SŽDC opraví rozpadlou část Posázavského pacifiku. Obnova vyjde na 600 milionů

Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016

Na východní větev Posázavského pacifiku (trať 212) by se měl opět vrátit plnohodnotný železniční provoz. Centrální komise ministerstva dopravy schválila

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Novák

Tunel: Placení? Automobilisté si plně platí v daních i za železnici. … Železnice je dotovaná a brutálně. Narozdíl od motoristů, kteří jsou dojné krávy.

To je samozřejmě v pořádku, protože i přes nemalé zdanění je cestování autem levné a široce dostupné. Dalo by se jít ještě dál …

Vlakomil

Doufám jen, že zas nebudou montovat kilometry modrého zábradlí, nedejbože protihlukové stěny!

Cs

60M na opravu; 540M na Kajmany

Cena

Neznám přesný rozsah prací, nicméně cenu 600 M za cca 14 km trati nepovažuji za přemrštěnou. Ono čistě jen výměna pražců+kolejnic stojí cca 10 mil./km, když k tomu přidáte mosty, tunel, přejezdy a zab. zař., budete ještě rádi, když zůstane u těch 600 mil. A ta trať to evidentně potřebuje. (pro srovnání si představte si silnici, třeba okrsku, kde bude asfalt starý 40-50 let bez jediné údržby – po tolika letech to bude v lepším případě štěrkový tankodrom…). Nápady na zrušení trati jsou absolutně mimo mísu, o tom se dá mluvit u nějakých nevyužívaných cancourků, ale ne u střední části… Číst vice »

VRT

Regionální páteř! No co se tady ještě všechno dozvíme!

železničář v důchodu

VRT:
Dozvídáte se pravdu – ona to totiž svým způsobem jakási „regionální páteř“ pro tuto část Posázaví skutečně je, navíc předmětný úsek leží celý ve Středočeském kraji, takže ani není „rozbíjen“ krajskou hranicí.

Tunel

Sice to mimo slunečné červnové soboty vozí stěží 10-20 lidí, ale ona je to regionální páteř. 😀 😀 A proč teda neopravíme stejně kvalitně i souběžné silnice? Ty nepoužije v průměru 15 lidí ob 2 hodiny, nez nich by ani ta vaše dnešní NAD neměla kde jet a děr mají jak stoletá mucholapka. Tohle upřednostňování železnic před regionálními silnicemi je úplně zvrácené a musí už konečně skončit. Proč jsou nějaké motoráčky VIP, když jejich využití je směšné až nulové a řidiči aut, ale i cyklisté a pěší šikanování nekvalitními silnicemi? Kasta šotoušů se považuje za vyvolenou a odčerpává tolik veřejných… Číst vice »

Jiří

Souhlas s Cena. Bohužel ze zdejších přispěvatelů Dopravak, Tunel, VRT a dalších čiší čirá nenávist, zlomyslnost a škodolibost ohledně regionálních tratí a lokálek. Typická česká vlastnost působit jiným problémy a škody. Jim přeci nikdo nebere ty jejich cyklostezky, právo jezdit si všude, kam si zamanou, prostoru mají na zemi habaděj, ale jim to nestačí, chtějí víc a víc. Tohle není o žádným šotoušství, kterým se tu neustále ohánějí. Nechtějí prostě pochopit, že tu také žijí lidé, co dávají přednost přepravě po kolejích ať už z praktických či jiných důvodů a nechtějí prostě přispívat k neustálému zahušťování silniční dopravy. A mimochodem… Číst vice »

Jiří

A osobních aut už je v naší malé zemi poněkud přespříliš. A stále a stále přibývají.
Cyklistika je momentálně ohromná módní záležitost a na arogantním chování mnoha
cykloteroristů i inline bruslařů je to pěkně vidět. A s těmi přibývajícími osobními auty
začíná být i na okrajových malých silnicích docela husto. Nevidím žádný rozumný
důvod likvidovat alternativní a klidnější formy přepravy lidí ke kterým
lokální a regionální železnice zcela právem patří. Ani tolik vychvalované náhradní
autobusy či minibusy nemohou nahradit některé dobré výhody vlaků.

