Obnova stovky autobusů, vodík či náhrada tramvají Astra a Trio. Víme, co čeká ostravskou MHD
DPO uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dlouhodobý plán investic Dopravního podniku Ostrava se týká let 2025 až 2031.
A co T3?
Ty půjdou s příchodem velkokapacitek..už teď jsou pomalu redukovány . některé úplně některé jezdí už jen na trhačkách a nočních
Ne mají dojezdit bez náhrady. Do konce června příštího roku mají jezdit.
Přesně na tohle jsem se chtěl zeptat. Kouknul jsem na https://scc.dpo.cz/dashboard/vehicles.html a tam vidím, že nějaké jedou na lince 10.
Navíc jsou bez kamer (což mi nevadí), přitom DPO tvrdí, že 100 % vozů má kamery.
Teď jsem si ten odkaz otevřel a mám tam 139 vozů s kamerou (97%)… 🙂
Jinak s kamerami jsou už několik let dodávány všechny nové vozy a mají je i některé T3 (zejména ty, které jezdí/jezdily v noci) a do vozů, které se mají v dohledné době vyřazovat se kamery už nedávají… 🙂
Na odkaze to je správně, ale vedení DPO si tvrdí své, třebas tady:
https://zdopravy.cz/vsechna-vozidla-pod-dohledem-kamer-dpo-sazi-na-bezpecnost-201361/
Ale i v tom Vašem článku je přece informace o tom, že kamery nebyly montovány do vozů, které jsou v dohledné době plánované k vyřazení… 😀 🙂
Když ty kamery nedám do vozů, u kterých je plánováno vyřazení (třeba po očekávaném doběhnutí do nějakého vyššího stupně opravy) tak logicky nemám 100% vozů pod kamerami a když takový vůz nasadím do provozu tak ani v tom provozu nebudu mít 100%, i když takovéto „nekamerové“ vozy používám jen přes všední den ve špičce…
Tomu též nevěřte. Na noční autobusové spoje nasazují i diesely, které kamery nemají. Nejčastěji vůz 7755. Na ten jsem měl už 3x štěstí na nočním spoji. V dohledné době ani ty vozy bez kamer neplánují nakonec vyřazovat. Budou vyřazovat naopak CNG z roku 2015, které kamery mají. Kamery nemají ani minibusy Dekstra a elektrobusy Rošero, ale tam nejsou potřeba, když je to malý bus a řidič má přehled.
S těmi Astrami a Trii by se mohly možná odporoučet i Varia LF2…? Přece jen 2+2 kusy jsou do budoucna zbytečné atypy…
Všechny LF ideálně vyřadit. Horší vergl není
Varia teď jsou po VP takže nějaký ty roky tu budou ještě s námi. Spíš budou potom jezdit hlavně v pracovní dny jako dnes jezdí Astry.
Vodík je zajímavý. ale jde o slepou cestu vývoje. Je to podobné jak před lety nakoupila Ostrava autobusy na CNG.
Je zajímavé, že DPO docela jede investice a to dlouhodobě. Obzvlášť k přihlédnutím k faktu, že Ostrava ve srovnání především s Prahou, Brnem nebo Plzni úplně neprosperuje a spíše se v čase vylidňuje. Uměl by někdo prosím vysvětlit hlubší kontext a nebo mi něco zásadního uniká?
Zas tak optimisticky bych to neviděl. Ostrava jede vše jen na vzhled, vozidla musí byt z venku hezká a moderní. Že je služba jako celek nepoužitelná a předražená je věc ktera tamní vedení.
To vidím na obsazenosti jak je nepoužitelná 🤭🤭🤭
Kdyby třeba Brno na páteřních linkách jezdilo o víkendu co 20 minut, taky by vozy vypadaly plné 😛
Z části jsou v tom dotace, na které Ostrava snáze dosahuje kvůli životnímu prostředí.
Ostrava už má populační dno za sebou, několik posledních let počet obyvatel stagnuje/ a roste. , pokud započítám ukrajince, tak rosto docela výrazně. Ono to souvisí i s tím, že umírá ta genrace, co ostravu skokově zalidnila v 50/60 letech.
Počet těch 12 metrových trolejbusů zvedly na 16. Nebude jich 14
Nechápu ty mínusy. Stačí se mrknout na článek z Busportálu z 2.května
Tak jsme se zasmáli 😀 zejména s tím globusem, tam ostrava není schopná to postavit
Hlavně, tramvaj nechtějí ani obyvatelé dotčených obvodů. Tato stavba nepřinese žádné zlepšení spojení, které již existují a které jsou využívány. Větší smysl by měla částečná elektrifikace autobusových linek výstavbou trolejbusového vedení a nasazení parciálních trolejbusů, včetně např. páteřních linek 48 a 54. Stejná nebo menší investice by přinesla mnohem více užitku. Namísto toho se trvá na výstavbě desítek let starého projektu, který už nereflektuje dnešní požadavky.
Myslíte pár uřvanců v 20 tisicovem obvodě? Těmi by se ve vyspělé zemi nikdo nezabýval. Do té oblasti jestě občas jezdím a bez auta by to byl trest.
Obvod má cca 60 tis obyvatel, MHD v současném rozsahu bohatě postačuje.
Kam se předpokládá přesun autobusů z Poruby? Děkuji.
Byl v plánu přesun busů do areálu dílen v Martinově (je tam CNG plnička, druhá je na Hranečníku) ale zda to je stále aktuální… 🙂
Garáže Martinov
K tématu připravujeme samostatný článek.
A bude v tom článku i nějaká informace o tom, jestli areál v Martinově zůstane v majetku DPO? Protože vystěhovat vozovnu někam, kde musím platit nájem mi přijde jako téma samo o sobě.
Ekově (Škodě) patří jen výrobní hala a plochy, kde jsou odstavené vozy je ve vlastnictví DP – a pochybuju, že to budou prodávat/převádět pokud tam plánují stěhovat část provozu + tam mají vlastní CNG plničku, kterou potřebují k zajištění provozu…
Do Martinova mají jít jen busy, u tramvají se počítá s přesunem do nové vozovny u Globusu.
Ještě jim patří malý okruh a trolejbusová dráha v areálu. Právě to, že je trolejbusová dráha ve vlastnictví Škody, jsme se mohli teď přesvědčit na muzejní noci, kdy Škoda řekla ne a nejezdil ani jeden ze 3 trolejbusů, které tam byly.