Obnoveno. Do Židlochovic přijel po 40 letech osobní vlak
Příjezd prvního osobního vlaku do Židlochovic po 40 letech. Foto: Juraj Kováč
Židlochovice u Brna dnes přivítaly první osobní vlak po 40 letech. Provoz na obnovené trati z Hrušovan do Židlochovic přijel
Jak zaznělo na otevření, jde o první trať se stanicí otevřenou po 50 letech. Nad tím bychom se měli zamyslet, tím spíše, že jde vlastně oficiálně „jen“ o opravu, protože trať s velkým štěstím nebyla zcela uzavřena a zrušena.
V dnešní době docela vzácná událost, znovuotevření tratě, když se spíše tratě ruší. Tak snad budou další tratě následovat.
Ono je taky trochu rozdíl, jaké tratě (myšleno jejich polohou) se ruší a jaké se obnovují (stejně to dnes funguje třeba v Německu).
kde se jake trate rusi?
Je to téměř nepodstatné, ale neměla by být test elektrifikována, nikoliv jak se uvádí v textu elektrizovaná, cit.: „Správa železniční dopravní cesty ji elektrizovala“?
Používají se oba výrazy.
Viz například název zakázky: https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6225.html
Muj otec velel stavarum pri optimalizaci nejake trati u Svitav. A azjnbonaky mohl cert sebrat, kdyz rekl slovo ‚elektrifikace‘ – to pry delal Lenin v Rusku 🙂
Železničáři jsou zvyklí na elektrizaci. Např. společnost Elektrizace železnic.
Do fotogalerie ze stanice Hrušovany jsem ještě doplnil fotky z Vranovického zhlaví, kde se doplňovaly odvratné koleje, což souvisí s novými předpisy pro tratě o vyšších rychlostech (zde 160 km/h v přímé). Na tomto zhlaví jsou i spojky mezi TK pro rychlost 100 km/h do odbočky. Zde ještě probíhaly dokončovací práce. Zůstalo zachováno i napojení vlečky do firmy YTONG. Kompletní fotogalerie stanice zde:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Hrusovany_u_Brna_-_finalni_stav/
Odvraty tam jsou, aby se odstranily VCO a aby ETCS nenutilo dojíždět vlaky na předjízdnejch k návěstidlům téměř krokem.
Tak a teď stejným stylem vlítnout na Polnou. :-))
A k cemu? Lidem z Polne nejak chybi prochazka pres celou Polnou a spojeni na okraj Jihlavy? Nebo jim za pouziti vlaku misto auta ci busu planujete platit? 🙂
K fotogaleriím zachycující finální stav trati mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi a stanice Židlochovice samotné, které jsem zde přidával před chvílí nesmí chybět ani stanice Hrušovany u Brna, kde se toho změnilo opravdu hodně:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Hrusovany_u_Brna_-_finalni_stav/
Tak teď přijde na řadu studie rekonstrukce tratě 253 Vranovice – Pohořelice, později pak 255 Zaječí – Hodonín. Na rekonstrukci tratě Brno – Znojmo 244/246 už probíhá studie. A příští rok má dojít k zahájení rekonstrukce a elektrizace tratě 240 Brno – Zastávka. Kraj má velkolepé plány na železnici a je to jen dobře, poslední dobou se toho dost pohnulo. Jen nevím jak je na tom Boskovická spojka, ví někdo?
„Tak teď přijde na řadu studie rekonstrukce tratě 253 Vranovice – Pohořelice, později pak 255 Zaječí – Hodonín.“ V této věci připomenu, že kolej z Vranovic do Pohořelic již cca 8 (?) let není železniční tratí. „později pak 255 Zaječí – Hodonín“ SŽDC sice nechala zpracovat studii ve smyslu „na kolik km/h se v jakých úsecích dá zvýšit traťová rychlost v rámci rekonstrukce v nezměněné stopě“, nicméně JMK má pro část této tratě plán „status-quo“ a pro druhou část této tratě plán omezující (který již měl vejít v platnost k 15. 12. 2019, byť nakonec byla jeho realizace odložena). „Kraj… Číst vice »
… a na druhou stranu takovou Křenovickou spojku dal úplně „k ledu“ (schálená varianta rekonstrukce dolní Vláry je ve variantě „bez Křenovické spojky), což bylo proto, že žádná varianta obsahující Křenovickou spojku, jak v její severní či jižní podobě, neprokázala v SP v části CBA ekonomickou efektivnost. Jinak řečeno, její ceně neodpovídaly odpovídající přínosy, resp. spojka by byla realizovatelná pouze s X-násobky budoucí přepravní poptávky.