Jiří

Vypadá to, že mnoho lidí, kteří se považují za moderní, cool vzdělanou lepší vrstvu, cíleně nenávidí lokální železnici a považují jí za přežitek minulosti. Urputně prosazují cyklostezky, argumentujíc, že to nebude nic stát a ještě na to přispějí z EU. A Ti úplně nejfanatičtější by chtěli naprosto všude bez omezení jezdit se svými plechovými miláčky, bez nichž už nemohou vůbec žít. Též se tu např. Tunel ohání rušením lokálek v západoevropských zemích, ale nemá tak docela pravdu. Ne všude se lokální tratě v evropských zemích přetvářejí rovnou na cyklostezky, v mnoha případech si stát nechává prostor pro případné rezervy i… Číst vice »

VRT

Jiří, jedno oko nezůstalo suché. Auto nemám. Jezdím vlakem denně. Ale jsem svéprávný a vidím, že se cpou stamiliony do tratí kde a) SŽDC totálně zanedbalo údržbu, b) jde o turistické tratě, kde mimo červenec a srpen + pěkné víkendy nepotkáte nohu. Proti tomu tu máme tratě, kde jezdí desetitisíce lidí denně a na které se nesáhlo. Stejně jako pravobřežní trať, zásadní pro nákladní dopravu. Uzly Praha a Brno. Síť rychlých železnic, napojení letiště. Pokud mi vadí neskutečné mrhání prostředky u tratí, které prostě skoro nikdo nevyužívá, tak jsem zaslepený fanatik. Navíc ty rekonstrukce jsou naprosto tragické.

Tunel

Až se u nás zruší tolik tratí co na západě, tak jsem pro to, nechat někde drezínu a tu a tam 1-2 lokálky obnovit. Zbytek je váš těžký šotosen. Vyzkoušel jste si někde drezínku a přečetl o 3 obnovených lokálkách a vidtelně nevíte, že zrušeno tam toho bylo 10x tolik, co tady. Už jenom ten počet cyklostezk ze železnic je tam proti ČR gigantický. Zkuste příhraničí v Bavorsku, zrušena většina tratí. Protože byly zbytečné. Ze všech jsou cyklostezky. A lidé tam žijou dál, spokojeně a dokonce dojíždí do práce bez auta… na kole. Habaděj prostoru? Kde a kolik je u… Číst vice »

Jiří

Bohužel má pravdu např. Železničář a další normální přispěvatelé že ze zdejšími fanatiky typu VRT, Tunel a spol nemá cenu rozumně diskutovat neb jsou stoprocentně přesvědčeni o své svaté pravdě a chtějí všem ostatním určovat jak mají žít a co mají dělat. Ač sami mají pro své životní priority prostoru dost a dost, jiným ho chtějí brát. A ta argumentace USA, Španělskem i Německem je zcela mimo. Naše malá země se může srovnávat se stejně velkými a tu stačí se podívat do Beneluxu, Maďarska, Dánska, Švýcarska či Rakouska jak se tam starají i o regionální tratě s vědomím alternativy vůči… Číst vice »

Štěpán

Pan Tunel je samozřejmě geniální ve všech směrech a ředitel zeměkoule. Všechno, co řekne, je svatá pravda a musí se to za každou cenu stát, jinak nastane konec světa a všechno je úplně špatně.

Plně souhlasím s Jiřím, s některými nemá cenu diskutovat, protože to stejně nikam nevede. Myslím, že je načase tuto bouřlivou diskuzi ukončit, protože rozhodnutí stejně nezáleží na nikom z nás, ale na SŽDC. A ta se rozhodla, že se trať obnoví a příznivci rušení tratí ať se z toho třeba zblázní.

Tunel

Benelux, zrušena 1/3 sítě, 30.000 města v Belgii či Nizozemí bez vlaku, nahrazeno cyklostezkou. Drsnější než Německo. I když máte v Belgii dnes zhruba stejnou hustotu tratí jako u nás, tak to nic nemění na tom, že tam byla mnohem větší síť a že osídlení v Belgii je skoro 3x větší na kilometr čtvereční, než u nás. Lucemburko a Nizozemí podobně. Maďarsko – zrušeno více než u nás, jen si to nastudujte. Ne sice tak drasticky jako v západní Evropě, ale rozhodně více než u nás. Navíc přežívající lokálky mají 2-4 páry denně, spíše ty 2. To chcete? Dánsko –… Číst vice »

