Obrazem: Alstom má hotový první vlak z obří zakázky pro španělské dráhy
Nová jednotka Alstom Coradia Stream HC pro španělské dráhy. Foto: Alstom
Nové jednotky přinesou zásadní proměnu příměstských železnic v Madridu, Barceloně a Valencii.
Tak hlavně jestli pak Renfe konečně objeví taktový grafikon, když se jim uvolní spousta jednotek, to je pro ně stále na velké části sítě „Španělská“ vesnice.
Mě zarazilo toto “ Novinkou budou systémy pro sběr dat obsazenosti v reálném čase. Dopravce tak bude moci celou flotilu monitorovat a operativně nasazovat posilové spoje”. Jde ve Španělsku vyslat posilové vlaky a u nás nejde. Možná by stálo za to, mrknout se jak mají nastavenou smlouvu o dopravní obslužnosti. Protože u nás dopravce neudělá nic navíc aniž by to měl ve smlouvě s objednavatelem. Viz například v současnosti naprosto nedostatečná kapacita osobních vlaků okolo Sázavy, kdy se do vlaků cestující jednoduše nevejdou. Situace se opakuje každý rok a dopravce ani objednavatel s tím nic nedělá. A v jiné zemi… Číst vice »
Sázava? Nejsou vozy, nejsou lidi a kapacita tratě je vyčerpaná. 810 které tam jezdí jsou naprosto nevhodné. Dokud jezdily 8 dveřové Bai, tak byla kapacita dostatečná.
Tak reko bangle s 2-3 Bdtn by se snad někde vyhrabaly. Do toho se ty skupiny turistů, cyklistů a vodáků v pohodě vejdou. Jen to jaksi bude stát více než krabička s jedním nebo dvěma přívěšáky, a v tom bude asi ten největší problém. Už takhle je docela zajímavé, že se zde drží víkendová klasika se třemi patry, byť zkrácená do Zru. 😀
Nedrží se s patry ale honekry.
Jo, bývávalo. Teď na Želivce nově jezdí 3x ex. havlbrodské Bdmteeo. 🙂
A bývalý radní pro dopradu Kupka, který tu kapacitu takhle paskvilně objednal, je díky lžím ve volební kampani o nezvyšování daní ministrem.
Kdy k té objednávce došlo?
Ať už to bylo kdykoliv, pan Kupka byl radní pro silniční dopravu.
Znáte to, tisíc lží, to by nedalo aby laespoň 1 z nich byla pravda, tak rovnou odsoudit i za těch 999 křivých obvinění.
Proč má dvoupodlažní vůz jinou výšku dveří než vůz jednopodlažní?
Aby se do něj nacpalo co nejvíc lidí. Taky mě to prekvapilo, ale proč ne – když je dopravce schopen zajistit stálou sestavu a orientaci vlaku, dají se informace o řazení zanést i do informačního systému nebo namalovat na nástupiště, a každý se může na nástupišti postavit na místo dle svých preferencí.
Protože v patrových vozech jsou stejně schody, tak jsou dveře posunuty nad podvozky pro zvýšení kapacity, ale budou mít schod. Zbytek vlaku bude bezbariérový. Patra jsou symetricky uprostřed vlaku, takže bezbariérová část zastaví vždy na stejném místě.
Proč je poslední dobou tolik částečně dvoupodlažních souprav? Já myslel že problém z éry Krakenů byly už překonány.
Třeba u Desira HC je to kvůli nízkopodlažnosti – většinová německá výška nástupišť je 760 mm, což je super pro jednopodlažní vlaky, ale u patrových se pak musí zase slézat dolů. Takže Desiro HC má krajní články bezbariérové a prostřední naopak optimalizované na kapacitu.
Alstom je ale divný. Takové Omneo (Régio 2N pro SNCF) je vyloženě podivné, a opět jsou bezbariérové jen krajní články, ovšem tentokrát na 550 mm.
Tady u té Coradie Stream HC je fakt srandovní ta dvojí výška dveří, přičemž nástupiště cercanías mají standardní výšku 900 mm.
Tak nízkopodlažnost je u španělských Cercanías/Rodalies těžkou novinkou, ani jedna jednotka nemá všechny nástupní prostory bezbariérové. Zpravidla bývá nízkopodlažní pouze prostor okolo záchodu (jako naše Regionova) a do zbytku jednotky je nástup jako do tanku. Jednotky Civia to takto mají z výroby, 446/447 to bylo domontováno až vrámci modernizace. Patrové jednotky v Madridu a v Barceloně nejsou nízkopodlažní vůbec.
No trakční výstroj je třeba někam nacpat. Do jednopodlažního vozu je to jednodušší, protože se to dá na střechu. U dvoupatrového vozu to musí být na úkor prostoru pro cestující.
V případě toho krakena to bylo ještě horší, výzbroj byla umístěna na úkor cestujících v jednopodlažním voze, ne dvoupodlažním…
Taky to byly osmdesátý léta, přece jen od dob RVHP je dostupná jiná technika 🙂