahách, nesmí do kolejiště, z pohledu železnice to je civilista jako jakýkoli jiný cestující.
Vlakvedoucí ve vlaku má kapku více povinností a odpovědnosti než kontrolovat jízdenky a nosit kafe.
A dost mne zajímá, jak chtějí soukromníci fungovat bez vlakvedoucího, jen se stewardy
A na to jsi přišel jak ze stevard nesmí do kolejiště? Každý stevard má samozřejmě vstup do kolejiště, narodil od takovyho šotouse jako jsi ty. 🤣
Prisel na to tak, ze je z oboru o kterym neco vi a ne nejaky placal, co umi jenom mackat klavesnici.
prosím vysvětlení od „Lovce šotoušů“ – jaký je kvalifikační – zkouškový/znalostní rozdíl mezi stevardem (myslím vlaků třebas Arriva- nikoli stevardem letadel) a průvodčí/vlakvedoucí. Vysvětli prosím! |Máš ponětí , kolik je předpisů u ČD, kolik musí mít zkoušek takový průvodčí nebo i samostatný vlakvedoucí – to bude asi něco víc než maturita z gymnasia s ještě mokrým razítkem
K otázce: Úplně stejně jako ČD, které provozují motoráky řady 809 a lístky prodává strojvedoucí.
Jasně. Nejde to, nikdy se to tak nedělalo, a ikdyby se to tak dělalo, tak to možné není.
Vstup do kolejiště je dán zdravotní způsobilostí. Pokud prospěje (není důvod) a je to v souvislosti s výkonem povolání (je), proč by nemohl.
Na výkon práce stewarda lze oprávnění ke vstupu do kolejiště sehnat celkem snadno – je to zaměstnanec dopravce a stačí skutečně jen za zdravotní prohlídka. Na focení vláčků z prostor kolejiště však nikoliv. Jedině že by si to SŽDC nebo dopravce objednal, pak je splněna podmínka pro vydání tohoto oprávnění, opět na základě zdravotní prohlídky.
Proč by SŽDC nemohla udělit oprávnění někomu, u koho si nic neobjednala? A proč by si to měl objednávat dopravce? Vy jako uživatel dálnice snad máte právo rozhodovat o tom, kdo smí vstoupit na dálnici?
Je snad dané čistě vnitřními předpisy každého dopravce, jestli si zavede několik druhů průvodčích a pro každého bude používat jiné označení a jak rozdělí práci a odpovědnost mezi členy vlakové čety. Kvalifikaci a pověření pro svoji práci musí mít pochopitelně každý pracovník drážního dopravce. Mimochodem, z visaček mám dojem, že ČD už nemá žádné průvodčí ani vlakvedoucí, ale jenom „pověřené osoby“, přičemž z toho štítku se ani nedozvíme, k čemu konkrétně jsou pověřené. Když může vlakvedoucí dělat průvodčího, proč by vlakvedoucího nemohl dělat průvodčí s tím anglickým názvem.
zkusil sis udělat zkoušku osobního pokladníka ČD a případné psychotesty a další a další související zkoušky???? až toto zkusíš tak vypravuj co musí znát kdejaký průvodčí vlaku a nějaký zababraný autodispečer!
Bože můj, tak samozřejmě že pokladní ČD musí mít podobný rozsah znalostí jako pokladní v supermarketu anebo jakýkoliv prodavač čehokoliv: musí znát produkty a ceníky a nabídky… Železniční doprava patří ještě mezi ty jednodušší obory.
Kolik že si vydělá zdravotní sestra?
Standardní mzda na železnici např. u výpravčího.
A mimo dráhu i pro vysokoškoláky. Však to známe „Na nádraží je dvakrát takovej plat, deputátní uhlí a polovička bacilů!“
Doufám že taky naučí personál přivěšovat vozy, aby to nedopadlo jako v sobotu ve Strančicích, kdy odjela samotná lokomotiva a vozy s cestujícími tam nechali. Pak se pro ně vraceli z Říčan. Prostě lepší oddíl 🙂
Bezpečnost na prvním místě. Pokud odjela lokomotiva ve Strančicích bez vagónů pak se ptám kdo a jak prováděl tzv zkoušku brzdy, která musí být provedena z bezpečnostních důvodů před odjezdem každého vlaku z výchozí stanice?