KPL

Děkujeme panu řediteli zeměkoule a světa, ctěnému panu Tunelovi, za obsáhlou propagační kampaň za zrušení všech našich lokálek. Jak zde pravil pan Štěpán a pan Jiří, již zde nemá cenu tuto diskusi vésti se zmíněnými fanatiky, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já třeba na rozdíl od pana Tunela umím nejen číst v železničních mapách ale i mezi řádky. A konečnou pravdou je, že se SŽDC rozhodla do některých lokálek rozumně investovat a nadále zajistit smysluplný provoz. Takže v tomto případě pan Tunel si může svůj horký sen o cyklostezkách místo tratí nechat odeznít. Jezděte si všude možně… Číst vice »

Tomáš Tužín ing.

V poslední době se potkávám dost často s názory, že tu i onu regionální trať by bylo výhodné nahradit cyklostezkou. Téma je to natolik oblíbené, že stojí zato se na něj určitě podívat podrobněji. Co mně dost výrazně zaráží, možná i jistým způsobem baví, je vášnivá obhajoba „drážních cyklostezek“ ze strany některých železničních odborníků, či „rádoby – odborníků“. Rád se jich potom ptám, nakolik sami na kole jezdí, jakou mají zkušenost s cyklistickou dopravu a proč jsou si tak jistí, že zrovna cyklostezka místo trati je tou stavbou, kterou cyklisté potřebují? Co když za stejné peníze, které by stála „drážní… Číst vice »

Paťas

Tak asi takhle. Zruč je město 5000 obyvatel. Cyklostezka kolem Sázavy vede přes celou Zruč. Končí kolem sídliště Dvouletky a po 100 metrech cca protíná železniční přejezd a vede dal přes Chabeřický mlýn až do Chabeřic. Jinak samo město investlo na pořízení PZZ čili každý přejezd be Zruči je již zabezpečen a nema jen výstražný kříž. Navíc tato trať je dost významná a to nejen jako Posázavký Pacifik. A myslím ze elektrifikace by ji slušela.

železničář v důchodu

Elektrizovat trať s NTR = 60 km/h bez předchozích úprav přinášejících její významnější zvýšení je nesmysl, zejména převažuje-li na ní osobní doprava – to se nemůže vyplatit ani v případě, že by tam elektrická energie byla dostupná zadarmo.

Milan

Oprava toho úseku trati je důležitá zejm. pro návaznost na další směry, Světlá nad Sázavou, příp. Kutná Hora. Jinak pro cyklovýlety a zábavu jsou v oblasti hned dvě možnosti – cyklotrasa č. 19, prakticky souběžná s tratí, a turistická červená trasa.

Tunel

Kolik v inkriminovaném úseku jezdí lidí (celoroční průměr, ne průměr z červnové sluneční soboty), že tam budeme pozlacovat trať? Nebylo by naopak výhodnější tento prostřední úsek tratě zrušit a udělat z něj cyklostezku, čímž by to přitáhlo nové lidi na obou koncích? Ušetřilo by se 600 milionů a ještě snížila ztráta dopravce. V Německu je takové řešení velmi časté a atraktivní. Navíc v dané oblasti žádná stezka kolem Sázavy vůbec neexistuje, nutnost neustále vyjíždět z údolí na kopec a zase ho sjíždět velmi snižuje turistickou atraktivnost oblasti. Ten vlak tam v podstatě krom vodáků nemá koho vozit, protože tam nic… Číst vice »

Pavels

Pane Tunel uz jsou s tou jejich asfaltarinou docela otravni.

Štěpán

Tunel: Je vidět, že vlakem nejezdíte. Zřejmě vám nedochází, že lidé, co vlakem jezdí, nejsou zdaleka jen šotouši. O posázavském pacifiku to platí dvojnásob. Pokud máte takovou nenávist k lokálkám, tak je prostě ignorujte, nikdo vás nenutí po nich jezdit.

