Doprava ve městě Dopravci Železnice

Obrazem: Arriva nasadila na městskou linku motoráky, které budou jezdit na rychlících

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Cestující na pražské městské lince mezi Hostivaří a Roztoky mají tento týden poprvé možnost seznámit se s jednotkami řady 845 v podobě, v jaké budou jezdit od 15. prosince na rychlících v okolí Prahy.

Jde o jednotky po Deutsche Bahn. Jezdí v novém laku nazvaném Arriva Blue namísto současné kombinace tyrkysové a modré. Arriva má převzít 27 modernizovaných jednotek do 15. prosince. Na rychlíky nasadí jednotky 845 v celkem třech verzích: kromě verze 845.1 také bude verze 845.2 se dvěma toaletami a 845.3 s toaletou vhodnou pro cestující na vozíku.

Arriva dál pokračuje v náboru zaměstnanců, v poslední týdny zaměřila svoji pozornost hlavně na získání stevardů. Podle mluvčího Martina Faráře zbývá obsadit zhruba 40 míst. Téměř stovku jich už firma přijala. Mzda se pohybuje kolem 30 tisíc korun.

V prosinci začnou jezdit vlaky Arrivy na nových linkách v celém Česku. Arriva tak obsazuje poslední volná místa stevardů v Libereckém, Zlínském, Středočeském a Jihočeském kraji a také v Praze.

„Třicet tisíc korun si vydělají i lidé, kteří k nám nastoupí hned po škole. Aktuálně se k nám hlásí přibližně polovina mladých lidí, kteří skončili studia, a polovina zájemců je ve středním věku. Ti chtějí zpravidla změnit svou současnou práci. Několik lidí k nám přechází i od Českých drah,“ říká Lucia Kunešová, personální ředitelka Arrivy.

Kde budou jezdit vlaky Arrivy

Čechy
• Rychlíky Praha – Kladno – Rakovník
• Rychlíky Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald
• Rychlíky Kolín – Mladá Boleslav – Rumburk – Šluknov
• Rychlíky Praha – Beroun – Písek – České Budějovice
• Osobní vlaky Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou
• Osobní vlaky Tanvald – Železný Brod
• Spěšný vlak Liberec – Turnov – Jičín v letní sezoně

Morava
• Osobní vlaky (Valašské Meziříčí –) Vsetín – Horní Lideč / Střelná – Bylnice
• Osobní vlaky Vsetín – Velké Karlovice
• Osobní vlaky Staré Město u Uherského Hradiště – Bylnice / Veselí nad Moravou / Luhačovice

179
Diskuze

avatar
33 Komentáře
146 Reakce na komentáře
85 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
87 Autoři komentářů
EdaAxelKarelPetrMiloň Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eda
Host
Eda

Nové barvy mi přijdou o dost lepší, hned to vypadá líp. Jinak o technice vozidel jsou tu jiná vlákna.

Miloň
Host
Miloň

Má to krásně rovnou střechu, proč se nepoužila střešní klimatizace na každý vůz jako např. u ř. 813.2 nebo 841?
Jinak co sem se náhodně svezl, tak vozidlo to je nic moc, sedačky poměrně tvrdé a bez místa na nohy v leteckém uspořádání – 854 jsou proti tomu luxus, rozjezdy a dynamika asi srovnatelná s 854+Bdtn, možná i horší, protože řízení je citlivé na manuální zručnost fíry, zatímco 854 má automatické počítačové řízení. O větrání ve vedrech asi škoda mluvit. Nemám z náhrady současného dopravce vůbec dobrý pocit.

Axel
Host
Axel

@Miloň… to čím jste jel s Arrivou mělo Borcad Regio+ nebo jiné sedačky (pokud Borcad R+, tak rozhodně nesouhlasím, že 854 má lepší sedačky)? A druhá připomínka: nesouhlasím, že v 845 má cestující více míst na nohy, protože se sedí proti sobě. Třetí připomínka je ohledně teploty uvnitř v létě: jel jsem s 845 z Olomouce na jih a ten samý den jsem se vracel přes Uherský Brod a Staré Město u UH (jel jsem s 854) = 845 v letních vedrech byla lepší…. Ohledně řízení to nevím, neboť jsem jen pouhý cestující… P.S. Osobně mi vadí na ex-německé 845,… Číst vice »

Lubir
Host
Lubir

854 je obyčejný krám ze šrotu NDR, který pamatuje ještě svazačku Merklovou a již cestoval směr kovošrot DDR. A tady s tím chtějí dělat díru do světa – haha , daj tomu nové potahy sedaček,. nový kabát a čecháčkové pose-te se – máte supr nový vlak ze šrotu- pardon, chtěl jsem napsat ze „západu“

