Obrazem: Architekti dokončili návrh terminálu VRT v Roudnici nad Labem

„Architekti kladli důraz hlavně na to, aby terminál a přilehlá údržbová základna splynuly s okolím Podřipska.“
Definitivní návrh podoby terminálu vysokorychlostní železnice v Roudnici nad Labem je hotov. Oznámila to Správa železnic; návrh pochází od kanceláře Rusina Frei architekti, která loni zvítězila ve veřejné soutěži.
„Kladli důraz hlavně na to, aby terminál a přilehlá údržbová základna splynuly s okolím Podřipska,“ uvedla SŽ.
Součástí terminálu v Roudnici by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3 000 automobilů a nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy. Terminál bude napojen také na regionální trať Roudnice nad Labem – Straškov a přilehlou dálnici D8.
V blízkosti terminálu má také vzniknout údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic v tomto úseku nazývá VRT Podřipsko (úsek mezi Prahou a Litoměřicemi). Terminál budou využívat expresní vlaky s rychlostí až 320 km/h i pomalejší spoje.
Správa železnic předpokládá realizaci tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku v letech 2027 až 2030. Půjde o první úsek VRT Praha – Drážďany; druhý velký terminál má vzniknout v Ústí nad Labem.