dkv_obrazok

Obrat: Správa železnic už nechce rušit Kozí dráhu, slíbila její opravu

Příjezd vlaku do zastávky Krupka město. Foto: Město KrupkaPříjezd vlaku do zastávky Krupka město. Foto: Město Krupka

Plán na opravu čeká nyní schvalování v centrální komisi.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdenek

konečně dobrá zpráva, teď ještě zprovoznit slibovaný úsek mezi mezi Lovosicemi a Teplicemi :

https://zdopravy.cz/navrat-vlaku-mezi-lovosice-a-teplice-sprava-zeleznic-ma-levnejsi-projekt-na-zasypanou-trat-provoz-chce-obnovit-do-roku-2023-43371/

Zapa

Jenomže tam to jde do stamilionů. Mmch z Lovosic do Teplic se dá jet i přes Ústí.

Petr Frýdlant

Jasně… SŽ ve velkém vypovídá už nasmlouvané rekonstrukce a stavby. Některé započaté se budou konzervovat, výluky co už jsou v systému se ruší, protože nejsou peníze a to se bavíme o ústeckém kraji.A budeme tady blbnout s kozí drahou. Já myslím, že po novém roce budou mít na kraji jiné starosti. Jediný co pomůže je těžba lithia a obnova Lesní Brány a vlečky Dukla. Ale vzhledem k okolnostem ta EIA nevyjde a je konec.

Pavel

Tak snad Ústecký kraj na svůj slib nezapomene a ty vlaky objedná.

jirka

A teď tu o perníkové chaloupce! 🙂

to už tady bylo – jo, ne, jo, ne.. dokud neuvidím bagr.. nevěřím už ničemu

Ondřej Wagner

Faktem je, že jak se Krušné Hory zbavují nálepky hor emisemi zbarvené vegetace, tak stoupá zájem turistů o tyto hory. A protože jsou do velké míry tvořené jedním dlouhým hřebenem, tak jsou ideální pro cykloturistika, popř v zimě pro turistiku na lyžích. Pro cykloturistiku je ideální, když se mohou dopravit na jedno místo prostředky VHD a z druhého místa zase odjeli. Proto má podhorská Kozí dráha takový význam pro dálkovou turistiku po hřebeni Krusnych Hor.

Stráťa

Má to jenom jeden malý problém v tom že turistika trať neuživí pokud v Krušných horách nepostaví další div světa.

David

Jo aha, a 2 pendlující cyklobusy za zlomek ceny, co by jezdili i někam k přirozeným cílům cest by vadily proč?

Ondros

Protože cyklobusem jezdí řádově méně cyklistů než vlaky. Racionální vysvětlení to zcela nemá, každopádně taky si radši s kolem nastoupím do vlaku, než ho dávat na příves, kde je třeba mnohem větší riziko poškrábání, obtížná manipulace atd. Řada lidí bere vlak taky jako větší lákadlo se svézt než bus a i skočárkem je vlak lepší volba, protože stačí jeden jinej kočárek a už vás pan řidič nepustí…. Nebo je už prostě kočárky přeplněno – viz Krkonoše, kde stačí dvě rodiny se sportovními kočárky Thule a další už nenastoupí. Navíc s těmi přirozenými cíly úplně nesouhlasím, protože Kozina má velký potenciál… Číst vice »

Hans N.

To je ale blbina, co jste napsal. Cyklobusy jezdí často s přívěsem a kola nesnižují počty míst. Takže 50 sedících + stojící.
Příklad: Jizerské hory, na lince (Jbc, Bedřichov, Tanvald)-Souš, Jizerka. Bus převeze až 19 kol. Která 810 na Kozině mu může konkurovat? Oba cíle jsou na hřebeni hor. Takže pro srovnání s Kozinou musím ještě (zaplatit za) lanovku v Krupce, abych měl srovnatelný výchozí bod.

