cargo

SŽDC opraví rozpadlou část Posázavského pacifiku. Obnova vyjde na 600 milionů

Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016Zastávka Chabeřice. Motorový vůz 810 by zde měl podle návrhu SŽDC zaplatit za zastavení 1,20 Kč. Autor: Stribrohorak – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36808016

Na východní větev Posázavského pacifiku (trať 212) by se měl opět vrátit plnohodnotný železniční provoz. Centrální komise ministerstva dopravy schválila

Na východní větev Posázavského pacifiku (trať 212) by se měl opět vrátit plnohodnotný železniční provoz. Centrální komise ministerstva dopravy schválila velkorysou opravu, která má vést k návratu vlaků na úsek Kácov – Zruč nad Sázavou. Odhadované náklady rekonstrukce činí 600 milionů korun.

Správa železniční dopravní cesty aktuálně připravuje vypsání zakázky, se zahájením prací počítá na podzim, hotovo by mělo být příští rok v červnu. „Stavba začne sanací a zabezpečením skal a opravou mostních objektů a opěrných zdí. Největší rozsah prací proběhne v příštím roce, kdy se stavbaři zaměří především na železniční svršek a přejezdové konstrukce,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Právě trať 212 se loni stala příkladem nedostatečné péče státu o některé tratě. SŽDC v úseku Kácov – Zruč nad Sázavou nejprve zavedla pomalé jízdy, od října na trati zastavila provoz úplně. České dráhy ale už předtím kvůli pomalým jízdám raději zavedly v kritickém úseku náhradní autobusovou dopravu.

Důvodem výluky je podle správy železnic výskyt defektoskopických vad kolejnic, které není možné odstranit jednoduchou údržbou a opravami. Také větší počet pražců dosáhl hranice své životnosti, což má vliv na geometrickou polohu koleje. Na klidu železničářům nepřidaly ani nestabilní skalní stěny v blízkosti trati.

SŽDC přehodnocuje svůj systém údržby. Dosud se tratě často opravují až poté, co se dostanou do fáze těsně před rozpadem. Nově by se měly opravy provádět v pravidelných cyklech. Podobným případem jako Posázavský pacifik byla například trať ze Mšena do Mělníka, kde SŽDC nakonec rovněž našla stovky milionů korun na opravu a provoz obnovila.

Tagy Kácov Posázavský pacifik SŽDC trať 212 Zruč
46 komentářů