Obrazem: Architekti dokončili návrh terminálu VRT v Roudnici nad Labem
Terminál VRT Roudnice nad Labem, vizualizace. Pramen: Správa železnic/Rusina Frei architekti
„Architekti kladli důraz hlavně na to, aby terminál a přilehlá údržbová základna splynuly s okolím Podřipska.“
Návrh je velmi kultivovaný, ale předpokládám, že podobně jako mezilehlé stanice na HS1 nebo rurální zastávky na síti TGV nebude tato zastávka příliš využívána. Její úkol ale leží v něčem jiném: Presvědčit občany obcí, jejichž katastr VRT přetne, že z této želenice také budou benefitovat.
Proč by neměla být příliš využívána?
Pro rychlou dopravu do Prahy (a dál na východ) to bude jasná volba. Do Ústí (na západ) už bude záležet i na tom odkud z okolí dotyčný pojede, a jestli to nebude rychlejší z Roudnice po staré trati.
Po nekonečně dlouhé době můžeme mít nádraží s parádní architekturou, ale místní šotobanda má stejně kecy.
A vy tam budete trávit věčnost, nebo se budete snažit co nejrychleji vypadnout?
Což rozhodně není důvod, aby to vypadalo jako Nástupiště č. 48 na Zvonařce, vlnitý plech ve slumu.
Já si myslím, že by stačila nádražní budova ve velikosti nové budovy Ústí nad Orlicí, ať něžeru tak dvojnásobná plocha. Množství vlaků tam bude skoro stejné, autobusová zastávka je tam taky, o velikosti parkoviště si nedovolím rozhodovat, ty bych přistavoval postupně, pokud by nestačily.
Jak jste vůbec zjistil plochu nádražní budovy? fakt by mě to zajímalo, včetně srovnání s jinýma nádražíma.
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že se tady zvedá hrozný humbuk čistě na základě dojmů. Z vizošky to vypadá že je tam se vším všudy jedna kavárna a jeden infopoint, což mi teda jako nějak extrémně monstrózní návrh nepřijde.
Odhadem. Když se podíváte na forky, tak je tam modul 5×12 čtverců. Podle velikosti lidí, a podle výšky vlašťovek (cca 5 m) je modul při střízlivém odhadu cca 7* m. Takže zastřešená plocha je 35 x 84 m = 2940 m2 Zasklená (chráněná před větrem) plocha je to samé – 2 x 1,5 modulu (viz úvodní fotka)= 2205 m2 Ústí nad Orlicí jsem odměřil na Mapy.cz a pro lidi je tam chráněno cca 200 m2 Právě že tam bude jedna kavárna, tak není třeba dělat tak megalomanské nádraží. U Nehvizd velikost chápu, tam těch vlaků bude víc (dvě VRT) a… Číst vice »
A opět – proč dávat auta pod zem, když můžeme zaflákat louky obřími parkovišti pro tisíce aut…💁🏻♂️🤦🏻♂️Hlavně, že nejsou stavební pozemky pro lidi, co chtějí stavět rodinný dům 😔
Proto, že ty podzemní garáže vyjdou na miliony korun za místo. A spotřebujou velké množství energie na stavbu, betonu a drahé a náročné jsou i na provoz a údržbu (a pro hasiče, kteří do nich potřebují drahé speciální vybavení). Takže se vyplatí jen v centrech měst, kde je každý pozemek opravdu extrémně drahý a i tam v omezené míře. Ne někde kus za Roudnicí. A není parkoviště jako parkoviště, i to povrchové se dá udělat tak, aby na něm bylo dost stromů (v létě se nerozpalovalo), voda z něj se po přečištění a zbavení sajrajtu z aut vsakovala a doplňovala… Číst vice »
To mi obhájíte jedině až mi vysvětlíte, proč nemohu postavit dům na pozemku, který je uprostřed zástavby ve středu rezidenční čtvrti obklopené loukami a úrodnými poli. Taktéž veden jako zemědělská půda, ale reálně bez půdy vhodné pro pěstování čehokoli kromě kaktusu, takže žádnou vzácnou půdu neberete. Sofistikovaná dětská hřiště a sportoviště + park opodál, takže místo na hraní ani rekreaci nikomu také neberete. Cesta je lemována stromy a okolní zahrady překypují bujnou, ale udržovanou vegetací. Není tu ani ochranné pásmo vodárny. Ze dvou stran vede cesta a ze dvou stran přiléhají pozemky s domy. Ale svůj dům tu nepostavím, i… Číst vice »
To ještě k tomu v Americe policajti mlátěj černochy! A my si tady ve stínu toho plánujeme stavět rychlá spojení!