Zapa

Tak hlavně aby kraj, v tom případě, zajistil pro cyklisty kapacitnější vozidla, což s touhou odjezdit to do budoucna s něčím moderním moc nekoresponduje. Mít jednou za dvě hodiny pár míst v Desiru moc lidem nepomůže. Tím nechci říct, že 810 s vlekem je řešením, jen to má své limity.

Jirka

Asi uz nekdo te podivne organizaci konecne vysvetlil, ze ona tu neni od toho, aby rozhodovala o cem rozhodovat vubec nema a co ji neprislusi, ale aby dodrzovala, co ji uklada legislativa.

Frantisek X

Nechci Vám brát iluze, spíše v tom vidím drobný ústupek k uchlácholení veřejnosti (když tu už kraj tak tlačí) a nerušenému pokračování v nastoleném trendu.

diem72

Já myslím, že Ústecký kraj svou vytrvalostí potvrdil zájem o dlouhodobé provozování vlakové dopravy na této části dráhy. Tedy zřejmě nehrozí vývoj „alá Lužec“

Frantisek

Letiště u nich nehrozí, tak si musí najít jinou černou díru na peníze z eráru

malý bobeš

Kdy budou krajské volby?

Karl vB.
Flek

Bude se tedy používat pro odvoz materiálu ze stavby tunelu?

Apollo 17

To určitě ne. U ustí tunelu je žst Chabařovice.

FrenkyUL

Ne je to cca 500 metrů od budoucího portálu do kopce pod hory. Leda extra výjezd z VRT pro Kozí dráhu 🙂

Ústečan

Jako úlitba pro Děčín, že ani po stavbě Krušnohorského tunelu nepřijde o expresní vlaky 😂

Jaroslav Pešek

A co že po volbách to jde?

noerf

Půjde do centrální komise, která to z nedostatku peněz v rozpočtu shodí ze stolu.

FrenkyUL

Ne bude Anoistická a na dluh 🙂

Karl vB.

Nerad bych vám zkazil náladu, ale po volbách to po dlouhých tahanicích jde pouze o jednu rozhodovací úroveň výš, nic víc. SŽ bude nyní z obliga a bude moci s lehkým srcem říkat: „to ne my, to oni tam nahoře to zařízli“. Pokud si dáte dohromady tyto fráze: – „Kolik bude případná oprava do zprovoznění stát ještě není jasné.“ – „Peněz na dopravní stavby není na příští rok dost, přiznal Kupka“ …tak na tom asi moc nezmění ani to, že „kraj věří“, že centrální komise návrh na zařazení opravy Kozí dráhy do rozpočtu roku 2027 schválí. Jako konstruktivní pesimista si… Číst vice »

Jaroslav Pešek

Jestli cca 50mio za neopravení koziny „zachrání“ celý rozpočet sfdi, tak ty „drahé“ lokálky neopravujme. Pokud ne tak zastavme dálnice za miliardy a za peníze z eu opravme proboha alespoň regionální železnice.

platamond

Když řeknete slovo „oprava“, tak většina šotoexpertů bude řvát, že jde o vyhazování peněz. Že chtějí zabezpečovačku, přejezdy, ostrovní perony, ideálně lokální přeložky, neboli „investici“. Rozdíl mezi opravou a investici je mimo jejich chápání. Podívějete se na Středočeský kraj – za posledních cca 5 let se skokově zvýšila kvalita tratí jejich opravou (někde dokonce malé zvýšení rychlostí), pokud by se čekalo na investici, tak by se udělal možná 1 trať a ne o mnoho lépe než opravou a násobně více peněz.

Stráťa

Když ty dálnice mají dopravní výkon o jakém se regionálním železnicím ani nesní.

Tomáš Záruba

Rušení provozu na této trati bylo od samého počátku zcela pomýlené.
Teď jen doufat, že to není v tichosti vyměněno za odpískaní Chotiměře…

Karl vB.

Dotaz:
O co jde, nebo šlo v Chotiměři?
Můžete prosím, alespoň naznačit?