Hrackalw
Host
Hrackalw

Limited 845 ale to nevadí každý to pochopí 😀 . Nikdy jsem s tím nejel ale vzhledově se mi to vůbec nelíbí. Je to můj subjektivní názor ale nelíbí. Je to taková nevzhledná krabice. A toto bych na vysvětlení určitým lidem napsal a myslel si i kdyby to mělo barvy ČD. A je zarážející jedna věc. Tyto motoráky od DB jsou na hraně nebo těsně za hranou své životnosti a tady se nad tím jásá. DB ušetřilo nemalý peníz za to kdyby je museli sešrotovat utržily za ně a ještě protože Arriva jim patří jim půjdou od nás zisky. No… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Však jsou také na dojezdění, závazek je na pouhých 36 měsíců. Škoda, že to nevyšlo s půjčovnou vlaků, už dva roky mohla běžet objednávka na nové jednotky. Bohužel jednotky s požadovanými parametry od MD, zatím nikdo nevyrábí.Takže je to pouze z nouze ctnost. Ostatně dnes jsem viděl, že už se ČD rozpadají i 814, takže brzo se budou muset poohlédnout také po nějakém second handu.

exttmis
Host
exttmis

V životě jsem na živo tenhle motorák neviděl, ale myslím, soudě podle těch fotek ze stanoviště, že se s tím musí pěkně jezdit. Ovládání takové „vključiť – vyključiť“, což já osobně mám velmi rád.

Filemon44
Host
Filemon44

Posun k lepšímu to samozřejmě je, nicméně kdo si roku 1989 představoval, že o 30 let později budeme jako na spasení čekat na vozidla,která se právě vyrábí?

Petr
Host
Petr

Jako náhrada za Desira, které svět neviděl, je to bída. Ale zas je to jen na tři roky a pak přeci ČD nabídne luxusní vozidla s klimatizací, skvělím odpichem a hlavně fungl nové hybridy, přímo z výroby. Nebo se pletu a ČD pokud nebude mít volné 854, tak do soutěže vůbec nepůjde, protože nebude mít co nabídnout? Jen pro upozornění ta smlouva pro Arrivu končí už za 38 měsíců, takže v ČD ke strojům a připravovat podklady pro nabídky, 😀

vagonář
Host
vagonář

Asi už to tady proběhlo všechno, já jen že bez klimatizace se to nedá. Ostatně celkově kroutím hlavou. Ne úžasem.

Kamui
Host
Kamui

845 je sice asi lepší než 854 co se týče komfortu, ale co jsem s tím jel tak je to opravdu lemra líná. Přišlo mi, že to jelo hůř než 854 + Bdtn. Jízda po slovenském koridoru byla opravdu utrpení.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ona 854 má o více jak 100 kW silnější motor než 845 to se musí projevit.

Martin V.
Host
Martin V.

Mám z toho podobné dojmy. Dost se tu řeší interiér, ale jak vypadá pohon? Má to opravdu převodovku typu měnič – spojka jak jsem někde našel? Od jaké rychlosti (a do jakého maximálního stoupání) to má šanci jet na HD spojku? Já tím jezdím jenom krátké skoky po rovině přes Stromovku. Z toho se nedá nic moc vypozorovat.

Tomáš
Host
Tomáš

Nechápu Váš dotaz… Co si myslíte že má za převodovku řada 854 a co na tratích co jezdí kuli tomu nevyjede?

Martin V.
Host
Martin V.

Asi jsem se nevyjádřil srozumitelně. Nemám strach, že nějaký kopec nevyjede, ale co může vyjet s relativně slušnou spotřebou. Přeci jen měnič nemá tu účinnost co spojka. A taky jsem to nechtěl srovnávat s 854, ale spíš s Desirem nebo LINTem, s nimiž na tangentě v současnosti alternuje. Ty sice trochu cukají, ale nasypou tam jeden kvalt za druhým a stroj má odpich. 845 se sice rozjede bez sebemenšího škubnutí, ale skoro nezrychluje.

Tomáš
Host
Tomáš

Jak Desiro tak Lint mají uspořádání pojezdu B’2’B‘ a 845 má uspořádání pojezdu 2’B’+2’2′. Což asi vysvětluje proč jsou živější.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Jo ale ta má o 180 kW víc.

Mirek
Host
Mirek

Tak jak to teda je s tratí Rožnov p.R. – Valašké Meziříčí. Původně měla jezdit Arriva. Před nedávnem jsem někde četl článek, že na Rožnov zůstávají soupravy RegioShark. Byl k tomu i jizdní řád spojů Arriva, kde vůbec Rožnov nefiguroval…. No a teď tady vidím opět Rožnov ve spojitosti s vlaky Arriva. Já tomu asi přestávám rozumět. Má někdo informaci, že Arriva do Rožnova skutečně ne/bude jezdit?

ACD
Host
ACD

Jezdit tam nebude. Vše v režii ČD.

Kubrt
Host
Kubrt

Kde tady te´d vidíš Rožnov? Z návrhu plyne, že Rožnov je komplet ČD, Arriva má ve Valmezu jen část vlaků směr Vsetín.