Podzemní garáže jsou součástí také.
O tom, že existují barvy, už tito „architekti“ slyšeli?
Bílá není barva?
Předpokládám, že vyhráli soutěž.
To jsou všechny barvy dohromady… 🙂
No jak se to vezme. Všechny barvy světelné jsou bílá. Mix všech barev kterými to natřou by byla černá.
VRT s terminály v polích? Jaká bude průměrná rychlost, když to bude zastavovat co 50 km? To chce asi někdo vydělat na pozemcích.
Pominu obří parkovište na úrodné půdě. Stejné u Nehvizd. To se úplně zbláznili.
Terminály mají smysl v aglomeracích. Nejlépe společná stanice s možností přestupu z příměstských vlaků či místních rychlíků.
Bude tam taky „pomalá“ vrstva, co pojede jen těch 200, a tam je zastavování každých 50km až po více než 20 minutách jízdy.
A podle mě nakonec kolem roku 2050 bude na VRT podstatná část vlaků nákladních s expresními kontejnery.
Novým účelem VRT dle stávajících plánů není vytvořit nadstavbu konvenční síti s vazbami v uzlech, nýbrž vytvořit alternativu dále rozšiřovaným dálnicím. Do polních stanic se dostanete především autem, a 50 km to má od centra aglomerace tak, abyste mohl sjet před začátkem kolony a využít vlak k jejímu předjetí. Je to zkrátka celé postavené na další expanzi automobilismu.
Tak když se kraje vykašlou objednat veřejnou dopravu do terminálů, tak víte, kde si stěžovat.
Jasně, objednatelé zruší autobus, ale být tam přípojný Bzmot InterPici, tak se někteří roztečou radostí.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bzmot,Btzx.php
Jasně, vůbec to nebude nadstavba sítě, když v Roudnici VRT mají stavět jen vnitro linky do Děčína – jedna místo současné R20, akorát v Praze o půl hodiny rychleji, druhá zcela nová přes Litoměřice. Současné nádraží Roudnice taky nemá celé město v docházkové vzdálenosti, autobus od Úštěka na terminál zajede a ten od Budyně to má i po cestě. Mimochodem jaké dálnice že mají severně od Prahy expandovat a kdy?
Budou terminály (v podstatě současná nádraží) i v aglomeracích, tohle je navíc.
Vše nemusí zastavovat po 50 km.
Jako nevypadá to spatne. na obrazku.
ale je nutne vyhazovat penize za takovehle blbiny? nebyla by praktictejsi a i podstatne levnejsi nejaka obycejna budova?
No vzhledem k vedení trati v zářezu tam nadchod nad nástupišti stejně bude muset být, umístit do něj rovnou i budovu terminálu a nestavět ji vedle mi dává smysl. Krytí nástupišť jak pro vlaky, tak pro busy před deštěm je taky velmi vhodný. No a zázemí údržby bude nějaké sklady a dílny asi potřebovat, na to ta budova se zelenou střechou vypadá celkem adekvátně dimenzovaná. K tomu malá budova pro kolejové vozidlo nebo dvě údržby, taky jednoduchá a funkční, žádný extrabuřty. Mě to přijde docela adekvátní a rozumný, každá budova má charakter odpovídající svý funkci, Všechny jsou příjemný na pohled,… Číst vice »
Ano? Povšiměte si modrého zábradlí vpravo dole! https://fd09b8ce93.clvaw-cdnwnd.com/21f0d94304a22636adaa40a06e41effd/200000421-7ff6b7ff6e/WhatsApp%20Image%202020-06-12%20at%2014.56.00.jpeg
Zvonařka č. 48
Ano, vím že to je opačný extrém, ale vždycky to může být dražší a vždycky to může být levnější.
V Roudnici nestaví écéčko, ale bude tam stavět TGV.
