Obnova stovky autobusů, vodík či náhrada tramvají Astra a Trio. Víme, co čeká ostravskou MHD

DPO uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDPO uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dlouhodobý plán investic Dopravního podniku Ostrava se týká let 2025 až 2031.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Těch 14 trolejbusů má být nad rámec aktuálně běžícího tendru, nebo se tím myslí vozy právě z něj?

Pavel Vavříček

To bude to, co teď probíhá a bude jich ještě o 2 více tedy 16.

M M

A co T3?

Filkoo

Ty půjdou s příchodem velkokapacitek..už teď jsou pomalu redukovány . některé úplně některé jezdí už jen na trhačkách a nočních

Pavel Vavříček

Ne mají dojezdit bez náhrady. Do konce června příštího roku mají jezdit.

Filkoo

Jaj ..já slyšel že se právě čeká na nové velkokapacitky aby se mohly dát úplně pryč a několik kusů kachen by bylo zachováno aby právě plnili roli T3… takže vsuvky…trhačky a záloha

Pavel Vavříček

Ne nakonec další SP a VP na T3 nebudou a tak skončí bez náhrady do konce června příštího roku

Halamus

Přesně na tohle jsem se chtěl zeptat. Kouknul jsem na https://scc.dpo.cz/dashboard/vehicles.html a tam vidím, že nějaké jedou na lince 10.
Navíc jsou bez kamer (což mi nevadí), přitom DPO tvrdí, že 100 % vozů má kamery.

Ondra

Teď jsem si ten odkaz otevřel a mám tam 139 vozů s kamerou (97%)… 🙂

Jinak s kamerami jsou už několik let dodávány všechny nové vozy a mají je i některé T3 (zejména ty, které jezdí/jezdily v noci) a do vozů, které se mají v dohledné době vyřazovat se kamery už nedávají… 🙂

Halamus

Na odkaze to je správně, ale vedení DPO si tvrdí své, třebas tady:
https://zdopravy.cz/vsechna-vozidla-pod-dohledem-kamer-dpo-sazi-na-bezpecnost-201361/

Ondra

Ale i v tom Vašem článku je přece informace o tom, že kamery nebyly montovány do vozů, které jsou v dohledné době plánované k vyřazení… 😀 🙂

Když ty kamery nedám do vozů, u kterých je plánováno vyřazení (třeba po očekávaném doběhnutí do nějakého vyššího stupně opravy) tak logicky nemám 100% vozů pod kamerami a když takový vůz nasadím do provozu tak ani v tom provozu nebudu mít 100%, i když takovéto „nekamerové“ vozy používám jen přes všední den ve špičce…

Pavel Vavříček

Tomu též nevěřte. Na noční autobusové spoje nasazují i diesely, které kamery nemají. Nejčastěji vůz 7755. Na ten jsem měl už 3x štěstí na nočním spoji. V dohledné době ani ty vozy bez kamer neplánují nakonec vyřazovat. Budou vyřazovat naopak CNG z roku 2015, které kamery mají. Kamery nemají ani minibusy Dekstra a elektrobusy Rošero, ale tam nejsou potřeba, když je to malý bus a řidič má přehled.

VojtaDrevik

S těmi Astrami a Trii by se mohly možná odporoučet i Varia LF2…? Přece jen 2+2 kusy jsou do budoucna zbytečné atypy…

Vendelin

Všechny LF ideálně vyřadit. Horší vergl není

Pavel Vavříček

Varia teď jsou po VP takže nějaký ty roky tu budou ještě s námi. Spíš budou potom jezdit hlavně v pracovní dny jako dnes jezdí Astry.

Vacátko

Vodík je zajímavý. ale jde o slepou cestu vývoje. Je to podobné jak před lety nakoupila Ostrava autobusy na CNG.

Vojta

Je zajímavé, že DPO docela jede investice a to dlouhodobě. Obzvlášť k přihlédnutím k faktu, že Ostrava ve srovnání především s Prahou, Brnem nebo Plzni úplně neprosperuje a spíše se v čase vylidňuje. Uměl by někdo prosím vysvětlit hlubší kontext a nebo mi něco zásadního uniká?

