Obrazem: Alstom Lint po bohemizaci i jednotky Arrivy v nové barvě
Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky
Společnost Arriva vlaky představila veřejnosti první vlaky Alstom Coradia Lint, které ji poskytne společnost Leo Express Tenders. Motorové jednotky prochází
Mohli by to nasadit i na expresy do nitry, ked tak aspon v lete kvoli klimatizacii, lebo v lete ked su horucavy tak sa v tych vlakoch co chodia naozaj neda vydrzat
@Jan Sůra: Měl byste i čísla předaných jednotek 845?
Ale že to modré tričko panu Miklendovi sekne, že? Snad jenom u kalhot a obuvi by za úvahu stála obměna. Z RegioJetu a LeoExpressu musí obé hodně zatouchat.
Pane Sysle, vy budete kvalitní úd 😉
Ty linty vypaji dobře. Ale ty 845 vypadají otřesně .. šrot z raichu
Těm 845 dispečerský aparát CDP říká splašené trubky :-). Jestli i na těchto budou stejné problémy s WC jako na lince do Nitry tak se cestující maji na co těšit.
Na těch starších 845 jsou původní německé hajzle na které tu nejsou k dostání náhradní díly a navíc stojí pěkně za prd.
Na těch novějších jsou už nové české hajzle jaké jsou třeba v pendolinu. Takže pokud to někdo úmyslně neucpe (což se dělo celkem často) tak by to takový problém být už neměl.
jako český Scheiße je víc grosse než germánský?
Čili ucpávání hajzlu (předpokládám nebiologickým odpadem tuzemským občanstvem) je častou závadou? A jaké máte řešení? Vrátíme se opět k díře ke kolejím? No tvl…
„Takže pokud to někdo úmyslně neucpe (což se dělo celkem často)“
Jak moc musí mít někdo v hlavě nasráno, aby udělal tohle?
Hodně! A největší průšvih je v tom, že ty sračky vyměšuje zrovinka na vlakovém WC externího dopravce.
O záchodech v Pendolinu bych raději pomlčel, každý člen vlakové čety musí za jednu jízdu Pendolinem resetovat nějaký záchod v průměru tak 3×. 😀 Ale po restartu jsou naštěstí zase ready.
Včera slyšeno od civilních cestujících na nástupišti při příjezdu Desira na ML. Jé jede červeňáček, pojedeme rychle. Hlemýžď dneska nejede. Takže u civilů je 845 hlemýžď.
845 jízdní doby zvládá i se svou dynamikou
Tie jednotky sú od Alstomu, ale volajú sa Coradia Lint.
Omlouvám se pokud jsem někde něco přehlédl či nedohledal, ale Vsetín – Púchov bude jezdit co? Taky Lint co Vsetín – Karlovice nebo tam pošlou nějakou elektriku?
Možná jsem něco přehlédl já. Vaše otázka patrně směřuje na spoje Vsetín – Střelná, tedy uvedeným směrem, ale ne až do Púchova. Dále jsou v návrzích JŘ spoje Vsetín – Bylnice.
Vsetín a Púchov mají nadále spojovat expresy z Prahy (Valašský expres), objednané Ministerstvem dopravy a zajištěné ČD.
Linku Púchov – Horní Lideč zajišťuje ZSSK.
Rozdupali přímé spojení střelnou – Přerov vocasi
Rozdupali toho víc. Už nebude ani spojení Horní Lideč-Puchov. Arriva po Střelnou a ZSSK po Strelenku. Do Puchova už jedině rychlíkem.
Stě mneli spojení ale my vám ho radši zrušíme ..byste ještě někam chtěli jezdí stě normální
Přesně tak.Přímé spoje rozkouskovat se mi nezdá jako dobrý tah.Tímto, že to rozkouskuji asi lidi do vlaků nedostanou, jak měli původně v plánu.
To je lež, v návrhu nového JŘ samozřejmě osobní vlaky Púchov-Horní Lideč jsou…
Návrh je na jen návrh…..
skutečný jde může vypadat jinak
Vy se pořád díváte na staré verze návrhů. Realita je úplně jiná. Podívejte se na článek jak v plzni rušili to výběrové řízení v diskuzi jsem dával odkaz na nový jízdní řád. Třeba se ještě do změny grafikonu něco změní, ale tohle je aktuální.
Realita je taková že ty vlaky pojedou. I slovenská strana s nimi normálně počítá a jsou v SK konečném návrhu. Maximálně budou nějaké omezení krz výluky.
Tak si počkejte až to vyjde oficiálně. S vama je to asi těžké
Pane Valašák, Vy jste tvrdil názor „Už nebude ani spojení Horní Lideč-Puchov“ (a píšete že máte i odkaz s návrhem jízdního řádu). Vy se stydíte prokázat své tvrzení???? Nebo jste se spletl????
Důkaz je zde – uniklý návrh jízdního řádu: https://www.uschovna.cz/zasilka/QQ5D7T24FE9LWB6C-EI9/
Pro -TR-: To co jste linknul je slovenský JŘ viz popisky sloupců. Jak víte co je to za verzi (=kdy vznikl tento návrh)?
Tahle verze je z 23.9.2019.