Mirek
Host
Mirek

Teď možná ne, ale předtím tam byl Rožnov. Teď je tam místo toho v závorce Valašské Meziříčí.

Přemek
Host
Přemek

Střízlivě vzato, až na výjimky jde o tratě s členitým profilem, kde se rychlosti nad 120 km/h neuplatní. Sedadla vypadají, že jsou pro lidi a ne pro lidoopy, vybavení je standardní, takže zbýva pouze otázka případného občerstvení. Když se to s pohodlím a výbavou začne přehánět, jde o výrobu nebo podporu kriplů, kteří si za své problémy mohou sami v důsledku preference pohodlí před pohybem a vnímáním fikce před skutečnosti. ZTP jsou výjimkou, pokud za svůj stav nemohou. Říkám to s vědomím, že se dopouštím tvrdosti k části populace, ale je nejvyšší čas se o své zdraví začít starat a… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Apropos , vy všichni sedmdesátiletí a starší radši spáchejte sebevraždu , protože si za své zdravotní problémy můžete sami…
Větší absurdnost a ubohost jsem na tomto serveru ještě nečetl…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Pan Přemek má extrémně vyvinuté sociální cítění. Toto co napsal se mi snad ani nechce věřit že to skutečně myslel vážně. To musela být nějaká ironie nebo provokace.

exttmis
Host
exttmis

Tak Přemek si uvědomuje, že se dopouští tvrdosti…No, já bych to pojmenoval trošku jinak.

Dalibor
Host
Dalibor

No já svou pohodlnost vyřešil tím, že mám kvalitní, prostorný, pohodlný, |Francouzský auto, které mi zcela vyhovuje. A je po problému!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jasně, nejdřív postiženého pořádně vykádrovat, že kvůli němu nemůže jezdit staré dobré béčko. A teprve až když kádrovák zjistí, jak ke zdravotním problémům přišel (povinnost sdělit diagnózu každému osožákovi a lidovému milicionáři), tak teprve potom může jet.
A ty, kteří kádrováním neprošli, ty zavřít do ústavu. Doživotně. A pak brečet u doktora, aby mu to zettépko dal… protože věřil tomu, že když bude ostatním ordinovat způsob života, tak ho zdraví nemůže zradit. A doktor mu na to řekne: „Kdybys víc běhal a neseděl u internetových diskuzí, tak bys protézu kyčelního kloubu nepotřeboval“.

exttmis
Host
exttmis

Přesně tak, pane Kocourku. A vůbec, lidi nad 70 a kriplové (jak je tady kdosi mile pojmenoval) mají sedět doma na zadku, a ne někam courat. Vlaky jsou tu pro pana Přemka a ostatní vyvolené.

🚂 Hlídací Pes !Železniční 🚂
Host
🚂 Hlídací Pes !Železniční 🚂

Moc pěkné motoráky! 🐕

Romanero
Host
Romanero

Příliš nechápu to hanění 845. Když to vezmu parametr za parametrem – stáří, rychlost, hluk, akcelerace, kultura, podlaha, nástup, wc, klima, kapacita – v ničem není vůči stávajícímu stavu zhoršení, naopak. Na těch výkonech dnes jezdí 854 + xBdtn – kde máte ty bůhvíjak široké dveře, pohodlný nástup, obrovské kapacity pro cyklisty, klimatizaci, voňavé wc a čistotu?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Mohu se zeptat jak staré jsou ty 845 ?

Kubrt
Host
Kubrt

1986-1989.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Děkuji za informaci.

koleyy
Host
koleyy

Si to vygůgli lenochu!

Martin
Host
Martin

Proto je tu diskuze! Hledat to dokáže (asi), ale navázat na dotaz, doplnění zjištěného, či rozvíření debaty je položení dotazů snad pochopitelné. Můžete se mnou nesouhlasit, ale … Pokud nevíte co následuje, můžete si to vygooglit. Jak se Vám to líbí, mistře koleyyy?

Hrackalw
Host
Hrackalw

No tak je to zcela nový interiér tak to by bylo aby to nebylo čisté 😀 . Počkejte až se v tom svěže skupinka mládeže ze zábavy. Přál bych vám vidět jak kolikrát vypadá vonavoucke WC po příjezdu do cílové stanice. 😀 .

Novák
Host
Novák

jen nevím, kde máte v 845 tu klimatizaci. To je asi největší důvod, proč v létě na Malé Skále opět sednu při cestě do Prahy, do ekology nenáviděného diesela, nicméně s klimatizací. V „pomstě ze Šumperka – 854“, jdou ve vedru alespoň otevírat okna. V 845 jen nějaká, jako v „Honeckerech“. Trakční charakteristika je ještě bídnější než u 854 + 054. Sedadla jako v autobuse? No budiž, to je věc názoru. Jsem pro konkurenci na železnici, nicméně honba za cenou vlkm, vede k tomu, že z libereckého kraje pojedu na koridor touto šlupkou a osobákem po kraji, možná Desirem, které… Číst vice »

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

No jestli chcete na koridor bez Arrivy, stačí jet s ČD do Pardubic. Ale to srovnání sedaček moc nefunguje. Když jedu do Jablonce, úplně mi těch pár kilometrů na „pohodlných“ sedačkách postačí.

