Obrazem: Polská bobina pro Arrivu je hotová a v nových barvách. Dopravce ji přebere příští týden

Lokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.czLokomotiva 140.052 bobina v barvách Arrivy. Pramen: Zdopravy.cz

Lokomotiva 140.052 bobina, kterou si společnost Arriva přivezla loni na podzim z Polska, už je po opravě a v novém

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David Brzeźniak

No to si děláte prd… až přijede vlak v čele s tímhle vrakem, tak raději pojedu autobusem. 60 let stará hajtra 🤢

Stanislav Fanta

Třetí tisíciletí a dopravci kupují bobiny…😱 To je, jako kdybych já měl autodopravu a koupil jsem si vejtřasku…. Pokud na to nemají peníze, tak ať se na to radši vykašlou…

Jiří Kocurek

V lese se s tím jezdí dodneška. Není mnoho aut se stejnou průchodností terénem.

Stanislav Fanta

V lese v těžkém terénu možná. Ale na dálnici aby ji pohledal.

Karel

Tyhle stroje už patří do muzea a ne na koleje.

Jiří Kocurek

Takže ani pára nesmí jezdit, jo?

Karel

A kde jezdí páry v pravidelném provozu?

Georg

a kde jezdi bobina v pravidelnem provozu?

Karel

Třeba Arriva nebo IDS Cargo.

Anonymni Petr

A bude to mít ETCS ?…
Líbí se mi jak Arriva respektuje retrostylizaci lokomotivy… Nějak se mi ale nelíbí jak Arriva dováží stará železniční vozidla na českou železnici. Má ta firma vůbec něco nového? Tohle stejná brzda provozu jako ty jejich motoraky…

jiný Petr

Firma používá především lokomotivy německé řady 189, ty bych s jejich max. rychlostí a výkonem za brzdu provozu rozhodně nepovažoval.

Jiří Kocurek

Dováží. Bobina je typický příklad zahraniční lokomotivy. … Být to lokomotiva ČD, tak tady všeci slintají.

Karel

To by mě tedy docela zajímalo, jak může být bobina se svou Vmax v čele nákladu brzdou provozu… A nebo jak budou 845 Arrivy brzdou provozu na rychlících do Tanvaldu, Rakovníka, Rumburku nebo Písku… že by dnešní rychlíky na těchto tratích jezdily více než 120 km/h? 😉

Skinheads & Punks united

Tady ale nemusí jít jen o Vmax, ale o akceleraci…

Pavel

Nádherný kousek, který je důkazem, že jsme ve starých časech dělali špičkové stroje, které naprosto překonaly očekávání a je i v barvách, které připomínají její historii. To, že vydržela vše co má za sebou a stále jezdí a dál jezdit bude je jen důkazem, že je velice kvalitní a jakékoli kecy o šrotu jsou jen hloupým žvaněním těch, kteří si tu léčí mindráky. Arriva nasazuje tuto krasavici na výkony kde stačí, takže není co řešit a je dobře, že tyhle perfetní stroje ještě jezdí. V současnosti je velký zájem o staré stroje po celém světě a všude kde to jde… Číst vice »

Georg

nepletete si nahodou „spickove“ a „primitivni a neznicitelne“?

spickove produkty tehdy stejne jako dnes mohly vzniknout jen v mezinarodni konkurenci a spojenim mezinarodniho know how a soucastkove zakladny, takze dost pochybuju, ze stejnosmerna odporova lokomotiva vyvijena behem de facto valecne, nedostatkove a svetu uzavrene ekonomiky 50. let mohla byt v necem spickova.

ostatne, kdyby byla v necem spickova, tak ji komunisti radi vyvezou za devizy na zapad. kolikpak bobin ze se vyvezlo na zapad do holandska, francie a belgie? tusim, ze to cislo se limitne blizi nule.

Mišin

Bobina vychází mechanicky z Ae 4/4 kterou v roce 1944 vyrobily SLM a BBC pro BLS – byla to v podstatě 1. lokomotiva uspořádání Bo-Bo na světě – na svou dobu špičkový modederní stroj. Česká bobina má pojezd defakto stejný a i další konstrukční prvky a technická řešení jsou licenční od SLM a SAAS. Švýcarské firmy prodali licence i do dalších zemí. Takže i v roce 1953 je díky tomu E499.0 technicky velice slušný stroj na úrovni, plus-minus z poloviny je to švýcarská mašina, o tom není pochyb. Prostě v r. 1953 byly všechny ss elektriky odporové 🙂 Žádné tyristory,… Číst vice »

Georg

no kdyz mluvime o nasem uzemi, tak bych si na casovou osu dal hlavne stroje, ktere v roce 1914 prijely do mezimesti a v roce 1924 do polubneho. 🙂 a tam bych celkem i veril, ze to svetova spicka byla.
tady vzhledem k mimoradne tezkym zacatkum a uplacirovani jen na zeleznice vychodniho bloku jsem schopny verit jen to, ze v dobe vzniku nebyla koncepce zastarala. spickove stejnosmerne soucasniky bobin bych hledal ve francii.

Vbb

„byla to v podstatě 1. lokomotiva uspořádání Bo-Bo na světě“
Ale jděte, vy Šmudlo.
Už za Křižíka u nás jezdily E436.0, akumulátorové E407.0 a E417.0, v Německu třeba E44 (rok 1932)… vše BoBo.

Maros

Tento podľa Vás šrot je najmenší šrot zo všetkých 140 tiek čítajte…https://www.railpage.net/zmrtvychvstanie-bobiny-140-052/

jiný Petr

Ten text se ovšem vztahuje ke stavu z roku 2008, veškěré elektronické vymoženosti byly posléze z lokomotivy odstraněny.

Radek

Už chápu těch padesát hrubého základ ….. Bo na tomhle jezdit v tomhle století je k nezaplacení ….

jiný Petr

Co se týče nasazení moderních lokomotiv, tak málokterý dopravce v ČR jich má takový podíl jako Arriva. Větší podíl bude mít asi jen Metrans Rail.

Georg

Ceska Arriva ma jeste neco jineho nez motoraky a dve bobiny?

jiný Petr

Na nákladech Arrivy jezdí až na výjimky stroje německé řady 189.

Běžný Občan

Jenomže ty nejsou arrivy ale DB a arriva tam dodává jenom strojvedoucí. Takže bych s tím tvrzením trochu brzdil.

jiný Petr

Ale jsou to vlaky Arrivy, nejde jen o strojvedoucí.

K.L.

Nádherný kousek, doufám že si ješte pár let pojezdí.

Ondřej

Vůbec mi to nepříjde vhodné. Obstarožní lokomotiva s moderním nátěrem pro moderní současnou soukromou firmu.

Prostě chci říct, že je to jako by nasadili RTO na nějakou autobusovou linku.
Nebo provozovat taxík ve Škodě 1000 MB.
Byť má být záložní.

Petr

To ještě omlazujete Bobinu. Současníka RTO a Š1000MB provozuje na svých rychlících ČD (854).:
Současník Bobin je Škoda 1200 a Škoda 706 RO. 😀

Ale sluší jí to.

Richard P.

Cestujici se povezou ve vagonech a ne na stanovisti 🙂 , kdyz to bude stihat jizdni doby, tak im to bude sumak…

jiný Petr

S cestujícími to asi moc jezdit nebude. 🙂

Tronda

Arriva není soukromá firma, je úplně stejně státní jako ČD.

Mašinka

Tak nejak ČD nejsou státní podnik.
Je to a.s. a stát vlastní akcie. To není vlastník, ale akcionář.
Že se tak nechová, ale chová se jako Kožený je něco jiného.

Georg

vidim, ze behem obratu studujete obchodni pravo, tak nam prosim vysvetlete odlisnosti vykonu vlastnickych prav statu ve statnich podnicich a statem vlastnenych akciovych spolecnostech.
abyste to mel jednodussi, tak vam pro zacatek napovim, ze i akcionar je vlastnik… 🙂

Mašinka

Tak mi vysvetlete např. kauzu Kožený Když byl 100% akcionář a prodal vše jako vlastník, tak proč po něm jdou?

