lot
Dopravci Železnice

Obrazem: Alstom Lint po bohemizaci i jednotky Arrivy v nové barvě

Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky
Alstom Lint po úpravách pro provoz v Česku. Foto: Jan Knap - Arriva vlaky

Společnost Arriva vlaky představila veřejnosti první vlaky Alstom Coradia Lint, které ji poskytne společnost Leo Express Tenders. Motorové jednotky prochází takzvanou bohemizací ve společnosti ČMŽO v Hranicích na Moravě.

Arriva nasadí jednotky Alstom Coradia Lint ve Zlínském kraji, Leo Express s nimi počítá také v Pardubickém kraji na tratích na Orlickoústecku.

Dceřiná firma Deutsche Bahn převzala minulý týden z Pars nova také první čtyři modernizované jednotky 845.1 pro provoz na rychlíkových tratích v objednávce ministerstva dopravy. Od předchozích se liší hlavně barvou. Místo kombinace tyrkysové a žluté jsou nyní celé modré.

Jde o novou celosvětovou barvu Arrivy, do odstínu Arriva blue mají přejít postupně všechny dopravní prostředky dopravce, pokud smlouva s objednateli nepřikazuje jinou barvu. „Čekáme, že všechny naše vlaky budou postupně přelakovány do této barvy,“ řekl mluvčí Arrivy Martin Farář.

Arriva má převzít 27 modernizovaných jednotek do 15. prosince. Na rychlíky nasadí jednotky 845 v celkem třech verzích: 845.2 bude s dvěma toaletami, 845.3 s toaletou vhodnou pro cestující na vozíku.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bruce

Mohli by to nasadit i na expresy do nitry, ked tak aspon v lete kvoli klimatizacii, lebo v lete ked su horucavy tak sa v tych vlakoch co chodia naozaj neda vydrzat

LuKo

@Jan Sůra: Měl byste i čísla předaných jednotek 845?

Tomáš Sysel

Ale že to modré tričko panu Miklendovi sekne, že? Snad jenom u kalhot a obuvi by za úvahu stála obměna. Z RegioJetu a LeoExpressu musí obé hodně zatouchat.

Signum Diabolicum

Pane Sysle, vy budete kvalitní úd 😉

Jerry

Ty linty vypaji dobře. Ale ty 845 vypadají otřesně .. šrot z raichu

Hrackalw

Těm 845 dispečerský aparát CDP říká splašené trubky :-). Jestli i na těchto budou stejné problémy s WC jako na lince do Nitry tak se cestující maji na co těšit.

Běžný Občan

Na těch starších 845 jsou původní německé hajzle na které tu nejsou k dostání náhradní díly a navíc stojí pěkně za prd.
Na těch novějších jsou už nové české hajzle jaké jsou třeba v pendolinu. Takže pokud to někdo úmyslně neucpe (což se dělo celkem často) tak by to takový problém být už neměl.

AAA

jako český Scheiße je víc grosse než germánský?

LKW

Čili ucpávání hajzlu (předpokládám nebiologickým odpadem tuzemským občanstvem) je častou závadou? A jaké máte řešení? Vrátíme se opět k díře ke kolejím? No tvl…

Jiří Kocurek

„Takže pokud to někdo úmyslně neucpe (což se dělo celkem často)“
Jak moc musí mít někdo v hlavě nasráno, aby udělal tohle?

Tomáš Sysel

Hodně! A největší průšvih je v tom, že ty sračky vyměšuje zrovinka na vlakovém WC externího dopravce.

Hop

O záchodech v Pendolinu bych raději pomlčel, každý člen vlakové čety musí za jednu jízdu Pendolinem resetovat nějaký záchod v průměru tak 3×. 😀 Ale po restartu jsou naštěstí zase ready.

Iva D.

Včera slyšeno od civilních cestujících na nástupišti při příjezdu Desira na ML. Jé jede červeňáček, pojedeme rychle. Hlemýžď dneska nejede. Takže u civilů je 845 hlemýžď.

Signum Diabolicum

845 jízdní doby zvládá i se svou dynamikou

tina

Tie jednotky sú od Alstomu, ale volajú sa Coradia Lint.