Vskutku, pokroková vozidla pro dálkovou dopravu. Kdepa, s motorákama tohoto typu se díra do světa komfortu opravdu neudělá. V tomhle ohledu stále vítězí zavrhovaný model „mašina a vozy“ a říkejte si co kdo chcete. Ono i to co na zmíněních linkách nasazovali ČD, nebyla žádná sláva. Já osobně na dlouho trať chci komfort a prostor. Proklínaná koženka v Béčkách a velká kupé, toto stále nabízí. Tramvajový styl a letadlové uspořádání se hodí opravdu tak maximálně na městskou linku a ne na dálkovou vozbu. V těchto případech budu radši s chutí volit auto, než se mačkat v těchto pseudovlacích.
Letadlové uspořádání – pro letadla dobrý, ale pro cestu z Kolína do Český Lípy potřebujeme kupé a okopávání noh se spolucestujícími.
Model mašina a vozy je pro pár desítek cestujících prostě zbytečně nákladný. Přišlo se na to už před 100 lety, ale zjevně je třeba si to furt připomínat.Co to je ten tramvajový styl? Jel jste tou 845? Ty sedačky jsou naprosto vyhovující pro plánované výkony.
Právě, že jel. Sedačky nepohodlné, sezení a řazení za sebou nepohodlné, nepraktické, už jen zavěšování třeba kabátů, uvolňování místa když chce ten u okna odejít apod. To, co tam dosud jezdilo – vleky od motorů a 1. třída je úplně něco jiného a pouze tam scházely vozy s kupaty. Jinak plně vyhovující. Toto, co se sem na tyto R vlaky chystá, je krok zpět. je vidět, že ti z MD tím nejezdí, jinak by to neschválili. Zlaté ČD!
A co posílají zlaté ČD z Pardubic do Liberce (na linku, kterou vyhrály díky férově ceně plně pokrývající náklady včetně přiměřeného zisku) na 160 kilometrů a necelé 3 hodiny jízdy?
843 s 2 vozy je dostačující vozidlo, na této trase v tom jezdím často a nějak mi tam komfort nechybí (ano někdo by mohl namítnout, že to nemá WiFi a zásuvky, ale to opravdu k životu nepotřebuji), v zimě to přijatelně topí. Dobře, nemá to klimatizaci, ale to je jen nepatrné mínus.
A ještě to má správnou barvu a logo.
To o čem se píše v článku v barvách Arrivy rozhodně není horší
Tak si sedni do 843 a ne do přípojného vozu, když jede do kopce tak se tam se spolucestujícím nedá mluvit, jakej tam je randál. A další zajímavostí je, že najednou nevadí že 843 nemá klimatizaci, tu taky sposta lidí Arrivě vyčítala, ale ono jak je to u ČD, tak to nevadí. Já jezdím oběma, respektive všema třema, jak 843, tak 853 i 845 a nejpohodlnější z toho vyšla ta 845. Je dost poznat jak je ta jednotka odpružená a navíc u ní nepískají v každé zastávce brzdy. A sedačky. Já mám dva metry a v pohodě se do toho… Číst vice »
Oddělená kupé, pohodlná koženková sedadla a otvírací okna, to byl vrchol komfortu – teď už půjde kvalita jen dolů. Ale jinak si myslím, že modelu „mašina a vozy“ odzvonilo, i když řídicí vozy jsou zajímavý mezistupeň vývoje.
30 000 v hrubém pro studenta OK. Ale zajímalo by mě za kolik hodin. U těchto zaměstnavatelů tyto částky mnohdy nejsou za nějakou základní normu. A kolik jw pracovní týden? 36, 37 nebo 40 hodin? Arriva o tomhle všem dost mlžila na Facebooku…
Zajdi na pohovor, napiš na personální, nebo jdi na vlak a zkus se zeptat a pak dej vědět.
