Obrazem: 388.001. ČD Cargo má první lokomotivu TRAXX MS3
TRAXX MS3 v ústeckém depu ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
ČD Cargo převzalo od společnosti Bombardier první lokomotivu TRAXX MS3. Největší tuzemský nákladní železniční dopravce jich má objednáno celkem deset.
je krásná
Konečně nám stát přispěl.
Velká škoda, že nesoutěžÍ Cargo a osobka dohromady. Sjednocení vozového parku, minimalizace pořizovací ceny, nákladů na údržbu. Takhle máme pár s*aček z Plzně, a pár lokomotiv od různých výrobců. Snad jednou…
Takže fíra u carga ve znalostech cca dvacet mašin ( motorové + elektrické ) a pak ti přijde na účet 29 čistého. Supeeeeer
Nádražák
Vidíš to? A pak jsou zde fírové, kteří mají jen elektrické a motorové Traxxe a Vectrony. Dva nejrozšířenější stroje v Evropě. Tj 2 typy.
Ale má papíry CZ, SK, DE, AT a na účet mu měsíčně přijde 1………0,- . Tedy několikanásobek. Supeeeeeer. 😉
To je přibližně stejně, jako výpravčí v uzlu, byť tam hodně záleží na přesčasech (kdo dělá přesčasy, dostane se na celkem pěkné peníze)
Zdánlivý OT k tématu Škoda. BDZ aktualne soutěží 10 rychlikovych elektrických lokomotiv. Přihlásili se 4 uchazeči: Bombardier, Siemens, Stadler a jakési tajemné konsorcium, nejspíš od CRRC. A to by jeden řekl, že v Bulharsku by Škoda mohla mít šanci. Asi uz ty lokomotivy fakt zabalili, nebo jen čekají na tendr ČD a nic jiného nepotrebujou.
Škodovka je momentálně přezakázkována, zjm. elektrickými jednotkami. Jinak je úsměvné číst tyhle diskuze. Naivita jen stříká 😉
Děláš jako by ostatní výrobci nic nedělali. Taky přece mají zakázky. Jak na jednotky, tak i lokomotivy. A to ve stovkách kusů. Tedy mnohonásobně více než Škoda Amsterdam. Tady ta naivita stříká, ale z tebe. 😉
Jasny a zvysit/snizit vyrobni kapacity je otazka par mesicu… takova nova fabrika a zamestnanci, to je hned a kdybysme nahodou nevyhrali, tak tamhle Lojza to ode me koupi..
Pokud budeš koukat jen na Český trh, tak se nikam nepohneš. A s kapacitou fabrik si v současnosti lámat hlavu fakt nemusíš. Hlavní je, mít kvalitní a spolehlivý produkt. Pokud na něj budeš mít 150, 500, 1000 nebo více kusů v objednávkách, tak ti banky stojí před kanclem, jestli nepotrebuješ pomoci. Ty tu fabriku vůbec nemusíš vlastnit. Dělníci vůbec nemusí být tvý zaměstnanci. Nebo si fakt myslíš, že fabriky patří kmenovým majitelům? V současnosti, jen ve velmi, velmi vyjímečných případech.
Odpověděl Spidour. Nastuduj si nejdřív problém a neztrapňuj se veřejně 😊
Poslední fotka je úžasná… to těch cargo výletníků musel být plný autobus :).
Bittner z Drážního úřadu to měl jako odměnu za „nezávislý přístup“ ke schvalování nebo jen ze staré známosti?
Kam vedou koleje jeli stylově vlakem
A soudruzi odboráři asi za to, že neměli zbytečné připomínky k vybavení stanovišť a podepsali notičky z GŘ.
Poslední fotka ukazuje poměr úředníků na jednoho strojvedoucího Carga, který sedí v kabině.
Ještě by to chtělo 10 lokomotiv ze Škodovky, 8 z Polska Newag/Pesa a 12 z Číny od CRRC.
Co se pokazilo? Rozumný podnikatel jde cestou minimalizace nákladů. Mezi ní patří i jednotná flotila vozidel? Proč tedy teď Cargo kupuje další typ? Proč si nesmyslně zvyšuje náklady dalším zácvikem personálu, roztříštěností náhradních dílů? Má Cargo opravdu tolik peněz nazbyt?
Toníku!!!! Je to přece státní podnik….!!!!! Bis bald
….tak jednoduche to neni. Jedna vec je unifikace zazemi, coz dela provoz a udrzbu jednodussi. Na druhou stranu vas takovy pristup udela plne zavislym na jednom dodavateli, ktery sveho postaveni vuci vam muze snadno zneuzit a vy nemate sanci s tim nic udelat a pouze akceptovat podminky. Takze ve firme velikosti CD Cargo je v podstate zadouci, aby mela lokomotivy klidne ode dvou i vice vyrobcu, cimz maji moznost natlaku na jednotlive dodavatele, protoze maji jinou alternativu reseni.
Ano, stejně jako o dost větší DB nebo ÖBB vs Siemens…….