Romanero
Host
Romanero

A měl někdo možnost prakticky porovnat jízdu ve vedru v 845 a 854? Je to opravdu horší než v hydře?

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Měl jsem tu možnost. Řada 845 vede nad 854 a ne naopak.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

V 843 se lépe svézt nedá. V 843 je šílený kravál od motorů, takže snad pouze přívěs 043 dosahuje jakžtakž úrovně řady 845 (628). Trakční charakteristika o moc bídnější, než u 854 + 054 nebude – převodovka ČKD H750M příliš dobré účinnosti nedosahuje. Přeci jen, okopírovaná převodovka Voith je prostě jen okopírovaná převodovka, což se někde projevit muselo… Vůbec div, že se to tehdy ČKD podařilo zkonstruovat a dosáhnout, že převodovky fungují i po padesáti letech, byť s novou skříní… A hanět 854 jako pomstu ze Šumperka je úplně mimoňské. Až na pohodlí cestujícího díky vzduchovému vypružení u řady 843,… Číst vice »

Otmar
Host
Otmar

30.000 hrubého je cca 22.700 čistého. To není žádná hitparáda za práci v noci o víkendech a svátcích.

Honza
Host
Honza

Ano, ale za víkendy, svátky a přesčasy dostanou příplatek dle ZP, takže čistého budou mít i přes 30 tisíc. 😉

Hrackalw
Host
Hrackalw

Honzo a jste si jistý že to je tak jak píšete? Že těch 30 tisíc je základ a k tomu ty příplatky ? V článku se píše že mzda je kolem 30 tisíc takže podle mě udali nejakou přibližnou částku kterou spočítali a která obsahuje to vše co udavas jako příplatky. Jinak by nepsali mzda je kolem . No ono to pro případné zájemce vypadá líp. Například u Leoexpresu v Pardubivkem kraji byla prý původní nabídka pro vlakový doprovod poloviční. Moc se mi nechce věřit že by byl takový rozdíl mezi Leoexpresem a Arrivou.

Cyklista
Host
Cyklista

Aby jste se nedostal pod zaručenou mzdu….

Tronda
Host
Tronda

Neseženou lidi, nevyjedou a všichni od ČD půjdou do Amazonu, kde na ně čekají s otevřenou náručí a dostanou dvakrát tolik. Je to tak správně?

V.N.
Host
V.N.

Typicky železniční pohled na věc. Průměrná mzda v ČR je 34.000 CZK…na tuto výši 2/3 národa nedosáhnou. Profese stevarda ve vlaku je něco mezi prodejcem jízdenek a číšníkem v restauraci. Proč by takový člověk měl mít průměrnou mzdu ? Za 30.000 Kč hrubého v ČR pracuje spousta dispečerů nákladní silniční dopravy , kde se požaduje být on-line k dispozici 24 hodin denně a kde ten člověk musí i něco opravu umět.

Filip
Host
Filip

Median je temer 30k, lidi je nedostatek. Lidi si maji rici o vic…

V.N.
Host
V.N.

Jak ve které profesi je lidí nedostatek. Otázka je , zda tento nedostatek bude ještě za rok.

Přemek
Host
Přemek

Však oni si říkají, ale to by šéfovi nezbylo na co tři roky nové luxusní fáro. Zvýšení ceny pro zvýšení mzdových nákladů si pak šéfové rozmyslí, pokud nezmění svůj přístup.

V.N.
Host
V.N.

Sorry , ale to jsou bláboly… Kolik procent nákladů firmy činí náklady na služební vozidla managementu firmy ? Nejdražší ŠKODA KODIAQ RS s nejdražší výbavou a nejlepším motorem vyjde na operáku na nějakých 18.000 Kč/měsíčně.. Což znamená , že 2 taková auta představují méně než náklady firmy na jednoho stewarda… :-)…
Teoreticky řečeno , kdyby management firmy neměl k dispozici žádná auta , což by si řada řadových železničářů jistě přála a ušetřené peníze by firma věnovala zaměstnancům na zvýšení mezd , dosáhlo by toto zvýšení řádu několika drobných mincí….

Otmar
Host
Otmar

Sorry ale ty bys měl se bít za to aby se tvá mzda a mzda nás všech přiblížila Německu a ne tady hanit práci jiných a srážet jim mzdu

V.N.
Host
V.N.

