Obrazem: Alstom má hotový první vlak z obří zakázky pro španělské dráhy
Nové jednotky přinesou zásadní proměnu příměstských železnic v Madridu, Barceloně a Valencii.
Společnost Alstom dokončila první vlak Alstom Coradia Stream HC pro španělské dráhy Renfe. S 201 jednotkami určenými především pro příměstskou dopravu v Madridu a Barceloně jde o největší zakázku na nová vozidla v historii španělského dopravce i závodu Alstomu.
Nové šestivozové jednotky se vyrábějí v závodě Santa Perpètua u Barcelony. První jednotky už prochází testováním a předepsanými zkouškami. Alstom kvůli velké zakázce přijal do katalánského závodu 500 nových lidí a očekává příští a přespříští rok nejvyšší objem výroby v historii firmy.
Nové jednotky budou šestivozové, z toho dva vozy budou dvoupodlažní. Pojmou 900 cestujících, Budou nasazovány na příměstské spoje v Barceloně (Rodalies) a Madridu (Cercanías). Od nových vozidel si dopravce slibuje výrazné zvýšení kvality cestování. Až se rozjede sériová výroba, počítá Alstom s dodávkou 3-4 jednotek za měsíc.
Na každé straně bude mít jednotka 12 dveří, které jsou podle výrobce rozmístěny tak, aby maximálně urychlily pohyb cestujících. Čas určený pro nástup a výstup ve stanici by tak měl být kratší a španělský dopravce od toho očekává další zvýšení přepravní kapacity na příměstských linkách. Vlaky budou přizpůsobeny i lidem se sníženou mobilitou, obsahují oddíl pro vozíčkáře a multifunkční část pro přepravu kol, zavazadel a kočárků.
Španělská Renfe kupuje od Stadleru a Alstomu příměstské vlaky za 64 miliard
Technicky budou vozy vybavené stejně jako dosud vyráběné jednotky tohoto typu. Novinkou budou systémy pro sběr dat obsazenosti v reálném čase. Dopravce tak bude moci celou flotilu monitorovat a operativně nasazovat posilové spoje.
Obrazem: Barcelonský Alstom chrlí metra, vlaky i tramvaje. Učí se také v Česku
Alstom už ze zakázky vyrobil první tři jednotky, které čeká v příštím roce homologace pro španělský trh. Následně začne sériová výroba zbylých 198 souprav, španělské dráhy Renfe obdrží každý měsíc 3–4 vlaky.
Jedná se o největší zakázku v historii španělský drah. Celková hodnota je 1,8 miliardy eur a zahrnuje i následné dodávky náhradních dílů a údržby části flotily na 15 let. Celkem 137 jednotek bude jezdit v Madridu, 49 v Barceloně a 15 ve Valencii
Renfe současně nakupuje další jednotky ještě od Stadleru a CAF.