….to ze DB a OBB ma monopolniho dodavatele neznamena, ze tam to riziko neni. Druha vec je jaka oficilani ci „neoficialni“ provazanost mezi temito firmami a podilu dopravcu na samotne pripave a parametrech produkovanych lokomotiv Siemense.
Běžte to vysvětlit Michaelu O’Learymu…
Závislost na jednom výrobci je problém. Závislost na jednom typu ještě větší. Stačí nějaký větší problém, který odstaví celou řadu do jeho vyřešení. Viz. Boeing, DB s nehodou ICE, řada 843.
Po dodání celé 10 kusové objednávky- stanou se z 372 stejnosměrné lokomotivy se střídavým balastem? Už je to rok,v SOKV Nymburk proběhla info,že právě na 372 si budeme doplnovat autorizaci. K tomu zatím nedošlo.
Toto je podle mne průšvih. Proč náš největší nákladní dopravce nepodporuje domácí průmysl? Škodovka by také jistě byla schopná dodat podobnou lokomotivu. Navíc lokomotivní park ČD Cargo je založen na lokomotivách z Plzně.,
Elektrické lokomotivy z Plzně se, žel, až příliš prodražují …
az se skodovna nauci vyrabet kvalitni a cenove srovnatelne stroje, pak mozna.
Na to už je příliš pozdě……
A proč Škodovka takovou lokomotivu nepostavila a nenabizi ji potenciálním zákazníkům na vyzkoušení?
Na to se zeptejte soudruha Dlouhého.
maňáska – lokaje sloužící zájmům korporací?
Co ten s tím má společného?
Předpokládám, že máte mobil české značky Jablotron: https://www.jabloshop.cz/maximobil
Kocourku, Ty Tvoje argumenty jsou ve všech diskuzích fakt síla….
V mobilech Jablotron jsme byli už za totáče světová špička, co?
Z tohoto příspěvku má vyplývat, že lokomotivy Škoda byly za totáče světová špička?Já jsem si jako dítě taky myslel, že ČSSR je jediná země světa, kde se pěstuje chmel a že bratry Pospíšilovy, dvacetinasobne mistry světa v kolové, nam zavidi celý svět.
Kocourku, nevím sice, co jste tím chtěl říci, ale zrovna s tím stolním maximobilem dělá Jablotron dobré obchody v celé Evropě. Byl to dobrý nápad. Cílovou skupinou jsou důchodci, kteří se boji chytrofounů. Ostatním se omlouvám za off- topic. A pokud nerozumíte žekeznici, kupte si vláček dřevěný.
Jablotronní „mobil“ je vevnitř skrznaskrz Číňan.
Momentálně by nebyla schopna vyvinout a za rozumné peníze postavit ani omylem. A jako prioritu má navíc Pantery.
Je dobře, že největší nákladní dopravce kupuje kvalitní stroje, co mají úroveň a výdrž. To samé by mělo ČD Cargo udělat i s motorovou trakcí.
Ono to ČDC udělalo, ale bohužel to nedopadlo, podle očekávání, tak se muselo vedení obrátil alespoň na CZ LOKO a jeho dobré stroje. Dodávky nových, kvalitních mašin 744, či 742.7 již běží – nebo se rozebíhají – nebo stojí po vyhoření první 711?
742.711 vyhořela, nebo o čem je řeč?
Vyhořela slavná skříň pomocných pohonů – ta, která se přehřívala a loko v létě jezdila s otevřenou kapotou. Byla předělaná a ta nová vyhořela a to i se silovou kabeláží. V příspěvku jsem psal otazník, zda to někdo může doplnit. Foto jsem neviděl a ani nevím, kdy se to přesně stalo. Loko byla na zkouškách tažné síly v domovském SOKV a zda se to podařilo zpopelnit při jízdách místního bulharského týmu vedeného inženýrem hypochondrem a jeho lidí, nebo až v ČT nevím. Ale loko jela z ČB už jen to ČT a u výrobce by se to snad nestalo. Budu… Číst vice »
Pomocnými pohony je u DE lokomotivy myšleno přesně co? nemáte spíše na mysli standartní el. rozvaděč s Ls,měničem směru atd.?
Ne, ne, vím co píši. Skříň s měniči pomocných pohonů, nabíječi, střídači, IGBT moduly apod.
Kromě 744.1 je vše rekonstrukce i ten Bizon, který neslavně dopadl.
Co je na bizonovi neslavneho?
Made by CZ Loko????
Kvalitních 744 a 742.7??? Bavíme se o strojích z CZ Loko???
jak – „tak se muselo“???
Jaký západní výrobce motorových loko je ochoten dodávat pro východ, nebo-li pro CDC? A jelikož CDC chce dělat obměnu parku těchto lokomotiv, tak se bohužel „muselo“ obrátit na CZ LOKO a vzít třeba i ty Bizony.
Dodávat pro ČD-C je ochoten kdokoliv, ale kvůli poptavce na počet lokomotiv roven počtu prstů jedné ruky a méně (a napsané na tělo CZL) to pro těch pár světových výrobců není zajímavé.
Vectrony mají ten polep hezkej, zato tenhle přímo trhá oči !