To

Tunel: zrušme tedy všechny turistické tratě a udělejme z nich cyklostezky… naši předkové si dali tu práci a postavili drážní těleso a na něm koleje. Pokud se cyklistům nelíbí jezdit nahoru a dolů, ať si postaví vlastní těleso cyklostezky. Na kolik by vyšlo těch pár km cyklostezky? Na miliardu?

southern.brewer

Za Kácovem nic není? Tak se tam jeďte podívat. A krom toho, že tam „nic není“ – žijou tam lidi, drahý pane Tunel.

Tunel

To>
Naši předci ty tratě nestavěli pro turistiku, ale s nějakým účelem. Ten už pominul, jejich životnost není věčná. Šotouši vždycky vytahují předky, když jsou v úzkých, ale ti kdyby žili dnes, tak stavěli silnice. Železnici stavěli jen proto, že tehdy nic lepšího nebylo.

Cyklostezka mimo drážní těleso by tam krom ceny neprošla i kvůli krajinnému rázu, proto je řešením přenechat pro ní nejslabší úsek trati, jako to bylo i u Přibyslavi.

southern.brewer>
A ti lidé nemohou jezdit autobusem, pane southern.brewer? Jaktože jinde mohou, třeba z Kostelce nad Černými Lesy do Prahy.

železničář v důchodu

Tunel: „Jaktože jinde mohou, třeba z Kostelce nad Černými Lesy do Prahy.“
Pokud vím tak z Kostelce nad Černými Lesy se (masově) jezdí autobusem na vlak do Českého Brodu – ano, sice autobusem, ale ne do Prahy.

Elb

Na vlak do Čerčan dál na Prahu sem jezdí hodně lidí.. A že výrazně zkracovat cestovní dobu na trati s takovými rychlostními propady není zrovna těžké.

Aleš

Kdybyste tu trať rozdělil cyklostezkou, vzniknou vám dva pahýly, které se zase budou hůř obsluhovat a snadněji omezovat a rušit, jak to vidíme na spoustě podobných míst.
A krom toho, víte, autobus se rozhodně nerovná vlak, není to rovnocenné, není to zaměnitelné, a to nepočítám, že každý přestup snižuje atraktivitu spojení.

Tunel

štěpán> to není žádná nenávist k lokálkám, ale pouze přijmutí skutečnosti, že cyklostezky v kopcovitém terénu s tunely, mosty, náspy a zářezy by stály stamiliony až miliardy a nejsou reálné. Ale vytvářet je ze železnic bude i s náklady na likvidace železnice za 1/20 ceny novostavby. Tudy vede reálná cesta.

Jezel

Já teda pořád nevím, proč tolik chcete cyklostezku a tak málo železnici. Jistě, že průběh trati je tam na nekopcovitou cyklostezku vhodný, to určitě, ale nechápu, proč by se měla trať zrušit a cyklostezkou nahradit. Opravdový důvod jste ještě nenapsal…

železničář v důchodu

Tunel:
Chtít budovat cyklostezky na venkově je především v naprosté většině případů zcela zbytečné, a to i kdyby pro ně mělo být využito nevyužívaného železničního tělesa: prakticky všude ve venkovských turisticko-výletnických oblastech je dost jen málo frekventovaných místních silniček a polních (dnes už dokonce často i asfaltovaných) i lesních cest, kterých mohou cyklisté snadno a docela bezpečně využívat jako cyklotras – to, co tady jako kolovrátek neustále vnucujete, jsou jen hloupé provokace, na které naštěstí už ani skoro nikdo nereaguje, takže mezi tím plevelem aspoň nezaniká něco inteligentnějšího.

Tunel

Zato železniční tratě na venkově v roce 2018 jsou to nejvíc potřebné. 😀 Provokujete spíše vy… jezdění přes kopce nemá s pohodlnou (do práce) a zábavnou (na výlet) cyklistikou nic společného. Jděte se podívat do Německa, kolik lidí tam jezdí na venkově po cyklostezkách z bývalých železnic. Ono i u nás to má úspěch: “ A jak ukázala sčítání dopravy, je i nesmírně oblíbená mezi lidmi. „ROP zde v srpnu a září dělal měření. Po cyklostezce projelo více než 35 tisíc cyklistů či bruslařů. Stala se hned po Lukách nad Jihlavou nejvíce navštěvovanou na Vysočině a jižní Moravě,“ poukázal přibyslavský… Číst vice »

VRT

600 mega? To bude kilometrů modrého zábradlí uprostřed lesa. K přístupu styl Mšeno (necháme to shnít a pak do toho narveme stovky milionů) snad není co dodat.

gor

Hm, to je moc fajn. A co takhle opravit třeba Lysá nad Labem – Praha nebo Kolín – Lysá nebo jakoukoli jinou trať, která se rozpadá a zároveň má o několik řádů vyšší výkony?