Já tady nehaním práci jiných. Nicméně je třeba si uvědomit to , že mzdové náklady na personál někdo bude muset zaplatit. A já si přeji , aby česká mzda doháněla německou mzdu. Ale v první řadě na to ten zaměstnavatel musí mít. Pokud zaměstnanec takové Škodovky bude mít německou mzdu…. OK , ta fabrika na to vydělá. Ale vydělá na to železniční dopravce ? Vždyť ten je živ jenom díky státnímu penězovodu. A proč by se měli lidé , jejichž mzda se blíží minimální mzdě jako jsou uklízečky , číšníci , lesníci či zemědělci ze svých daní skládat na perfektní… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

Německá mzda, Německá výše nájmů, Memecká sazba mýta, Německá výše daní, Německá cena z aenergie, vodu… Jo to by bylo krása fasovat Německou výplatu a platit Český ceny…

Zlámalík
Host
Zlámalík

Mně by stačilo brát německou výplatu a platit německý ceny. Protože bych si u dost věcí polepšil. Třeba v Brně je kubík vody za cca 80 Kč (vodné + stočné), ve Frankfurtu za necelých 50 (1,92 € + ročně 40 € paušál). Při 100 kubících na rodinu je rozdíl asi 2000 Kč v náš neprospěch. A otázka – je to proto, že český vodárník bere víc, jak německou mzdu? 😀

Dalibor
Host
Dalibor

nevím, mám svou studnu… z řadu beru jen pitnou. zahrada, záchody jedou na studnu, tj nemám velkou spotřebu. Netuším, kolik by ve Frankfurtu stál rodinný dům obdobný tomu našemu…Venkoncem Němcům nezávidím, vžd\yť prohráli válku.

Dalibor
Host
Dalibor

Dobrý den šéfe, já bych chtěl přidat! A šéf na to, no tak přidej!!!

czhunter
Host
czhunter

Jenže tyhle vlaky budou zhusta jezdit v okolí Prahy a MB, a tam se prostě musí na mzdách přitlačit víc.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Stevard ve vlaku není průvodcí.
Nemá kvalifikaci vyžadovanou zákonem o drahách, nesmí do kolejiště, z pohledu železnice to je civilista jako jakýkoli jiný cestující.
Vlakvedoucí ve vlaku má kapku více povinností a odpovědnosti než kontrolovat jízdenky a nosit kafe.
A dost mne zajímá, jak chtějí soukromníci fungovat bez vlakvedoucího, jen se stewardy

Lovec šotoušů
Host
Lovec šotoušů

A na to jsi přišel jak ze stevard nesmí do kolejiště? Každý stevard má samozřejmě vstup do kolejiště, narodil od takovyho šotouse jako jsi ty. 🤣

Vit
Host
Vit

Prisel na to tak, ze je z oboru o kterym neco vi a ne nejaky placal, co umi jenom mackat klavesnici.

Lubir
Host
Lubir

prosím vysvětlení od „Lovce šotoušů“ – jaký je kvalifikační – zkouškový/znalostní rozdíl mezi stevardem (myslím vlaků třebas Arriva- nikoli stevardem letadel) a průvodčí/vlakvedoucí. Vysvětli prosím! |Máš ponětí , kolik je předpisů u ČD, kolik musí mít zkoušek takový průvodčí nebo i samostatný vlakvedoucí – to bude asi něco víc než maturita z gymnasia s ještě mokrým razítkem

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

K otázce: Úplně stejně jako ČD, které provozují motoráky řady 809 a lístky prodává strojvedoucí.

Jasně. Nejde to, nikdy se to tak nedělalo, a ikdyby se to tak dělalo, tak to možné není.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Vstup do kolejiště je dán zdravotní způsobilostí. Pokud prospěje (není důvod) a je to v souvislosti s výkonem povolání (je), proč by nemohl.

Na výkon práce stewarda lze oprávnění ke vstupu do kolejiště sehnat celkem snadno – je to zaměstnanec dopravce a stačí skutečně jen za zdravotní prohlídka. Na focení vláčků z prostor kolejiště však nikoliv. Jedině že by si to SŽDC nebo dopravce objednal, pak je splněna podmínka pro vydání tohoto oprávnění, opět na základě zdravotní prohlídky.

Karel
Host
Karel

Proč by SŽDC nemohla udělit oprávnění někomu, u koho si nic neobjednala? A proč by si to měl objednávat dopravce? Vy jako uživatel dálnice snad máte právo rozhodovat o tom, kdo smí vstoupit na dálnici?

Karel
Host
Karel

Je snad dané čistě vnitřními předpisy každého dopravce, jestli si zavede několik druhů průvodčích a pro každého bude používat jiné označení a jak rozdělí práci a odpovědnost mezi členy vlakové čety. Kvalifikaci a pověření pro svoji práci musí mít pochopitelně každý pracovník drážního dopravce. Mimochodem, z visaček mám dojem, že ČD už nemá žádné průvodčí ani vlakvedoucí, ale jenom „pověřené osoby“, přičemž z toho štítku se ani nedozvíme, k čemu konkrétně jsou pověřené. Když může vlakvedoucí dělat průvodčího, proč by vlakvedoucího nemohl dělat průvodčí s tím anglickým názvem.