37,5
Zapomeň…
Přesčasy až 400 hodin ročně jsou v dopravě naprosto normální věc.
Těch 37.5 je jen hezká teorie
Dotaz byl na základní týdenní normu!
400 hodin (416 je strop) je každého boj. Někdo si nechá kvůli koruně vrtat koleno, někdo leští kliky aby byl hezkej, někdo platí alimenty, jiný má náročnou manželku, nebo se před ní naopak zašívá v práci, další si svou hloupostí nasekal dluhy, někdo nechce bydlet v králíkárně a shání prachy na lepší bydlení a jiný má třeba drahé koníčky. Je pak na každém jak si na to vydělá.
Přečti si v zákonech za jakých okolností ti může zaměstnavatel nakázat přesčas.
Neříkám, že bych nikdy nedělal přesčasy, ale jen rozumně.
Přesčasy se dají obejít souběžnými pracovními poměry. Ve zdravotnictví se tak jede všude. Každý má dvě pracovní smlouvy a i kolem 50-100 hodin přesčasů měsíčně
Přesčasy není třeba obcházet. Občas bych si nějaký malý aby to bylo rozumné udělal. Ale nejde to není práce.
Neviem ako v cechach v zdravotnictve, ale kym este manzelka robili v nemocnici na slovensku tak to neboli nadcasy. Pokial mala napr cez vykend 24 hodinovu sluzbu, tak ako nadcas bolo len 8 hodin. Zvysnych 16 hodin bola neaktivna pohotovost na pracovisku. Tak isto napr ked mala sluzbu v pracovni den. V praci bola od rana jedneho dna do poobedia druheho dna. V praci bola 32 hodin. Z toho 16 hodin klasicka smena a z tych dalsich 16 hodin boli len napr. 4 hodiny nadcasov a dalsich 12 hodin bola neaktivna pohotovost na pracovisku. Takze za mesiac stravila v praci… Číst vice »
Takto to možná funguje na Slovensku , nicméně v Čechách již neexistuje něco jako pohotovost na pracovišti.
Pohotovost na dráze v Čechách existuje taktéž. Nemusíte být na pracovišti,ale musíte být schopen se dostavit na pracoviště do určeného času, kamarád od zabezpecovacky měl jednu hodinu. Tedy můžete být doma, na nákupu, na plovárně… Ale být na telefonu a do šedesáti minut se dostavit na pracoviště připraven vykonávat práci, pokud vás k tomu zaměstnavatel vyzve. Za tuto pohotovost (=dosah) pobirate určenou částku k platu. My v dopravě zase máme tzv. střežení pracoviště. Jsem přítomen na pracovišti, připraven nastoupit k výkonu práce. U na je to řešeno Dohodou o pracovní činnosti a jsem za to placen zvlášť (cca 3/4 normální… Číst vice »
Ovšem otázka je, zda uváděná mzda je za týdenní normu, nebo včetně prescasu. ( Staci ty zákonné 150/rok).
Uvádět mzdu jako paušál včetně případných přesčasů je u soukromých firem oblíbená praktika
Ve srovnání 854+954 mi to vychází lepší pro tu hydru, z pohledu cestujícího. Bez té 954 je to však jinde…
V dopravě dělám a přesčasy taky, vím kolik mám za normu, vím co je přesčas a je to jasně dané. Nicméně jsou zaměstnavatelé (i mimo dopravu), kteří lákají na určitou mzdu, jenže pak se dozvíte, že ta zdaleka není za běžné hodiny… Sám mám dvojsmlouvu a DPČ a vím co očekávat, když udělám tolik a tolik hodin.
To pojedou v jednou směru všichni cestující pozpátku? A co oblíbená čtyřka ?
Všichni ne, jen půlka. A představte si, že i na té oblíbené čtyřce jede polovina cestujících pozpátku 🙂
(jinak já teda také raději čtyřky než autobusové uspořádání)
Letecké uspořádání mi vyhovuje, je tam větší soukromí.
Já mám oblíbenou trojku :-))))
😀😀😀😀😀 nebyla by špatná.