Tunel

To přece nemůžete po šotouškách chtít… po pacifiku budou chtít opravit nejspíš Třemošnici, kde je navrženo v celé trase omezení na 20km/h. Do toho se bude muset vrazit aspoň 350 míčů, vždyť tam jezdí davy, ne? Hlavní tratě s nákladní dopravou nejsou podstatné, ono to při té 50km/h ještě nějakou dobu vydrží, tak proč si zatím nespravit lokálky? 🙁 A ještě budou šotouškové mít řeči, že když se sečtou náklady na zrušení tratě a stavbu cyklostezky, tak je to víc než ty stamiliony za opravu těch lokálek. Že stavbu cyklostezky lze dotovat z EU a opravu téměř nevyužívané trati nikoli,… Číst vice »

To

Škoda jen, že rekonstrukce tratí SŽDC prakticky nevedou ke zvyšování rychlostí. Co bylo, musí být i nadále

Franta Jetel jr.

Tak ať se dílo podaří a (a to hlavně!) prosil bych spoustu km kvalitního designového zábradlí do každé stanice <3

Martin Hanzal

Souhlas, protože bez stovek metrů zábradlí by to prostě nejezdilo 🙂

pkajetan

a obří betonové přistávací runwaye pro solo 810 anebo 4 Bmyy a taky zničení nakládkových a vykládkových kolejí.. a taky elektronické tabule a hlášení vlaků pro sojky a zajíce v lese a někde také nějaký podchod … no zkrátka takový přerod dráhy na takový normální tramvajový provoz za 600 milionů … hmmm to nebude stačit … 😀

Tunel

Kdy tam projel poslední nákladní vlak? (ale jasně, on je jejich návrat už na spadnutí 😀 )

S tramvajizací ale také nesouhlasím, zde by lepším řešením byla cyklostezka (viz. výše mé příspěvky).

Jiří

Tunel a spol : Už jste s tím nenávistným pliváním na tratě a protlačováním všude cyklostezek naprosto trapní a ohraní. Pořád stejná písnička, jste jak kolovrátci- hluší, slepí a arogantní, typické čecháčkovství.

Tunel

Těch cyklostezekl ze železnic (tj. s urovnaným terénem, takže luxusních) je zatím velmi málo, takže zatím jsou sobečtí spíše vláčkaři, kteří se odmítají o tělesa podělit. Přitom nahrazení méně využívaných tratí byste si ani nevšimli. 😉

Pavels

tunel – naštěstí je jich málo, oni ještě sem tam mají lidé rozum a pod pojmem cyklostezka si představují něco jiného než asfaltovou silnici.

Tunel

Kdo se někdy projel po cyklostezce ze železnice, rychle pochopí, že je to v podstatě dálnice pro kola. Urovnaný terén (žádné zbytečné kopečky – je násep, most, zářez, někdy u tunel), vyvážené převýšení (o hodně mírnější než u vesnických silnic) a v zářezech bývá za parných letních dní i příjemné ochlazení. Tohle je budoucnost. To se líbí každému, kdo to zkusí. A není divu. Je to vynikající pro rodiny s dětmi, turisty i lidi do práce (kteří pak radši jedou na kole než autem, protože zjistí, že to jde na kole i bez zpocení). A pro ty, co nemohou na… Číst vice »

KLP

Věčný a horečnatý sen Pana Tunela o cyklostezkách.
Přečtěte si raději http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/#more-19436
ať se trochu poučíte o realitě. A věřte mi, že naštěstí je v naší zemi dost velká síla veřejnosti, která
si přeje zachovat lokální a regionální tratě, neničit je a nedělat tak omyly jiných zemí, kterými se
zaštitujete. Jsme rádi za naši dobře vybudovanou síť, která tu po předcích zůstala. A nakonec i
u nás se v minulosti už toho dost zrušilo.