Lubir
Host
Lubir

zkusil sis udělat zkoušku osobního pokladníka ČD a případné psychotesty a další a další související zkoušky???? až toto zkusíš tak vypravuj co musí znát kdejaký průvodčí vlaku a nějaký zababraný autodispečer!

Karel
Host
Karel

Bože můj, tak samozřejmě že pokladní ČD musí mít podobný rozsah znalostí jako pokladní v supermarketu anebo jakýkoliv prodavač čehokoliv: musí znát produkty a ceníky a nabídky… Železniční doprava patří ještě mezi ty jednodušší obory.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Kolik že si vydělá zdravotní sestra?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Standardní mzda na železnici např. u výpravčího.

Petr
Host
Petr

A mimo dráhu i pro vysokoškoláky. Však to známe „Na nádraží je dvakrát takovej plat, deputátní uhlí a polovička bacilů!“

Pes
Host
Pes

Doufám že taky naučí personál přivěšovat vozy, aby to nedopadlo jako v sobotu ve Strančicích, kdy odjela samotná lokomotiva a vozy s cestujícími tam nechali. Pak se pro ně vraceli z Říčan. Prostě lepší oddíl 🙂

Otmar
Host
Otmar

Bezpečnost na prvním místě. Pokud odjela lokomotiva ve Strančicích bez vagónů pak se ptám kdo a jak prováděl tzv zkoušku brzdy, která musí být provedena z bezpečnostních důvodů před odjezdem každého vlaku z výchozí stanice?

Martin Z
Host
Martin Z

Vskutku, pokroková vozidla pro dálkovou dopravu. Kdepa, s motorákama tohoto typu se díra do světa komfortu opravdu neudělá. V tomhle ohledu stále vítězí zavrhovaný model „mašina a vozy“ a říkejte si co kdo chcete. Ono i to co na zmíněních linkách nasazovali ČD, nebyla žádná sláva. Já osobně na dlouho trať chci komfort a prostor. Proklínaná koženka v Béčkách a velká kupé, toto stále nabízí. Tramvajový styl a letadlové uspořádání se hodí opravdu tak maximálně na městskou linku a ne na dálkovou vozbu. V těchto případech budu radši s chutí volit auto, než se mačkat v těchto pseudovlacích.

Kubrt
Host
Kubrt

Letadlové uspořádání – pro letadla dobrý, ale pro cestu z Kolína do Český Lípy potřebujeme kupé a okopávání noh se spolucestujícími.
Model mašina a vozy je pro pár desítek cestujících prostě zbytečně nákladný. Přišlo se na to už před 100 lety, ale zjevně je třeba si to furt připomínat.Co to je ten tramvajový styl? Jel jste tou 845? Ty sedačky jsou naprosto vyhovující pro plánované výkony.

Ušatá
Host
Ušatá

Právě, že jel. Sedačky nepohodlné, sezení a řazení za sebou nepohodlné, nepraktické, už jen zavěšování třeba kabátů, uvolňování místa když chce ten u okna odejít apod. To, co tam dosud jezdilo – vleky od motorů a 1. třída je úplně něco jiného a pouze tam scházely vozy s kupaty. Jinak plně vyhovující. Toto, co se sem na tyto R vlaky chystá, je krok zpět. je vidět, že ti z MD tím nejezdí, jinak by to neschválili. Zlaté ČD!

Gajda
Host
Gajda

A co posílají zlaté ČD z Pardubic do Liberce (na linku, kterou vyhrály díky férově ceně plně pokrývající náklady včetně přiměřeného zisku) na 160 kilometrů a necelé 3 hodiny jízdy?

Dominik
Host
Dominik

843 s 2 vozy je dostačující vozidlo, na této trase v tom jezdím často a nějak mi tam komfort nechybí (ano někdo by mohl namítnout, že to nemá WiFi a zásuvky, ale to opravdu k životu nepotřebuji), v zimě to přijatelně topí. Dobře, nemá to klimatizaci, ale to je jen nepatrné mínus.

Tronda
Host
Tronda

A ještě to má správnou barvu a logo.