Ne, jak jste na to přišel? (bez ohledu na to, že tam budou třeba i ty TGV jezdit, ale budou hlavně projíždět)
tady je navrhované linkové vedení: https://www.spravazeleznic.cz/vrt/priprava-a-technologie
Proč proboha bude vysokorychlostní vlak zastavovat po výjezdu z Prahy hned v Roudnici? To moc vysokorychlostní nebude když bude stavět v každé vesnici
Nebude… jen par vlaku tam zastavi… expresy budou stavet az v Usti, ev. az v Drazdanech, pokud nebude trat pres Usti…
Kdyby aspoň V Roudnici, leč toto je U Roudnice. Je to služba pro lidi, kteří se dále rozvezou svými auty, aniž by je tahali do Prahy. Nějaké cestování úplně bez auta není bráno příliš v úvahu. Každý musí chtít auto…
Něco jinýho je auto ve městě, něco jinýho na venkově. Jinak ale předpokládám, že tam bude možnost přijet busem, nebo třeba na kole…
Ona tam bude zajíždět asi i ta lokálka nebo po modernizaci (elektrizace) i linka osobáku od Ústí.
Ne každej má na dvoře vlečku a soukromu 810..
Z Roudnice pojede rychlík, místní to budou i nadále mít na vlak kousek. EC jim tam stejně nestavěly.
Rychlík z centra města jezdit už nebude. Max nějaký Sp. A z Roudnického největšího sídliště to bude na nový terminál úplně stejně daleko.
Protože tam budou zastavovat vnitrostátní rychlíky (200 km/h) pro obsluhu území. Echt vysokorychlostní vlaky (s v max 250-320) budou zastavovat až právě v Ústí.
Super, že se myslí i na parkovací stání. Mě vždy strašně baví, jak si každý myslí, že na vlak si má cestující dojet MHD.
To asi nikdo nerozporuje, ale i ta VHD je dulezita a jeste dulezitejsi je provazani s navaznymi zel. tratemi,…
Přesně tak, logicky by to měla být první volba, až pak dojezd autem. Přijít pěšky či dojet na kole z bližšího okolí by měla být samozřejmost. Jenže by pak někdo třeba nekoupil auto…
V zimě, či dešti se silným větrem pojedete na kole? Fakt?
Ač to člověku, který to nezažil, zní divně, zima, vítr ani déšť nejsou nepřekonatelná překážka pro jízdu na kole, pokud je adekvátní infrastruktura. Viz Nizozemí nebo Kodaň – jsou to placky u moře, déšť a vítr tam maj velmi často a to i při teplotách kolem nuly, přesto na kole jezděj furt – protože když je dobrá infrastruktura, člověk si zvykne a nestojí mu za to zvyky kvůli počasí měnit. A co se týče zimy, tam je dobrej příklad Finsko a Oulu – město kousek od polárního kruhu. Který má super infrastrukturu a do detailů vymakanou zimní údržbu. Takže jim… Číst vice »
V zimě v pohodě, ve větru dá se. V silném dešti už nee. 🙂
Dá se i v silném dešti, nemluvíme o celodenním výletu, ale o utilitárních cestách do 5 km (do 10 na e-kole), tedy cca 1/4 hodině, 20 minutách… Na kole, které je na to stavěné (tedy ne superlehká silnička nebo naopak sjezdovejs speciál bez blatníků) a na odpovídající infrastruktuře (s minimem louží, bez kropení koly aut z jejich louží, atd.).
Každá si pod silným deštěm může představit co chce. Když jet potřebuji, tak jedu, ale jinak se rozmýšlím.
Cyklista mezi běžkaři?
Už dlouho tady v nížině nebylo tolik sněhu, aby se dalo vyjet na běžkách, aniž by člověk riskoval jejich poškození.
Jako deti s rodici si pamatuji takove ty plastenky co se vesli i do kapsy…
V Nizozemsku větry ze Severního moře vcelku běžně dosahují rychlosti 70 km/h a lidé tam v nich na kole jezdí. 170 km jižně od severního polárního kruhu v Oulu se také na kolech jezdí. Nemůžete se domnívat, že všichni lidé se budou chovat podle vašich představ. Zdaleka ne každý je zdechlá troska. https://youtu.be/Uhx-26GfCBU
Od oka mi to přijde větší než Ostrava-Svinov (nebo aspoň srovnatelné) s tím, že cestujících bude tak 1/10, jestli vůbec.