Ten sezonní vlak z Liberce do Jičína je zajímavý. V největších vedrech, bez klimy, bez stahovacích oken, odvážné. 😀😀
Ne tak odvážné, jako když to ČD vozívaly s 714+Bdtax 🙂 Letos tam měla být turnusově regina a Bdtax, ale nevím, jak se jí dařilo vypravovat, nebo jestli tam taky byla 714.
Co jezdil letos tak to nebyla žádná velká sláva. Jízdní doba oproti osobáku není nic moc, protože se jedná o turistyckou linku, která staví mezi Turnovem a Rovenskem p.T úplně všude. S autobusem se to nedá strovnávat. Co ale může člověk čekat od 814.0 a trati s maximální rychlostí 60 km/h a spousty nechráněných VELMI rizikových přejezdů. Možná když bude čtyřosá 845 tak bude pro dojíždění do Liberce (například na intr lepší). Přeprava kol a kočárků, pro které byl tento vlak zamýšlen bude o poznání horší vzhledem k rozměru dveří, víšce vozidla a velkému počtu starých nízkých perónů.
No…30000 CZK hrubého dělá 22740 CZK v čistým.. ano jsou tam pohyblivé složky (stravné, noční a taky jednou nohou v kriminálu třeba při chybě v úkonech dopravce před odjezdem vlaku) Za tyhle peníze by to šli zkusit chlapi tady od nás z pily. No ale když jsem jim řekl že nebudou v práci od 6 do 14 ale třeba od 3 do 11 a potom od 12 do 23 tak je málem trefil šlak 😂 zkusím se ještě zeptat pokladní z Lidlu 😁 Tak takhle jsem liberalizaci na železnici fakt nepředstavoval. Taky dopravci cíleně míří na absolventy… P.S. bavím se… Číst vice »
… Ještě že jsem se lépe učil.
Tak ty dřevaře neděs nesmysly.
3-11 + 12-23 je nesmysl, protože to odporuje NV o délce směny. Na přerušenou směnu se to uhrát nedá, protože by to bylo 19 hodin, na dvě samostatné také ne, protože není dodržen odpočinek minimálně 6 hodin (standardně 11, může být zkráceno na 6 za předpokladu zajištění lůžka).
Ve dvou dnech myšleno.
Za prvé… jak bude Arriva plánovat směny nevíte. Tak o tom nepište. Za druhé chlap na pile se nadře mnohem více, než stevard u Arrivy. O pravděpodobnosti vzniku pracovních úrazů se nebavme. Za třetí..troufnu si tvrdit , že chlapovi od pily se může o nějakých 30.000 brutto jenom zdát. Za čtvrté průměrný chlap od pily nemá na to , aby dělal stevarda a pečoval o zákazníky. Tím nechci nějakou profesi bagatelizovat , ale ta práce je úplně o něčem jiném. Za páté…30.000 brutto není ve srovnání s platy v ČR žádná špatně placená práce. …. ZKRÁTKA…Váš příspěvek je jeden velký… Číst vice »
Furt lepší než 854…
Bez klimy, bez stahovacích oken, no nevim nevim
Ano, i tak.
To rozhodně ne, zlatá 854, pravda na rozjezd je trochu línější, ale z pohledu cestujícího, to tak špatné není.
Podotýkám, že výkonem je 845 na tom stejně, jako 854 se dvěma Bdtn…
Vysílačku maj? 🙂
gsmr
Maj.
Ten tmavý (v tomto případě šedivý) pruh přes okna stejně udělá hrozně moc. Hned ten vlak působí moderněji, a podle mě to platí i pro ostatní varianty, třeba RegioJet nebo Railjet ČD. Vůbec bych se to nebál začlenit i do najbrtího schématu…
Jaký je rozdíl mezi „humanisací“ a „novým lakem“? Humanisaci provádějí ČD a Arriva má „nový vlak“? Přesmyčka, drobná, téměř nepostřehnutelná změna, výsledek velkolepý. Nevadí ani větrák v předpisové kleci na stolku. Z Trenčína docela maso, na počátku červce.
Fakt to ČD píšou takhle archaickou češtinou?
Divím se, že nebylo v článku zmíněno, že tento počin byl vytvořen v nejlepším opravárenském podniku na světě! Ano správně ve společnosti Pars nova! 🤣
Bohužel byl, včetně provrtaných trubek, nezapojených svítidel atd. atd.. Jinak oddíl byl komplet vykopán a je nový. Škoda, že nebylo modernizováno víc stahoviště.
Zrovna třeba u toho stanoviště trochu nechápu, proč je čalounění sedačky strojvedoucího jiné než sedaček pro cestující (takové regionovské). Taková blbost, ale dělá to na fotkách dojem.
GWTR má taky sesli strojvedoucího oranžovou.
Jiný dodavatel…
Tento byl konkrétně modernizován ve Škdě Vagonka v Ostravě.
No Arriva se má na Moravě na co těšit s Miklendou (ex Leo Express) v čele …. ten z těch 845 udělá Flirty a ke všemu nízkopodlažní …. Lidi tam brzo poznají co on je zač
Co to znamená „z těch 845 udělá Flirty“?
No jak bych to řekl z Arrivy dělá druhej Leo Express … dosazuje si na pozice svoje známé z předchozího působiště a zavadí i manýry které měl u leo …..
Jake manýry měl u Leo?
Máte něco konkrétního k panu Miklendovi nebo jen tak plácáte do vzduchu?
Řeknu to takhle. Dělat pod ním by se dalo nazvat terorem. Za 12 hodin co jsem ho viděl jako strojvedoucího mi stačilo. Lituji pracovníky na Moravě. Budou to mít těžké.
Díky za odpověď =)
Miklenda se vnutil k ARRIVĚ?, No, potěš Pán Bůh – to se ten spolek, kterému jsem až do teď docela fandil, pěkně rýsuje: raději to už dál komentovat nebudu …
Těm v diskuzi a vlastně všem …. 50 let jezdím po tratích mezi Prahou – Libercem – Frýdlantem, Boleslaví – Nymburkem, Starou Pakou – Mělníkem, Bakovem – Lípou a Rumburkem a jsem ku.va starej bejvalej ajzbón, ale ještě jsem za 30 pos.anejch BEZBARIÉROVEJCH roků neviděl nikde na těchto tratích v TĚCHTO VLACÍCH vozíkáře. PROČ??? Protože se na žádný nádraží zkrátka na vozíku nedostane!!!!!!!!! Vysočany? Čakovice? Neratovice? Boleslav hl.n.??? BAKOV????????? Boleslav město (4 roky bez výtahu na perón ???????) NYMBURK???? se dvěma peróny bez výtahu?? Kolín a Lysá??? s rozbitými plošinami přivázanými mnoho let k zábradlí schodů do podchodů??? Co tady… Číst vice »
Regionova má nájezd obou plošinu tam s mezerou mezi peronem a vlakem by neměl být problém. Je mi líto vašich problémů ale bezbariérový přístup neslouží jen vozíčkářům je vhodný třeba i pro kočárky a pod.
Použil jsi ji někdy? Asi ne…
Za mě bych vozíčkářům pořídíl pravidelně auta, aby mohli jet z domu do domu a celou tu předraženou šaškárnu jak je nutit do vlaku bych zlikvidoval, stát by to přišlo levněji a pro ně by to bylo pohodlnější. Stejně drtivá většina lidí (i postižených) vůbec vlakem nejezdí, prostuduj statistiky.
Mluvím samozřejmě jen o plošinách pro vozíčkáře.
Samozřejmě jsem ji použil a ne jednou.
Asi ne na lokálkách, kde jsou sypané peróny, nebo max. úzké panely.
Však taky má odpověď byla na argument mezera mezi peronem a vlakem. Čti pořádně.
Bezbariérovost není zdaleka jen pro vozíčkáře. Chce to vnímat trochu širším pohledem. Zkoušel jste někdy cestovat s kočárkem nebo kufrem třeba při cestě na letiště?
Kritizujete, že železniční doprava není bezbariérová a zároveň kritizujete, že se na tom pracuje. Myslíte, že cesta od vysokých vagonů a štěrkových nástupišť k bezbariérové železniční dopravě v celé republice je otázkou pár let??
