Obrazem: A330neo verze „ultra low cost“. Cebu Pacific ukázaly letadlo, do kterého vtěsnají 459 cestujících

Interiér A330-900 společnosti Cebu Pacific. Foto: Cebu PacificInteriér A330-900 společnosti Cebu Pacific. Foto: Cebu Pacific

Podle dopravce jde o letadlo s nejnižší spotřebou paliva na cestujícího: 1,4 litrů na 100 km.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dannero

doufám že se tím inspirují všechny aerolinky, protože letadlo má sloužit k efektivnímu cestování a ne rozvalování se, se šampaňským v 1třídě s barem a televizí. Letadel už létá až příliš, tak by se mělo někde začít šetřit nebo bude za chvíli celá obloha plechová. Kdo musí cestovat, rád se uskromní, kdo nemusí může se válet doma na gauči.

Yellowhammer

aneb jak obsáhle sdělit: „nemám na to prachy, tak tím způsobem nebude cestovat nikdo!“ 😀

zdenek

Zavistivej neschopnej čecháček se ozval….

Vladimír

A kdyby si vzal každý cestující ještě jednoho spolucestujícího na klín, kapacita by byla rázem dvojnásobná.

Zdeněk

Spousta cestujících by to uvítala. obzvláště kdyby jim na klín posadili atraktivní dvacetiletou slečnu.

thegrid

Nj ale sežeňte jich 400 naráz

Mirek

Zajímalo by mě, kolik jich příště nacpou do zavazadlového prostoru. Když se podají před letem správné medikamenty na zklidnění, tak by to šlo…😀

p.ondrash

tolik, kolik jich letadlo unese a lidi budou ochotni letět… všichni se tady pošklebují nad Ryanem a pak je vždy letadlo plné.. obchod je prostě obchod.

Mirek

Krátké trati nevadí, ale hustota sedadel byl jeden z důvodů proč jsem přestal létat do Egypta a radši jezdím na Hvar…

Zdeněk

Před časem tady kdosi označil A-380 za dobytčák. Jak by asi označil tohle? Létající koncentrák? Lisovna? Ne náhodou se jedná o aerolinky z jihovýchodní Asie, kde mají lidé v dospělém věku váhové a rozměrové parametry našich třináctiletých. A co bezpečnost? Co počet nouzových východů?

Miroslav Zikmund

Přesně totéž mne napadá … nemělo by být součástí homologace také ověření schopností cestujících opustit letadlo nouzovými východy ve stanoveném limitu ?
A pokud to cestující – včetně nějakého cestujícího se sníženou pohyblivostí – nestihnou, tak letecká společnost nedostane povolení k jeho provozu … letadlo / dopravce budou na „Blacklistu“ ….

EM*

Nepřekvapivě stejná věc napadla i regulační orgány, a samozřejmě se testuje. Limit pro A330-900 je stanoven na 460 cestujících, takže jednoho tam ještě mohli nacpat.

zdenek

Zikmunda….

Air Traveller

Mirečku… součástí certifikace samozrejme schopnost opustit letadlo do daného limitu je.

Air Traveller

Takhle to nefunguje, je to součásti certifikace. Black list ne jiná věc

Jouda

Je neuvěřitelné, kolik diskutujících to tady chválí. Co je na tom proboha za super ?? Jako že už se letecká přeprava začíná podobat přepravě prasat ? Nebo co jako. Letecká přeprava byla vždy výsadou pro movitější. Tak to prostě je a tak by to mělo i zůstat. Protože právě letenky za pakatel z toho za posledních 20 let dělají masovku a to teprve dostává planeta zabrat. Ne auta, do kterých se tak snadno poslední dobou strefuje kde kdo. A pokud na to někdo nemá, má zůstat na zemi. Proto mizí jedna stará dobrá aerolinka poskytující komfort za patřičné peníze za… Číst vice »

Bjorn

Nevím co bereš, ale měl bys zvážit zda nepřestat… Má to být pouze pro movitější? Právě globalizace přispěla k růstu ekonomiky a zvyšování životní úrovně, to ti asi nějak uniká. Planéta dostává zabrat.. Letecká doprava má mizivý podíl na emisích a navíc jsou letadla stále úspornější (pokud by ses nedíval pouze na obrázku, údaj o spotřebe najdeš i v článku).Nebo chceš říct, že to bylo lepší, když létal Concorde s jedinou business třídou a spotřebou jako vesmírná raketa? Pokud s tím máš problém a odmítáš tuhle „masovku“, nikdo ti nebrání koupit si private jet. Tak šťastný let.

