Obrazem: 1350 tun nad Labem. Skanska dokončuje nový železniční most, výsun bude hotový v pátek
Finální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska
Práce mají být kompletní do konce roku.
Práce mají být kompletní do konce roku.
Jen pro upřesnění, specialisté ze SKANSKA zde nevysouvají nic, výrobu ocelové konstrukce a výsun kompletně zajišťuje firma FIRESTA
Jen tak mimochodem nevysouvá skanska ale FIRESTA a to je to podstatné
Přesně tak, bohužel se ale kvůli soutěžním podmínkám musí maskovat :).
Tenhle článek a nad ním Vyšehradský most. Hezky se to seřadilo, tak se mi na mysl krade ironie: Tady přece taky stačilo most opravit a tolik potřebnou kolej nepřidávat.
Ještě v Pardubicích nemají „Za staré Pardubice“, přičemž jejich řevnivost s Hradcem by mohla oddůvodnit také nechuť k lepší železnici, protože ta přitáhne více hradečáků do Pardubic.
Hradec tiše závidí, protože takový most nemají.
Snad za pár let míti budou. Součástí nedávno vysoutěženého projektu na zdoukolejnění HK-Týniště je i nový most přes Labe.
Ale v Hradci mají zas „Zachraňte Kaštanku“ a ti také celkem blokují zdvoukolejnění celé hradubické…
„Koryto řeky se tak uvolní pro lodní dopravu.“ Čímž je zřejmě myšlen místní výletní parník (pokud se ho vůbec podaří opravit, což je velkou otázkou) a členy klubu vodních sportů. Nic dalšího do Pardubic ještě dlouho nepopluje, protože původní projekt splavnění Labe přes Slavíkovy ostrovy u Přelouče definitivně padl a teď se bude řešit projekt plavebního kanálu, který celou lokalitu velkým obloukem obejde. Což znamená změnu územního plánu, výkupy pozemků a samozřejmě také získání miliard na stavbu.
Vymístění pilířů ale pomůže i při povodních a často bývá přímo požadavkem od Povodí.
Ano, vymístění bylo požadavkem Povodí Labe i Plavební správy
Když tu čtu o vysouvání mostu, tak mi to nedá, abych při dnešním datu nevzpomenul na most ve Studénce, který se vysunul (byl vysunut) přesně před 15 lety přímo před projíždějící vlak EC 108 Comenius.
Snad to není jen můj dojem na základě různých článků z médií i z tohoto webu, že se po této smutné události více dbá na bezpečnost a omezení či přímo vyloučení dopravy během takové činnosti.
On hlavně spadnul z montážních podpor, které byly poněkud poddimentované a neudržely tu váhu.
Firmě Bögl a Krysl mosty nezadávat!
Tak nejhorší je, že co jsem slyšel z posledních informací, nikdo za to nenese vinu samozřejmě.
Ještě by mohli od Jesenčany do Chrudimi zvisit vmax na 100 km v hodině a ne se tam ploužit 80km v h
Když tam jezdí jen Os a zastávky mají po 2 km, tak by to moc nepomohlo, to spíš Ostřešanská spojka.
Jezdí tam i spěšně vlaky a ty koleje už stejně potřebuju opravit krajina jak pravitko a bylo by to levnejsi než Ostřešanská spojka
Jo jo. Medlešická, Ostřešanská, Tuněchodská, Úhřetická… Nakonec to vezmeme přes Hrochův Týnec a bude, ne? Přitom v nejbližší trase se klidně staví nová silnice, ale vlak, to ne. Myslím si, že z toho v nejbližších 50 letech nebude vůbec nic. A přímý oblouk, byť provozně nevýhodný, je už silnicí od nedávna zazděn úplně. Je zázrak, že se alespoň přes to Labe dostane druhá kolej, byť i tam to bylo dlouho nechtěné, že jedna pro všechny stačí.
Jen detail, Jesenčany- Chrudim je Vmax 90 km/h.
velmi pekny, zase konec jednoho csd skanzenu.
ted jeste nejak… dotahnout tu chrudim…
Ale jak?:)
Nápadů už bylo hodně, některé narážejí na blízkost ranveje, jiné zase na odpor obcí, tkerým se nelíbí 10m násyp.