No a proč se teda dělají totální rekonstrukce nástupišť zastávek opět cca 250 mm/TK??? Choré mozky, nebo lenost to vypapirovat?
Třeba i proto, že podle platných norem lze jen těžko udělat vyšší nástupiště tak úzké, jaké je možné zřídit v kolejišti se stávajícími osovými vzdálenostmi kolejí, takže by bylo nutno nějakou zrušit.
Plošina je jedna věc, ale nízkopodlažnost ocení nejen vozíčkaři a starší/zranění, ale přece taky lidé s kočárky. Navíc to urychluje výstup/nástup. S těmi nádražími je to pravda, stejně jako s malým množstvím vozíčkářů ve vlacích. Ovšem to nelze změnit ze dne na den, vlaky a nádraží (a další veřejné prostory) se tomu budou přizpůsobovat postupně a ještě dost dlouho…
Ono není jen malé množství vozíčkářů ve vlacích, ale dokonce i celkově v populaci.
K tomu (na rozdíl od jiných lidí a z dobrého důvodu) dostávají dotace na nákup, úpravu i provozování osobního auta, takže pro ně celkově cestování vlakem není, a nikdy nebude výhodné.
Respektive – i kdyby byly všechny nádraží a všechny vlaky superpřizpůsobené vozíčkářům, stejně by jich v těch vlacích bylo „málo“ (přestože asi o trošičku víc než dnes).
Také zdraví cyklisté ocení bezbariérovost a široké dveře.
Bohužel podobná situace je i po trase R26. Nástupiště, prakticky ještě sypaná s halabala položeným panelem, pomalu ve výši temene kolejnice, někde i níže. Jsem zvědavý, zda se do toho poleze lépe, než do 854,lépe než ona je na tom i Bdtn.
Do 845 se leze lépe, schůdky mají větší sklon.
Trutnov- Kolín, bezproblémové cestování pro vozíčkáře. Ale již jsem to někde zmiňoval. Možná pozdržet nějakou miliardovou investici, spíše zrušit výběrový tarif pro důchodce a studenty a ušetřené peníze použít v celé železniční síti na pořádnou peronizaci. Znám dost lidí, kteří už necestují jen proto, že do vlaku nevylezou.
Loni něco přes sedm a půl tisíce přeprav cestujících na vozíku, meziroční růst o 17 % oproti roku 2017.
Dalších několik tisíc cest pak zcela bez ohlášení, když to linka umožňuje (nízkopodlažní vozidla, bezbariérové stanice) – to rozhodně není případ vámi popisových relací.
Tak ještě porovnat s celkovým počtem cestujících a s vynaloženými náklady.
ČD ta data o počtu přepravených vozíčkářů každoročně vydávají. Bezbariérovost není jen o vozíčkářích, je to i o pohodlí pro další skupiny cestujících, např. s kočárky.
Nebo s artrózou nebo svalovou ochablostí, jaká je ve starším věku běžná i u relativně zdravých lidí…
Já náhodou viděl v Kolíně vozíčkáře, jak se tam dostal netuším. Ale povedlo se mu s pomocí vlakového personálu dostat do opravdu přeplněného Vlašáku. A to nebyl mimořádně řazen ten vagón, který zrovna potřeboval. Zpoždění 6minut. Když jsem se při výstupu ptal vlakvedoucího „jak se mu to povedlo“, s úsměvem odpověděl „všechno jde, když se chce“
Se mnou jezdí pravidelně jeden vozíčkář také. Z Prahy do Kolína. Takový šikovný kluk občas neopomene třeba i pochválit za pěknou jízdu. Je pravda že v Panteru to má značné ulehčeně. Sám si najede i v Kolíně vyjede. Ale jak pokračuje z perónu to opravdu nevím.
V Kolíně zcela jednoduše. Dojede na konec perónu, rozhlídne se a tradá přes koleje, než aby naháněl někde věčně zašité pakry, aby ho vzali výtahem.
No konkrétně v Kolíně jsou i speciální plošiny pro vozíčkáře u schodů do podchodu.