Gajda
Host
Gajda

To o čem se píše v článku v barvách Arrivy rozhodně není horší

Tomáš
Host
Tomáš

Tak si sedni do 843 a ne do přípojného vozu, když jede do kopce tak se tam se spolucestujícím nedá mluvit, jakej tam je randál. A další zajímavostí je, že najednou nevadí že 843 nemá klimatizaci, tu taky sposta lidí Arrivě vyčítala, ale ono jak je to u ČD, tak to nevadí. Já jezdím oběma, respektive všema třema, jak 843, tak 853 i 845 a nejpohodlnější z toho vyšla ta 845. Je dost poznat jak je ta jednotka odpružená a navíc u ní nepískají v každé zastávce brzdy. A sedačky. Já mám dva metry a v pohodě se do toho… Číst vice »

Karel
Host
Karel

Oddělená kupé, pohodlná koženková sedadla a otvírací okna, to byl vrchol komfortu – teď už půjde kvalita jen dolů. Ale jinak si myslím, že modelu „mašina a vozy“ odzvonilo, i když řídicí vozy jsou zajímavý mezistupeň vývoje.

Josef Kubeš
Host
Josef Kubeš

30 000 v hrubém pro studenta OK. Ale zajímalo by mě za kolik hodin. U těchto zaměstnavatelů tyto částky mnohdy nejsou za nějakou základní normu. A kolik jw pracovní týden? 36, 37 nebo 40 hodin? Arriva o tomhle všem dost mlžila na Facebooku…

Martin
Host
Martin

Zajdi na pohovor, napiš na personální, nebo jdi na vlak a zkus se zeptat a pak dej vědět.

koleyy
Host
koleyy

37,5

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Zapomeň…
Přesčasy až 400 hodin ročně jsou v dopravě naprosto normální věc.
Těch 37.5 je jen hezká teorie

koleyy
Host
koleyy

Dotaz byl na základní týdenní normu!
400 hodin (416 je strop) je každého boj. Někdo si nechá kvůli koruně vrtat koleno, někdo leští kliky aby byl hezkej, někdo platí alimenty, jiný má náročnou manželku, nebo se před ní naopak zašívá v práci, další si svou hloupostí nasekal dluhy, někdo nechce bydlet v králíkárně a shání prachy na lepší bydlení a jiný má třeba drahé koníčky. Je pak na každém jak si na to vydělá.
Přečti si v zákonech za jakých okolností ti může zaměstnavatel nakázat přesčas.
Neříkám, že bych nikdy nedělal přesčasy, ale jen rozumně.

V.N.
Host
V.N.

Přesčasy se dají obejít souběžnými pracovními poměry. Ve zdravotnictví se tak jede všude. Každý má dvě pracovní smlouvy a i kolem 50-100 hodin přesčasů měsíčně

Hrackalw
Host
Hrackalw

Přesčasy není třeba obcházet. Občas bych si nějaký malý aby to bylo rozumné udělal. Ale nejde to není práce.

asdfr
Host
asdfr

Neviem ako v cechach v zdravotnictve, ale kym este manzelka robili v nemocnici na slovensku tak to neboli nadcasy. Pokial mala napr cez vykend 24 hodinovu sluzbu, tak ako nadcas bolo len 8 hodin. Zvysnych 16 hodin bola neaktivna pohotovost na pracovisku. Tak isto napr ked mala sluzbu v pracovni den. V praci bola od rana jedneho dna do poobedia druheho dna. V praci bola 32 hodin. Z toho 16 hodin klasicka smena a z tych dalsich 16 hodin boli len napr. 4 hodiny nadcasov a dalsich 12 hodin bola neaktivna pohotovost na pracovisku. Takze za mesiac stravila v praci… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Takto to možná funguje na Slovensku , nicméně v Čechách již neexistuje něco jako pohotovost na pracovišti.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Pohotovost na dráze v Čechách existuje taktéž. Nemusíte být na pracovišti,ale musíte být schopen se dostavit na pracoviště do určeného času, kamarád od zabezpecovacky měl jednu hodinu. Tedy můžete být doma, na nákupu, na plovárně… Ale být na telefonu a do šedesáti minut se dostavit na pracoviště připraven vykonávat práci, pokud vás k tomu zaměstnavatel vyzve. Za tuto pohotovost (=dosah) pobirate určenou částku k platu. My v dopravě zase máme tzv. střežení pracoviště. Jsem přítomen na pracovišti, připraven nastoupit k výkonu práce. U na je to řešeno Dohodou o pracovní činnosti a jsem za to placen zvlášť (cca 3/4 normální… Číst vice »

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Ovšem otázka je, zda uváděná mzda je za týdenní normu, nebo včetně prescasu. ( Staci ty zákonné 150/rok).
Uvádět mzdu jako paušál včetně případných přesčasů je u soukromých firem oblíbená praktika

Mrc
Host
Mrc

Ve srovnání 854+954 mi to vychází lepší pro tu hydru, z pohledu cestujícího. Bez té 954 je to však jinde…

Josef Kubeš
Host
Josef Kubeš

V dopravě dělám a přesčasy taky, vím kolik mám za normu, vím co je přesčas a je to jasně dané. Nicméně jsou zaměstnavatelé (i mimo dopravu), kteří lákají na určitou mzdu, jenže pak se dozvíte, že ta zdaleka není za běžné hodiny… Sám mám dvojsmlouvu a DPČ a vím co očekávat, když udělám tolik a tolik hodin.

ceskolipak
Host
ceskolipak

To pojedou v jednou směru všichni cestující pozpátku? A co oblíbená čtyřka ?

