Obrazem: Architekti dokončili návrh terminálu VRT v Roudnici nad Labem

Terminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architekti

„Architekti kladli důraz hlavně na to, aby terminál a přilehlá údržbová základna splynuly s okolím Podřipska.“

Definitivní návrh podoby terminálu vysokorychlostní železnice v Roudnici nad Labem je hotov. Oznámila to Správa železnic; návrh pochází od kanceláře Rusina Frei architekti, která loni zvítězila ve veřejné soutěži.

„Kladli důraz hlavně na to, aby terminál a přilehlá údržbová základna splynuly s okolím Podřipska,“ uvedla SŽ.

Terminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiTerminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architektiPodoba terminálu Roudnice nad Labem. Foto Rusina Frei architekti.

Součástí terminálu v Roudnici by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3 000 automobilů a nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy. Terminál bude napojen také na regionální trať Roudnice nad Labem – Straškov a přilehlou dálnici D8.

V blízkosti terminálu má také vzniknout údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic v tomto úseku nazývá VRT Podřipsko (úsek mezi Prahou a Litoměřicemi). Terminál budou využívat expresní vlaky s rychlostí až 320 km/h i pomalejší spoje.

Správa železnic předpokládá realizaci tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku v letech 2027 až 2030. Půjde o první úsek VRT Praha – Drážďany; druhý velký terminál má vzniknout v Ústí nad Labem.

Tagy Správa železnic terminál VRT Roudnice nad Labem VRT Podřipsko
128 komentářů