Ondra

Omlouvám se pokud jsem někde něco přehlédl či nedohledal, ale Vsetín – Púchov bude jezdit co? Taky Lint co Vsetín – Karlovice nebo tam pošlou nějakou elektriku?

Ludvík

Možná jsem něco přehlédl já. Vaše otázka patrně směřuje na spoje Vsetín – Střelná, tedy uvedeným směrem, ale ne až do Púchova. Dále jsou v návrzích JŘ spoje Vsetín – Bylnice.

Vsetín a Púchov mají nadále spojovat expresy z Prahy (Valašský expres), objednané Ministerstvem dopravy a zajištěné ČD.

Linku Púchov – Horní Lideč zajišťuje ZSSK.

Jerry

Rozdupali přímé spojení střelnou – Přerov vocasi

Valašák

Rozdupali toho víc. Už nebude ani spojení Horní Lideč-Puchov. Arriva po Střelnou a ZSSK po Strelenku. Do Puchova už jedině rychlíkem.

Jerry

Stě mneli spojení ale my vám ho radši zrušíme ..byste ještě někam chtěli jezdí stě normální

Valašák

Přesně tak.Přímé spoje rozkouskovat se mi nezdá jako dobrý tah.Tímto, že to rozkouskuji asi lidi do vlaků nedostanou, jak měli původně v plánu.

182-097

To je lež, v návrhu nového JŘ samozřejmě osobní vlaky Púchov-Horní Lideč jsou…

Kakov

Návrh je na jen návrh…..

skutečný jde může vypadat jinak

Valašák

Vy se pořád díváte na staré verze návrhů. Realita je úplně jiná. Podívejte se na článek jak v plzni rušili to výběrové řízení v diskuzi jsem dával odkaz na nový jízdní řád. Třeba se ještě do změny grafikonu něco změní, ale tohle je aktuální.

182-097

Realita je taková že ty vlaky pojedou. I slovenská strana s nimi normálně počítá a jsou v SK konečném návrhu. Maximálně budou nějaké omezení krz výluky.

Valašák

Tak si počkejte až to vyjde oficiálně. S vama je to asi těžké

Axel

Pane Valašák, Vy jste tvrdil názor „Už nebude ani spojení Horní Lideč-Puchov“ (a píšete že máte i odkaz s návrhem jízdního řádu). Vy se stydíte prokázat své tvrzení???? Nebo jste se spletl????

-TR-

Důkaz je zde – uniklý návrh jízdního řádu: https://www.uschovna.cz/zasilka/QQ5D7T24FE9LWB6C-EI9/

Axel

Pro -TR-: To co jste linknul je slovenský JŘ viz popisky sloupců. Jak víte co je to za verzi (=kdy vznikl tento návrh)?

Valašák

Tahle verze je z 23.9.2019.

Ondra

Jo, mate recht, to sem blbě pochopil ten Vsetín-Púchov, nicméně jak tak koukám na jř k trati 280 tak tam je H.Lideč-Púchov psaná Arriva (soudě z poznámky 3 v onom sloupci), tak nevim, jestli to je překlep nebo pravda..

182-097

Arriva bude jako dopravce na české straně, tak jako dnes ČD.
A jinak, nechápu proč by ty vlaky neměly jezdit. Asi nějaké typické řeči typu „Máňa povídala“, „Na odborech říkali“ a podobně.

Valašák

Ty jsi dobrý odbor si myslím. Protože se nedomluvili ZSSK s krajem na ceně. Arriva měla jezdit do Puchova
Slováci chtěli samozřejmě prachy za užívání dopravní cesty po arrive a arriva chtěla po kraji ať jim to uhradí. Botkovi se to zdálo hodně tak to zatím dopadlo tak jak to dopadlo. Chápeme nebo ne

kade

Kromě toho, že úhrada použití DC (a tedy její zohlednění v prokazatelné ztrátě) se snad týká každého dopravce, tak proč by měl Zlínský kraj hradit náklady vzniklé na slovenském území a v objednávce slovenského subjektu? Nadto změna dopravce v objednávané dopravě neproběhne jen tak ze dne na den, Arriva by taky musela uvažovat (a včas si zajistit) náležitě vyšší počty vlaků (nahradit poschoďové elefanty…). Provoz na licenci Arrivy mezi HLidčí a státní hranicí je jen určitou administrativní záležitostí… A jinak zásadní změny oproti návrhům ze září opravdu nehrozí. Už i oproti stavu z jara se změnilo snad jen to, že… Číst vice »