Pro mene utlocitne je tento polep dostacujici. Nicmene on je Vectron nejak objektivne horsi nez Traxx? Vectron ma snad o fous vetsi vykon… Je to kvuli te „last mile“ funkci? Nebo obecne je Traxx pro CDC z nejakeho duvodu lepsi nez Vectron?
Nebo je z nejakeho duvodu dobre mit ve flotile vice druhu lokomotiv (mensi zavislost na 1 vyrobci me tak napada, jinak nevim …)?
Traxx MS, nemá Last mile. Bombardier s Traxxem 3, je vítěz tendru na dodávku až 50-ti více systémových lokomotiv. Nic víc. Zkrátka cenou porazil Siemense.
ČD Cargo z 50-ti kusového rámcového kontraktu pevně objednali 10ks. Tudíž na dalších 40, zůstává výhodná opce.
ČDC a ČD – vyžadují tvrdé používání corporate identity – např. 854/Bmnp/Bmnp/Bmnp/ motor modrý, první přívěs krémová máčenka, druhý přívěs červeny se žlutým pruhem, třetí přívěs červený se žlutým pruhem… Takže ta mašina je alespoň modrá – takový malý corporátní modromix… 🙁
Je tam moc bílé, která u carga nemá co dělat. Vypadá to jako lokomotiva pro osobku.
A reálně tedy hrozí, že cestující zvyklí na modrobílou korporátní barvu ČD podlehnou klamnému dojmu, že jim přijel vlak a zoufale se budou drát do zaplombovaných kontejnerů, kotlů a cibulí…
Jak je to se schválením lokomotivy? Papíry má na základě 186D/386 a vykoná jen část zkoušek?
Nádherná…
Ten polep je pro oko přímo hrozný. Neví někdo, proč loko není v původně navrženém polepu?
Souhlas. Je to příšerný. Ale vkus nebyl nikdy silnou stránkou managementu ČD/ČDC.
Pánové, vy se ale vůbec nevyznáte v trendech! 😀 Teď je přece moderní cyberpunk a retro 80./90., no a toto tam zapadá přímo perfektně! 😀 Ještě neonově fialový pruh a bude to ono.
Myslím že vizuálně (Najbrt) a funkčně (web, aplikace) jsou na tom ČD nadstandardně až perfektně. Lépe snad jen OEBB.
Ale u tohoto je vidět, že ČDC mění styl. A to ne k lepšímu.
Tak zaprvé někomu se líbí to a jinému zase ono a za druhé je spíše důležité,aby byly zakázky kterými si mašina na sebe vydělá.
A nebo nevydělá a budou to pronajímat soukromníkům jako ZSCS. Nejnověji jezdí mašina od nich u ECCO až na francouzskou hranici, Captrainu přebrali kšeft s auty Trnava-Mulhouse.
Souhlas. Ten polep sníží výkon lokomotivy nejméně o 500 kW 😀
jakej vkus? nestála snad v roce 2006 bambilion prachů nová Corporate Identity ČD a ČDC by Studio Najbrt???? je to jedinej státní podnik v Česku, který na firemní kulturu naprosto kálí. I ta blbá pošta má celý autopark v lati – žlutá a modrá a nazdar … ČDC/ČD – naprostá cochárna po 13 letech…
Bombardier měl grafický návrh ČD Najbrt, avšak tato zakázka padla. Najednou MS3 vzalo CDC a jeho inteligentní vedení, když schvalovalo obsah smlouvy, tak jaksi zapomnělo prohlédnout i přílohy, ve kterých bylo staré grafické provedení. Smlouva se podepsala, Bombardier vyrobil a teď se všichni diví…. Takto to funguje na GŘ ČDC.
naprostej souhlas!
Asi zapominate ze ta lokomotiva ma pracovat a delat jakysi bankovky, zakaznik ktery si objednava prepravu tu lokomotivu nikdy nevidel a ani neuvidi, takze muze mit ruzove puntiky a ridit ji myckeymouse ale rozhodovat bude cena a rychlost
„zakaznik … tu lokomotivu nikdy nevidel a ani neuvidi“
Dneska, v době internetu? Navíc, když je focení železnice už mnoho let povolené… Nevsadil bych na to ani pětník.
Zákazník především neví, že na lak to nejezdí. A jestli to udržujete celé, jako ten lak, tak potěš koště. A příště uzavře smlouvu s někým jehož vozový park vypadá vpořádku a má srovnatelné reference ohledně včasnosti dodání.
Hele kdyz objednavam prepravu tak me opravdu nezajima jaka lokomotiva v jake barvicvce to veze, proste pokud to dojede v cas v pozadovane kvalite tak at si to klidne tahnou parou😉
Ale prachy se musí točit – a jednotný vizuální styl – to jsou pěkný prachy – jenže v podání národního dopravce, marnost nad marnost, prachy doputovaly ke svému příjemci a už to jede samospádem … od 70tých let do dneška … Co mašina to originál ….
Máte zkreslené představy o tom jak se rozhodují logističtí manageři…
Ten polep je naopak skvělý a řekl bych jeden z nejlepších, co u nás na lokomotivy je.
ČDC 👍