Mašinka

Např.:
Ustanovení § 71 ZOK stanoví úpravu ovlivnění, tzv. první stupeň vlivu: „Každý, kdo pomocí svého vlivu v obchodní korporaci („vlivná osoba“) rozhodujícím významným způsobem ovlivní chování obchodní korporace („ovlivněná osoba“) k její újmě, tuto újmu nahradí, ledaže prokáže, že mohl při svém ovlivnění v dobré víře rozumně předpokládat, že jedná informovaně a v obhajitelném zájmu ovlivněné osoby.“

Toto ustanovení tak dopadá přesně na případy, kdy dojde ke střetu zájmů akcionáře se zájmy Společnosti. Vlivnou osobou se může stát každý, tudíž i akcionář.

Mašinka

Obdobně soudy uzavírají s tím, že ani v případech jediného akcionáře, který současně vykonává funkci předsedy představenstva akciové společnosti, není možné ztotožnit majetek takové právnické osoby s osobním majetkem jediného akcionáře. Proto v případech, kdy předseda představenstva jako statutární orgán akciové společnosti poruší při opatrování nebo spravování jejího majetku povinnosti vykonávat svou působnost s péčí řádného hospodáře a způsobí tak na jejím majetku škodu, je trestně odpovědný za citovaný přečin.

Georg

to je zajimavy postreh, nicmene jste mohl postrehnout, ze text mluvi o fyzicke osobe a stat je osoba pravnicka.

Georg

kozeny vlastnil nejaky statni podnik nebo akciovku vlastnenou statem?
u kozeneho ale prece vubec nejde o otazku vlastnictvi, kozeny byl zlodej a tunelar.

NotGreatNotTerrible

Není nad globalizaci. Poláci koupí československý šrot od Slováků a pak ho od nich koupí německý dopravce pro nasazení v Čechii. A pak nemáme být popelnicí Evropy, když nám cpou i vlastní 60 let starý odporový krám, kterého jsme se zbavili.

jiný Petr

Tuto lokomotivu koupil český dopravce.

Martin V.

Spíš mi přijde legrační, že se na ni jednou provede polonizace, pak zase depolonizace. Čekal bych, že provedou europeizaci a od té doby bude moct jezdit po celé Evropě bez omezení. A v tom jsem se probudil. 🙂 A přitom u aut i letadel to je běžné.

Georg

asi to bude souviset s nasazenim stroje – vnitrni vykony typu pretahy plus obcasne zapujceni, na coz tento veteran zrejme staci.

Vbb

“ po celé Evropě bez omezení. “
Vezměte si globus střední Evropy a koukněte, kam od nás může dojet stejnosměrná mašina.
Nebo v rámci „europeizace“ myslíte třeba i doplnění trafa na 25/50 a 15/16.7???

Jiří Kocurek

Pozór! Ještě 1500 Vss – většina Francie. Když teda pomineme Iberský rozchod a Pobaltských 1520 mm

Vbb

A do Francie (či Belgie a Holandska, resp. Itálie) se z Čech dá někudy dojet pod 3 kV přímo? 🙂

Ryk Mat

Okay. Pomineme–li úzkorozchodné tratě, jsou v Evropě železnice provozovány na třech rozchodech a se čtyřmi napájecími soustavami. Nevím o žádném vozidle, ať už novém nebo starém, které by bylo schopné provozu po celé Evropě a domnívám se, že nic takového neexistuje.:P

PetrN

Ano, vozidlo s historickou hodnotou jsou někteří diskutující schopni nazvat „šrotem“ a „krámem“…Já žasnu, co z některých lidí je schopno vypadnout

Libor

Rozumím oběma pohledům na tuto lokomotivu. Z pohledu muzejníka, či železničního fanouška se jedná o nádherný stroj s historickou hodnotou. V expozici hystorických vozidel a na příležitostných nostalgických jízdách opravdový klenot na kolejích Z pohledu provozního se pro každodenní provoz jedná o vozidlo zastaralé. Pro obsluhu při celodenním pobytu v horkých, či chladných dnech nepohodlné. Vozidlo nedosahuje provozních a ergonomických parametrů současných moderních lokomotiv. Takže z toho pohledu opravdu může jít o starý křáp. Je na dopravci jaké má s lokomotivou plány, co od ní očekává. Je možné, že její občasné využití nebude vadit obslužnému personálu a lokomotiva požadovanou práci… Číst vice »

Ryk Mat

Už jsem to psal několikrát. Nelze zachránit všechen starý krám. Pokud by byly zachovány všechny vyrobené bobiny, pak přece nepůjde o žádnou vzácnost, ne?

Pitrys

Kraaaaaaasa…