Chtělo by to mapu s přesnou polohou. Že by někde zde?
50.3774939N, 14.2488531E
50.4063991, 14.2341617
Tady, je to už i na mapách. https://mapy.cz/s/dodetamebo
Hehe, takže ani ta vazba lokálkou od Roudnice či Straškova nebude. Něco jako Nehvizdy od Čelákovic či Českého Brodu. Prostě obří parkoviště vedle dálnice. Jediná možná kombinace vlak+auto(bus, možná). Stávky za levný benzín a úlevy na auta. 🙂
Bude! Zazůmujte si pořádně na téhle mapě: https://mapy.spravazeleznic.cz/
Kacířská myšlenka vzhledem k tomu že na trase do Ústí nás čeká přes středohoří slušný tunel o kterém se všichni dohadují tak aby to nakonec nedopadlo tak že vlak přijede z Německa se staví na dočasné zastávce plus mínus Chabařovice pojede dál směr Teplice most a tam najede na novou trať na 200 až 250 směr Praha. Zní to šíleně ale mohlo by to být rychlejší než přes Ústí a po staré trati
Chabarovice nedavaji smysl, ale klidne muze byt trat do Teplic jako vnitrostatni VRT a v Usti nestavet vubec, mezinarodni by pak staveli az v Drazdanech, z Teplic by mohla navazovat regionalni trat do Usti, ev. z Roudnice… Kdyz uz kacirska myslenka, tak spise takto…
Teplice jsou vetsi nez Chabarovice, technicky to bude do Teplic a sev. cech vyrazne kratsi…
Usti by ale prislo a vetsinu vlaku, coz neni iplne zadouci…
Vám se Ústí zdá malé? I Kotěhůlky v Jižních Čechách mají každé dvě hodiny přímé spojení s Plzní. Já jsem rád když pravidelně z nich jezdím kousek za UL tak že přestupuji jen dvakrát + MHD nebo os. vlak, ale poslední dobou ( tedy s novým GVD a zejména zpět) je to porod taky.
Pokud tam není odpovídající přestupní spojení a návaznost tak je to celé o ničem a můžu tahat auto. Což nechci kvůli tomu, že v pátek po práci jsem rád, že jsem rád.
Ústí ne, ale Chabařovice? No, aspoň by se tam možná dostali vlakem, když už si zrušili tramvaje. 🙂
V Chabařovicích a tramvaje? Máte nějaký zdroj?
Tam zrušili hlavní trať, protože v jejím prostoru vznikl velkolom.
Urcite ne, ja povazuji za nejlepsi to, aby trat vedla primo pres Usti – nove nadrazi Centrum, a pak dal do Drazdan a Teplic… je to nejlepsi reseni… ale porad to neni jasne, zda to tak bude…
To navrhoval stavitel fabrik? Jednoduse kostra pro fabriku, kde mel bejt asi sklad, jen to nechali ve stavu te „kostry“ a rekli tomu terminál 😀 kde sou ty doby, kdy se uměli navrhovat nádraží.
opět předimenzovaná betonovo skleněná budova. autor očekava nárůst průměrné výsky cestujících na 5 metrů? bílí beton? zapomeňte , za půl roku to bude plné pavučin , holubů , ptačích hovínek , čáranic sprejrů , a u skleněných obřích stěn mrtvolkami ptáků – než se zdecimuje populace . kde se ti pseudoarchitekti líhnou? to neumí nikdo z nich nakreslit opravdu budovu , která bude k okolí ,,ohleduplná ,,? každý se chce předvést něčím co ohromí a takhle to dopadá . vždyť to má být dle budovatelů jen zastávka kde cestující pobude jen pět minut. tak na co tohle? no a nezbytné… Číst vice »
To je kostra skladu z fabriky ne?
, ano , ta strana co není zavezena zeminou je tobu podobná , – ještě jsem zapomněl na světelný smog , který určitě prosvětlené interiery budou nekontrolovatelně vyzařovat
Souhlasím s váma, že je to megalomanské.
Z mého pohledu tam bude zima (vysoké stropy) nikdo se tam nebude snažit zdržovat, rychle přestoupí na další dopravu.