Takhle to jet naokolo by taky šlo: https://mapy.cz/s/cegasaroga
Tam by ovšem byl poloměr oblouku stěží 250 metrů.
Průměr je odhadem 550-600 m, až tak kritické to není. Jsou vozidla zvládající r = 125 m, jen je nedělá Škoda Plzeň.
Na R=300 to jde v pohodě, ale pro směr Chrudim – Pardubice by tam byl nutný ještě přesmyk přes hlavní trať, aby se nemuselo jezdit po koridoru v protisměru, a to by znamenalo zrušit jednu nákladní kolej a hlavně zásadně předělat přeloučské zhlaví.
A napojit to mimo ‚koridorovou‘ kolej na staniční koleje k budově nejde? Museli by tedy asi rozšířit nedávno pracně vybetonovaný nadjezd, když už u něj naprosto ‚dlabali‘ na vlaky.
Jde. Jak píšu níže, je tam v silničním nadjezdu volné „okno“, do kterého by se trať vešla, a dokonce by to nebylo jen na staniční koleje u budovy, ale na všechna nástupiště!
Proč přesmysk, jelo by se po té spirále „v protisměru“. Křížil by se pouze směr Hradec – Chrudim.
Mírně přestavět a protáhnout, aby z toho byla výhybna: https://mapy.cz/s/lapozofapu
Jo. Z letecké mapy to není zřejmé, ale pustil jsem si mapu 3D a vypadá to, že ta spirála by mohla končit v nové koleji severně od koridoru, která by prošla pod železničním a silničním mostem v samostatném okně, co tam je. Pak by to bylo jen o několika výhybkách (nejspíše jen 2) na výjezdu z Pardubic do Rosic.
To je blbost – musí to vést na východ a tam se to zlomit na jih – ale kudy, to ví bůh.
Nemusí. Nebyl by žádný problém, aby vlaky od Chrudimi zajely ze západu do žst. Pardubice a pokračovaly „zpět“ na Rosice a Hradec. Tedy jednotky s kabinou na obou stranách, nikoliv soupravy loko+vagóny.
A co takhle tunelem?
https://mapy.cz/s/bugotataha
na konci pod stanicí R=300 m; V=80 km/h; s=25‰ usnadní rozjezd/brzdění. Pro náklady nechat stávající trať.
Zadarmo by to nebylo, ale možná by to vyšlo i levněji než 10km přeložka. A mohla by tam vzniknout parádní podzemní zastávka.
O zastávce Pardubice centrum jste slyšel? A levněji by to teda nevyšlo ani omylem. Kontrolní otázka – jak hluboko by se tunel (hloubený) vedoucí pod zástavbou musel dostat?
Pardon, samozrejme razeny.
Pro představu: Královpolské tunely asi jen 7 metrů. Jenže silnice může mít větší spády.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A1lovopolsk%C3%BD_tunel#/media/Soubor:Brno,_Kr%C3%A1lovo_Pole,_DOD_Kr%C3%A1lovopolsk%C3%BD_tunel_(22).jpg
Zkuste to obojí naprojektovat a spočítat náklady. Vystřízlivění bude rychlé!
Razit tunel v malé hloubce pod budovami v Pardubicích, které jsou postavené na písku a jílu labské nivy? Hodně odvážná myšlenka.
tzv. podloží jak perník
Jako v Praze, Metro v Holešovicích.
Asi nejlevnější by bylo nechat starý most na chrudimské, aby se dalo nekonfliktně do Rosic. Pak by bylo jediné kolizní místo v Rosicích pro směr Pa-Cr. No a mezitím se může špekulovat, jak vymyslet tu spojku na druhé straně města.
Nejlevnější a nejreálnější bude na nějaké napojení Chrudimi zapomenout. To už se prostě nestane, stejně jako už je takřka nemožné naplánovat a realizovat trasu jihozápadního obchvatu města. Prostě to není kam umístit a nebo by to stálo neskutečné náklady (varianta tunel).