Obrat pražského letiště v přístupu k taxikářům, dostanou vlastní stanoviště
Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Podle provozovatele jedné z pražských taxislužeb se cestující „pochybným naháněčům“ nevyhnou. Raději by uvítal možnost stání před terminály za poplatek pro všechny, jako je tomu kdekoliv jinde ve světě.
Jediný kdo bude stát na místech pro taxi budou cikáni co už tam jsou a co doslova kradou. Takže se nic nezmění…
Letiště Praha společně s DP Praha, Ropidem a městem by si měli vyndat konečně hlavu z konečníku a začít řešit pro cestující a reputaci Prahy. Je opravdu naprostá ostuda, když poslední trolejbus odjíždí z letiště již ve 23:32, když večerní skupina letadel dolétá mezi 23 a půl jednou ráno. Paradox je, že obráceným směrem přijíždí na letiště ještě v 0:36, což je vlastně k ničemu, to je už dávno po odbavení nočních letů. Takže jedou k ničemu. Tohle je diletanství DP a ROPIDU, letiště a města. Po 23. hodině přilétá ještě cca 7-15 letadel a my je hodíme do chřtánu… Číst vice »
Z těch nočních letu asi nebude mít radost ani personál…ty budou muset pak taky autem.
Tak určitě. Pokud mi během dvou hodin přiletí cca 2000 cestujících, je naprosto trapné nechat je osudu. Stejně jako na ranní rozlety zejména v sezóně. V sezóně ráno odlétá i 20 letadel před dojezdem použitelné MHD (myšleno s odbavením)
Stále se mele o podpoře VHD, ake tady tisíce lidi ROPID honí do aut.
Za ty prachy co jezdí zbytečná 2 a 23 by na ty autobusy bylo.
Jsem rád že kluci a holky z ROPIDu mají čas číst všechny komentáře a dávat mínusy. Pak ke důležité platit KŽC motoráček pro šotouše a 15 lidí za xset/km , misto autobusů pro stovky až tisíce cestujících.
Ještě si patrně nevšimli že VHD je hromadná doprava, nikoliv zájmová.
Další trolejbus pak odjíždí v 0:37. (Kupodivu, když má z letiště odjet, musí na něj nejprve také přijet, žádná líheň trolejbusů na letišti není.) Myslím, že cestující v noci přežijou i autobus, třeba linky 907 nebo 910.
Ať koukám, jak koukám, tak žádný spoj v 0:37 mi IDOS nenabízí, naopak vidím po odjezdu ve 23:32 dojezd ještě čtyř dalších trolejbusů, které tedy buď nocují na dobíječce, nebo se po prázdnu vrací (to by byl ještě větší bizár, než jsem čekal) No a považovat 910 vymeták za normální dopravu z letiště? Tak to jste buď šotouš, nebo šílenec, což by vás samozřejmě opravňovalo dělat v Ropidu. Ale doprava má být pro cestující. A zkuste jim říci, že normální doprava v hlavním městě je 910 s výletem po Praze a bezdomovci a opilci jako bonus. Asi nebudou sdílet Váš… Číst vice »
Jsem přesvědčen, že jsem ten spoj v IDOSu viděl, kontroloval jsem to několikrát, zda jede z letiště a ne na letiště. Ale teď tam není, takže s trolejbusem vám dávám za pravdu. 910 považuji za normální noční dopravu na letiště. To, že jde o noční dopravu, je důležité – v noci není zdaleka taková poptávka, takže cesta MHD logicky bude delší. Je to jako jakákoli jiná noční cesta MHD po Praze. Pokud chce někdo rychlejší cestu, holt si připlatí za taxi. Dotovat prázdné autobusy, které by jezdily celou noc z letiště, by byl příliš velký luxus. Ostatně – kam by… Číst vice »
Z T1 je to neskutečně daleko. A i z T2 je to samozřejmě opruz. Krok zpět pro cestující. Původní místa (odlety T2 a „ulička“ skoro před T1) zůstanou taxikářům otevřená za veřejné poplatky nebo tam budou mít zákaz? Jde mi o to,pokud si objednám Liftago přímo před T2, tak zda tam přijede (a vyšší poplatek promítne do nabídnuté ceny) nebo ne.
Pokud to nepůjde, tak z T1 je už pohodlnější dojít do garáže půjčoven a vzít si do města car4way a odřídit si to sám.