Vnímal jste někdy vliv výšky prostoru na celkový dojem z místa? Zkuste se nad tím někdy zamyslet, u nádraží jsou vysoké stropy téměř pravidlem.
Architekti měli hlavně klást důraz, že to bude jen občas využívaná zastávka a nedělat z toho takovou megastavbu.
VRT za desítky miliard a občas využívaná zastávka… No, při její poloze je to možné, ale až dotlačí další tisíce lidí do aut, možná zabere lákavě velké parkoviště a možnost vyhnout se kolonám blíže Praze. 🙂
A tak přijedou do Prahy vlakem a ne autem. …no jo, aha řidiči ve vlaku a vražda v kostele.
Je to pěkný, no, ale zbytečná stavba. Vysokorychlostní železnice má smysl jen na opravdu dlouhé trasy. Tedy zastávka pouze v Ústí a pak až v Drážďanech.
A lidi z Roudnicka pojedou na ten vlak do Drážďan do Prahy nebo do Ústí? Neztratí tím pro ně VRT smysl? Že VRT je potřeba kvůli dlouhým trasám a ne kvůli krátkým přískokům souhlas, ale to samozřejmě neznamená, že by na ní nedávaly někde smysl i zastávky relativně (na poměry VRT) kousek od sebe. Jen to, že nemá smysl ji stavět primárně pro cesty mezi takovými blízkými zastávkami. Pokud se mezi nimi bude pár lidí chtít stejně svézt, ničemu to nevadí. Pokud by takových bylo moc a jejich počty tak dělaly problémy a blokovaly cestující na těch dlouhých trasách, pro… Číst vice »
Zatímco z Prahy do Karlových Varů přes Ústí či Plzeň to smysl dává, že. 🙂 Roudnice může dojet standardně do Ústí nebo Prahy, podle toho, kterým směrem pokračuje dále. Navíc je to zastávka v polích, kam budou muset dojet. Chápal bych, kdyby byl někde sjezd pro rychlíky do stanice ve městě, kde je přirozený uzel s vazbou na další spoje. Ale vyrábět nový uzel v polích, kam bude potřeba lidi vyvážet?
Pokud se nepostaví VRT Poohří, tak i VRT přes Ústí zkrátí jízdní dobu do Varů o půl hodiny.
Sjezd bude až na Litoměřice/Lovosice, protože to lámat už do Roudnice je technicky nelogické.
Kdyz do Varu neni poradna trat (coz je skoda), nesmi ji mit ani jinde?
V tom případě chci terminál i u Malešova, protože bydlím kousek od Kutné Hory. Chápete, co říkáte? Říkají vám něco spádové oblasti a přepravní proudy?
Je navržen k prověření terminál v Pučerech. Já bych ho ani neprověřoval a rovnou postavil, ne takhle megalomanský jako tenhle v Roudnici.
Taky tam expresní linka stavět nemusí, ale počítá se s provozem i kategorie cca běžného rychlíku. Nějak se lidi musí do hlavních uzlů dostat.
Správně, do uzlů. Ne na pole! K čemu bude lidem z Roudnice, když je rychlík namísto ve městě vyhodí uprostřed lánu řípy či pšenice (a nově především asfaltu a betonu)? Jasně, některé vesnice to budou mít blíže, odněkud lidé nově zvolí místo autobusu auto (když dostanou parkoviště), zruší se vazba na lokálku od Straškova, již bude možno zrušit, zkrátka samá pozitiva. 🙂
Přestoupí na následující veřejnou dopravu (vlak, autobus) nebo když si tam ráno nechají auto, tak zase do něj. Když ten terminál nebude, nebudou mít lidi tuto možnost.
Lokálka do Straškova by měla být i kvůli vedení VRT přeložena, takže žádné rušení. Viděl jsem i návrh linky osobního vlaku od Ústí vedenou přes Roudnici a ukončenou právě na terminálu.
Jen s těmi vašimi návrhy by jste VRT neuživil a nevyužil. Nestavíme VRT pro jeden vlak za hodinu, víc se toho do Němec neuživí. Takže další vlaky budou z vnitrostátních linek.
A povedou k tomu i koleje?
A budou tam často vystupovat i lidi? 🙂
Ze fšech stran.
Ne, podobně jako nevedou lokálkové koleje k nádraží v Přerově, takže se tam lidi nedostanou.
