Obrat pražského letiště v přístupu k taxikářům, dostanou vlastní stanoviště
Podle provozovatele jedné z pražských taxislužeb se cestující „pochybným naháněčům“ nevyhnou. Raději by uvítal možnost stání před terminály za poplatek pro všechny, jako je tomu kdekoliv jinde ve světě.
Letiště Praha vyjde v souvislosti s komunikovanou úpravou systému parkování vstříc cestujícím, kteří nechtějí využívat služeb Uberu jakožto smluvního taxi operátora. Současné parkoviště PB Economy před Terminálem 2 se od května stane třetím expresním parkovištěm a zároveň tzv. Taxi pointem.
Po více než půl roce, kdy taxikáři na letišti nabírali kvůli příchodu Uberu cestující na všech cestách a parkovištích, kde se zrovna dalo, tak získají oficiální označené stanoviště. Pražské letiště na sociální síti X napsalo, že cílem vytvoření Taxi pointu je zvýšení komfortu cestujících.
Rozčílený Kalousek a záhada předražené jízdy. Letiště si start Uberu i přes problémy pochvaluje
K novému stanovišti taxislužeb povedou navigační prvky, což by mělo v praxi snížit šanci, že se cestující stanou obětí řidičů lákajících na často předražené jízdy.
Manažer Uberu Štěpán Šindelář deníku Zdopravy.cz řekl, že se zpřehledněním situace ohledně parkování souhlasí, přičemž dodal, že by změna neměla mít vliv na provoz oficiální služby Uber Airport.
„Díky expresnímu parkingu byl vjezd na letiště vždy povolen pro všechny poskytovatele taxi a zákazníci mají možnost si vybrat, zda chtějí využít oficiální službu Uber Airport, která splňuje přísné požadavky na kvalitu i předem stanovenou férovou cenu, nebo využít jinou službu,“ vysvětlil Šindelář.
Podle zástupce jedné z pražských taxislužeb, jednatele AAA Radiotaxi Jiřího Kvasničky, se však cestující po cestě na Taxi point „pochybným naháněčům“ nevyhnou. Stanoviště bude navíc od příletové haly Terminálu 1 vzdáleno téměř 400 metrů, což je dle Kvasničky příliš daleko.
„Přínosnější by pro taxikáře byla spíše možnost vjezdu přímo před terminály, a to s poplatkem, jako je to všude ve světě, a za garance kvality služeb Magistrátem hl. m. Prahy a pod dohledem Letiště Praha. Monopolem Uberu před terminály jsme se vrátili před rok 1989. Argumentace bezpečností je nesmysl, protože prostor před terminály a v příletové hale je veřejně přístupný,“ uvedl Kvasnička pro deník Zdopravy.cz
Řidičům taxi plánuje pražské letiště nabídnout také nový produkt s názvem Taxi Karta, který nahradí stávající hodnotové karty. „Pomocí tohoto produktu chce letiště poskytnout cenové zvýhodnění parkovného těm řidičům taxi, kteří se v prostorách letiště chovají slušně a dodržují námi stanovená pravidla pro nabízení svých služeb,“ uvedlo letiště v tiskové zprávě.
Přehledně: Zdražení až o 50 %, placení i u závory. Jak se změní expresní parkování na letišti