S tim jak se taxikari chovali v minulosti, nechapu ze maj mit vubec na letisti nejaky svoje misto. Je videt, ze tehle bolsevicka lobby porad funugje, uber jim z casti udelal caru pres rozpocet, ale je videt jak hezky dlouho mu to trvalo.
Kdyz se clovek podiva na jiny letiste tech prikladu kde to hezky funguje je vic nez dost.
V únoru jsem byl v Seville. Mají tam na letišti podobné místo pro taxi objednané přes aplikaci (Bolt, španělské Cabify, nepamatuju, jestli i Uber). V garážích před terminálem, pod střechou.
Včera o půlnoci jsem přiletěl na T2, vyšel ven a hledal taxi. Řidič Uberu V90 (jiný tam nebyl) se ptal, zda mám PIN. Zasmál jsem se, že nemám, ale chci domů. Naložil mě, dal správnou cenu a jeli jsme. Bohužel účtenku nevydal, prý ji pošle mailem (haha😁). Budu muset udělat pro účetnictví čestné prohlášení. Ještě že jsme si s řidičem česky rozuměli (já lépe, on hůře). Ale co asi dělají cizinci neznající češtiny nebo angličtiny, kteří chtějí taxi a neví, že mají mít aplikaci Uber nebo že mají jít o půlnoci na T1 a tam něco tlačit do kiosku. Nebo… Číst vice »
A kolika jazyky by meli ridici mluvit? Pokud turista neumi mistni jazyk nebo anglictinu, tak by si mel dopredu zjistit informace a mit mobil s daty.
Ti turisti většinou lítají z jiných zemí a ne třeba z jiného století. Nemít na taxi appku se moc nenosí už tak deset let – obzvlášť, pokud litate. Lidí co si dokáží koupit letenku a objednat hotel, by měli zvládnout i tu appku
Věř tomu, že většina lidí nemá žádný appky a chce prostě přijít a vědět že za férovou cenu se dostanu taxíkem do města.
Nemusí mít apku, může si vše zařídit na kiosku nebo na přepážce. Je to asi jeidná cesta, jak zabránit natahování cizinců, které se dostalo do světových médií.
Kiosky jsou pěkný, ale pokaždé je řidič někde v pr*eli, a jiné auto vzít nelze, přestože jich před terminálem stojí deset. Čekali jsme s lidma na taxi asi hodinu, do toho mě ještě stihla sejmout zaměstnankyně Uberu na stánku, co že si vůbec dovoluji chtít odvoz pro svoje klienty. 😀 . Na stánek Taxi nemá cenu chodit, páč „nejsou auta“. A i když je příletová hala prázdná.
Sv. Kvasňa se probral! 🤣💩
Taxíkem jsem z letiště nikdy nejel, není důvod. Pouze bych byl rád, kdyby člověk, po půlnočním příletu, měl nějaký rozumný noční autobus do centra a ne to, co tam je teď.
Když jedu jen s příručním zavazadlem, jedu MHD.
Když máme s manželkou dva třicetikilové kufry, bereme taxi.
a souvislost s nočním spojem?
A někdo tě nutí? 🤡
No, pro odlety brzy rano, stejne jako pozdni prilety je taxi rozhodne prijemnejsi a rychlejsi volba, kdy to usetri desitky minut, coz je zvlast rano velmi prijemne
Já tedy dávám spíše přednost metru, ale tak každý preferuje něco jiného.
Sednout do 910 a nově i 907 je zážitek svého druhu. Vymete to kdeco, za rozumné noční spojení s centrem se to označit nedá. Kdo by chtěl přeskočit na 91, je tam „návaznost“ 13 minut a pochodové cvičení (s kufrem) k tomu.
Je frekvence cestujících v noci tak velká, aby to uživilo rychlé spojení s centrem? Všechna noční spojení v Praze jsou delší, protože je výrazně menší poptávka, tudíž menší počet linek, tudíž přestupy a delší trasy.
A pak po půlnoci v centru co? Čekat půl hodiny na nějaký autobus vymetak? Jo, není nic lepšího než po příletu pak 2 hodiny někde cestovat s opilci.
Pořádná veřejná doprava bandu taxikářů odrovná sama.
Jo, „již brzy“…
Počád bude dost lidí, kteří si ten taxík zavolají, ve světě je to naprosto normální věc. Přestože i jinde ve světě zcela jistě existují nepoctivci.
Uber a podobné služby to dost zlepšily, cinknutý taxametr už je dost out.
Ani kdyz bude vlak tak neodrovna. Urcita skupina lidi do mastne tyce nesedne z principu.