Budova celkem asi ujde, je to jednoduche, ale vnitrek tedy kazi ta tuctova ventilace v tech rourach… to neslo udelat jinak??
Vzhledem k charaktery ciste osobni dopravy, me jeste prekvapuje obri zazemi z paletami a kamiony, na to nejaky duvod?
To je zázemí pro údržbu VRT
Další část údržby kolejí na silnice, další plus pro železnici. 🙂
Místo toho kamionu teda pojede půl vagonu upevňovadel, pojede to 80 km/h, potáhne to veselá kráva a zabije to trasy expresů pro až 2000 lidí.
Vzhledem k tomu,jak dlouho se staví a konec je v nedohlednu třeba D11, pražský okruh a železnice na spojení letiště a Prahy…myslím že naše generace se toho nedočká.
Staví se to všechno dlouho, prodlužuje se to a kdo ví jestli to poslední prodloužení je opravdu to poslední, ale všechny tyhle věci (možná kromě okruhu) už mi nepřijdou reálně v nedohlednu.
D11 je celkem v dohlednu. Zbývá rozestavět dva úseky a na jeden už běží výběrové řízení.
Tady už beztak máte D8, tak co. A na letiště můžete dodrandit aut(obus)em po Evropské. Je to už celkem jedno. Navíc si nejsem jist, zda „obsluha“ Roudnice z polí je něco, na co máme s nadšením čekat. 🙂
Tak jeden z plánů již máme, teď už zbývá jen maličkost – postavit.
Tak za dvacet let navidenou v diskusi👍🙂
Postavit to je celkem jednoduché, tady v Česku spíš bojujeme s fází „schválit“.
Nikoliv, ještě potřebujete pozemky a stavební povolení. Taková banalita s marginalitou, žejo.
Projektovat nádraží, když nemají ještě schválenou trasu tratě ani v zásadách územního rozvoje kraje a obce se proti ní bouří, je poněkud předčasné. Vsadím dolar proti fazoli, že nakonec bude vše úplně jinak.
V článlku se píše: „Architekti dokončili návrh“ = architekti dokončili studii. Že bude vše nakonec úplně jinak je více než možné, vždyť na vizualizacích zcela chybí modré zábradlí.
Tak v územní rezervě tady ten úsek je, na rozdíl od úseku následujícího.
Tenhle terminál mi nedává vůbec smysl ten počet lidí pro které bude představovat významně lepší než terminály Vlv Praze nebo Ústí. Navíc podle plánovaného linkové vedení tam mají stavět pouze vnitrostátní linky. Vážně musí být terminál každých 40 km?
Nemyslim, ze tam bude stavet kazdy vlak, spise par vlaku za den,…
Logičtější by byly sjezdy do Roudnice, které by mohly využít rychlíky. Nebo jestli rychlíky přestanou obsluhovat Roudnici přímo, případně budou rozděleny do dvojnásobného počtu vlaků poloviční délky, nebo jedna polovina z nich pojede tam da druhá onam…
Bohužel sjezdy do Roudnnice by byla zajížďka. Do Roudnice doufám, že budou přípoje regionálním vlakem a i nějaké autobusy.
Každou půl hodinu je „pár“?
A jak jinak chcete obsluhovat přilehlá území, když ne nějakými terminály po 40 km?
Jen vnitro vlaky je málo? Obsluha á 1/2 hodiny v každém směru je slušná!
A to si pasažérští nádražáci platí ze svého?
Nekrmte trola!
No nicmoc teda. Jakýsi prosklený kýčovitý hranatý bunkr. Z venku hrůza, vnitřek celkem ujde. Se zase někdo vyřádil za pořádný balík.
Vzhled je váš subjektivní názor, vymlouvat vám ho nebudu.
Stěžovat si ale na to, že na stanice VRT se dělá architektonická soutěž je silně pokrytecké a smutné. Řvali jsme, když se soutěže nedělaly a teď budeme řvát, když se konečně dělají? Fakt ne.
Posaďte se prosím a buďte rád za to, že se někdo v Česku, v tomto nevděčném prostředí, začal po letech hrůz snažit o architektonicky kvalitní řešení.