Ondra

No já se úplně původně ptal proto, že mi přišlo divné, že celý elektrifikovaný úsek bude jezdit diesel, ale už se to řeší pod jiným článkem, tak zde navrhuji v diskuzi nepokračovat 🙂

Pitrys

Ta tyrkysová vypadá na dopravní technice dobře, již známe z Ostravy.

Xxx

Jsem zvědav, jak dlouho jim ty jednotky z německých kopřiv pojedou 🙂 (LE je druhy pronajímatel a dává to arrive) vypadají po opravě pěkně, musím uznat 🙂 ale pronajem od Němca, za dlouho odstavené mašiny a + LE dalo za kompletní opravy + mirel.. divné 🙂 pořád to je od Němců, i když jim to opravili 😀

Jiří Kocurek

Jak se poznají německé kopřivy od těch českých? Nejden současně provozovaný vlak v barvách ČD si kopřivama prošel. A pak Parsem, ale to je jiná písnička, taková veselá žlutozelená.

Hrackalw

Jak se poznají ? Tak to náhodou vím naprosto přesně :-). A to z praxe. U nás máme oboje a ty naše jsou mnohem méně poruchové :-).

X 1

Alstom Lint, které má nyní Leo expres, do poslední chvíle jezdily na spojích Hex (Harz – Elbe Expres).
Takže žádné kopřivy.
Kdyby takto u nás vypadaly všechny vlaky pro motorovou trakcí, to bylo hej.

Jiří Kocurek

Jen jestli to není tím, že se blokovací zařízení dvěří pokazit nemohlo. Bylo před mnoha léty odebráno!

TomikV

Před nějakým časem jsem na trati zaznamenal podivný vlak, kdy Bobina v modrých barvách, táhla vrakoviště z DE a když píšu vrakoviště tak myslím vrakoviště. A pak se objeví tento článek s těmi to obrázky. No netvrdím že jde o to vrakoviště, co jsem zahlédl, ale i tak potěš nás pán bůh ….. Jedinou útěchou mi je, že tím nemusím jezdit. Tím nechci říct, že by to snad mělo být špatně opraveno, ale v minulých dnech jsem navštívil jedno opravářské depo kde jeden nejmenovaný dopravce nechává opravovat žížaly a rozhodně to není žádná Slávie, spíše naopak. Takže jsem rád za… Číst vice »

Hrackalw

Já ten vlak viděl taky a no byla to vážně síla. Skoro je mě Arrivy i Leoše i Jančura líto. Ty z toho vlaku byly myslím právě pro nej. Cožpak opravit a natrit se to dá. Ale to má nalitano tolik kilometrů že za náhradní díly dají tolik peněz že se jim z toho protočí panenky. A objednatelům asi taky. Jestli ty díly budou vůbec k sehnání.

Vapch

Tak to by v první řadě musely zmizet panťáky a 810, pokud by tu mělo skončit historické vrakoviště….

Kubiqcz

Na autobusech ta modrá jakž takž ujde, ale na vlacích se mi líbí spíš ta první verze.

Hrackalw

Ač příznivec ČD musím uznat že ty Linty vypadají vážně dobře 👍. Dnes jsem jeden potkal i na živo. Ale máte pravdu ty modré to se nepovedlo tam palec dolů.

Cargo

Nějaké fotky z interiéru by nebyly ?

Jadris

Interier byl puvodni – sedacky jevily znamky pouzivani a napisy vcetne informacniho systemu pro strojvedouciho v nemcine. Takze bohemizace evidentne neprobehla.

Mirwald

Bohemizace samozřejmě proběhla.

Ludvík

Ve článku není uvedeno, že fotografie jsou z prezentace Arrivy u příležitosti Dne Zlínského kraje 21. září 2019. Na úvodní fotce je Dopravní terminál v Uherském Brodě. Na první fotce v galerii je Zlín s typickou červenocihlovou budovou.