Ne každej, kdo letí z/na Ruzyni, je batůžkář z lowcostu, co má kilovou taštičku s dvěma tričkama.
Přeci jen, z letiště se cestuje i dál, a často sebou člověk tahá spoustu věcí – a fakt nechceš tahat 15 kilovej kufr MHDčkem s dvěma třema přestupama.
Jako až tam pojede vlak celej den, pak možná jo. Ale to se ještě minimálně další čtvrt století nemají čeho bát.
Ne, vzdycky bude skupina cestujicich, kteri budou preferovat taxi.
Sam to kombinuji podle okolnosti (vyzvedne/doveze me rodina, jedu mhd, nebo si objednam taxi) a nikdy jsem s taxi nemel problem.
Při posledním příletu jsem měl s kolegou dohromady tři kufry, každý přes 20 kg. MHD může být jakkoliv dokonalá, ale tohle odmítám tahat. Bylo možné jet taxi, nebo parkovat na letišti. Paradoxně parkování vyšlo lépe, ale většinou jsem v podobných situacích taxi využil
„Podle zástupce jedné z pražských taxislužeb, jednatele AAA Radiotaxi Jiřího Kvasničky…“
Není to náhodou ta taxislužba, která měla na letišti dříve monopol/duopol? A není to náhodu ten Kvasnička, který se choval jako mafián a otrokář?
Je vidět, že vedení letitě neodolalo mafiánským praktikám a naše milé, laskavé a poctivé taxikáře na letiště opět vrátilo 😀
Já bych vyhnal všechny taxikáře od terminálů. Akorát postávají před dveřmi, kouří mimo vyhrazená místa a překáží v chůzi lidem pokračujícím na autobus nebo na parkoviště (a těch je většina)
Však dostali vlastní stanoviště. To je první krok k tomu, aby byla páka je někam vykázat – existuje ono „někam“.
Akorát to teda zároveň vyhanlo ty, kteří pro někoho přijeli. Těch 15 minut (již brzy jen 10) je na vyložení tak akorát, ale když na někoho čekáte, tak si buď dost připlatíte, nebo se od T2 dost projdete, protože ne každý je mistr logistiky a zvládne si načasovat příjezd do 10 minutového okna.
Uznávám, že potom je to dost blbé.
To je skvělé, teď už bude moci i digitálně znevýhodněný Kalousek jezdit v klidu taxíkem. 😆
Jo, taky jsou taxikáři pěkná sebranka „kdekoliv jinde ve světě“. Zaplaťpánbůh za Uber.
Jo ten uzbecko Ukrajinský výkvět v 15 let starých autech na uberu a boltu je vážně za zaplaťpambuch, radši jedu s liftagem kde si řidiče a auto můžu vybrat
Uber airport 15 let starý auto? No tak jo .. a co ještě jste o letišti v Praze slyšel od kluků v hospodě?
Nebavím se o uber arport vím že tam je auto do 5 let stáří
Na letišti smí jezdit Uber Airport pouze vozy Volvo V90 Toyota Camry a Toyota Raw. Dojíždí ještě pár značek a i ty čekají na dodávky Toyot. A baví mě číst komentáře lidí, kteří si za poslední peníze koupí zájezd a letenku a už nemají peníze na dopravu na a z letiště. A pak tu člověk čte, že všichni taxikáři jsou zloději a lepší je městská doprava. Můj tatínek vždycky říkal, že taxíkem vždycky jezdí jen ti, kteří na to mají. A pro ty, co jsou chudí, je volský potah. Přeneseno do dnešních dnů, jezdí Boltem Ekonomy a Uber Saver.
To by bylo všechno hezký, ale co by váš tatínek poradil chudině na letištích, kde taxikářská svoloč ty volský potahy Uberu (a/nebo jinou solidní konkurenci) vyštípala?
Ale klidně Liftago. Jde mi o ten princip, že si naťukám destinaci a dopředu odsouhlasím cenu. Pak už není potřeba řešit poctivost ani jazykovou výbavu točvolanta.
Na tom ubzecko ukrajinským výkvětu není zas tak nic moc špatnýho – aspon má člověk v autě klid, protože oni vi, že jim nerozumíš, a nesnaží se mluvit.
poslouchat občas „moudra“ českejch „jakože normálních“ taxikářů bylo fakt někdy o mentální zdraví.
jinak s nima mám zkušenosti úplně normální – řídit uměj, a do cíle dojedou.
myslet si, že mezi „jakože normálníma taxikářema“ jsou nějací super lumeni a super řidiči je dost naivní.