Jouda

Srovnávej současnost a netahej sem Concorde vyrobeného v pár exemplářích a již přes 20 let na zemi. Ani mi sem nedávej příklad IL – 62…….O tom to snad není, ne ? A mizivé emise z letadel, to si nemyslel vážně, že ne ??? Studie za první rok Covidu kdy se nelétalo a hodnoty rok před tím jsou jasné a nekompromisní. A nekonečna řada čekajících letadel na start třeba v Ruzyni ještě 2 roky na zpět směřující jen s koupáky je prostě špatně.

Bjorn

Ale no tak Joudo, čteš ty vůbec po sobě co píšeš? Nejdřív to, jak to bývalo kdysi (patrně podle tebe lepší) a na dotaz zda ty minulé lepší časy myslíš Concorde, tak to tu nemám plést, protože je to už dávno pasé? Na jednu stranu tady píšeš o komfortu za priměřené peníze, které jsi ochoten zaplatit a hned vzápětí napíšeš, jak dostáva planeta zabrat. Tak alespoň že u výběru přezdívky jsi nešlápnul vedle.

Air Traveller

Milý Joudo .. ano, studio z doby před a při covidu jsou zcela nekompromisní. Ano, dopad covidu na emise byl v podstatě neměřitelný.

Ano, emise letadel jsou nižší, než emise automobilistů.

nekonečná řada letadel .. na ruzyni? to byla nějaká pohádka?

Jan

Letecká doprava byla nejdříve jen pro zboží, poštu. Až potom začali brát lidi, ale létalo jen pár, protože to bylo extrémně drahé a dolet byl nic moc. Takže tou dobou se lidi mačkali v kočárech, vlacích, zaoceánských lodích (tam po tisících, klidně i na dvojnásobek normované kapacity). Až postupem času se z toho stalo něco, co si mohla dovolit střední třída. No a vývoj pokračuje. Když někdo cestuje autobusem s 50 místy 24 hodin a více (desítky autobusů každý den na Ukrajinu), tak proč by nemohl létat v low costu 9 hodin?

PetrN

Tvl rict, že je špatně, že může vím dal víc lidí cestovat a že je to horší, než jezdit s autem zbytečně po městě, to může říct jen totální duševní mrzak, který by měl být na tomto webu zabanovan. Jaké jedna dobrá aerolinky za druhou mizí? Která dobrá aerolinky za posledních X let skončila vlivem low costu? Nemáš možnost si připlatit za lepší aerolinky, za byznys třídu s perfektním servisem, mnohdy za ceny nižší, než kdysi za časů, kdy bylo létání jen pro bohaté, v economy? Nemáš možnost letět s Emirates, se Singapurem, a spoustou dalších? Nemáš možnost zaplatit si… Číst vice »

Ondřej

Filipínci jsou naštěstí maličcí.

mikiqex

Za ty peníze bych koupil celou trojsedačku a stále bych ušetřil 🙂

Jan

To je jako když si lidi kupujou dvě sedačky v dálkovým buse aby se líp vyspali.

Pavel

Greta by měla radost

Franta

Ta spotřeba znamená, že je to ekologičtější než doprava vlakem i plným autem se spotřebou 7,5 na 100km.

Jiří Kocurek

Autobus uveze přes 30 sedících a žere pod 30 litrů. Nemyslím teď SORku ale Setru/Mercedes apod.

Vít Jůza

Čtyřmístná Škoda Citigo papá kolem 4 litrů na 10 km … autobusy měly spotřebu kolem 30l/100km už před desítiletími, a vozily i kolem stovky lidí, na kolejích to s výjimkou takových těch excessů, kdy lokomotiva namísto sobě přiměřených 40 nákladních vagonů táhne dva osobní, nemůže být horší.