Vbb
Host
Vbb

Všichni ne, jen půlka. A představte si, že i na té oblíbené čtyřce jede polovina cestujících pozpátku 🙂
(jinak já teda také raději čtyřky než autobusové uspořádání)

Lolookie
Host
Lolookie

Letecké uspořádání mi vyhovuje, je tam větší soukromí.

Pišta
Host
Pišta

Já mám oblíbenou trojku :-))))

Hrackalw
Host
Hrackalw

😀😀😀😀😀 nebyla by špatná.

Bart
Host
Bart

Ten sezonní vlak z Liberce do Jičína je zajímavý. V největších vedrech, bez klimy, bez stahovacích oken, odvážné. 😀😀

Kubrt
Host
Kubrt

Ne tak odvážné, jako když to ČD vozívaly s 714+Bdtax 🙂 Letos tam měla být turnusově regina a Bdtax, ale nevím, jak se jí dařilo vypravovat, nebo jestli tam taky byla 714.

Ondra.P
Host
Ondra.P

Co jezdil letos tak to nebyla žádná velká sláva. Jízdní doba oproti osobáku není nic moc, protože se jedná o turistyckou linku, která staví mezi Turnovem a Rovenskem p.T úplně všude. S autobusem se to nedá strovnávat. Co ale může člověk čekat od 814.0 a trati s maximální rychlostí 60 km/h a spousty nechráněných VELMI rizikových přejezdů. Možná když bude čtyřosá 845 tak bude pro dojíždění do Liberce (například na intr lepší). Přeprava kol a kočárků, pro které byl tento vlak zamýšlen bude o poznání horší vzhledem k rozměru dveří, víšce vozidla a velkému počtu starých nízkých perónů.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

No…30000 CZK hrubého dělá 22740 CZK v čistým.. ano jsou tam pohyblivé složky (stravné, noční a taky jednou nohou v kriminálu třeba při chybě v úkonech dopravce před odjezdem vlaku) Za tyhle peníze by to šli zkusit chlapi tady od nás z pily. No ale když jsem jim řekl že nebudou v práci od 6 do 14 ale třeba od 3 do 11 a potom od 12 do 23 tak je málem trefil šlak 😂 zkusím se ještě zeptat pokladní z Lidlu 😁 Tak takhle jsem liberalizaci na železnici fakt nepředstavoval. Taky dopravci cíleně míří na absolventy… P.S. bavím se… Číst vice »

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

… Ještě že jsem se lépe učil.

koleyy
Host
koleyy

Tak ty dřevaře neděs nesmysly.

Jiří 2
Host
Jiří 2

3-11 + 12-23 je nesmysl, protože to odporuje NV o délce směny. Na přerušenou směnu se to uhrát nedá, protože by to bylo 19 hodin, na dvě samostatné také ne, protože není dodržen odpočinek minimálně 6 hodin (standardně 11, může být zkráceno na 6 za předpokladu zajištění lůžka).

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Ve dvou dnech myšleno.

V.N.
Host
V.N.

Za prvé… jak bude Arriva plánovat směny nevíte. Tak o tom nepište. Za druhé chlap na pile se nadře mnohem více, než stevard u Arrivy. O pravděpodobnosti vzniku pracovních úrazů se nebavme. Za třetí..troufnu si tvrdit , že chlapovi od pily se může o nějakých 30.000 brutto jenom zdát. Za čtvrté průměrný chlap od pily nemá na to , aby dělal stevarda a pečoval o zákazníky. Tím nechci nějakou profesi bagatelizovat , ale ta práce je úplně o něčem jiném. Za páté…30.000 brutto není ve srovnání s platy v ČR žádná špatně placená práce. …. ZKRÁTKA…Váš příspěvek je jeden velký… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Furt lepší než 854…

Bart
Host
Bart

Bez klimy, bez stahovacích oken, no nevim nevim

dizgrafyq
Host
dizgrafyq

Ano, i tak.

Dominik
Host
Dominik

To rozhodně ne, zlatá 854, pravda na rozjezd je trochu línější, ale z pohledu cestujícího, to tak špatné není.

Bart
Host
Bart

Podotýkám, že výkonem je 845 na tom stejně, jako 854 se dvěma Bdtn…

AAA
Host
AAA

Vysílačku maj? 🙂

koleyy
Host
koleyy

gsmr

Jiří 2
Host
Jiří 2

Maj.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Ten tmavý (v tomto případě šedivý) pruh přes okna stejně udělá hrozně moc. Hned ten vlak působí moderněji, a podle mě to platí i pro ostatní varianty, třeba RegioJet nebo Railjet ČD. Vůbec bych se to nebál začlenit i do najbrtího schématu…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll