Obrazem: 348 tun najednou. Tři sergeje prověřily most přes Hracholusky
Testování nosnosti mostu přes Hracholuskou přehradu. Foto: Jan Chaloupka
Za velkého zájmu železničních fanoušků dnes otestovala trojice muzejních lokomotiv řady T679.1 (sergej) nosnost opraveného mostu přes hracholuskou přehradu na
Krásný a velmi chytrý inženýrský počin – to byla stavba. Proč ale na zatěžovačku musí použít sovětské stroje, to nevím. Já rozhodně žádnou nostalgii k sovětským věcem ani době nemám – a popravdě moc nechápu, proč někdo ano. Jediné, na co si vzpomenu, když to vidím, je nesvoboda a potoky krve, co ten režim má na svědomí…
protoze jsou tezke. ale to je tezke, kdyz hledate ideologii tam, kde je ryzi pragmatismus. asi to pak mate tezke i v zivote. preju Vam hezky den!
Váš příspěvek je příkladem, že vám to „myslí politicky“. Ale také ukázkou nebetyčné hlouposti. Právě při čtení takového příspěvku si uvědomím, že diktatura, nesvoboda, stádní myšlení a kované svazáctví v hlavách lidí nás vlastně nikdy neopustilo.
Tipnul bych si, že jsou 1. těžké (viz i Nekdo), protože jsou 2. dostupnější než muzejní parní mašiny.
A třetí můj tip je, že jako 3 stejné lokomotivy vytvoří pro testování ideálně symetrické zatížení (právě pro tu zkoušku), které by se mohlo blížit rovnoměrnému zatížení Xt/m. To X se mi nechce počítat, ale je to celková_délka_soupravy/celková_hmotnost_soupravy.
Je to krásná práce.
Znova a znova se přesvědčuji o tom, že dost Čechů obecně pořád není s něčím spokojená, vždy se snaží hledat na všem chyby, nikdy není nic dobrý a neumí být na něco hrdí.
Jednou, že chybí průběžné štěrkové lože, jednou proč se s rekonstrukcí rovnou neudělala nová trat, jindy že vlastně nic rekonstruovat nemuselo, protože vlastně celou tuhle žel.dráhu nepotrebujeme… Bože..
Tak to holt tady u nás (bohužel) je.
Ve které zemi mají lidé 100% shodné názory? Severní Korea váš vzor?
„Severní Korea váš vzor?“
Není tamní „ideologizující“ přístup naopak spíše právě vaším vzorem, když tady stále omíláte své umanuté a pořád stejné mantry?
Tak hádám, že jste se, Soupravo, mezi těmi věčnými nespokojenci a „kibicanty“ asi našel, když reagujete, jak reagujete (se Severni Koreou) 😀
Jak už bylo psáno v diskuzi, tak když se někdo koukne do mapy, tak tam skutečně schází propojení trati z Bezdružic do Teplé aby šlo zavést rychlíky z K. Varů do Plzně. By mě zajímalo, proč k tomu nedošlo, když jinde po republice jsou traťe horní řitky do dolní a tady, kde by to bylo zjevně prospěšné a vytvořilo nové dálkové spojení nic? Co za tím je? Za Rakousko-Uherska došli peníze, či co?
Taky by šlo spojit Třemošnici a Prachovice. To je ještě kratší.
A ten kopecek mezi nima?
Probůh, proč to nemá průběžné štěrkové lože? Tohle je hrůza, v 21. století stavět přímé upevnění na mostnicích…
Třeba i proto, že je to vlastně moderní replika původního mostu – kdo nejen vidí, ale i myslí, ten to chápe i bez hloupých dotazů.
Nebudu se ptát, proč je to údajně „moderní replika původního mostu“, který přitom vypadal jinak, a proč replika nemůže mít průběžné lože – symbolicky postačující je informace, že nádražáci furt radši žijou v 19. století než 21. a ještě se bůhvíproč diví, že jim svět „nerozumí“.