Jenže alespoň pro mě není problém v architektonické soutěži ta je v pořádku. Pro mě je problém že všechny tyto terminály jsou zbytečně megalomanské stavby na to že budou pouze zastávkou regionálního významu.
Samotný terminál by mohl být třetinový a stačil by.
To upřímně nedokážu objektivně posoudit. Nezbývá mi než věřit studii a zase mi nepřijde, že by se jednalo o nějak extrémně velký prostor. Vlastně docela adekvátní pro obsluhu toho P+R a autobusových linek:)
O tom se každopádně komentář EC104 vůbec nezmiňoval, pojednával čistě o kvalitě návrhu.
A víte, že ti zobrazení listnáči, co máte na tom obrázku kryjící obří parkoviště celistvé od okolí odlišné barvy, jsou každý rok skoro půl roku jsou bez listí?
Vizualizace jsou jako Troškovy filmy. Tráva je vždycky zelená, obloha modrá a sluníčko svítí 😀
Nicméně to listí mají nějakou náhodou zrovna v době, kdy je nejvíc potřeba tu plochu stínit a ochlazovat.
Napadlo mě, že by nebylo od věci se zamyslet nad možností propojit tento VRT terminál s tratí na Louny v Budyni nad Ohří…nevím jestli by bylo možné to vzhledem ke klesání technicky provést, ale vzhledem k tomu, že VRT směr Louny a Most se nezačne (dle současného tempa SŽ) stavět dřív než za 20 let mohlo by toto být jednodušší, rychlejší a levnější řešení s celkem dobrou dobou cesty do Prahy např. právě z Loun.
Viz mapka:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&dim=6461267ab4caa524aeead638&x=14.1852582&y=50.4015081&z=14
Nápad zajímavý a technicky asi proveditelný, ale bojím se že to neprojde. Pokud by měl být v terminálu Roudnice přestup, nebude to zdaleka tak atraktivní jako přímý bus z Loun do Prahy (byť jen někam k metru). A pokud by to byly přímé vlaky, je potřeba trať do Loun elektrifikovat (i když taková VRTková BEMU by byla zajímavá), uzpůsobit pro příslušně dlouhé a těžké soupravy, nejspíš přidat místa na křižování s regionální dopravou… a to už asi někdo řekne že na tu novostavbu VRT odbočky se prostě raději počká.
Klesání pro provoz osobních vlaků může být poměrně slušné, takže realizovatelné to celkem je. Na sedmi kilometrech zvládne osobák při rychlosti okolo 100km/h vyšplhat i skoro 180 výškových metrů, takže o nějakých 60m bych se nebál.
Hlásím, že se mi to moc líbí.
Jen si nejsem jistý, jestli je něco takového na VRT Norimberk – Ingolstadt na zastávkách v Allersbergu a Kindingu.
Čistě VRT stanice Limburg Süd je taky poněkud prostší a sdílím ten názor jestli terminál Roudnice není zbytečně velký. Ale je fakt že těch autobusových linek (plus vlak směr město) tam bude asi relativně dost.
No se pak divíme, že u nás všechno stojí bžilion… Kromě tedy obvyklého předražování všeho nedostatkem konkurence. Proboha, stavíme železniční trať v 21. století. Neletíme na Mars.
Jenom aby byly také využité. A s tím městem, každý přestup (a komplikace použití vůbec) navíc je riziko…
Taky se mi zdá tenhle terminál hodně předimenzovaný, právě z porovnáním Limburku a Montabauru. I když tady se dá předpokládat, že tu vlaky budou stavět častěji.
To mi nepřijde – jo, mohlo by to být nižší, ale pak by to působilo při té šířce asi hodně stísněně. A ta šířka bude potřeba vzhledem k tomu, že tam bude potřeba jak nerušený průchod, tak místa k sezení, toalety, eskalátory a výtahy na nástupiště z toho taky ukousnou (i když třeba ty místa k sezení můžou být samozřejmě mezi nimi). Díky převýšení toho prostoru to taky bude pocitově přehlednější, což je dobré pro bezpečnost. Vestavět to do nadchodu, který je tam stejně potřeba mi naopak přijde jako úsporné řešení. Jasně, musí to pak být sakra velký nadchod, ale… Číst vice »
Krásná stavba. Škoda jen, že někde není popis změn proti návrhu, jako to bylo u Nehvizd