Vendelin

Zas tak optimisticky bych to neviděl. Ostrava jede vše jen na vzhled, vozidla musí byt z venku hezká a moderní. Že je služba jako celek nepoužitelná a předražená je věc ktera tamní vedení.

Filkoo

To vidím na obsazenosti jak je nepoužitelná 🤭🤭🤭

Pezos

Kdyby třeba Brno na páteřních linkách jezdilo o víkendu co 20 minut, taky by vozy vypadaly plné 😛

David S.

Z části jsou v tom dotace, na které Ostrava snáze dosahuje kvůli životnímu prostředí.

Kicruj

Ostrava už má populační dno za sebou, několik posledních let počet obyvatel stagnuje/ a roste. , pokud započítám ukrajince, tak rosto docela výrazně. Ono to souvisí i s tím, že umírá ta genrace, co ostravu skokově zalidnila v 50/60 letech.

Pavel Vavříček

Počet těch 12 metrových trolejbusů zvedly na 16. Nebude jich 14

Pavel Vavříček

Nechápu ty mínusy. Stačí se mrknout na článek z Busportálu z 2.května

Vendelin

Tak jsme se zasmáli 😀 zejména s tím globusem, tam ostrava není schopná to postavit

1769

Hlavně, tramvaj nechtějí ani obyvatelé dotčených obvodů. Tato stavba nepřinese žádné zlepšení spojení, které již existují a které jsou využívány. Větší smysl by měla částečná elektrifikace autobusových linek výstavbou trolejbusového vedení a nasazení parciálních trolejbusů, včetně např. páteřních linek 48 a 54. Stejná nebo menší investice by přinesla mnohem více užitku. Namísto toho se trvá na výstavbě desítek let starého projektu, který už nereflektuje dnešní požadavky.

Vendelin

Myslíte pár uřvanců v 20 tisicovem obvodě? Těmi by se ve vyspělé zemi nikdo nezabýval. Do té oblasti jestě občas jezdím a bez auta by to byl trest.

Aaa

Obvod má cca 60 tis obyvatel, MHD v současném rozsahu bohatě postačuje.

Pavel

Není myšlen městský obvod Poruba jako celek, ale sídlištní stavební obvody u nového úseku tratě (VII. a hlavně VIII.) https://poruba.ostrava.cz/cs/o-porube/zajimavosti/porubske-obvody/porubske-obvody/obvody.jpg

radon

Trolejbus by znamenal přestupování, v tramvaji jednou nastoupíte v Porubě a ta vás vyklopí až v centru. Lidé to nechtějí akorát kvuli hluku.

Kubrt

Kam se předpokládá přesun autobusů z Poruby? Děkuji.

Ondra

Byl v plánu přesun busů do areálu dílen v Martinově (je tam CNG plnička, druhá je na Hranečníku) ale zda to je stále aktuální… 🙂

Jirka

Garáže Martinov

Vojtěch

A bude v tom článku i nějaká informace o tom, jestli areál v Martinově zůstane v majetku DPO? Protože vystěhovat vozovnu někam, kde musím platit nájem mi přijde jako téma samo o sobě.

Ondra

Ekově (Škodě) patří jen výrobní hala a plochy, kde jsou odstavené vozy je ve vlastnictví DP – a pochybuju, že to budou prodávat/převádět pokud tam plánují stěhovat část provozu + tam mají vlastní CNG plničku, kterou potřebují k zajištění provozu…

Do Martinova mají jít jen busy, u tramvají se počítá s přesunem do nové vozovny u Globusu.

Pavel Vavříček

Ještě jim patří malý okruh a trolejbusová dráha v areálu. Právě to, že je trolejbusová dráha ve vlastnictví Škody, jsme se mohli teď přesvědčit na muzejní noci, kdy Škoda řekla ne a nejezdil ani jeden ze 3 trolejbusů, které tam byly.