Obrazem: 1350 tun nad Labem. Skanska dokončuje nový železniční most, výsun bude hotový v pátek

Finální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska

Práce mají být kompletní do konce roku.

Jedna z velkých železničních investic v Pardubicích míří do finále. Specialisté ze společnosti Skanska začali tento týden s finálními pracemi na stavbě nového mostu přes Labe na trati do Hradce Králové. Nový most je součástí velké akce na zdvoukolejnění a modernizaci trati do Stéblové.

Ode dneška probíhají poslední fáze výsunu mostu. Do pondělí a byl krakorec na středním původním pilíři, konstrukce se posouvá přes nový pilíř P01 na novou opěru O01 na levém břehu. Po dokončení a ukotvení mostu se odstraní jednak pomocné konstrukce, jednak původní střední pilíř,“ říká projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner. Původní prostřední pilíř už nebude potřeba, koryto řeky se tak uvolní pro lodní dopravu.

Mostní konstrukce váží 1350 tun. Jde o nejsložitější stavbou celé akce. Před finálním výsunem se svařoval vyztužený oblouk, takzvaný Langrův trám. „Ten pomocí táhel vynese celou váhu mostu včetně provozního zatížení. Toto řešení nám umožní následné odbourání původního pilíře uprostřed řeky a zajistí její lepší splavnost,“ řekl v červnu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Opěry a pilíře mostu jsou železobetonové. Délka samotného přemostění přesáhne 140 metrů.

Podle Správy železnic mají být veškeré práce hotovy do konce letošního roku. Kromě klíčové stavby mostu prochází závěrečnými úpravami nová zastávka Stéblová obec. Přímo v Rosicích se dokončuje trakční vedení, zastřešení nástupišť nebo zabezpečovací zařízení.

Stavba nového mostu je součástí modernizace úseku z Pardubic do Stéblové, která probíhá od jara 2021. Zakázku získalo s cenou 2,68 miliardy korun sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic.

Modernizací, která zahrnuje především zdvoukolejnění, prochází úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový se dvěma kolejemi. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS dosažení traťové rychlosti až 160 km/h.

Finální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaFinální výsun nového mostu přes Labe v Pardubicích. Foto: SkanskaNový most přes Labe na trati Pardubice - Stéblová. Pramen: SkanskaPosouvání mostu u Pardubic. Foto: SkanskaPosouvání mostu u Pardubic. Foto: SkanskaPosouvání mostu u Pardubic. Foto: SkanskaPosouvání mostu u Pardubic. Foto: SkanskaVýstavba druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou. Foto: MDČRModernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnicModernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnicModernizace trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Správa železnic
Tagy Elektrizace železnic (EŽ) Rosice nad Labem - Stéblová Skanska Správa železnic Trať 031 Pardubice - Hradec Králové
40 komentářů