A ještě si tam na režimku udělá výlet? 😀
Proč jste vlastně rekonstrukci mostu nevedl Vy, vážený pane inženýre?
No, to by mě taky zajímalo?
Divím se , že jste dostal za tenhle dotaz tolik mínusů. 🙁
…zbývá postavit prodloužení trati z Bezdružic do Teplé a zavést rychlíky z K. Varů do Plzně
K tomu nikdy nedojde. Narovnat oblouky, někde změnit i trasování, tunel u Břetislavi. Nenávratně by zmizela krása současné trati a nikdo na to stejně peníze nedá.
No úplný nesmysl to není – už teď se ukazuje, že racionalizace a koridorizace sice vyřešila tristní stav údržby a nízké rychlosti, ale nevyřešila kapacitu sítě a případné rezervy (pobobně jako v DE, podívejte se, co udělal propad stropu tunelu v Raststattu a jak najednou přišly vhod i poslední lokálky v okolí) – což v souvislosti s nárůstem zejména tranzitní nákladní dopravy bude znamenat potřebu investovat a jako alternativa chebské a mostecké trati by tahle spojka mohla fungovat… s krásou tohle nemá moc co dělat, jakmile začnou fungovat smluvní pokuty za nedostatečnou kapacitu, ekonomika bude mít přednost :-/
Teď už jen zbývá postavit
Díky za fotky.
To je krása. Parádní náhrada starých oblouků. Ta zátěž, to je doslova třešnička na dortu.
Jen dodám, že oním hlavním testem je především ověření průhybu mostu pod zatížením s vypočteným navrženým průhybem, do kterého se zjednodušeně řečeno naměřený průhyb musí „vejít“, aby most vyhověl. Plus samozřejmě další zkoušky, měření poklesu podpor v místě ložisek atp. Každopádně, nádherná práce!
Věděl by někdo, jestli zpět pojedou Sergeje přes Prahu a kdy?
Zhruba v 10:30 projely všechny 3 za mocného troubení Řevnicemi směrem na Prahu.
Fakt inteligentní fírové, budit lidi v neděli dopoledne.
Tak schválně, za jak dlouho se tady objeví „odborník“ na lokálky Spouprava, nazve všechny kolem šotoušky, jimž stát platí jejich zábavu, protože jemu prý zábavu s kolem nikdo neplatí.
Přitom lehce zapomene, že zrovna na této trati frekvence vzrostla několikrát, dokonce na novém mostě vznikla i cyklostezka právě pro různé Soupravičky a Bobíky a už vůbec si nevšimne, že ti lidé, kteří po lokálce jezdí, na Konstantinsko a Bezdužicko přinášejí život.
Mám ale takové podezření, že zrovna tam ten život přinášejí lázně a příroda a památky a naprostá většina těch lidí tam přijede autem. Ale jestli máte jiná data…
Nedokážu si představit, že bych se tam z Prahy kodrcal vlakem s přestupy a ne v naší rodinné Dacii Duster.
Dokud budou naše silnice průjezdne způsobem, že to bude dávat smysl, tak zeleznice bude skomírat.
Nicméně Praha a její komunikace není nafukovací, takže v kombinaci s u nas se zabydlujicim NYMBIsmem (viz treba dostavba okruhu 511) nemám strach ze bychom ty lidi do lokalek nakonec nenacpali
A jak Bezdružická lokálka řeší ucpané silnice kolem Prahy? Ti lidé nedokáží dojet autem k jiné trati a tam nastoupit na rychlík do Prahy? Jak to dělají tam, kde nejsou koleje, jak se dostanou k těm rychlíkům???
To jsou zase kecy. Takže teď tam bez lokálky ve výluce bylo skoro rok mrtvo? 🙂
Úplně!
Místní už rok nebyli v Plzni, nemají jak… není vlak, není jak se dostat. V obci vázne i zásobování, protože je tam šotoblokáda pro zásobovací gumokoly. Shazují se tam potraviny z letadel. Na návrat vlaků se těší jako na smilování (doslova). 😀
Nádhera