„žádná varianta obsahující Křenovickou spojku, jak v její severní či jižní podobě, neprokázala v SP v části CBA ekonomickou efektivnost.“ Tím hůře mimochodem pro zastánce diametru v navrhované podobě „od jihu zapojen jen do trati směr Sokolnice“, protože některé plánky této varianty uváděly pojem „směr Slavkov“. Nikoliv – bez Křenovické spojky bude onen diametr výhradně „směr Křenovice h. n.“. P. S. S tím ekonomickým hodnocením Křenovické spojky v rámci modernizace Vlárské tratě mi to přijde sporné přinejmenším do doby výstavby odsunutého hl. n. Při existenci Křenovické spojky mohou 2 páry vlárských vlaků (a to Os vlaků) mohou být vedeny přes… Číst vice »
Bohužel nevím.
Pohorelice jsou na zruseni spise.
Pohořelice nemají absolutně smysl, žádný vlak by to s oklikou přes Vranovice nedal rychleji než autobus po dálnici, navíc přes Pohořelice vede několik páteřních autobusů do dalších částí kraje a nádraží je mimo centrum (to teda v Židlochovicích taky, ale budiž). To snad jedině, kdyby se vybudovala nová trať až do Znojma.
… snad jedině, kdyby se vybudovala nová trať až do Znojma. – A napojení jinde než ve Vranovicích, ideálně bez úvrati, no a pak ještě třetí kolej do Brna. To asi je tak neklapne.
Před týdnem jsem si tam byl pofotit finální stav trati před uvedením do provozu. Třeba to bude někoho zajímat:
Stanice Židlochovice:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/ZST_Zidlochovice_-_finalni_stav/
Trať Hrušovany – Židlochovice:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Trat_Hrusovany_u_Brna_-_Zidlochovice_-_finali_stav/
K čemu jsou dobré ty kratičké kousky kolejí s betonem na konci? To je, když selžou vlaku brzdy? :-). Lokomotiva se tam nevejde, když je beton 15 pražců (pod 8 m) od námezníku.
Doufám, že si trať najde svoje cestující, jelikož cestující z jedné autobusové linky je málo na to, aby tam mohly jezdit třívozové Pantery či 242 + 3× Bdmtee..
Tak z Hrušovan také nejede plný vlak, ale plní se průběžně cestou. Zde to bude podobný.
Třívozové a dvouvozové Regiopantery (= řady 640 a 650) by od nového GVD měly na rameni do Židlochovic tvořit necelou polovinu všech spojů v běžný pracovní den (cca. 45 % spojů). Dvouvozové jednotky budou obsluhovat spoje č. 4904, 4912, 4944, 4909, 4941, 4901 – je otázka, zda to kapacitně bude stačit. Situace by se měla měnit po náběhu dodávek nových elektrických jednotek objednaných přímo JMK, kdy by do Židlochovic až na výjimky měly zajíždět čtyřvozové jednotky.
Kde jste to zjistil, že to budou dvouvozové a ne tří? (Nevím, ptám se)
Ve služebních pomůckách dopravce ČD a.s.
Tak ono hlavně to není jen jedna linka. V současném stavu ( bez vlaku do Židlochovic) cca polovina cestujících ve špičce přijede autobusy 521 a 522 právě ze Židlochovic + zkrácení 505 do Rajhradu přidá další cestující buď přímo v Židlochovicích nebo v Rajhradě.
„Nový terminál v Židlochovicích obslouží linky 151, 154, 505, 514, 521 a 522. “
To je jedna autobusová linka, jo?
Paráda! Víc takových projektů! A díky za reportáž!