KTERÉ NEJSOU LÉTA V PROVOZU!!!
Hezké že ukázali co mají. Ale dnes klasika 28130 odřeknut bez náhrady a ostatní jezdí plus cca deset minut, důvod? Klasický není čím jezdit.
P.S. dnes odpoledne přejezd dalšího Lintu z Hranic na Moravě do Malešic. Plus jedna 845 z Kolína tak snad zítra bude šance že bude čím jezdit.
Už v podvečer ale asi jezdilo už všechno a téměř včas – ta už téměř každodenní situace se zpožděními nastává kvůli pozdnímu dojezdu rychlíku z Nitry už od té doby, kdy si Adamkovi Melodybojs zařídili další výkony na Nitře a nedomysleli, že budou jezdit „na krev“, takže teď nestíhají (asi hlavně kvůli nějakým výlukám na té dlouhé trase) odpoledne ještě včas přejet těmi vozebními náležitostmi od Nitry na „tangentu“, což nastává v pracovní dny už skoro denně = hloupý drastický oběh vozidel vynucený jejich nedostatkem (i to poslední Desiro, které měli zapůjčené, je zatím pořád na údržbě v Drážďanech).
Trabant efekt – neurazí, nenadchne.
Koukám dobře, že sedačky jsou jen v leteckém uspořádání, tedy jednu cestu pojedou všichni dopředu a druhou cestu zase pozadu?
Optický klam. Je to mix.
cestující budou rádi, že sedí, myslím.. Podle fotografie jsou sedačky v jednom směru.. možná jen v tomto oddíle
Nevypadá to špatně, když to porovnám se vzhledem, zhruba jejich vrstevníka, tedy 842, tak je to o něco lepší. Jen mám obavu z výkonu motoru, přece jen Hrbatá a Protivínka, nejsou v Polabí.
Jen doplním, že 845.201 jezdí už od června. Dnes se na ML objevil i sólo Lint.
Sólo(Leo)+Duo(Arriva) Lint právě na S49 směr Roztoky
Ano – to sólo (v nátěru pro LE a jezdící zamčené vpředu směrem k Hostivaři) byl, nemýlím-li se, 832.127-5: ptal jsem se v podvečer průvodčího, jestli firma učí jezdit tu spřež, strojvedoucího s ní, nebo oba, a on potvrdil, že prý oba …
Jak by ? Hezky pěkně do teplejch, i když s elektrickým vozíkem je to pěkná pakárna
Elektrický vozík se tam nedostane ani náhodou je tak těžký že se v teplejch neuzvedne. Co vím tak se již několikrát stalo že takový vozík prohnul i plošinu na panteru. Tak asi jen s ručním.
Zajímalo by mě, jak se cestující na vozíku k té pro ně vhodné toaletě dostanou. To tam bude i plošina? Poznámky v návrhu JŘ ale s přepravou imobilních cestujících nepočítají.
845.3 plošinu mají.
Tak jejich předchůdce (854), to vůbec neumožňuje, takže mírný pokrok.
Každá 845 má nástupní kolejnice pro vozíčkáře, ukazovali to před rokem, tohleje fotka z facebooku PID: https://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/photos/a.2422550247817919/2422551604484450/?type=3&theater
845.3 bude mít navíc toaletu pro vozíčkáře. Souhlas, je to pokrok, 854 na dnešních trasách (kde byly bez 954) nemají nic.
Bohužel je tam problém, kam ty kolejnice položit, např. v Příbrami, nebo Písku.:-(
Tak na tyto kolejnice když vjede elektrovozik nedojde ani do poloviny na to bych se bál vjet i s ručním. Víte kolik takový elektrický vozík váží?
https://www.meyra.cz/rehab-4220-x.html
Nevím, zjistíme: 130 kg Myslíte, že ty kolejnice nikdo nevyzkoušel?
Na panterech je také asi zkoušeli :-). Mám postiženou švagrovou a její vozík máma problém zvednout do auta ve dvou a to jsou vybrané baterie. Myslím že vozík i s člověkem se dostane dost nad 200.