Vašek H.

Sesuv půdy během výstavby dálnice D8 7.6.2013 poškodil trať Lovosice – Teplice v Čechách v úseku Chotiměř – Radejčín a zasypal část rozestavěné dálnice. Příčinou byla (dle závěru soudů) jednak na straně společnosti Kámen Zbraslav, která prováděla těžební práce v místním kamenolomu, ale také na straně špatného projektu dálnice v geologicky nestabilní oblasti (na což stát upozorňovala řada odborníků). Následně vznikla paradoxní situace, kdy zatímco dálnice byla po třech letech (mnoha útrap spojených s odtěžením sesunuté půdy, dopravních komplikací a pohybující se Prackovickou estakádou) v roce 2016 slavnostně otevřena, tak trať po 12 letech stále obnovena nebyla a zřejmě ani… Číst vice »

Nikola

Paradoxem by bylo, kdyby byla nejprve zprovozněna lokálka.
Dálnice D8 byla a je zásadní komunikací pro Ústecký kraj a vstup do Německa.
Vlaky na trati 097 přepravili v roce 2011 denně cca 200 cestujících, nákladní doprava žádná.

wxdf
Marťas

Ať to nemusíte hledat na netu – před dávnými časy došlo k přerušení provozu na části kdysi slavné Severočeské transverzálky (Liberec – Teplice), a to v úseku Lovosice – Radejčín , z důvodu sesuvu půdy u lomu v Dobkovicích. Přestože se jedná snad o 200 m tratě a stalo se to už před drahnou dobou, vlaky stále jezdí jen v úseku Teplice – Radejčín… Z Lovosic Oparenským údolím jezdí občas turistická linka T4, ale pravidelný provoz (mj. právě přes výše uváděnou Chotiměř) stále neexistuje… A evidentně není vůle s tím něco udělat, stále jen neurčité řeči a výmluvy…

Dominik

Nejsou peníze na tak zásadní stavby jako Hradec Králové hl.n., ale na tohle se prostředky najdou? Vyhozené peníze a selhání priorit.

xyz

Oprava vs. investice.

Mmch. celá Kozí dráha byla nesjízdná 2016 – 2022. Dle této teze, byly tehdy na modernizaci HK peníze ušetřené neúdržbou Kozí dráhy? 🙂

Ondra

V článku se hned 2x píše, že se bude rozhodovat o zařazení do plánu investic.. Tak možná ano 🙂

Alenkaf

Musíte umět rozlišovat mezi 50 milionů a 10 miliard

diem72

Toto bude asi víc. 4x PZZ, 2 mosty …. a už jste nad těmi 50 mio

Apollo 17

To rozlišování by se mělo ještě rozšířit o počty cestujících/tun nákladů. Pak těch 10 miliard pro miliony lidí možná bude mnohem néně, než 50 milionůpro jednotky tisíc lidí za rok.

FrenkyUL

Stát jen napraví co podělal. Proč to tolik vadí?

Stráťa

Protože to nepodělal. Ta trať je dlouhodobě nesjízdná a apokalypsa nepřišla.

Dominik

Přesně na to narážím. Všechny projekty mají nějakou ekonomickou efektivitu, dokonce i včetně údržby.

David

50mio nebudou ani pražce…a pak ještě modré zábradlí

alpenflair

Vyhozené peníze jsou do dálnic

Beny

Jasně, auto pod okny chce přece mít každý.

Beny

*auta pod okny. Pardon

Frantisek X

Pouhé vymístění, zato zvětšení problému není řešením, pod těmi okny to nakonec skončí tak jako tak. Potřeba je napřít síly do alternativ – méně dopravních potřeb a jejich uspokojování šetrnějšími cestami. Hromadně třeba po kolejích, jsou-li, či mohou-li být.

Zapa

Zkuste s tímhle přijít do voleb a garantuju vám, že ani ten Babiš nevyhraje.