Johnny

Je to zajímavé řešení. Určitě dobré pro normální i méně náročné cestující. Nechtěl bych tam však strávit víc než 4 hodiny. Celkově to ale hodnotím dobře.

Jonas

Měl jsem tu čest strávit let z Dubaje do Manily v podobně osedačkované A330 od Cebu Pacific a bylo to strašně nepohodlné. Ale cena tomu odpovídala.

PetrN

Za mě super, tato letadla umožní cestování i méně movitym cestujícím. Kdo chce větší pohodlí, ať si připlatí za klasické aerolinky, ale je super, ze něco takového se bude rozšiřovat.

Jan

Přesně tak, každý má možnost volby jak a pokud se vypraví tam kam chce. Evidentně je po tomhle poptávka, tak se zařizuje nabídka. Někdo jiný zase nechce utrácet za letenku a nasedne do dálkového autobusu a na jednom sedadle absolvuje cestu víc jak 24 hodin dlouhou. My se na to díváme z pohledu relativně bohatých evropanů, kteří si mohou dovolit platit vyšší kvalitu. Pro mnoho lidí z chudších států bude tohle jediná dostupná možnost jak se dopravit za lepší prací nebo na levnou dovolenou.

Lumiere

Škoda, že všechny tyhle úpravy vždycky zmenšují rozteč sedaček, nikoli jejich šířku. Na užší sedačku bych se vešel, do užší mezery mezi radami bohužel ne. Zadek mám malej, ale nohy dlouhý… ☹️

Michal141

Taky by mě zajímal seat pitch u tohohle stroje 🙂 mám 189cm a u většiny low-costů je to za trest a vydržitelné tak max 2 hodiny při min. 30″, do menšího se už nevejdu a zasahuju kolenama k sousedům na obě strany 😀

Vojtěch

Nemyslím si, že je to dělané pro lidi s výškou 185+ a být vysoký nemůže mít jen výhody 😀

axon

je to pro Filipínce, ty nemají 190 cm ani náhodou

Juraj

Zrovna u tohoto se redukuje i šířka sedadel – A330(neo) má standardně uspořádání 2+4+2, avšak tyto high-density konfigurace mají 3+3+3, a tedy méně než standardních 18 palců na sedadlo, jak to prosazuje samotný Airbus.

Ivo

Podobné peklo jsem zažil jednou u KLM, narvali do B777 sedačky v režimu 3-5-3, strašné.

Apex

Záleží na typu sedačky…Cebu by na tomto typu měla používat Recaro SL3710 slimline variantu, takže to sice na dlouhé lety nebude úplná hitparáda, na druhou stranu ale myslím, že místa pro kolena bude dost i pro vyšší cestující. Spíše bych měl obavu o možnosti upravit si posez, resp. polohování.

Zdrasa

No zažít v tom evakuaci nebo jakoukoliv jinou mimořádnost bych nechtěl…

Franta Jouda

Lidi. kteří tohle vyhledávají si stejně svého života neváží a proto se takto sebepoškozují…

PetrN

Ty ses vážně Jouda 🙂

Rudolf 33

No co? Jde snad o letadlo pro lidi rozměrů průměrného Filipínce. Pro průměrného Američana to není.

Martin

Souhlas.
Ono pro Filipínce jezdící za prací to bude ok, pro ostatní je volba zda vzít přiskok do Dubaje a pak dál tímto strojem na Filipíny , nebo volit pohodlnější – snesitelnější alternativu.

czhunter

Nevím jal se říká leteckému ekvivalentu šotouše (a teď nesmyslím „spottera“), ale normální člověk, když kupuje letenky, tak nestuduje, jaké má letadlo kterým poletí rozmístění sedaček.

Zatím.

Martin Lér

Kdo zažil Ryanair, studuje.

Franta

Ryan ještě ujde, tak když si koupíš kafe, tak je to kafe. To SW je jiný level.