Jo, mate recht, to sem blbě pochopil ten Vsetín-Púchov, nicméně jak tak koukám na jř k trati 280 tak tam je H.Lideč-Púchov psaná Arriva (soudě z poznámky 3 v onom sloupci), tak nevim, jestli to je překlep nebo pravda..
Arriva bude jako dopravce na české straně, tak jako dnes ČD.
A jinak, nechápu proč by ty vlaky neměly jezdit. Asi nějaké typické řeči typu „Máňa povídala“, „Na odborech říkali“ a podobně.
Ty jsi dobrý odbor si myslím. Protože se nedomluvili ZSSK s krajem na ceně. Arriva měla jezdit do Puchova
Slováci chtěli samozřejmě prachy za užívání dopravní cesty po arrive a arriva chtěla po kraji ať jim to uhradí. Botkovi se to zdálo hodně tak to zatím dopadlo tak jak to dopadlo. Chápeme nebo ne
Kromě toho, že úhrada použití DC (a tedy její zohlednění v prokazatelné ztrátě) se snad týká každého dopravce, tak proč by měl Zlínský kraj hradit náklady vzniklé na slovenském území a v objednávce slovenského subjektu? Nadto změna dopravce v objednávané dopravě neproběhne jen tak ze dne na den, Arriva by taky musela uvažovat (a včas si zajistit) náležitě vyšší počty vlaků (nahradit poschoďové elefanty…). Provoz na licenci Arrivy mezi HLidčí a státní hranicí je jen určitou administrativní záležitostí… A jinak zásadní změny oproti návrhům ze září opravdu nehrozí. Už i oproti stavu z jara se změnilo snad jen to, že… Číst vice »
No já se úplně původně ptal proto, že mi přišlo divné, že celý elektrifikovaný úsek bude jezdit diesel, ale už se to řeší pod jiným článkem, tak zde navrhuji v diskuzi nepokračovat 🙂
Ta tyrkysová vypadá na dopravní technice dobře, již známe z Ostravy.
Jsem zvědav, jak dlouho jim ty jednotky z německých kopřiv pojedou 🙂 (LE je druhy pronajímatel a dává to arrive) vypadají po opravě pěkně, musím uznat 🙂 ale pronajem od Němca, za dlouho odstavené mašiny a + LE dalo za kompletní opravy + mirel.. divné 🙂 pořád to je od Němců, i když jim to opravili 😀
Jak se poznají německé kopřivy od těch českých? Nejden současně provozovaný vlak v barvách ČD si kopřivama prošel. A pak Parsem, ale to je jiná písnička, taková veselá žlutozelená.
Jak se poznají ? Tak to náhodou vím naprosto přesně :-). A to z praxe. U nás máme oboje a ty naše jsou mnohem méně poruchové :-).
Alstom Lint, které má nyní Leo expres, do poslední chvíle jezdily na spojích Hex (Harz – Elbe Expres).
Takže žádné kopřivy.
Kdyby takto u nás vypadaly všechny vlaky pro motorovou trakcí, to bylo hej.
Jen jestli to není tím, že se blokovací zařízení dvěří pokazit nemohlo. Bylo před mnoha léty odebráno!
Před nějakým časem jsem na trati zaznamenal podivný vlak, kdy Bobina v modrých barvách, táhla vrakoviště z DE a když píšu vrakoviště tak myslím vrakoviště. A pak se objeví tento článek s těmi to obrázky. No netvrdím že jde o to vrakoviště, co jsem zahlédl, ale i tak potěš nás pán bůh ….. Jedinou útěchou mi je, že tím nemusím jezdit. Tím nechci říct, že by to snad mělo být špatně opraveno, ale v minulých dnech jsem navštívil jedno opravářské depo kde jeden nejmenovaný dopravce nechává opravovat žížaly a rozhodně to není žádná Slávie, spíše naopak. Takže jsem rád za… Číst vice »
Já ten vlak viděl taky a no byla to vážně síla. Skoro je mě Arrivy i Leoše i Jančura líto. Ty z toho vlaku byly myslím právě pro nej. Cožpak opravit a natrit se to dá. Ale to má nalitano tolik kilometrů že za náhradní díly dají tolik peněz že se jim z toho protočí panenky. A objednatelům asi taky. Jestli ty díly budou vůbec k sehnání.
Tak to by v první řadě musely zmizet panťáky a 810, pokud by tu mělo skončit historické vrakoviště….
Na autobusech ta modrá jakž takž ujde, ale na vlacích se mi líbí spíš ta první verze.
Ač příznivec ČD musím uznat že ty Linty vypadají vážně dobře 👍. Dnes jsem jeden potkal i na živo. Ale máte pravdu ty modré to se nepovedlo tam palec dolů.
Nějaké fotky z interiéru by nebyly ?
Interier byl puvodni – sedacky jevily znamky pouzivani a napisy vcetne informacniho systemu pro strojvedouciho v nemcine. Takze bohemizace evidentne neprobehla.
Bohemizace samozřejmě proběhla.
Ve článku není uvedeno, že fotografie jsou z prezentace Arrivy u příležitosti Dne Zlínského kraje 21. září 2019. Na úvodní fotce je Dopravní terminál v Uherském Brodě. Na první fotce v galerii je Zlín s typickou červenocihlovou budovou.